Jump to content
IGNORERAD

Någon annans Thai-tjej


kdst

Recommended Posts

Vet inte om jag riktigt kan hålla med dej där...personligen håller jag mej ifrån gifta damer dvs om jag vet om att dem är gifta...men alla är vi olika.

Om man strular med en gift dam så vet man om att man är på farlig mark, eller hur? Jag skulle då inte vilja bli behandlad på det sättet av någon...

Och igen: What goes around comes around!

Jo alla har vi olika värderingar. Jag accepterar dina.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • falukorven

    7

  • Phuket18.5

    6

  • Rob

    6

  • kdst

    6

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Eftersom det nu var två kusiner till resturangägarna som av en händelse träffat en Svensk man och hamnat just där så dom kan jobba i resturangen gör mig synnerligen tveksam till att det någonsin handlade om kärlek till hennes nuvarande man.

Jag kan sätta skallen på att han enbart är en bricka i spelet och biljetten till sverige. Nu är hon här och vill gå vidare.

Stickan

 

Inte för dum för att förstå!
 
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle kunna vara min dam med tanke på att en del fakta blivit förvanskad. Om det skulle vara hon så skulle du få ta henne. Vill inte ha en kvinna som flörtar med andra när jag sliter på jobbet för att ta hand om hennes ungar.

Inte för att jag tror att det är hon.

Ändrades av noobiefarang

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Saknar ironiskyllt vilket jag antar det skulle vara, och om inte...huuuuuuuuuuuuuuuuuh

Det är just i denna typ av förhållande som jag utan tvekan förstår att tjejen vill hitta något nytt.

Har redan efter ett drygt år i Sverige sett ett antal kvinnor från Thailand som i det närmaste är helt blockerade från det svenska samhället.

Och jag förstår fullt ut att de vill förändra sin situation, ofta dock svårt då UT inte är klart, och detta vet och utnyttjar mannen.

Men för balansens skull.

Har också stött på några klätterapor, som trots att de har det bra ändå ständigt letar efter något bättre, och javisst, äkta kärlek finns inte.

Själv skulle jag dock passa mig för de sistnämnda, kan en kvinna under många år använda en man för enbart sina egna syften, ja hur stor är då risken att hon inte kan göra det igen och igen och igen.

Så att dejta en kvinna som redan har ett förhållande kräver enligt mig att man redan innan det blir något lite mer alvarligt, tar reda på vad och varför denna kvinna är intresserad av ett nytt förhållande.

Det enda svar jag tror mig själv acceptera är att den kärlek de haft mellan sig tidigare nu har tagit slut, sånt kan ju hända, samt att hon är villig att avsluta det gamla innan hon pöbörjar det nya.

Men en kvinna som börjar tala illa om sin partner och utan att tveka skulle kunna gå bakom ryggen på honom skulle jag i alla fall passa mig mycket noga för.

Det är ingen ironi Vaxet. Finns som du säger folk som gör så. Men den dagen muren faller så sticker nog tjejen oxå. Så det gäller att man underhåller muren så den inte vittrar sönder..

Link to comment
Dela på andra sajter

När blir man bedragen/bedrar.

I tanken eller i handlingen!

För min del börjar det redan i tanken.

Den som säger att någonting är omöjligt, ska inte avbryta den som håller på och försöker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är ju om man är villig att ta risken att inleda ett förhållande med nån som bedrar och går bakom ryggen på sin respektive? Vad säger att hon inte gör samma sak med en själv i framtiden om man nu skulle bli tillsammans? Jag skulle inte kunna inleda ett förhållande med nån som inte klara att bryta upp innan man inleder ett nytt förhållande.

Ändrades av wUThai
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter som du är intresserad av henne och hon förmodligen är intresserad av dig. Men sen är det lite tomt, dvs. det saknas en massa information och i stället blir det en massa spekulationer.

Hon är gift, ja. Men hur är förhållandet? Har han någon på sidan om eller är han alkoholist som sitter och super hela dagarna och ger gumman stryk när hon kommer hem?

Vad vill hon egentligen? Kanske ingenting, kanske hon vill ha allt eller bara en romantisk affär?

Så fråga om hon vill gå och käka lunch någon gång på sina lediga dag, lämpligen i en annan stadsdel, så får man väl se vad det leder till. Man behöver ju inte gifta sig bara för att man pratar, eller?

/Siamkap

PS och dejta inte på Thairestaurang. Alla thaidamer känner varandra på något sätt.

Ändrades av Siamkap

Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Frågan är ju om man är villig att ta risken att inleda ett förhållande med nån som bedrar och går bakom ryggen på sin respektive? Vad säger att hon inte gör samma sak med en själv i framtiden om man nu skulle bli tillsammans? Jag skulle inte kunna inleda ett förhållande med nån som inte klara att bryta upp innan man inleder ett nytt förhållande.

Hej

Så kan man också se på saken, och på mig imponerar inte alls en tjej som bedrar sin man och uppmuntrar vänner och bekanta i omgivningen till detta.

Jag är nog lite gammaldags när det gäller sånt här och tycker att man ska kämpa på tillsammans om man väl har bestämt sig för att bilda familj, och inte ge upp för lätt eller lura varandra, men blir situationen ohållbar så är det ju inte fel att sparera, men då bör man göra även detta på ett så värdigt sätt som möjligt för bådas skull och ev.barn, men det är säkert ett omodernt sätt att agera på.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Så kan man också se på saken, och på mig imponerar inte alls en tjej som bedrar sin man och uppmuntrar vänner och bekanta i omgivningen till detta.

Jag är nog lite gammaldags när det gäller sånt här och tycker att man ska kämpa på tillsammans om man väl har bestämt sig för att bilda familj, och inte ge upp för lätt eller lura varandra, men blir situationen ohållbar så är det ju inte fel att sparera, men då bör man göra även detta på ett så värdigt sätt som möjligt för bådas skull och ev.barn, men det är säkert ett omodernt sätt att agera på.

Mvh Isan Lover

Jag tycker faktiskt likadant,en tjej som lurar gubben han må va 15 år äldre liksom jag och gumman men vad säger att det inte blir likadant när

hon upptäcker att fast du var ung och snygg så var väl inte din inkomst vad hon hade förväntat sig..

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

Jag tycker faktiskt likadant,en tjej som lurar gubben han må va 15 år äldre liksom jag och gumman men vad säger att det inte blir likadant när

hon upptäcker att fast du var ung och snygg så var väl inte din inkomst vad hon hade förväntat sig..

Det är väl inte bara pengar det handlar om. Ska man leva tillsammans bör man ha varma känslor för varandra. Gillar man varandra är pengar ett väldigt litet problem, som man fixar med lätthet, med ett bra liv, tror jag.

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon skillnad på hur man ska bete sig som svensk man om det är en upptagen thaitjej eller en upptagen svensk tjej som stöter på en ?

Jag bara frågar ?

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl inte bara pengar det handlar om. Ska man leva tillsammans bör man ha varma känslor för varandra. Gillar man varandra är pengar ett väldigt litet problem, som man fixar med lätthet, med ett bra liv, tror jag.

Kenthamon

Jag förstår mycket väl vad du menar men detta var endast ett exempel.Men jag skulle iallafall inte ta över någon som blåst sin föredetta utan

att ha klart för mig varför.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon skillnad på hur man ska bete sig som svensk man om det är en upptagen thaitjej eller en upptagen svensk tjej som stöter på en ?

Jag bara frågar ?

Fritz..

Det tycker jag definitift inte,båda skall ha tagit av sig ringen och båda skall ha en bra förklaring.

Link to comment
Dela på andra sajter

I o för sig inget ovanligt att en människa fattar tycke för någon annan än sin partner, eljest skulle nog skilsmässostatistiken se något annorlunda ut, sen att det som i detta fall är kvinnan som vad det sägs visar detta mer påtagligt är väl mera en slump, men att hon är Thailändska, tjaa, där kommer förmodligen en den fördommar in.

Emellertid har man nog svårt att skilja på ömhetsbevis som man läser om istället för att uppleva dem live, den enda som kan, och vad jag tycker, bör söka sanningshalten i intresset är ju TS själv, sedan ger sig saker o ting av sig självt. Carpe Diem...i morgon kan det vara försent!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hör det inte till att flirta lite med stamgästerna om man jobbar inom resturang??

Jag tycker iaf att det är trevligt när servitriserna bjuder lite på sig.

Kanske bara är en oskyldig flirt..

"Ett land vars ungdom inte gör uppror, det är ett land som det är synd om."

Fridde

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart bör man generellt ta hänsyn även till människor man inte känner. Men vad vet du eller jag egentligen om tjejens förhållande? Kanske är det hänsynsfullt att hjälpa henne och hennes barn ur ett förhållande de inte vill vara i?

Varken du eller jag eller trådskaparen vet vilket förhållande hon lever i och att ta hänsyn till mannen kan mycket väl innebära att man gör de andra en björntjänst. Vill tjejen ur sitt gamla förhållande så har hon säkert en orsak till att vilja det. Finns för trådskaparen ingen anledning att ta hänsyn till vad mannen tycker, det ansvaret ligger helt och hållet på tjejen ifråga.

Hej

Du säger det själv,vad vet vi?

och som du säger,det är inte värt att ta reda på,för vi känner inte mannen,skit i honom..

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja du,ingen lätt sak det där..Jag håller med Maitan där. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Sen tycker jag att du måste fråga dig själv hur seriöst kan du tänka dig med henne ifall ni 2 skulle bli tillsammans? Kan du bara tänka dig ett kortsiktigt förhållande så tycker jag inte du ska blanda dig i deras förhållande. Tycker kanske du ska försöka luska lite på deras förhållande och se om det verkligen är så dåligt mellan dom som det låter och är det det och du menar seriöst så,ok kör på.

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Resturangflört MAYBE?!? haha skärp dig tänk dig alla som blivit utsatt för det börjar tänka på relationer.

du har varit stammis där i 1 år elr ngt liknande...och om man e intresserad av ngn så borde man nog tagit steget lite tidigare, inte sant?

men okej om du tror att de e ngt mer så kan du träffa henne utanför restaurangen och kanske göra ngt tsm???

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Är det någon skillnad på hur man ska bete sig som svensk man om det är en upptagen thaitjej eller en upptagen svensk tjej som stöter på en ?

Jag bara frågar ?

Fritz..

Hej

Inte enligt mig, jag ser ingen skillnad alls och i mitt inlägg där jag sa att jag har tackat nej när jag har blivit erbjuden sex eller förhållande så har det inom Sveriges gränser uteslutande varit svenska tjejer, men i andra länder som Thailand gäller det Thailändskor t.ex när deras man vistas i sitt hemland som inte nödvändigtvis behöver vara sverige utan det kan vara Holland, England eller vilket annat land som helst.

Mvh isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Endast en stor skitstövel stöter på en kvinna som han vet är gift

eller i förhållande med en man och har barn.

Thai svensk eller vad spelar ingen roll

Link to comment
Dela på andra sajter

Endast en stor skitstövel stöter på en kvinna som han vet är gift

eller i förhållande med en man och har barn.

Thai svensk eller vad spelar ingen roll

Hej

Kan det sägas bättre?

helt min linje,

MVH//Jocko

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta inlägg kanske inte är helt populärt i alla läger? Men det är en historia jag vill dela med mig av, både för att skriva av mig lite och höra er åsikt, men också för att det ger ett annat perspektiv på Thaitjejernas liv här i Sverige (de flesta som skriver här är ju i sitsen av den gifte mannen i denna historia). Så det är intressant att höra era råd och kommentarer.

Eftersom det finns en viss möjlighet att någon som känner tjejen i fråga läser på forumet så har jag valt att modifiera viss fakta för det inte skall gå identifiera några personer.

Nåväl, till historien…

I södra Stockholmsförorten där jag arbetar finns också en riktigt bra Thairestaurang. Som ni vet så är Thaimat bland det bästa man kan äta, och eftersom jag själv inte har någon Thaitjej som lagar åt mig så måste jag få min Pad Thai på något annat sätt. Så några gånger i veckan blir det att man tar med kollegorna på en Thailunch, och även på kvällstid har det kunnat bli någon Masaman-låda som hämtmat på vägen hem.

Restaurangen är ett klassiskt familjeföretag där mamma och son är ägare, och där dottern och två kusiner arbetar. Mamman har bott i Sverige länge, men kusinerna har hittat svenska män och flyttat hit för några år sedan. Och det är en av dessa kusiner som jag nu har lärt känna lite extra väl.

Som stammis på stället så är man givetvis igenkänd med allt vad detta innebär; lite extra småsnack när man beställer, och en helt strålande känsla för hur ’pet’ jag vill ha maten. Man har ju också fått ett litet extra igenkännande leende från samtliga, men inget som jag tidigare reagerat på som något annat än ett vanligt LOS beteende. Jag vet också alla tjejer där är gifta, så trots att jag är extra förtjust i asiatiska tjejer har jag inte haft några ambitioner att flörta med någon där.

Men en av tjejerna, den ena kusinen, har dock alltid varit lite extra trevlig att snegla på lite extra… hon är riktigt snygg, en pingla helt enkelt. Hon klär sig alltid snyggt, modemedveten och med klass, och har ett sätt att gå som gör att man lägger märke till henne. Sedan en längre tid tillbaka så har också hennes beteende mot mig ändrats på ett sätt som trots att det inte gått över gränsen knappast skulle uppskattas av hennes man.

Jag har som sagt varit ytligt bekant med denna tjej i flera år, men för ca ett år sedan hände något som blev startpunkten på denna historia.

Jag och min syster har ofta gått till denna restaurang och ätit, och på min systers födelsedag hade vi dragit ihop ett gäng som gick dit för lite god Thaimat. När Thaitjejn i fråga kom och tog våra beställningar så berättade jag att hon fick se till att det blev extra gott idag eftersom min syster fyllde år. Och oj vilken förvånad blick jag fick, och hon sa direkt ”Oj, är detta din syster, jag har alltid trott att det varit din flickvän”. Varefter jag svarade på skämt, ”nejdå, jag är nog ständig singel så om du har någon kandidat är det bara att säga till”. Hon svarade dock inte till mig utan vände sig till min syster och sa ”Oj, det är din bror och han är singel… Han är snygg, visst är han”, vilket inte direkt var vad jag hade förväntat mig som svar.

Jag tänkte inte så mycket mer på detta utan kvällen fortlöpte som alla andra. Men när jag kom tillbaka några dagar senare så var denna Thaitjej som förändrad. Hon var mycket mer sällskaplig och pratsam, och jag fick leenden och blickar hela tiden. En kollega som följde med mig den kvällen frågade sedan ”vad var det där?”.

Med tiden har jag nu kommit riktigt nära denna tjej, och visst är det trevligt med lite uppmärksamhet så jag har nog blivit ännu mer stammis där. Istället för hämtmat ber hon mig att jag skall äta där tillsammans med henne när hon tar sin mat. Och jag blir bjuden på allt möjligt, godis, frukt och saker hon bakat.

På senare tid har hon också börjat söka mer fysisk kontakt. Sitter jag till bords kan jag räkna med att få en hand på axel eller armen. Och när hon serverar så stryker hon diskret sina händer över mina när hon lägger ut besticken eller kommer med talriken.

Jag märker också hur hon pratar om mig med de andra tjejerna (sina kusiner), för de vet alltid vad jag har sagt och gjort. Och trots att jag inte kan så många ord Thai så märker jag också hur de pratar om mig på Thai ibland. Och när hon fått veta mitt namn första gången så blev jag vid nästa besök välkomnad av kocken med mitt namn, så det är uppenbart hur de pratat om mig.

Det är dock intressant att se hur hon ändrar beteende när hennes manliga kusin (sonen i familjen som med sin mamma äger stället) är i närheten. Då är hon mycket mer reserverad och pratar och flirtar inte lika mycket, men så fort han inte jobbar eller står i köket så är beteendet det vanliga. Jag antar att han har uttryckt att han inte uppskattar vad hon gör.

En av de andra tjejerna kom också en dag till mig och berättade att hon hade en kompis i Thailand som hon jättegärna ville att jag skulle träffa när hon skulle komma på besök i Sverige nu i sommar. Jag fick msn-adress, telefonnummer och uppmaning om att jag måste ta kontakt med henne för att jag verkligen skulle gilla henne. Jag uppfattade detta som ett sätt att styra bort mig från hennes kusin.

Thaitjejen berättade för mig senare att hon visste att hennes kusin försökt få mig att träffa en annan thaitjej och frågade varför jag inte gjort detta. Jag förklarade då att jag inte var intresserad av någon som inte bodde i Sverige, vilket i och för sig är sant, men som också fick som effekt att hon blev ännu mer flirtig.

Den mest absurda händelsen var när jag varit borta på tjänsteresa i tre veckor. När jag nyss kommit tillbaka passerade jag av en tillfällighet förbi utanför på den rätt så hårt trafikerade gatan, och tjejen ser mig genom fönstret… kommer utspringande och ger mig en stor kram. Och drar i princip in mig i restaurangen. Det måste ha sett lite underligt ut för andra förbipasserande och gäster. Jag passar givetvis på att beställa lite mat, men efter en stund så kommer hon och frågar mig lite skamset ”Jag måste fråga, var du på väg någon stans? Eller hade du faktiskt tänkt komma hit?”. Så jag drar en liten vit lögn för att hon inte skall behöva skämmas och säger att jag var på väg dit för att äta.

Jag vet som sagt att thaitjejen i berättelsen har en Svensk man sedan många år. Han är dock 15 år äldre än henne, medan hon är i min ålder. De har inga gemensamma barn, men hon har 2 barn sedan tidigare förhållande i Thailand. Hon undviker oftast att prata om sin familj, men de få gånger hon har nämnt honom så har han varit hennes ”kompis”, en etikett som hennes kusiner dock inte använder, utan de benämner honom som hennes ”man”.

Hon jobbar också ganska långa dagar, och är bara ledig på söndag och måndag, så jag frågade henne vad hon gör då. Hon säger då att det är bättre att arbeta eftersom när hon är hemma så måste hon ändå bara arbeta ännu mer, med att städa, diska, tvätta, handla, laga mat osv. Jag frågade också om hon inte skulle vilja ha mer semester än de 2 veckor hon haft i sommar, varpå hon svarar att ”Nej, det skulle vara tråkigt och jag skulle jag ändå bara sitta hemma och dricka vin hela tiden”. Detta får mig ju att tro att allt inte är helt bra där hemma.

Hon kom dock tidigare i sommar med en rätt så jobbigt önskemål. Jag berättade om min stuga ute i skärgården, och hon berättade att hon gillar att fiska. Så hon frågade rakt ut om hon kunde ta med sin familj och komma och hälsa på när jag var där (utan att i och för sig nämna sin man specifikt). Givetvis svarade jag artigt att det bara gick bra, men jag har undvikit att det skulle bli tillfälle för ett sådant besök. Som ni kan gissa från min berättelse så skulle det vara väldigt obekvämt att spendera en helg i stugan med henne, barnen och hennes man på besök.

Hon är verkligen snygg, trevlig och intressant, så visst har jag kanske uppmuntrat med lite flirtar tillbaka ibland men än så länge handlar allt om lite oskyldigt (?) flirtande, lite diskret beröring och framför allt en bra och uppskattad vänskap från båda sidor.

Och någon tänker säkert att hon kanske beter sig så mot fler än mig, fast det tror jag faktiskt inte… jag börjar ha varit där så många timmar att jag nog skulle ha märkt om det kom instövlande någon annan grabb.

Frågan är vad detta leder till om det får fortsätta, så vad är er åsikt…

- Har ni några råd till hur jag skall bete mig? Är det rätt att fortsätta på detta spår och inte sätta ner foten och säga att hon faktiskt har en man och att hon kanske är lite väl flirtig?

- Om ni kunde ta ett snack med tjejen, vad skulle ni då säga?

- Och vad skulle ni säga till hennes man där hemma, där förhållandet inte verkar vara helt på topp?

Jag hoppas att hennes snubbe eller någon vän till honom, eller båda två nitar dig hårt. Om jag var mannen och hade investerat den tiden, pengar, huvudvärk på att få ett förhållande med en Thailändska att fungera, giftemål, flytt till Sverige, Immigrationsbesök, bara att få det förstört av någon dagdrömmare så hade jag tagit fram stridsyxan.

Låt henne lämna sitt förhållande på eget bevåg om det är det hon nu vill. Jag skulle inte röra henne förens hon lämnade sin nuvarande man självmant.

Ändrades av Rob
Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, Ni bör byta restaurang för vackra fruntimmer leder ofelbart till problem.

Varför inte besöka ett Sybyllakök, det brukar inte leda till opassande konversationer med personalen.

Arne Ribbing

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, Ni bör byta restaurang för vackra fruntimmer leder ofelbart till problem.

Varför inte besöka ett Sybyllakök, det brukar inte leda till opassande konversationer med personalen.

Arne Ribbing

Säg inte det! Vid Kungsvägskiosken i Flen har det utspelats ett och annat drama genom åren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Endast en stor skitstövel stöter på en kvinna som han vet är gift

eller i förhållande med en man och har barn.

Thai svensk eller vad spelar ingen roll

Bullshit TS säger att det är hon som stöter på honom och frågar efter råd erfarenhet av andra. Hur gör det honom till en skitstövel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...