Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Tuffare tag mot lese majeste på internet


MPR Nyheter

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • noBuzz

    8

  • andersbangkok

    7

  • SvenBertil

    6

  • jan53

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vilka är de berömda helikoptrarna? Är det Mi-8:orna vi talar om?

Det var dom Thaksin ville köpa i utbyte mot fryst kyckling

Tur han inte fick som han ville för dom störtar lite i parti och minut redan som nya.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Är väl ändå thailands folk som väljer sina ledare.

Själv hoppas jag på att militären o monarkin trycks ner och verklig demokrati kommer fram.

Kungahuset är inget för framtiden.

Hej,

Är inte det citerade inlägget tillräckligt för att få fängelse och utvisning?

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var dom Thaksin ville köpa i utbyte mot fryst kyckling

Tur han inte fick som han ville för dom störtar lite i parti och minut redan som nya.

Tror jag det, en djupfryst kyckling har klart begränsad flygförmåga. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror jag det, en djupfryst kyckling har klart begränsad flygförmåga. :crazy:

Och eftersom det just då var högnivå på fågelinfluensan var kyckling från Thailand inte en populär vara i många länder

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om du med "senaste åren" avser de senaste 10 åren så kan jag hålla med dig.

jag glömmer aldrig den kvinna som, under din jesus första regeringsperiod, drev en lokal radiostation. Hon höll föredrag på FCC i Bangkok. Hennes radiostation ägnade en timme varje dag åt att kommentera Thaksins regering och beslut etc. Eftersom en hel del beslut var riktigt galna så blev det en del kritik i hennes radiostation. detta var tillräckligt för att Thaksin beslutade sig för aktion. Hon hade blivit trakasserad av Thaksins medarbetare under lång tid. Så allvarligt att hon var rädd att hon skulle dödas. Eftersom hon var en vagel i ögat på din jesus så införde han plötsligt ett dekret där frekvenser för lokala radiostationer drogs in. Det konstiga var att det var stationer i vissa områden som drabbades av detta, t.ex. hennes station. Thaksin-trogna stationer fick fortsätta använda frekvenserna. Konstigt va??

Sedan; kommer du i The Economics journalister som utvisades? Varför gjorde dom det?

Det är fria fantiserar att tro att LM används mer restriktivt under jesus tid än under Demokraternas ledning.

Signalerna från PT stödjer ju inte direkt en lättnad.

Hej

Ja jag avsåg faktiskt dom senaste 10 åren när det gällde en ökning av LM fall och den absoluta höjdpunkten nåddes under dom två sista åren, och nu hoppas jag på ett trendbrott.

Hurvida Thaksin personligen var inblandad på något sätt i denna trakasering du beskriver vet vi ju inte, det kan ju vara lokala supportrar eller politiker som inte stod ut och tog saken i egna händer, men just en intolerans mot kritiska medier t.ex radio, TV, tidningar och websidor har vi ju verkligen haft gott om även under Demokraternas tid vid makten, så att ta emot och tillåta kritik verkar vara något som Thailändska regeringar har svårt för.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Ja jag avsåg faktiskt dom senaste 10 åren när det gällde en ökning av LM fall och den absoluta höjdpunkten nåddes under dom två sista åren, och nu hoppas jag på ett trendbrott.

Hurvida Thaksin personligen var inblandad på något sätt i denna trakasering du beskriver vet vi ju inte, det kan ju vara lokala supportrar eller politiker som inte stod ut och tog saken i egna händer, men just en intolerans mot kritiska medier t.ex radio, TV, tidningar och websidor har vi ju verkligen haft gott om även under Demokraternas tid vid makten, så att ta emot och tillåta kritik verkar vara något som Thailändska regeringar har svårt för.

Mvh Isan Lover

Just i det fall jag beskrev så har Thaksin personligen uppmanat henne att sluta med hot om indragen licens (detta förstås enligt henne själv och jag ser ingen anledning att hon skulle ljuga.

Så i detta fall var han direkt inblandad.

det verkar på artiklar och media som om den Thaksinska vägen fortsätter.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,klart det är, ett mycket starkt uttryck som är emot monarki.. somliga kan tydligen skriva vad som helst ytan moderatorna reagera????

Är inte det citerade inlägget tillräckligt för att få fängelse och utvisning?

TPP

hej det uttalet var mer och klart utryck MOT

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Just i det fall jag beskrev så har Thaksin personligen uppmanat henne att sluta med hot om indragen licens (detta förstås enligt henne själv och jag ser ingen anledning att hon skulle ljuga.

Så i detta fall var han direkt inblandad.

det verkar på artiklar och media som om den Thaksinska vägen fortsätter.

Hej

Stämmer denna kvinnas uppgifter så är det ju tur att lillasyster är PM nu.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

Hej

Stämmer denna kvinnas uppgifter så är det ju tur att lillasyster är PM nu.

Mvh Isan Lover

Thaksin hotar henne o Thaksins lillasyrra e PM, så tur för vem ???

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Stämmer denna kvinnas uppgifter så är det ju tur att lillasyster är PM nu.

Mvh Isan Lover

Det tror du? Eftersom lillasyster inte har någon reell makt (kolla på Thaksins uppträdande i Japan) så bedömer jag att det inte har någon betydelse.

verkligen "same, same but different"

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

hej det uttalet var mer och klart utryck MOT

Hej,

Min fråga var mer av karaktären om det var så allvarligt, inte om moddarna borde rensa eller inte!

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Min fråga var mer av karaktären om det var så allvarligt, inte om moddarna borde rensa eller inte!

TPP

dom rensar tydligen efter vilket humör dom är på :14:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, vi är s.k. människor.

det är väl ok att vara mänsklig. men det finns något som heter konsekvens. lika för alla, regler skall följas och alla skall ha samma shans att uttrycka sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

det är väl ok att vara mänsklig. men det finns något som heter konsekvens. lika för alla, regler skall följas och alla skall ha samma shans att uttrycka sig.

Jag föreslår att du anmäler inlägg du anser vara opassande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag föreslår att du anmäler inlägg du anser vara opassande.

Ok. Det kan jag visst göra om jag tycker det är opassande kritik eller en åsikt som inte hör hemma här på mpr. men för övrigt så tycker jag att det är upp till er moddare att banna eller kommentera om det är emot reglerna här på mpr.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Det kan jag visst göra om jag tycker det är opassande kritik eller en åsikt som inte hör hemma här på mpr. men för övrigt så tycker jag att det är upp till er moddare att banna eller kommentera om det är emot reglerna här på mpr.

Tycker vi gör det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett antal inlägg flyttade till "Detta Händer Nu" i linje med vårt försök att hålla nyhetstrådarna så fria som möjligt från snack som inte berör nyheten. Vänligen respektera detta.

Vilket gör det väldigt rörigt för oss som har annat att göra än att sitta och läsa MPR hela dagen.

Innan ni började slaska in allt i denna tråd så gick det ju att följa trådarna någorlunda.

Är det inte bättre att ni flyttar/skapar en ny sidotråd för samma ämne det berör som nyhetstråden och flyttar dom dit så blir det inte så rörigt?

Bara en tanke?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...