Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Rödskjortor dömda till 34 års fängelse för brand


MPR Nyheter

Recommended Posts

om du förstog komedin i den tuben så hade du fattat att ibland e komedi o verklighet samma sak :)

ok jag medger att den tuben inte har nått med detta ämnet att göra, men nog va de komedi, viktigt och verklighet när den spelades in?

Jo. Den var bra komedi när den spelades in.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • HansG

    16

  • Tallviking

    10

  • andersbangkok

    6

  • Nicke Lilltroll

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Det är ju tur för Thailand att det finns faranger som Du som vet vad som är bäst för dom. När dom inte vet det själva.

Vad tröttsamt det är med dessa gnälliga Jante-gubbar..Jag är bättre insatt i thailändsk politik än många thailändare och sämre insatt än många andra och jag bor sedan 13 år i Thailand, varför skulle inte jag få ha synpunkter på thailändsk politik? Andra svenskar är intresserade av engelsk fotboll, italiensk mat eller amerikanska bilar; ska de sluta upp med det intresset också och enbart låta engelsmän diskutera engelsk fotboll etc?

Det finns tusentals ämnen som jag inte har lust/ork/förmåga att sätta mig in i och följdaktligen så kommenterar jag dem inte heller, prova det nästa gång du stöter på något som inte intresserar dig eller du inte förstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vad tröttsamt det är med dessa gnälliga Jante-gubbar..Jag är bättre insatt i thailändsk politik än många thailändare och sämre insatt än många andra och jag bor sedan 13 år i Thailand, varför skulle inte jag få ha synpunkter på thailändsk politik? Andra svenskar är intresserade av engelsk fotboll, italiensk mat eller amerikanska bilar; ska de sluta upp med det intresset också och enbart låta engelsmän diskutera engelsk fotboll etc?

Det finns tusentals ämnen som jag inte har lust/ork/förmåga att sätta mig in i och följdaktligen så kommenterar jag dem inte heller, prova det nästa gång du stöter på något som inte intresserar dig eller du inte förstår.

Hej

Enligt mig är det ganska självklart att man bryr sig om Thailändsk politik om man har en annan koppling än att vara turist i landet, t.ex att man har fru, familj, släkt och vänner där som är väldigt beroende av dom beslut som fattas och vilken politik som bedrivs, bland fattiga kan det t.o.m vara en skillnad på liv och död som vid sjukvårdsreformen.

Men det är naturligtvis mer eller mindre ointresant om man bara besöker ett land som turist, det var ju precis samma sak med Francos Spanien en gång i tiden, under tiden som folk solade och drack sig fulla på grisfester så toterades politiska fångar och landet hölls i ett järngrepp av militären, men inte påverkade det turismen nämnvärt, det var viktigare vad ölen och sangrian kostade och att solen sken.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Kenthamon

http://www.ethailand...tion-51728.html

Har för mig att jag såg en dom mot de som stormade NBT i augusti 2008 avkunnas i våras, 1-3 års fängelse fick de 85 PAD vakterna som var involverade. Stationen sände inom 24 timmar efter vandaliseringen så den kan inte ha skadats alltför mycket. PAD skulle givetvis bränt ner den till grunden som UDD gjorde med ställena de stormade och ockuperade...

Så nog har domar delats ut för den stormningen.

Flygplatsen krävde en rejäl städning och kontroll av systemen innan den kunde tas i bruk- ingenting var stulet därinne och man plundrade inte butikerna men framförallt så brände ockupanterna inte ner flygplatsen...

Det är skillnad på folk och fölk.

Flygplatsockupationen var en demokratisk reaktion på en PM som spårat ur och folket ville avsätta honom, och lyckades.

Att de inte brände ner flygplatsen är väl orsaken till att några här på MPR inte gillar den. Nej, det ska vara blodigt och lite bränder för att attrahera vissa. Och gärna lite röd färg.

Mvh

Kenthamon

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Enligt mig är det ganska självklart att man bryr sig om Thailändsk politik om man har en annan koppling än att vara turist i landet, t.ex att man har fru, familj, släkt och vänner där som är väldigt beroende av dom beslut som fattas och vilken politik som bedrivs, bland fattiga kan det t.o.m vara en skillnad på liv och död som vid sjukvårdsreformen.

Men det är naturligtvis mer eller mindre ointresant om man bara besöker ett land som turist, det var ju precis samma sak med Francos Spanien en gång i tiden, under tiden som folk solade och drack sig fulla på grisfester så toterades politiska fångar och landet hölls i ett järngrepp av militären, men inte påverkade det turismen nämnvärt, det var viktigare vad ölen och sangrian kostade och att solen sken.

Mvh Isan Lover

Ja även fackbasen hans Ericsson tyckte det var spännande och lärorikt att under bojkotten mot Spanien. ta en liten semestertur dit.post-3555-0-75859300-1314606519.jpg

post-3555-0-75859300-1314606519.jpg

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ja även fackbasen hans Ericsson tyckte det var spännande och lärorikt att under bojkotten mot Spanien. ta en liten semestertur dit.post-3555-0-75859300-1314606519.jpg

Hej

Ja det var ett bra exempel på hur lite många brydde sig om hur människorna hade det bara solen sken och spriten var billig.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tröttsamt det är med dessa gnälliga Jante-gubbar..Jag är bättre insatt i thailändsk politik än många thailändare och sämre insatt än många andra och jag bor sedan 13 år i Thailand, varför skulle inte jag få ha synpunkter på thailändsk politik? Andra svenskar är intresserade av engelsk fotboll, italiensk mat eller amerikanska bilar; ska de sluta upp med det intresset också och enbart låta engelsmän diskutera engelsk fotboll etc?

Det finns tusentals ämnen som jag inte har lust/ork/förmåga att sätta mig in i och följdaktligen så kommenterar jag dem inte heller, prova det nästa gång du stöter på något som inte intresserar dig eller du inte förstår.

Du vet säkert vad som är bäst för den kategori människor som Du representerar, dom med god utbildning och ekonomi. Det är förståligt att Du försvarar just företrädare för det partiet.

Hur fattiga människor med dålig utbildning som kämpar för sin försörjning känner har Du helt förståligt inte någon kännedom. Dom människorna röstar på dom som hjälpt dom till ett lite drägligare liv. Den insikten är mer värd än att ha levt i Thailand som som sjävutnämnd expert.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet säkert vad som är bäst för den kategori människor som Du representerar, dom med god utbildning och ekonomi. Det är förståligt att Du försvarar just företrädare för det partiet.

Hur fattiga människor med dålig utbildning som kämpar för sin försörjning känner har Du helt förståligt inte någon kännedom. Dom människorna röstar på dom som hjälpt dom till ett lite drägligare liv. Den insikten är mer värd än att ha levt i Thailand som som sjävutnämnd expert.

Väljarbasen för PT är bönder/lågavlönade i Isan och Norra Thailand

Väljarbasen för Demokraterna är bönder/lågavlönade i södra och centrala Thailand.

Vilken insikt är det vi saknar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Väljarbasen för PT är bönder/lågavlönade i Isan och Norra Thailand

Väljarbasen för Demokraterna är bönder/lågavlönade i södra och centrala Thailand.

Vilken insikt är det vi saknar.

Vad jag skrev var att dom fattiga röstar på det parti som dom upplevt hjälp dom till att få ett bättre liv, inte var företrädare för partierna bor.

Läs om, läs rätt!

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag skrev var att dom fattiga röstar på det parti som dom upplevt hjälp dom till att få ett bättre liv, inte var företrädare för partierna bor.

Läs om, läs rätt!

HansG

?????????????????????????????????

De fattiga i centrala och södra Thailand röstar på Demokraterna. Vad var det som var oklart?

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

Vad jag skrev var att dom fattiga röstar på det parti som dom upplevt hjälp dom till att få ett bättre liv, inte var företrädare för partierna bor.

Läs om, läs rätt!

HansG

väljarbasen betyder majoriteten av dom som röstat, inte den som e bas för partierna :)

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet säkert vad som är bäst för den kategori människor som Du representerar, dom med god utbildning och ekonomi. Det är förståligt att Du försvarar just företrädare för det partiet.

Hur fattiga människor med dålig utbildning som kämpar för sin försörjning känner har Du helt förståligt inte någon kännedom. Dom människorna röstar på dom som hjälpt dom till ett lite drägligare liv. Den insikten är mer värd än att ha levt i Thailand som som sjävutnämnd expert.

Vad yrar du om? Jag vet inte, och har aldrig påstått att jag vet, vad som är bäst för någon kategori människor; varken i Thailand, Sverige eller Angola. Jag "representerar" heller ingen grupp och har aldrig försvarat företrädare från något parti. Nästan alla mina släktingar och grannar har dålig utbildning och minimilön och deras röster är rätt jämt fördelade mellan de två stora partierna. Jag är långt ifrån någon expert men det finns inga regler om att man måste ha en professur i thailändsk politik för att få vara med och diskutera på MPR.

Det är helt riktigt att tiden man spenderat i ett land inte är någon garanti för att man har någon som helst insikt, vissa svenskar har levt i Sverige i 70 år utan att fatta någonting så självklart kan man spendera en livstid i Thailand utan att fatta något.

När någon som du, som mig veterligen aldrig skrivit ett endaste inlägg som vittnar om ens turistkunskaper, klampar in i en diskussion och börjar gnälla om att vi som bryr oss om Thailand diskuterar thailändsk politik så är det både sorgligt och pinsamt. Om du inte vill läsa om vad folk tycker så finns det ju hundratals andra trådar du kan hålla till i. Du får dock mer än gärna vara med och diskutera här men skriv då om dina "insikter" istället för att klaga på att jag/vi skriver om våra.

Nedan en del av ett inlägg jag skrev i fredags i "Detta händer nu" som kanske visar att jag både accepterar att PT vann valet och förstår varför.

Jag tycker också det är ganska förståeiligt att PT vann och jag har inga synpunkter på att 48% av alla thailändare tror att PT, eller snarare Thaksin, är det bästa alternativet att leda Thailand. De tycker Thaksin är bra därför att de fick det bättre när han styrde Thailand så det vore ju ytterst förmätet av oss mätta svenskar att sitta och säga att de röstade fel och jag kan lova dig Baa att jag har heller aldrig varken skrivit eller sagt att de röstade fel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad yrar du om? Jag vet inte, och har aldrig påstått att jag vet, vad som är bäst för någon kategori människor; varken i Thailand, Sverige eller Angola. Jag "representerar" heller ingen grupp och har aldrig försvarat företrädare från något parti. Nästan alla mina släktingar och grannar har dålig utbildning och minimilön och deras röster är rätt jämt fördelade mellan de två stora partierna. Jag är långt ifrån någon expert men det finns inga regler om att man måste ha en professur i thailändsk politik för att få vara med och diskutera på MPR.

Det är helt riktigt att tiden man spenderat i ett land inte är någon garanti för att man har någon som helst insikt, vissa svenskar har levt i Sverige i 70 år utan att fatta någonting så självklart kan man spendera en

livstid i Thailand utan att fatta något.

När någon som du, som mig veterligen aldrig skrivit ett endaste inlägg som vittnar om ens turistkunskaper, klampar in i en diskussion och börjar gnälla om att vi som bryr oss om Thailand diskuterar thailändsk politik så är det både sorgligt och pinsamt. Om du inte vill läsa om vad folk tycker så finns det ju hundratals andra trådar du kan hålla till i. Du får dock mer än gärna vara med och diskutera här men skriv då om dina "insikter" istället för att klaga på att jag/vi skriver om våra.

Nedan en del av ett inlägg jag skrev i fredags i "Detta händer nu" som kanske visar att jag både accepterar att PT vann valet och förstår varför.

Enligt dig så får jag alltså inte skriva här? Då jag kommer inklampande med åsikter som inte överensstämmer med dina. Till skillnad mot dig respekterar jag dina åsikter.

HansG

Ändrades av Surin P3
Citat fixat.
Link to comment
Dela på andra sajter

väljarbasen betyder majoriteten av dom som röstat, inte den som e bas för partierna :)

Jag läser om och läser rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Enligt dig så får jag alltså inte skriva här? Då jag kommer inklampande med åsikter som inte överensstämmer med dina. Till skillnad mot dig respekterar jag dina åsikter.

HansG

När någon som du, som mig veterligen aldrig skrivit ett endaste inlägg som vittnar om ens turistkunskaper, klampar in i en diskussion och börjar gnälla om att vi som bryr oss om Thailand diskuterar thailändsk politik så är det både sorgligt och pinsamt. Om du inte vill läsa om vad folk tycker så finns det ju hundratals andra trådar du kan hålla till i. Du får dock mer än gärna vara med och diskutera här men skriv då om dina "insikter" istället för att klaga på att jag/vi skriver om våra.

Du får mer än gärna skriva här och om dina åsikter överensstämmer med mina har jag ingen aning om då jag aldrig sett dig uttrycka några andra åsikter än att vi inte ska tro att vi vet bättre än thailändarna. Det jag kritiserar dig för är alltså att du verkar tycka att thailändsk politik är något utlänningar inte ska bry sig om och att du sedan berättar för mig vilka grupper jag "representerar" och vilka grupper jag inte har någon insikt om, helt uppenbarligen utan att läst några tidigare trådar och inlägg.

Om jag har missuppfattat dig så förtydliga gärna, helst via PM då jag inte tror att den här diskussionen är särsklit intressant för några andra än dig och mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Enligt dig så får jag alltså inte skriva här? Då jag kommer inklampande med åsikter som inte överensstämmer med dina. Till skillnad mot dig respekterar jag dina åsikter.

HansG

Jag gör mig till tolk här. Det jag uppfattar att Atom skriver är om din diskussion främst handlar om att klaga på att andra diskuterar Thailändsk politik; ja då är ditt bidrag inte så världsomvälvande.

Det är långt ifrån alltid som bidragen här är konstruktiv dialog/diskussion kring sakfrågan. Däremot är det inte särskilt ofta som det ifrågasätts om man FÅR diskuterar för att man inte vet.

Om någon ondgör sig om innehållet i en viss tråd så kanske det underlättar att strunta i den tråden och ägna tid i några av alla de andra trådarna. Det finns säkert många som passar bättre då.

Den främsta anledningen att deltaga i en tråd är väl inte att förklara att diskussionen är värdelös för att deltagarna inte vet vad dom pratar om.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag instämmer med Atom. Vi kommer inte längre. Men vi har en sak gemensamt. Vi älskar Thailand och människorna där.

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Du vet säkert vad som är bäst för den kategori människor som Du representerar, dom med god utbildning och ekonomi. Det är förståligt att Du försvarar just företrädare för det partiet.

Hur fattiga människor med dålig utbildning som kämpar för sin försörjning känner har Du helt förståligt inte någon kännedom. Dom människorna röstar på dom som hjälpt dom till ett lite drägligare liv. Den insikten är mer värd än att ha levt i Thailand som som sjävutnämnd expert.

Du har självklart ingen som helst aning om vilken insikt Atom har i fattiga människors liv, men drar dig trots detta inte för att sprida uppfattningar om Atom och han "insikter".

Därmed är det alldeles uppenbart att dina krav för verifierbar förståelse är extremt låga och samtliga dina s.k "insikter" kan du därför slänga där de hör hemma. Dvs på samma soptipp som resten av gänget som gärna tycker saker och utger sig för att veta något utan att ha ens den minsta gnutta härledningskrav.

Ändrades av noBuzz
Link to comment
Dela på andra sajter

Du har självklart ingen som helst aning om vilken insikt Atom har i fattiga människors liv, men drar dig trots detta inte för att sprida uppfattningar om Atom och han "insikter".

Därmed är det alldeles uppenbart att dina krav för verifierbar förståelse är extremt låga och samtliga dina s.k "insikter" kan du därför slänga där de hör hemma. Dvs på samma soptipp som resten av gänget som gärna tycker saker och utger sig för att veta något utan att ha ens den minsta gnutta härledningskrav.

Du är ett lysande exempel på hur många medlemmar här agerar när någon ifrågasätter något. Deras åsikter skall slängas, för ni vet ju bäst. Vad vet Du om mina insikter (ingenting). Så då är det dags för debattnivå oförskämndheter. Nästa är personangrepp.

Sedan är jag säker på att Atom kan försvara sig själv.

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...