Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] Rödskjortor dömda till 34 års fängelse för brand


MPR Nyheter

Recommended Posts

Hej

Där har vi precis som Thailands befolkning inte samma uppfattning

Nu blir jag lite nyfiken, vilka är NI som gör er till talesmän för hela Thailands befolkning?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 70
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • HansG

    16

  • Tallviking

    10

  • andersbangkok

    6

  • Nicke Lilltroll

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Självklart skall det dömas för detta agerande också

Men skall den för närvarande frånvaron av sådana domar (och en massa andra frånvarande domar mot gula, röda, svarta och blå) påverka hur det döms i detta ärende som tråden påvisar ?

Jag hoppas att deras karma kommer ifatt dem en vacker dag, det verkar ju som att karmat börja visa sig redan då rödskjortorna sopade banan med resten i senaste valet :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är konstigt att dom gula som ockuperade och vandaliserade flygplatserna och TV stationer 2008 inte är straffade än, borde man inte ta ärendena i den ordning dom kommer in?

Själv tycker jag inte att det är fel att människor straffas för brott om hållbara bevis för gärningen finns, men jag är förvånad över att dom som filmades och visades på TV och i tidningar när dom stängde ned flygplatserna inte har blivit straffade alls, det stinker enligt mig.

Mvh Isan Lover

http://www.ethailand.com/news/court-sentences-85-pad-guards-1-6-2-6-years-in-jail-for-storming-nbt-tv-station-51728.html

Har för mig att jag såg en dom mot de som stormade NBT i augusti 2008 avkunnas i våras, 1-3 års fängelse fick de 85 PAD vakterna som var involverade. Stationen sände inom 24 timmar efter vandaliseringen så den kan inte ha skadats alltför mycket. PAD skulle givetvis bränt ner den till grunden som UDD gjorde med ställena de stormade och ockuperade...

Så nog har domar delats ut för den stormningen.

Flygplatsen krävde en rejäl städning och kontroll av systemen innan den kunde tas i bruk- ingenting var stulet därinne och man plundrade inte butikerna men framförallt så brände ockupanterna inte ner flygplatsen...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Thailands befolkning har gjort sitt val. Vad sen vi som vet bäst farangerna på denna sida tycker spelar lyckligtvis ingen roll.

Respektera valresultatet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Thailands befolkning har gjort sitt val. Vad sen vi som vet bäst farangerna på denna sida tycker spelar lyckligtvis ingen roll.

Respektera valresultatet!

Dumheter!!

Jag kommer aldrig respektera regeringar som hotat journalister osv.. även om de är "folkvalda"

Finns många som varit folkvalda i världen som missbrukat sin makt och naturligtvis så har vi andra gjort allt för att avsätta dem, ibland har resten av världen till och med gått ut i krig mot "folkvalda" regeringar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Thailands befolkning har gjort sitt val. Vad sen vi som vet bäst farangerna på denna sida tycker spelar lyckligtvis ingen roll.

Respektera valresultatet!

Problemet är att respektera vad de som vann valet gör med den makt dom fått och hur "demokratiskt" dom styr landet

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Dumheter!!

Jag kommer aldrig respektera regeringar som hotat journalister osv.. även om de är "folkvalda"

Finns många som varit folkvalda i världen som missbrukat sin makt och naturligtvis så har vi andra gjort allt för att avsätta dem, ibland har resten av världen till och med gått ut i krig mot "folkvalda" regeringar.

Som tur är så spelar din åsikt ingen roll i Thailand :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Thailands befolkning har gjort sitt val. Vad sen vi som vet bäst farangerna på denna sida tycker spelar lyckligtvis ingen roll.

Respektera valresultatet!

Kan du se något inlägg där någon säger att han/hon inte respekterar valresultatet?

Precis som man accepterar att det regnar ute och att man inte kan göra något åt det så är det ju ändå många som diskuterar vädret och de som inte gillar att diskutera vädret kan ju mata änder, lösa korsord eller läsa en god bok.

Edit: Ojdå, nu dök det upp någon som inte respekterar valresultatet, nåja mata änder är nog ett rätt bra alternativ iallafall.

Ändrades av Atom
Link to comment
Dela på andra sajter

Kan du se något inlägg där någon säger att han/hon inte respekterar valresultatet?

Precis som man accepterar att det regnar ute och att man inte kan göra något åt det så är det ju ändå många som diskuterar vädret och de som inte gillar att diskutera vädret kan ju mata änder, lösa korsord eller läsa en god bok.

Edit: Ojdå, nu dök det upp någon som inte respekterar valresultatet, nåja mata änder är nog ett rätt bra alternativ iallafall.

Det är ju tur för Thailand att det finns faranger som Du som vet vad som är bäst för dom. När dom inte vet det själva.

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att respektera vad de som vann valet gör med den makt dom fått och hur "demokratiskt" dom styr landet

Problemet är att vad dom än gör så finner somliga här inte det tillräckligt. För dom vet vad som är bäst för Thailand.

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Dumheter!!

Jag kommer aldrig respektera regeringar som hotat journalister osv.. även om de är "folkvalda"

Finns många som varit folkvalda i världen som missbrukat sin makt och naturligtvis så har vi andra gjort allt för att avsätta dem, ibland har resten av världen till och med gått ut i krig mot "folkvalda" regeringar.

Om du baserar dina uppfattning på detta då är det nog så att även den förra regeringen inte heller går fria. Men vad vet jag. Du verkar veta bäst.

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Problemet är att vad dom än gör så finner somliga här inte det tillräckligt. För dom vet vad som är bäst för Thailand.

HansG

Samma gäller tydligen media i Thailand eftersom det är dom som upplyser oss stackars faranger och allt galenskap de nya ställer till med

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta vara elaka mot varandra, och om ni nu ändå måste vara detta så häng ut någon i eran egen familj, . :crazy:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Samma gäller tydligen media i Thailand eftersom det är dom som upplyser oss stackars faranger och allt galenskap de nya ställer till med

Allt som står i tidningarna är sant?

Hans G

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt som står i tidningarna är sant?

Hans G

Självklart inte

Men står det i flera oberoende tidningar och med personliga referenser till den som är ansvarig brukar det stämma

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart inte

Men står det i flera oberoende tidningar och med personliga referenser till den som är ansvarig brukar det stämma

Brukar det stämma? Hur vet Du det?

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar det stämma? Hur vet Du det?

HansG

Hört talas om källkritik och sannolikhetslära ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

Hört talas om källkritik och sannolikhetslära ?

sannolikhetslära har man ju hört talas om

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

sannolikhetslära har man ju hört talas om

Men skillnad mellan komedi och verklighet är inte så viktig eller ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

Men skillnad mellan komedi och verklighet är inte så viktig eller ?

om du förstog komedin i den tuben så hade du fattat att ibland e komedi o verklighet samma sak :)

ok jag medger att den tuben inte har nått med detta ämnet att göra, men nog va de komedi, viktigt och verklighet när den spelades in?

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...