Szl Inlagd Augusti 23, 2011 Dela Inlagd Augusti 23, 2011 Är det möjligt att överföra poäng från ett konto till ett annat? Jag saknar ett antal för en uppgradering på en resa med Thai i vinter. En kompis som har äckligt många poäng har sagt han ge några till mig om det är möjligt. Kontaktar man SAS eller Thai för uppgraderingen. Stämmer det att Q räcker för att kunna uppgradera till PE från ekonomi? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
BBJ Inlagd Augusti 24, 2011 Dela Inlagd Augusti 24, 2011 Vet ej om jag förstod dig rätt, men vill du överföra bonuspoäng mellan bolag (SAS o Thai) och mellan dig och din kompis? Vad det gäller överföring mellan bolag vet jag ej vad som gäller, men överföring av poäng har jag för mig att det endast tillåts mellan familjemedlemmar. Men ring SAS och/eller Thai och fråga så får du nog korrekt svar på dina frågor. Telefonnr hittar du på Internet. Mvh BBJ Nytt år - nya möjligheter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Szl Inlagd Augusti 25, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 25, 2011 Jag har nu ringt både SAS och Thai och det här gäller: Man kan inte överlåta Eurobonuspoäng till annan person. Man kan inte uppgradera från ekonomi till PE med Eurobonuspoäng på Thai. Man kan uppgradera till business vilket kostar 50000 poäng men du behöver minst en ekonomi B-klassbiljett vilken kostar ungefär lika mycket som en PE-biljett. Dessutom släpps platserna en vecka före avgång så du har ingen garanti att du får uppgradera. Slutsats: Eurobonuspoäng är värdelösa på Thai. Jag vet inte vad jag ska göra med mina poäng. Provade att uppgradera vid gaten förra året när jag reste med SAS men där är man chanslös mot guldkortsfolket. Hädanefter kommer jag att registrera allt på ett Thaikort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Augusti 25, 2011 Dela Inlagd Augusti 25, 2011 Jag vet inte vad jag ska göra med mina poäng. Provade att uppgradera vid gaten förra året när jag reste med SAS men där är man chanslös mot guldkortsfolket. Hädanefter kommer jag att registrera allt på ett Thaikort. Köp flygbiljetter för dina poäng med SAS, hotellnätter eller ta ut prylar på SAS hemsida. Använd upp poängen. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 25, 2011 Dela Inlagd Augusti 25, 2011 Jag har nu ringt både SAS och Thai och det här gäller: Man kan inte överlåta Eurobonuspoäng till annan person. Man kan inte uppgradera från ekonomi till PE med Eurobonuspoäng på Thai. Man kan uppgradera till business vilket kostar 50000 poäng men du behöver minst en ekonomi B-klassbiljett vilken kostar ungefär lika mycket som en PE-biljett. Dessutom släpps platserna en vecka före avgång så du har ingen garanti att du får uppgradera. Slutsats: Eurobonuspoäng är värdelösa på Thai. Jag vet inte vad jag ska göra med mina poäng. Provade att uppgradera vid gaten förra året när jag reste med SAS men där är man chanslös mot guldkortsfolket. Hädanefter kommer jag att registrera allt på ett Thaikort. Bokade två biz biljetter nov/dec med SAS för mina poäng. Den som spar, han har. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Arkiverad
Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.