Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] USA besvikna över lese majeste-åtal


MPR Nyheter

Recommended Posts

Nicke Lilltroll

Nu går det väl för långt om ni tror att thailändska myndigheter sitter och läser i detta forum! Om de skulle göra det och någon straffas för att de har skrivit något negativt om deras konung så är det väl dags och börja undra vad det är för land egentligen?

Då kan man väl börja åka och semestra i Burma istället eller varför inte Nordkorea, same same but different.

Thailand stängde ner hela youtube för nåra år sen bara för ETT (1) videoklipp med kungen, så ha de så trevligt i Burma :)

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 33
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicke Lilltroll

    6

  • SvenBertil

    5

  • jan53

    2

  • Poffa

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nicke Lilltroll

Numera finns youtube tillgängligt. Men negativa kungaklipp ser ut så här

post-5577-0-22372700-1313900072.png

då e de tur att man kan driva med gamla minstrar :D

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Isaan Butterfly

Det kom från rätt röv säger bara Guantanamo.

,0

Förstår vad du menar avseende Guantanamo,

men menar du verkligen att makthavarna idag i USA

med Obama i spetsen, inte får uttrycka vad de vill avseende hur Thailand använder sig av Les Majesty lagarna,

som i detta fall används mot en amerikansk medborgare?

Antar att varken Obama eller någon i hans regering eller departement är ansvarig för vad som hände i Guantanamo för ett antal år sedan.

Tänk om alla svenskar idag skulle hållas ansvariga för vad tex Sveriges boss då, Majesty Karl XII, ställde till med i öststaterna i början på 1800-talet.

Enligt min mening skall USAs regering idag naturligtvis kritisera det de tycker är fel i andra länder även om USA tidigare begått mycket grövre fel mot tex svarta, vietnameser eller muslimer.

Ändrades av Bossej
Link to comment
Dela på andra sajter

Bossej,

När det gäller Guantanamo så är det fånglägret inte stängt ännu, drygt 100 personer satt kvar där i våras iallafall.

Sen kan man ju tycka att LM lagarna är något förlegat, till och med Rama 9 tyckte ju att han själv inte skulle vara fri från kritik enligt ett tal han höll för ett par år sedan.

Yingluck avskaffar säkert LM lagarna nu för hon skulle väl aldrig kunna tänka sig att använda dem för egen politisk vinning?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu går det väl för långt om ni tror att thailändska myndigheter sitter och läser i detta forum! Om de skulle göra det och någon straffas för att de har skrivit något negativt om deras konung så är det väl dags och börja undra vad det är för land egentligen?

Då kan man väl börja åka och semestra i Burma istället eller varför inte Nordkorea, same same but different.

När du kommer tillbaka från Nordkorea kan du väl skriva lite om hur det var där. Jätteintresserad...

Har full förståelse för reglerna på detta forum. Var man med på mattelektionerna i årskurs 1, och fick lära sig att lägga ihop 1+1 så förstår man väl varför reglerna är som dom är. Jag menar, varför chansa? Man vet aldrig.

Ändrades av THAISWEDE
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att man ska få kritisera vem el vad man vill. Har väl något med min syn på frihet att göra.

Censur hör bara hemma i Diktaturer

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att man ska få kritisera vem el vad man vill. Har väl något med min syn på frihet att göra.

Censur hör bara hemma i Diktaturer

Exakt.

Som länder som Sverige till exempel... För där censureras det också om du inte visste det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att man ska få kritisera vem el vad man vill. Har väl något med min syn på frihet att göra.

Censur hör bara hemma i Diktaturer

Ja är väl bara för att starta ett eget forum då eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...