Jump to content
IGNORERAD

Samarbetet mellan PAD och Demokraterna avslöjas i Wikileaks dokument.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Thailandkännare??

Tror man att Thaksin är felfri så vet man inte mycket om Thailand!

Hej

Själv har jag aldrig träffat någon människa vare sig i Thailand eller utanför som har trott att han är helt oskyldig, men många som inte vet om han är mer eller mindre skyldig än sina föregångare och efterträdare på posten eftersom det mer är regel än undantag för politiker i Thailand att man berikar sig själv genom sin position, och många vill se honom som PM trots att han troligen inte är oskyldig och har en dom mot sig eftersom han bevisligen genomförde förbättringar som folk i norr och nord ost upplevde som positiva.

Själv hopas jag att Yingluck kommer att klara det här bättre än brorsan och att nya politiker som är mer intreserade av att reformera och förbättra situationen för landets fattiga del av befolkningen än att berika sig själva kommer fram och att folket även fortsättningsvis själva får välja sin regering i fria val och att militären håller sig utanför politiken.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    8

  • Surin P3

    7

  • Poffa

    7

  • Nicke Lilltroll

    6

Mest aktiva i denna tråd

Hej

Själv har jag aldrig träffat någon människa vare sig i Thailand eller utanför

...cut...

Mvh Isan Lover

Det förklarar en hel del. :ironi:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Själv har jag aldrig träffat någon människa vare sig i Thailand eller utanför som har trott att han är helt oskyldig, men många som inte vet om han är mer eller mindre skyldig än sina föregångare och efterträdare på posten eftersom det mer är regel än undantag för politiker i Thailand att man berikar sig själv genom sin position, och många vill se honom som PM trots att han troligen inte är oskyldig och har en dom mot sig eftersom han bevisligen genomförde förbättringar som folk i norr och nord ost upplevde som positiva.

Själv hopas jag att Yingluck kommer att klara det här bättre än brorsan och att nya politiker som är mer intreserade av att reformera och förbättra situationen för landets fattiga del av befolkningen än att berika sig själva kommer fram och att folket även fortsättningsvis själva får välja sin regering i fria val och att militären håller sig utanför politiken.

Mvh Isan Lover

Vi vet i alla fall att han är mer skyldig än Abhisit eftersom Abhist aldrig blivit varken dömd eller misstänkt för några brott.

Abhisit satt på samma valmandat som Thaksin så om Thaksin var folkvald så var även Abhisit det.

Och det är INTE folkets val när en person köper enskilda röster och till och med hela partier, detta är så närma en diktatur man kan komma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eller argumentera med en hjärntvättat sektmedlem om att allt han säger och gör är fel.

Eller övertyga en militant radikalist från någon större religion om att hans egen religion är fel.

Varför argumentera mot eller försöka övertyga IL över huvud taget ?

Jag är imponerad av att ni orkar argumentera mot hans inlägg varje dag, jag hade gett upp för flera år sen, jajjamensan.

Låt han skriva sina "sanningar" och scrolla vidare är min melodi. :wink:

Fritz..

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför argumentera mot eller försöka övertyga IL över huvud taget ?

Jag är imponerad av att ni orkar argumentera mot hans inlägg varje dag, jag hade gett upp för flera år sen, jajjamensan.

Låt han skriva sina "sanningar" och scrolla vidare är min melodi. :wink:

Fritz..

Givetvis har du helt rätt Fritz, det är ju rätt meningslöst att sitta här och argumentera och framförallt att piska på en sedan länge död häst.

Fast egentligen är det ju rätt meningslöst att titta på fotboll, läsa biltidningar, fotografera och porrsurfa också så jag antar att vi som fortsätter att i skift och med skiftande kvalitet piska på den döda hästen tycker att det på något lite perverst sätt är rätt kul ändå :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

Det förklarar en hel del. :ironi:

dagens citat. hahahahahahahaha

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Vi vet i alla fall att han är mer skyldig än Abhisit eftersom Abhist aldrig blivit varken dömd eller misstänkt för några brott.

Abhisit satt på samma valmandat som Thaksin så om Thaksin var folkvald så var även Abhisit det.

Och det är INTE folkets val när en person köper enskilda röster och till och med hela partier, detta är så närma en diktatur man kan komma.

Hej

Han är inte dömd just nu eftersom han installerades av Prem och generalerna och hade deras skydd, men själv utesluter jag inte att han kommer att bli det inom dom närmaste åren, och till ett betydligt hårdare straff än två år.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Han är inte dömd just nu eftersom han installerades av Prem och generalerna och hade deras skydd, men själv utesluter jag inte att han kommer att bli det inom dom närmaste åren, och till ett betydligt hårdare straff än två år.

Mvh Isan Lover

För vilka brott ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Han är inte dömd just nu eftersom han installerades av Prem och generalerna och hade deras skydd, men själv utesluter jag inte att han kommer att bli det inom dom närmaste åren, och till ett betydligt hårdare straff än två år.

Mvh Isan Lover

För vilket brott då. De lånade buddhaamuletterna? Det är väl det enda "brott" PT har lyckas anmäla honom för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Tja en man som lystrar till namnet Slaktar´n bör det väl gå att åtala för t.ex. mord, brott mot mänskligheten eller något liknande.

Hej

Precis som jag tänkte, det är nog tur att han har ett engelskt medborgarskap, han har ju mycket gemensamt med Mubarak och Khaddaffi.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Precis som jag tänkte, det är nog tur att han har ett engelskt medborgarskap, han har ju mycket gemensamt med Mubarak och Khaddaffi.

Mvh Isan Lover

Har Thasin, Mubarak och Khaddaffi engelskt medborgarskap?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja en man som lystrar till namnet Slaktar´n bör det väl gå att åtala för t.ex. mord, brott mot mänskligheten eller något liknande.

Så om man kallas något negativt av sina politiska fanatiska motståndare är man därigenom skyldig till en massa synnerligen allvarliga brott eller ?

Är det "röd logik" ?

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför argumentera mot eller försöka övertyga IL över huvud taget ?

Jag är imponerad av att ni orkar argumentera mot hans inlägg varje dag, jag hade gett upp för flera år sen, jajjamensan.

Låt han skriva sina "sanningar" och scrolla vidare är min melodi. :wink:

Fritz..

Hej

Ja dom är dumma dom där som inte köper hela paketet med militärkupper, installerande av PM utan val, förbjudande och uplösning av oppositionspartier, all time high censur, massakrer på civila, reportrar, hjälparbetare i Bangkok, all time high av lese majestät fall.

Tänk vad bra det hade varit om alla hade accepterat sånt här och enhälligt försvarat dom ansvariga och sett offren som dom skyldiga.

Nej det är allt bra att det finns olika åsikter om sånt här, och även om det verkar meningslöst ibland tycker jag att det på något lite perverst sätt är kul ändå. :sarcastic:

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Ja dom är dumma dom där som inte köper hela paketet med militärkupper, installerande av PM utan val, förbjudande och uplösning av oppositionspartier, all time high censur, massakrer på civila, reportrar, hjälparbetare i Bangkok, all time high av lese majestät fall.

Tänk vad bra det hade varit om alla hade accepterat sånt här och enhälligt försvarat dom ansvariga och sett offren som dom skyldiga.

Nej det är allt bra att det finns olika åsikter om sånt här, och även om det verkar meningslöst ibland tycker jag att det på något lite perverst sätt är kul ändå. :sarcastic:

Mvh Isan Lover

Kanske är dax för lite eftertanke!

Först måste du skriva vad du anser andra tycker, du har liksom inte lust att läsa vad andra skriver, mycket lättare för dig att själv skriva vad andra tycker.

Och sedan är ALLA andra fel ute, bara du själv vet hur saker ligger till...hmmmmmmmm.ljug för dig själv, men sluta ljuga för oss andra.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja en man som lystrar till namnet Slaktar´n bör det väl gå att åtala för t.ex. mord, brott mot mänskligheten eller något liknande.

Var det inte Samak(PPP) som tidigare fick avgå som kallades slaktaren? På grund av studentupproret på 70talet som han ansvarade för att många studenter slaktades till döds? Så är väl historieomskrivningen om honom som jag minns det rätt?

Sköna polare som Dr T omger sig med.

Nu är han ju död... Så han har väl inget med dagens politik att göra. Men apropå odemokratiska politiker :whistle:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin ville ju till o me censurera kaffe :police:

http://www.aftonblad...icle10383914.ab

Då kan vi förvänta oss ett nytt WOC-War ON Coffe nu när Thakisn är tillbaka, man skjuter ihjäl alla med en kopp i handen men man låter givetvis kaffeproducenterna och distributörerna av bönorna slippa undan...

Te-drickarna jublar varje kväll när den nya statistiken över dödade i kaffekriget presenteras på TV.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det inte Samak(PPP) som tidigare fick avgå som kallades slaktaren? På grund av studentupproret på 70talet som han ansvarade för att många studenter slaktades till döds? Så är väl historieomskrivningen om honom som jag minns det rätt?

Sköna polare som Dr T omger sig med.

Nu är han ju död... Så han har väl inget med dagens politik att göra. Men apropå odemokratiska politiker :whistle:

Mvh Janne

Äsch, det dog ju bara en person i i studentupproren 1976 förklarar han ju här! För inte skulle väl en partiledare utsedd av Thaksin ljuga? Han förklarar en massa andra händelser också i den här intervjun sen avslutar han med att läxa upp journalisten...

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kanske är dax för lite eftertanke!

Först måste du skriva vad du anser andra tycker, du har liksom inte lust att läsa vad andra skriver, mycket lättare för dig att själv skriva vad andra tycker.

Och sedan är ALLA andra fel ute, bara du själv vet hur saker ligger till...hmmmmmmmm.ljug för dig själv, men sluta ljuga för oss andra.

Hej

Jag säger inte att alla andra har fel eftersom jag faktiskt inte är ensam om att ifrågasätta militären och den av dom installerade regeringen och deras handlande, och själv är jag långt ifrån säker på att allt som man hör och läser stämmer, det finns ju faktiskt folk som tillhandahåller för dom lämplig information just för att folk ska känna sig säkra på att ha rätt, och kommer den informationen som i det här fallet ifrån odemokratiska grupper på högerkanten och domineras av generaler, extrema grupper som PAD och samhällets lilla elit som har mest att förlora på en demokratisk utveckling och ett jämlikare samhälle och deras gemensamma hatobjekt är en man vars partier har vunnit 5 raka val genom att satsa på den fattiga underklassen så blir jag extra misstänksam.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Jag säger inte att alla andra har fel eftersom jag faktiskt inte är ensam om att ifrågasätta militären och den av dom installerade regeringen och deras handlande, och själv är jag långt ifrån säker på att allt som man hör och läser stämmer, det finns ju faktiskt folk som tillhandahåller för dom lämplig information just för att folk ska känna sig säkra på att ha rätt, och kommer den informationen som i det här fallet ifrån odemokratiska grupper på högerkanten och domineras av generaler, extrema grupper som PAD och samhällets lilla elit som har mest att förlora på en demokratisk utveckling och ett jämlikare samhälle och deras gemensamma hatobjekt är en man vars partier har vunnit 5 raka val genom att satsa på den fattiga underklassen så blir jag extra misstänksam.

Mvh Isan Lover

Ok så det är endast demokraterna som tillhandahåller lämplig information?

Känner du inte själv hur långt ut i tassemarkerna du kliver?

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...