Jump to content
IGNORERAD

Samarbetet mellan PAD och Demokraterna avslöjas i Wikileaks dokument.


Guest Isan Lover

Recommended Posts

Dom människors tankar och yttranden som jag tycker har varit roligst att få ta del av är naturligtvis kungahusets och deras rådgivares dubbelspel och roll inför kuppen och tillsättandet av regeringen Apishit, men det finns säkert personer som tycker att det finns andra dokuments avslöjanden som är mer intresanta, smaken är ju som baken.

Vad kul att du låter dig roas av dina egna fantasier. Men hade du några konkreta exempel? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 96
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • andersbangkok

    8

  • Surin P3

    7

  • Poffa

    7

  • Nicke Lilltroll

    6

Mest aktiva i denna tråd

Läser du det som du själv länkar till? I så fall borde du inse att din länk inte säger någonting nytt och så vitt jag vet strider den inte mot vad någon påstått heller. Gulskjortorna i februari 2006 är något helt annorlunda mot vad de sedan blev och är idag. Frågan blir varför du så medvetet provocerar och fabricerar. Trivs du som martyr?

Har även noterat att IL sällan eller aldrig läser innehållet han länkar till, passar bara rubriken hans syn så länkar han till hela texten utan att ha den blekaste aning om att han skjuter sig i foten om och om igen. Blir sårt att för en konstruktiv debatt med en person som inte vet vad han själv länkar till.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad kul att du låter dig roas av dina egna fantasier. Men hade du några konkreta exempel? :)

Han har ju fortfarande inte kommit med något exempel i tråden

Yingluck: Polischefen kommer inte bytas ut. Så vi får väl anta att det handlar om självberägeri och svammel även i denna tråd.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Det är klart att man kan ifrågasätta Wikileaks dokumenten om man vill, men det är nog inte så många som tvivlar på deras äkthet, men för många och mig inkluderad har dom gett en historiskt unik insyn och möjlighet att få höra olika makthavares mer eller mindre "egna" ord om mängder av händelser dom senaste 10 åren, och det som sägs stämmer sällan med vad personerna annars försöker ge sken av när dom uttrycker sig offentligt, och just detta gör dokumenten så viktiga och man kan få vad sånt som annars förnekas och kan sägas vara ondsinta rykten och lögner bekräftade, och det är väldigt värdefullt t.ex i samband med militärkupper och juridiskt fiffel som påverkar ett helt lands folk, och även grannländernas i regionen.

Mvh Isan Lover

Oj, oj,oj...det här är svårare än jag trodde.

Kan du förklara för mig hur du kommit fram till att det är äkta Wikileaks-dokument som kopierats in i "Political Prisoners In Thailand" Det är verkligen inget sanningsorgan; särskilt som det röda gänget beslagits med att fabricera bildmaterial och texter.

"Thaicables - it´s your right to know the truth" är sannerligen inte heller något sanningsorgan.

Du däremot basunerar ut detta som om det var guds ord...klart det är säkert det för dig. Jag skulle vara lite mer försiktig för det finns ingen som helst spårbarhet.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Att olika politiska organisationer och medier väljer att fokusera på dom dokument som stöder deras egena teorier och stjälper motståndarnas är ju inte oväntat, men det är väl tur att Wikileaks dokument avslöjar både dom demokratiska och odemokratiska makthavarnas spel bakom kulisserna, det ger ju alla möjlighet att få klarhet i sådant som det annars skulle vara frågetecken runt.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Att olika politiska organisationer och medier väljer att fokusera på dom dokument som stöder deras egena teorier och stjälper motståndarnas är ju inte oväntat, men det är väl tur att Wikileaks dokument avslöjar både dom demokratiska och odemokratiska makthavarnas spel bakom kulisserna, det ger ju alla möjlighet att få klarhet i sådant som det annars skulle vara frågetecken runt.

Mvh Isan Lover

Jag säger det igen...först; ingen av oss känner till äktheten i dessa dokument. Kommer dom från Wikileaks? Vad har du för stöd för att veta att dom överhuvudtaget kommer från Wikileaks? För att layouten ser ut som Wikilekas eller...? Om dom gör det; är dom sanna? Vem har skrivit det som sägs och i vilket syfte?

Jag argumentera inte mot att man använder det som stödjer ens teorier. Dock har rödmyrorna påträffats flera gånger med att ljuga och förvanska information. Det är därför jag inte litar på den information dom presenterar.

Att du väljer att göra det tycker jag är mycket naivt men..det är ditt val.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett klipp ur dokumenten

Thaksin\’s 1.8 billion dollar sale of his family\’s stake

in Shin Corp

Many Thai voters admire Thaksin precisely for his

business acumen and his wealth, but 1.8 billion dollars is a

lot of money to get without paying any tax

1800 miljoner dollar skattefritt.WOW

Vad blir det i svenska kronor?

Min miniräknare kraschade

En fantastisk affärsman. :av-109998: Jag förstår varför så många beundrar Takki

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

1800 miljoner dollar skattefritt.WOW

Vad blir det i svenska kronor?

Min miniräknare kraschade

provar med forexkursen och den där miniräknaren i datorn

1,8 x 6,71 = 12,078 (lite mer än 12 miljarder, räknaren höll)

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Med de skattepengarna skulle de kunnat anställa ca 1700 lärare och betala deras löner i 10 år.

Bara som ett exempel alltså...

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jag säger det igen...först; ingen av oss känner till äktheten i dessa dokument. Kommer dom från Wikileaks? Vad har du för stöd för att veta att dom överhuvudtaget kommer från Wikileaks? För att layouten ser ut som Wikilekas eller...? Om dom gör det; är dom sanna? Vem har skrivit det som sägs och i vilket syfte?

Jag argumentera inte mot att man använder det som stödjer ens teorier. Dock har rödmyrorna påträffats flera gånger med att ljuga och förvanska information. Det är därför jag inte litar på den information dom presenterar.

Att du väljer att göra det tycker jag är mycket naivt men..det är ditt val.

Hej

Eftersom jag är motståndare till militärkupper och odemokratiska sätt att byta ut folkvalda regeringar på utan att olika länders folk får chans att välja i fria val, och stöder jag folks rätt att fritt välja sina regeringar så accepterar jag deras val även om det finns grupper i samhället som ogillar deras val, för enligt mig ska majoritetens val gälla och då får man gilla läget, och just därför tycker jag att det är både roligt och viktigt att det odemokratiska spelet bakom kulisserna avslöjas, det ska inte finnas det minsta tvivel om vad som hände i verkligheten, och dom aktiva i kuppen och installerandet av Apishits regering ska avslöjas inför öppen ridå, det tycker jag är viktigt för demokratin.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Eftersom jag är motståndare till militärkupper och odemokratiska sätt att byta ut folkvalda regeringar på utan att olika länders folk får chans att välja i fria val, och stöder jag folks rätt att fritt välja sina regeringar så accepterar jag deras val även om det finns grupper i samhället som ogillar deras val, för enligt mig ska majoritetens val gälla och då får man gilla läget, och just därför tycker jag att det är både roligt och viktigt att det odemokratiska spelet bakom kulisserna avslöjas, det ska inte finnas det minsta tvivel om vad som hände i verkligheten, och dom aktiva i kuppen och installerandet av Apishits regering ska avslöjas inför öppen ridå, det tycker jag är viktigt för demokratin.

Mvh Isan Lover

Fångar mygg och sväljer elefanter i denna tråd också ser jag, varför inte svara på t.e.x. Knifetowns inlägg?

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Hej

Eftersom jag är motståndare till militärkupper och odemokratiska sätt att byta ut folkvalda regeringar på utan att olika länders folk får chans att välja i fria val, och stöder jag folks rätt att fritt välja sina regeringar så accepterar jag deras val även om det finns grupper i samhället som ogillar deras val, för enligt mig ska majoritetens val gälla och då får man gilla läget, och just därför tycker jag att det är både roligt och viktigt att det odemokratiska spelet bakom kulisserna avslöjas, det ska inte finnas det minsta tvivel om vad som hände i verkligheten, och dom aktiva i kuppen och installerandet av Apishits regering ska avslöjas inför öppen ridå, det tycker jag är viktigt för demokratin.

Mvh Isan Lover

Jag ser att du inte läste vad jag skrev. Var det krångliga ord så kan jag försöka omformulera mig.

Jag skrev att man skall inte ta denna information alltför säker då den mycket väl kan vara skapad för andra syften som t.ex. lura godtrogna fanatiker som vill ha mer argumentation.

Jag kan inte se var du såg att jag argumenterade mot demokratiska val. Är det demoner eller???

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Eftersom jag är motståndare till militärkupper och odemokratiska sätt att byta ut folkvalda regeringar på utan att olika länders folk får chans att välja i fria val, och stöder jag folks rätt att fritt välja sina regeringar så accepterar jag deras val även om det finns grupper i samhället som ogillar deras val, för enligt mig ska majoritetens val gälla och då får man gilla läget, och just därför tycker jag att det är både roligt och viktigt att det odemokratiska spelet bakom kulisserna avslöjas, det ska inte finnas det minsta tvivel om vad som hände i verkligheten, och dom aktiva i kuppen och installerandet av Apishits regering ska avslöjas inför öppen ridå, det tycker jag är viktigt för demokratin.

Mvh Isan Lover

Än en gång undrar jag, vad är det som är så "roligt och viktigt" som avslöjats i dokumenten? Alla jag känner, thailändare som utlänningar och röda som gula tycker att Wikidokumenten var ett antiklimax då absolut ingenting avslöjades som inte alla med ett minimum av (ut)bildning och intresse av thailändsk politik inte redan visste. Alla stora frågor typ "vem sanktionerade kuppen?", "vem lät Thaksin smita iväg till Peking?", "var det morot eller piska som fick Newin och Banharn att byta sida" etc etc besvaras ju inte. Att du lyckas få det senaste Wikidokumentet du bifogat till att bli ett "avslöjande" är nog bara ett avslöjande av hur ruskigt dåligt insatt du är. Du försöker, avsiktligt eller av ren dumhet, få det att låta som att det skulle varit jättekonstigt att ledande Demokrater höll med PAD om att Thaksin borde avgå trots att de sade samma sak i TV och tidningar nästan dagligen när det inträffade.

Om det vi hittills sett från Wikileaks angående Thailand ska kunna kallas avslöjande så finns det nog ett antal personer på forumet som skulle kunna komma med "gigantiska avslöjanden".

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Än en gång undrar jag, vad är det som är så "roligt och viktigt" som avslöjats i dokumenten? Alla jag känner, thailändare som utlänningar och röda som gula tycker att Wikidokumenten var ett antiklimax då absolut ingenting avslöjades som inte alla med ett minimum av (ut)bildning och intresse av thailändsk politik inte redan visste. Alla stora frågor typ "vem sanktionerade kuppen?", "vem lät Thaksin smita iväg till Peking?", "var det morot eller piska som fick Newin och Banharn att byta sida" etc etc besvaras ju inte. Att du lyckas få det senaste Wikidokumentet du bifogat till att bli ett "avslöjande" är nog bara ett avslöjande av hur ruskigt dåligt insatt du är. Du försöker, avsiktligt eller av ren dumhet, få det att låta som att det skulle varit jättekonstigt att ledande Demokrater höll med PAD om att Thaksin borde avgå trots att de sade samma sak i TV och tidningar nästan dagligen när det inträffade.

Om det vi hittills sett från Wikileaks angående Thailand ska kunna kallas avslöjande så finns det nog ett antal personer på forumet som skulle kunna komma med "gigantiska avslöjanden".

Hej

Jag håller med dig om att jag inte är direkt förvånad över det som kommer fram i dessa dokument gällande Thailand, men det slår undan benen på en massa människor som har byggt upp sitt försvar av odemokratiska handlingar på det faktum att ingen kunde säga att dom med säkerhet visste det som alla nu helt plötsligt säger sig helt självklart känna till, och just det tycker jag är det viktigaste med dessa avslöjanden, ingen kan längre säga att dom inte var inblandade eller inget visste, eller att det handlade om korrekta politiska processer när Apishit installerades, och på det sättet anser jag dom vara viktiga, och att näst intill ta del av dom inblandade personernas egna ord och åsikter i dessa frågor som dom annars inte vill uttala sig om är oerhört givande om man är intreserad, men större några nyheter var dom knappast, utan mer ett bekräftande av misstankar och vad som då kallades rykten.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag håller med dig om att jag inte är direkt förvånad över det som kommer fram i dessa dokument gällande Thailand, men det slår undan benen på en massa människor som har byggt upp sitt försvar av odemokratiska handlingar på det faktum att ingen kunde säga att dom med säkerhet visste det som alla nu helt plötsligt säger sig helt självklart känna till, och just det tycker jag är det viktigaste med dessa avslöjanden, ingen kan längre säga att dom inte var inblandade eller inget visste, eller att det handlade om korrekta politiska processer när Apishit installerades, och på det sättet anser jag dom vara viktiga, och att näst intill ta del av dom inblandade personernas egna ord och åsikter i dessa frågor som dom annars inte vill uttala sig om är oerhört givande om man är intreserad, men större några nyheter var dom knappast, utan mer ett bekräftande av misstankar och vad som då kallades rykten.

Mvh Isan Lover

Och vilka är dessa personer eller kanske grupper som nu benen slås undan för?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag håller med dig om att jag inte är direkt förvånad över det som kommer fram i dessa dokument gällande Thailand, men det slår undan benen på en massa människor som har byggt upp sitt försvar av odemokratiska handlingar på det faktum att ingen kunde säga att dom med säkerhet visste det som alla nu helt plötsligt säger sig helt självklart känna till, och just det tycker jag är det viktigaste med dessa avslöjanden, ingen kan längre säga att dom inte var inblandade eller inget visste, eller att det handlade om korrekta politiska processer när Apishit installerades, och på det sättet anser jag dom vara viktiga, och att näst intill ta del av dom inblandade personernas egna ord och åsikter i dessa frågor som dom annars inte vill uttala sig om är oerhört givande om man är intreserad, men större några nyheter var dom knappast, utan mer ett bekräftande av misstankar och vad som då kallades rykten.

Mvh Isan Lover

Snacka om att ha fastnat i skägget. :)

Bla bla bla.. Abhisit installerad.. bla bla bla.. inte folkvald... bla bla bla.. korrekta politiska processer... bla bla bla..

När ska polletten trilla ner? Thailändska val har ingenting med "korrekta politiska processer" att göra. Hur länge har du varit i Thailand egentligen?

De politiska processerna i Thailand handlar om ensidig propaganda - inte om politisk upplysning. Dina älsklingar Shinawatras gör allt de kan för att bedra och lura befolkningen till att rösta på dem. Och för att försäkra sig om makten så köper de sig stöd. Ibland köper de sig t.o.m hela partier. Vaddå "korrekta politiska processer"? Diktatorklanen sätter sina egna släktingar på centrala politiska positioner - utan att de röstats fram av någon. Där har du dina "tillsatta" individer. "korrekta politiska processer"? Driver du med oss eller är du verkligen så här tappad bakom flötet?

Thailand genomför demokratiskt systematiskt korrekta val. Alltså.. man delar ut lappar som folk kan kryssa i som som sedan räknas. Men sedan slutar alla likheter med demokratiskt politiskt korrekta val.

Regeringen tillkommer genom att PM bildar regering efter att ett demokratiskt systematiskt korrekt val utsett denne som PM i parlamentet.

Varför en PM röstats fram har däremot inte alls med säkerhet med korrekta politiska processer att göra.

Har du helt missat det här under dina 25 år i Thailand?

Självklart blir en demokrati odemokratisk när militär tar direkt kontroll över landets institutioner.

Men blir den det för att generaler ingriper politiskt och försöker utöva inflytande? Det tycker inte jag.

De är nämligen en intresseorganisation som alla andra och har rätt att lobba.

Och hur många av Thailands politiker är inte generaler? Någon som vet?

...

Min enkla ståndpunkt är att om man genomför ett val, och folk faktiskt utnyttjar sina röster till att välja representanter inför regeringsbildning, så är den regeringen folkvald.

Om folk är sura på några småpartier, för att de byter fot efter påtryckning, så kan man visa sitt missnöje genom att inte rösta på dessa partier vid nästa val.

Eller på något av alla de andra tillgängliga sätt inom ramen för den demokratiska processen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

När ska polletten trilla ner? Thailändska val har ingenting med "korrekta politiska processer" att göra. Hur länge har du varit i Thailand egentligen?

hahahahaha, både rolig och sant påstående :D

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Och vilka är dessa personer eller kanske grupper som nu benen slås undan för?

Hej

Dessa dokument har bl.a inneburit att man inte kan använda vissa argument i sitt försvar av militärkupp, installerandet av Apishit, den s.k demokratiska processen, att man inte vet om någon herrklubb fanns och om dom manipulerade politiken bakom kulisserna o.s.v, och detta har påverkat den poltiska debatten, numera hör du ingen längre kalla det planerade övergreppet på demokratin som en del tidigare helt självklart kallade "den demokratiska processen" som ledde till att Apishit bildade regering, och enligt mig är det ett stort framsteg när poletten trillar ned hos tidigare lurade människor.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

Hej

Dessa dokument har bl.a inneburit att man inte kan använda vissa argument i sitt försvar av militärkupp, installerandet av Apishit, den s.k demokratiska processen, att man inte vet om någon herrklubb fanns och om dom manipulerade politiken bakom kulisserna o.s.v, och detta har påverkat den poltiska debatten, numera hör du ingen längre kalla det planerade övergreppet på demokratin som en del tidigare helt självklart kallade "den demokratiska processen" som ledde till att Apishit bildade regering, och enligt mig är det ett stort framsteg när poletten trillar ned hos tidigare lurade människor.

Mvh Isan lover

nu blev jag om möjligt ännu mera förvirrad :blink:

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Dessa dokument har bl.a inneburit att man inte kan använda vissa argument i sitt försvar av militärkupp, installerandet av Apishit, den s.k demokratiska processen, att man inte vet om någon herrklubb fanns och om dom manipulerade politiken bakom kulisserna o.s.v, och detta har påverkat den poltiska debatten, numera hör du ingen längre kalla det planerade övergreppet på demokratin som en del tidigare helt självklart kallade "den demokratiska processen" som ledde till att Apishit bildade regering, och enligt mig är det ett stort framsteg när poletten trillar ned hos tidigare lurade människor.

Mvh Isan lover

Så jävla barnsligt med denna medvetna felstavning!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jävla barnsligt med denna medvetna felstavning!

Tyvärr bara ett bevis på vilken nivå IL vill hålla på debatten. Ju lägre desto bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så jävla barnsligt med denna medvetna felstavning!

Som dessutom är lagstridig. Förvånandsvärt att moddarna låter honom hållas, att i inlägg efter inlägg efter hundratals inlägg offentligt kalla, om än med viss omskrivning, en person för apskit, hade i svenska föreningar, politiska så väl som idiella, renderat en anmälan och troligtvis även en fällande dom för ärekränkning.

Hade en far som var både politiskt och idiellt mycket aktiv och satt som ordförande i en mängd olika utskott, och vet att om någon debattör hade uppträtt som il hade han omedelbart bett personen ifråga att antingen lämna talarstolen eller vårda sitt språk.

En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas

Våga vägra fesbok

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, Isan Lover, en offentlig förfrågan ifrån mig...

Skulle du kunna vara vänlig och sluta kalla Abhisit för någonting annat än Abhisit i framtiden?

Tycker du inte själv att det skulle vara ett moget beslut och på det sättet också få andra medlemmar att höja nivån på diskussionerna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som dessutom är lagstridig. Förvånandsvärt att moddarna låter honom hållas, att i inlägg efter inlägg efter hundratals inlägg offentligt kalla, om än med viss omskrivning, en person för apskit, hade i svenska föreningar, politiska så väl som idiella, renderat en anmälan och troligtvis även en fällande dom för ärekränkning.

Hade en far som var både politiskt och idiellt mycket aktiv och satt som ordförande i en mängd olika utskott, och vet att om någon debattör hade uppträtt som il hade han omedelbart bett personen ifråga att antingen lämna talarstolen eller vårda sitt språk.

:ledsen:

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
Denna tråd är låst.
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...