Jump to content
IGNORERAD

Är Issan damerna vackrare?


leifen

Recommended Posts

Ja, underligt om de kan se skillnad på thai och thai (utom om de är mycket uppblandade med något folkslag, som ser klart annorlunda ut).

Om jag kommer ihåg och fattade thaihistoria rätt så kom de från Kina och drev undan många av andra folk från (norra Viet-Nam), Laos och Thailand, så bortsett från uppblandningen, är det underligt om de ser skillnad på dem, som folkslag, eftersom de är samma :) Så delvis antar jag att det är som någon skrev = om de är lantarbetare eller om de håller sig inomhus i storstan.

Men de som övat kan väl se skillnad på thai, bergstammarna, sjöstammarna och khmer-thai (?).

Gissningsvis har asiaterna lättare att se skillnad på asiaterna

och europeerna på europeerna :)

T ex syndes det ofta på Finnkampen vilket land de kom ifrån även då de filmade huvudet.

Ja det är ganska enkelt att se, finnarna är de som ligger sist i fältet. :6:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sek Losos uncle

    33

  • Baa

    18

  • andrejsdenruskige

    16

  • Caveman

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

@ SLU

Då har du fel :)

Som jag skrev, så kan jag några "yttryck",

och att katter kan prata en del med varandra finns det alltså forskning på. (En tysk professor hade kommit fram till det, sa de på nyheterna c:a 1995. Det behövs ingen professor för att komma fram till det - eftersom jag gjort det före honom :) Det är ju bevisat bara av att lyssna på när två katter pratar med varandra. Varför skulle de ha olika ljud om det inte betydde olika?

Det är väl klart att du var först med både hjulet och tyda kattspråk :thumbsup: .

Vem kan inbilla sig något annat :13: .

Men har katter i Thailand och katter i Finland eller Gambia samma "språk" eller är det olika som för oss människor?

(vi vanliga dödliga inte du givetvis :) )

Mvh Hn :wai:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är ganska enkelt att se, finnarna är de som ligger sist i fältet. :6:

ch så har de blå tröjor medan di svenske har gula så de ser även jag skilnad på.

mvh, flor

O

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, underligt om de kan se skillnad på thai och thai (utom om de är mycket uppblandade med något folkslag, som ser klart annorlunda ut).

Om jag kommer ihåg och fattade thaihistoria rätt så kom de från Kina och drev undan många av andra folk från (norra Viet-Nam), Laos och Thailand, så bortsett från uppblandningen, är det underligt om de ser skillnad på dem, som folkslag, eftersom de är samma :) Så delvis antar jag att det är som någon skrev = om de är lantarbetare eller om de håller sig inomhus i storstan.

Men de som övat kan väl se skillnad på thai, bergstammarna, sjöstammarna och khmer-thai (?).

Gissningsvis har asiaterna lättare att se skillnad på asiaterna

och europeerna på europeerna :)

Norrmän och svenskar är nära besläktade, så de ser jag inte skillnad på (men rättså ofta på danskar, fastän de är närbesläktade de också.) Finnländare (utom finnlandssvenskar) är ju en helt annan folkgrupp, så det syns ofta ganska tydligt. T ex syndes det ofta på Finnkampen vilket land de kom ifrån även då de filmade huvudet.

Det kan väl inte va så svårt att se vilken som är svensk eller finne,flaggorna på skjortan är ju olika :ahh: om de inte är invandrare(om du bara tittar på huvudet)där är ju skillnaden i hudfärg något större :thumbsup:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Stämmer ej P3, skräddarna tror alltid jag är från Finland.

Det är ju 3 mil till Finland och bara min mormor var finsk...

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

@ SLU

Då har du fel :)

Som jag skrev, så kan jag några "yttryck",

och att katter kan prata en del med varandra finns det alltså forskning på. (En tysk professor hade kommit fram till det, sa de på nyheterna c:a 1995. Det behövs ingen professor för att komma fram till det - eftersom jag gjort det före honom :) Det är ju bevisat bara av att lyssna på när två katter pratar med varandra. Varför skulle de ha olika ljud om det inte betydde olika?

Det är väl klart att du var först med både hjulet och tyda kattspråk :thumbsup: .

Vem kan inbilla sig något annat :13: .

Men har katter i Thailand och katter i Finland eller Gambia samma "språk" eller är det olika som för oss människor?

(vi vanliga dödliga inte du givetvis :) )

Mvh Hn :wai:

Om jag ska dra en parallel mellan människor och katter så skulle jag nog vilja tippa på att katter även använder en del kroppspråk och som de allra flesta djur så är de tonmedvetna, dvs det kan höra ifall man är arg ledsen eller glad.

För oss tondöva faranger så gäller det för det mesta kroppsspråk, och ifall man ser till hur kvinnor rör sig så skulle jag nog säga att issan damer rör sig ganska monotont förutom ibland.

Tex skuttade min svägerska lite extra när det plingade till i ugnen och maten var klar. Ibland har jag även sett roliga skutt för att undvika sol eller regn, jag har därefter dragit slutsatsen att thailändsksa damer inte gillar sol eller regn. Detta kan avläsas helt och hållet med kroppsspråk.

Vid förmedling av åsikter som sker på detta forum så vet man varken vilket kroppspråk eller tonläge skribenten har vilket kan leda till misstolkningar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag ska dra en parallel mellan människor och katter så skulle jag nog vilja tippa på att katter även använder en del kroppspråk och som de allra flesta djur så är de tonmedvetna, dvs det kan höra ifall man är arg ledsen eller glad.

För oss tondöva faranger så gäller det för det mesta kroppsspråk, och ifall man ser till hur kvinnor rör sig så skulle jag nog säga att issan damer rör sig ganska monotont förutom ibland.

Tex skuttade min svägerska lite extra när det plingade till i ugnen och maten var klar. Ibland har jag även sett roliga skutt för att undvika sol eller regn, jag har därefter dragit slutsatsen att thailändsksa damer inte gillar sol eller regn. Detta kan avläsas helt och hållet med kroppsspråk.

Vid förmedling av åsikter som sker på detta forum så vet man varken vilket kroppspråk eller tonläge skribenten har vilket kan leda till misstolkningar.

Håller inte med en i Udonthani låg helt stilla och rörde sig ingenting. Kände mig lite som en nekrofil så jag bad henne att klä på sig och gå. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Sakfel i det som jag har skrivit såklart.

Ja, jag märkte då jag letade programmerare att de inte brukar säga nej, men:

1. Gällande träningen frågade jag INTE, jag blev TILLFRÅGAD om jag ville träna någon av skollagen (annat än pingis. De var redan bäst i provinsen i det.)

2. Det var en del strul innan jag hittade en bra thailänsk programmerare. Jag "anställde" honom, men vi valde att han startade ett "MamaPapa"-företag, som mitt företag anlitade, eftersom det är mycket enklare juridiskt så länge jag är i Sverige. Det både sa han och gjorde :) Det var f ö klart på ett par dagar.

Och som sagt, HAR jag startat upp ett mjukvaruföretag i Ryssland åt ett svenskt företag. Det är rättså struligt där också :)

Och flera faranger HAR ju redan startat företag i Thailand, en berättade här på MPR att han ordnade det ganska smidigt efter några myndighetsbesök...

3. Gällande att ha saker att göra i byn, så är det ju bara att ordna. Det mesta är ju inte svårare än om man gör det i Sverige...

Vissa människor letar efter lösningar,

medan andra är upptagna med att inbilla sig själva att det inte går :) - DÅ går det inte...

Ja tänk att alla vi korkade forumister (vissa) letat lösningar hur vi ska ta oss till Thailand och gjort den resan, medan andra är upptagna med att inbilla sig själva att det inte går :) -DÅ går det inte..

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja tänk att alla vi korkade forumister (vissa) letat lösningar hur vi ska ta oss till Thailand och gjort den resan, medan andra är upptagna med att inbilla sig själva att det inte går :) -DÅ går det inte..

Ja, bara att ta sig en tur till Thailand verkar ju omöjligt för vissa människor.

Själv har jag köpt många bilar det senaste året och även en privat-jet...rent teoretiskt, då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Jag vill inte heller betala för att supa men det är väldigt sällan som jag slipper undan! :crazy:

Har du provat att klä dig som en gigolo? Kanske slipper du betala då :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du provat att klä dig som en gigolo? Kanske slipper du betala då :)

Inte en suck, endast den till Nightlife förvisade brodern kunde sådana trix, utan förklädnad, förutom en 19,2 cm lång gurka i brallan!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Det kan väl inte va så svårt att se vilken som är svensk eller finne,flaggorna på skjortan är ju olika :ahh: om de inte är invandrare(om du bara tittar på huvudet)där är ju skillnaden i hudfärg något större :thumbsup:

Jag skrev om närbilder på ansiktet innan de startade, så man kunde inte se på resultaten heller :)

Det är väl klart att du var först med både hjulet och tyda kattspråk :thumbsup: .

Vem kan inbilla sig något annat :13: .

Men har katter i Thailand och katter i Finland eller Gambia samma "språk" eller är det olika som för oss människor?

(vi vanliga dödliga inte du givetvis :) )

Mvh Hn

Vilket tjat om kattspråk :)

Det fanns säkert personer, som visste det före mig, men jag visste det ett par år före de sa det på nyheterna.

Jag TROR att de pratar väldigt lokal dialekt, för då jag fick ett par nya från "grannbyn" två mil bort, så fattade de inte en del av vad jag sa :)

Fortfarande har ni inte lyckats skriva något sakfel, som jag skulle ha skrivit... Är det därför ni skriver en massa annat om mig istället - ofta påhitt? :D

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Inte en suck, endast den till Nightlife förvisade brodern kunde sådana trix, utan förklädnad, förutom en 19,2 cm lång gurka i brallan!

Hoppas han satte den på rätt sida, och inte gjorde som han som fattade fel var han skulle placera bak-potatisen :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev om närbilder på ansiktet innan de startade, så man kunde inte se på resultaten heller :)

Vilket tjat om kattspråk :)

Det fanns säkert personer, som visste det före mig, men jag visste det ett par år före de sa det på nyheterna.

Jag TROR att de pratar väldigt lokal dialekt, för då jag fick ett par nya från "grannbyn" två mil bort, så fattade de inte en del av vad jag sa :)

Fortfarande har ni inte lyckats skriva något sakfel, som jag skulle ha skrivit... Är det därför ni skriver en massa annat om mig istället - ofta påhitt? :D

Hur skall vi kunna skriva sakfel om saker du gjort i Thailand när du inte gjort något alls där, du har ju inte ens besökt landet som detta forum handlar om :)

Ställ frågan igen EFTER att du besökt landet ifråga :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag skrev om närbilder på ansiktet innan de startade, så man kunde inte se på resultaten heller :) Vilket tjat om kattspråk :) Det fanns säkert personer, som visste det före mig, men jag visste det ett par år före de sa det på nyheterna. Jag TROR att de pratar väldigt lokal dialekt, för då jag fick ett par nya från "grannbyn" två mil bort, så fattade de inte en del av vad jag sa :)Fortfarande har ni inte lyckats skriva något sakfel, som jag skulle ha skrivit... Är det därför ni skriver en massa annat om mig istället - ofta påhitt? :D

Ett sakfel är att du kan se skilnad mellan Svenskar och Finnar. Det kan du inte alls.

Vilka fler kan du se skillnad på

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Om jag ska dra en parallel mellan människor och katter så skulle jag nog vilja tippa på att katter även använder en del kroppspråk och som de allra flesta djur så är de tonmedvetna, dvs det kan höra ifall man är arg ledsen eller glad.

För oss tondöva faranger så gäller det för det mesta kroppsspråk, och ifall man ser till hur kvinnor rör sig så skulle jag nog säga att issan damer rör sig ganska monotont förutom ibland.

Tex skuttade min svägerska lite extra när det plingade till i ugnen och maten var klar. Ibland har jag även sett roliga skutt för att undvika sol eller regn, jag har därefter dragit slutsatsen att thailändsksa damer inte gillar sol eller regn. Detta kan avläsas helt och hållet med kroppsspråk.

Vid förmedling av åsikter som sker på detta forum så vet man varken vilket kroppspråk eller tonläge skribenten har vilket kan leda till misstolkningar.

Ja, 85 (?) procent av mänsklig kommunikation sägs vara kroppsspråk.

Visst kan det bli missförstånd, men då ett gäng snackar skit mot en person inklusive insinuerar och påstår en hel del rena lögner, då är det inte mycket att misstolka... :)

En del fattar ju inte ens väldigt tydligt klarspråk t ex han, som fortsätter påstå att det inte går att göra saker i thaibyarna, fastän det går att göra det mesta "var som helst" inklusive här i svenska skogen...

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev om närbilder på ansiktet innan de startade, så man kunde inte se på resultaten heller :)

Vilket tjat om kattspråk :)

Det fanns säkert personer, som visste det före mig, men jag visste det ett par år före de sa det på nyheterna.

Jag TROR att de pratar väldigt lokal dialekt, för då jag fick ett par nya från "grannbyn" två mil bort, så fattade de inte en del av vad jag sa :)

Fortfarande har ni inte lyckats skriva något sakfel, som jag skulle ha skrivit... Är det därför ni skriver en massa annat om mig istället - ofta påhitt? :D

Jag har hittat det stora sakfelet.

I rymden finns ett stort svart hål allt som väger någonting hamnar där.

Det blir en helvetes stor vikt.

Men när din hjärna var där, så blev inte svarta hålet större ...

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ja, 85 (?) procent av mänsklig kommunikation sägs vara kroppsspråk.

Visst kan det bli missförstånd, men då ett gäng snackar skit mot en person inklusive insinuerar och påstår en hel del rena lögner, då är det inte mycket att misstolka... :)

En del fattar ju inte ens väldigt tydligt klarspråk t ex han, som fortsätter påstå att det inte går att göra saker i thaibyarna, fastän det går att göra det mesta "var som helst" inklusive här i svenska skogen...

Denne "han", är det möjligtvis någon från ölargänget? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ja, 85 (?) procent av mänsklig kommunikation sägs vara kroppsspråk. Visst kan det bli missförstånd, men då ett gäng snackar skit mot en person inklusive insinuerar och påstår en hel del rena lögner, då är det inte mycket att misstolka... :)En del fattar ju inte ens väldigt tydligt klarspråk t ex han, som fortsätter påstå att det inte går att göra saker i thaibyarna, fastän det går att göra det mesta "var som helst" inklusive här i svenska skogen...

Det kanske är så att överintelligenta Lunkan inte fattar att folk driver med herrn'.

Visst går det att göra massor av saker i byarna. Mina favoritsysselsättningar är

1. Hoppa hopprep

2. Knyppla

3. Mata hunden

4. Rensa stuprännor

5. Titta på när andra jobbar

6. Leka med dator

6 Leka med kamera

7. Leka med dottern

8. Äta

9. Gå runt i kvarteret

10. Köra måtåbajj runt kvarteret

11. Köra måtåbajj utanför kvarteret

12. Skicka e-mail

13. Städa

14. Dra in till stan

15. Kratta löv

16. Jaga iväg grannens hundar

17. Borra hål i väggen

18. Montera krok i några hål som jag har i väggen

19. Hänga upp saker i krokar som sitter fast i hålen i väggen

20. Prata med vänner

21. Snusa

22. Dricka en öl

23. Dricka en öl med grannen

24. Dricka öl med grannens släktingar

25. Dricka öl med grannens släktingars kompisar

26. Skälla på frun

27. Säga förlåt till frun

28. Gå till marknaden och köpa mat

Det finns några saker till att göra, men det tar vi senare

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skrev om närbilder på ansiktet innan de startade, så man kunde inte se på resultaten heller :)

Vilket tjat om kattspråk :)

Det fanns säkert personer, som visste det före mig, men jag visste det ett par år före de sa det på nyheterna.

Jag TROR att de pratar väldigt lokal dialekt, för då jag fick ett par nya från "grannbyn" två mil bort, så fattade de inte en del av vad jag sa :)

Fortfarande har ni inte lyckats skriva något sakfel, som jag skulle ha skrivit... Är det därför ni skriver en massa annat om mig istället - ofta påhitt? :D

Sakfel, tja ja du har ju påstått att du bemästrar kattspråket...jag tvivlar starkt på det.

Sen har du också påstått att du klarar dig i Thailand, med den Thailändska du påstår dig bemästra.helt omöjligt!, du har ju inte ens varit där, så du kan omöjligt veta!

Sluta och punda i saker som du inte har en aning om.

Pröva tex www.odenresor.se inte alltid billigast, men snabba och enkla.

Åk till Bkk...se det land du mästrar alla i, återkom sen.

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Hur skall vi kunna skriva sakfel om saker du gjort i Thailand när du inte gjort något alls där, du har ju inte ens besökt landet som detta forum handlar om :)

Ställ frågan igen EFTER att du besökt landet ifråga :)

Varför det? Det är ju flera av er som PÅSTÅR att jag skrivit sakfel. fastän INGEN av er har klarat av att ge ett enda exempel.

Kanske beroende på att det inte varit några? :)

Kanske beroende på att jag brukar kolla med FLERA THAI, som INTE känner varandra, innan jag påstår saker. OM jag skulle ha så mycket fel, som en del hävdar, så BORDE det vara enkelt att skriva exempel...

Ett sakfel är att du kan se skilnad mellan Svenskar och Finnar. Det kan du inte alls.

Vilka fler kan du se skillnad på

De är ju helt olika folkgrupper (då de är oblandade) så varför skulle man inte kunna se skillnad på de flesta?!

Att du inte ens begriper att det går, visar bara din egen oförmåga att iakta saker...

T ex skulle jag säkert kunna se skillnad ofta på oblandade* kelter (=Wales och Irland) och britter.

* Och då de inte har munnar med botox e d, för mycket syns på munnen, för britterna "brukar inte ha några". Jag gissar att det var därför det var inne med små munnar då England hade mycket makt förr i tiden.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett sakfel är att du kan se skilnad mellan Svenskar och Finnar. Det kan du inte alls.

Vilka fler kan du se skillnad på

Katter från olika byar

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Du hade sakfel i tråden om att "köpa begagnad bil", stjp drog ju ner byxorna på dig så att du inte vågade dig in i den tråden någon mer gång :)

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

SLU!

Du har skrivit att du kan prata med katter, så kan du det eller inte?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...