Jump to content
IGNORERAD

Är Issan damerna vackrare?


leifen

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Vadå "utan ett öre"?

Var har du fått det ifrån? T ex har jag en sexrumskåk med bara 150 000 kvar i lån. Och så har jag 38 kronor :)

F ö är det bara små människor, som mäter framgång bara i pengar...

Meningen med livet. Fråga buddhisterna :) Det är INTE pengar...

Man kan:

1. Förbättra världen.

2. Utveckla sig själv.

För egen del föredrar jag en blandning med utveckla sig själv och försöka klara olika utmaningar, och försöka förbättra världen en bit. (Träna ungdomar. Jobbat ganska mycket ideellt i en liten hjälporganisation.) Tveksamt om jag vill träna bort arrogans mot gnällspikar, som inte försöker :)

Vid din ålder har du fortfarande lån?

Pengar är att vanligt diskussionsämne överallt. Och det är inte pengarna i sig som är så viktigt, utan friheten som följer med.

Jag är rätt nöjd med vad jag har åstadkommit hittills i mitt liv angående självutveckling och övriga saker så som familjeliv, jobb och fritid.

Framför allt så kan jag åka till Thailand titt som tätt, inga större ekonomiska bekymmer och jag behöver inte planlägga varenda rörelse som jag utför, vilket är frihet för mig.

Framgångsrik är jag absolut inte och jag anser mig inte vara det heller. Tror inte att någon annan heller tycker att jag är speciellt framgångsrik.

Men framför att så försöker jag inte framställa mig som framgångsrik och überduktig.

Själ så tycker jag att det är en skam att du har så mycket lån och så liten förmögenhet i din ålder.

Jag har två hus (eller betalat för dom i.a.f) och bil. ((((((/%(#&%(#&!Det har jag fått till TROTS att jag är ÖVER 20år YNGRE än DIG)))))

I tillägg till detta så har jag en familj som jag har råd att ta hand om och det går ingen nöd på dom heller.

Jag har inte behövt offra min hälsa och i synnerhet inte mina knän för att uppnå detta.

Det känns lite som att du söker bekräftelse och vill att alla ska applådera när du skriver ett inlägg. Och när vi inte gör det så hänvisar du till någon VD som nämligen gjorde det eller någon annan i din obskyra umgängeskrets som är mäkta imponerad av dig.

Hittar du något sakfel?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sek Losos uncle

    33

  • Baa

    18

  • andrejsdenruskige

    16

  • Caveman

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sek Losos uncle

Dom är artiga Thaiarna, tänka sig, det säger dom till mig med fast jag bara bott här i 8 år o inte vet värst mycket, dock klarar jag att åka buss!

Oftast var det INTE sagt som snällhet/beröm, utan med förvåning.

"Exet" började kalla mina thaikompiskällor "Your spies" efter att jag visste några nyheter om Thailand innan hon visste dem själv :)

Ja du SLU, nu har ju jag konstigt nog varit ute på äventyr norr om Bangkok och just det där med buss var problem att förklara.. Hade tom ett lexikon där jag försökte visa taxichauffören, men eftersom han inte kunde läsa så blev vi inte klokare av det. Försökte med alla möjliga uttal av bus, bat osv. och det som stod i lexikon fattade han inte heller när jag försökte säga. Till slut så stannade han bilen och vi visade mitt lexikon för en kvinna som kunde läsa och då sa hon något snarlikt med det jag försökt mig på att uttala utan framgång. Att använde sig av ordet "bus" fungerar inte med framgång överallt.. Ännu ett sk sakfelsexempel av ditt svammel som blir när du inte upplevt saker å ting själv :)

Om jag får sådan otur att det inte fungerar med vad en THAIlärarinna lärde mig

och råkar ut för en icke läskunnig,

så skulle jag lösa det genom att RITA... :)

Innan jag åker har jag tänkt att försöka få tag i ett sådant slags "evighetsblock" som fanns för länge sedan, som man kunde skriva om och om på utan penna. Annars får det bli pappersblock och penna för laptop är otymplig och kan bli utan ström :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oftast var det INTE sagt som snällhet/beröm, utan med förvåning.

"Exet" började kalla mina thaikompiskällor "Your spies" efter att jag visste några nyheter om Thailand innan hon visste dem själv :)

Så du hämtar kunskap/nyheter om Thailand härifrån oss vanligt dödliga på MPR? för att sedan glänsa med det bland dina Thaifruar på Facebook :D

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag får sådan otur att det inte fungerar med vad en THAIlärarinna lärde mig

och råkar ut för en icke läskunnig,

så skulle jag lösa det genom att RITA... :)

Innan jag åker har jag tänkt att försöka få tag i ett sådant slags "evighetsblock" som fanns för länge sedan, som man kunde skriva om och om på utan penna. Annars får det bli pappersblock och penna för laptop är otymplig och kan bli utan ström :)

Du kan nog börja med att skaffa dig en språkparlör, för ska du försöka att begripa vad en thailärarinna som lär dig thaiengska försöker lära ut så tar det lång tid innan du kommer till Isaan. Så evighetsblocket är nog en god ide.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Jag är rätt nöjd med vad jag har åstadkommit hittills i mitt liv angående självutveckling

-cut -

Jag har inte behövt offra min hälsa och i synnerhet inte mina knän för att uppnå detta.

-cut-

Hittar du något sakfel?

Vadå "självutveckling"?!

Det där var ju fortfarande mest prat om pengar...

Om man räknar om det till heltidsjobb, har jag jobbat ungefär 10 ÅR ideellt som ungdomsledare och i hjälporganisation. Det gav inte mycket pengar men mycket annat... :)

Knäna skadades av att jag höll på med en massa olika sorters sport, så hur fick du det att gå ihop med ditt argumenterande om pengar?

Mycket av det jag gjort har varit inom sport.

Så det var flera tankefel... :)

Ett är att jag brukar komentera sakfel DIREKT INKLUSIVE säga VAD jag anser är fel.

men ni har gnällt en massa, utan att klargöra VAD som skulle vara fel en enda gång, så det är ERT - dåligt skötta - jobb...

Så du hämtar kunskap/nyheter om Thailand härifrån oss vanligt dödliga på MPR? för att sedan glänsa med det bland dina Thaifruar på Facebook :D

T ex här är FLERA tydliga sakfel... :)

1. Vadå "glänsa med det bland dina Thaifruar på Facebook"? Till att börja med använder jag knappt Facebook för kommunikation.

2. När blev ni THAI?

3. När blev ert gäng KOMPISAR till mig? :D

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Vadå "självutveckling"?!

Det där var ju fortfarande mest prat om pengar...

Om man räknar om det till heltidsjobb, har jag jobbat ungefär 10 ÅR ideellt som ungdomsledare och i hjälporganisation. Det gav inte mycket pengar men mycket annat...

Knäna skadades av att jag höll på med en massa olika sorters sport, så hur fick du det att gå ihop med ditt argumenterande om pengar?

Mycket av det jag gjort har varit inom sport.

Så det var flera tankefel...

Ett är att jag brukar komentera sakfel DIREKT INKLUSIVE säga VAD jag anser är fel.

men ni har gnällt en massa, utan att klargöra VAD som skulle vara fel en enda gång, så det är ERT - dåligt skötta - jobb...

T ex här är FLERA tydliga sakfel...

1. Vadå "glänsa med det bland dina Thaifruar på Facebook"? Till att börja med använder jag knappt Facebook för kommunikation.

2. När blev ni THAI?

3. När blev ert gäng KOMPISAR till mig?

Du har sakfel denna gång.

Det är nämligen så att du står för tankefelen för det mesta.

Att du glänser med att höra nyheterna före någon av dina tilltänkta fruar imponerar inte mig. De flesta av oss på detta forum vet hur enkelt det är.

Tippar på att din obotliga optimism kommer att sätta käppar i hjulet för dig. Men den dagen det gör det, då sticker du huvudet i sanden och övertalar dig själv att det aldrig hänt.

Skickat med en flaska billigt hembränt via golfströmmen

Link to comment
Dela på andra sajter

Det enda vettiga du lyckats skriva bäste herr SLU är att du nog måste hålla dig hemma med dina knän. Det räddardig från mycket av snedsprången i LOS

Tänk den dan du (mot förmodan) står på Suvvan och ska ta en buss nånstans med hjälp av din flytande Thai, då skulle det garanterat vara lönsamt att agera bookie och satsa på var du hamnar!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vid din ålder har du fortfarande lån?

Pengar är att vanligt diskussionsämne överallt. Och det är inte pengarna i sig som är så viktigt, utan friheten som följer med.

Jag är rätt nöjd med vad jag har åstadkommit hittills i mitt liv angående självutveckling och övriga saker så som familjeliv, jobb och fritid.

Framför allt så kan jag åka till Thailand titt som tätt, inga större ekonomiska bekymmer och jag behöver inte planlägga varenda rörelse som jag utför, vilket är frihet för mig.

Framgångsrik är jag absolut inte och jag anser mig inte vara det heller. Tror inte att någon annan heller tycker att jag är speciellt framgångsrik.

Men framför att så försöker jag inte framställa mig som framgångsrik och überduktig.

Själ så tycker jag att det är en skam att du har så mycket lån och så liten förmögenhet i din ålder.

Jag har två hus (eller betalat för dom i.a.f) och bil. ((((((/%(#&%(#&!Det har jag fått till TROTS att jag är ÖVER 20år YNGRE än DIG)))))

I tillägg till detta så har jag en familj som jag har råd att ta hand om och det går ingen nöd på dom heller.

Jag har inte behövt offra min hälsa och i synnerhet inte mina knän för att uppnå detta.

Det känns lite som att du söker bekräftelse och vill att alla ska applådera när du skriver ett inlägg. Och när vi inte gör det så hänvisar du till någon VD som nämligen gjorde det eller någon annan i din obskyra umgängeskrets som är mäkta imponerad av dig.

Hittar du något sakfel?

Tror inte SLU är så gammal då hans Internetfru inte har gått ut skolan än :-)

Han är dock påstridig som en gammal kärring och det är kul att läsa hans inlägg

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

SLU!!! Driver du med dig själv, eller försöker du vara någon annan än du är själv..

Men det är rätt komiskt att läsa dina inlägg, så för min del kan du fortsätta.

Du förgyller min söndag, varje gång jag läser dina inlägg, så förstår jag hur smart jag är utan studieskulder..

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror inte SLU är så gammal då hans Internetfru inte har gått ut skolan än :-)

Han är dock påstridig som en gammal kärring och det är kul att läsa hans inlägg

/SatanG

Internetfru var ett nytt ord men ack så passande, hehehe :D

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

@ SLU

Läser jag dåligt? Har dålig läsförståelse kanske. Nja mycket kan du se och förutse som hur hockey matcher slutar och börsen kraschar, men att jag läser dåligt tvivlar jag på att "kristallkulan" visar :) . Vad menar du ? Att du bara kan förutspå hockey och inte fotboll ? Hästar gick du jämnt upp på och det är fan inte dåligt.

Citat SLU:

En tjej, som känner mig ganska nära, kallade mig "Superman", men jag ändrade det till "Retired Superman" :)

Skulle korrigera det till " Retarded Superman" :)

Själv går jag under namnet "Supermao" i Los :wink:

Mvh Hn :17:

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Vågar man säga sin hjärtas mening om man har en flickvän ifrån Issan. Tyckte faktiskt att de kuala lumpuranska kvinnorna var riktigt vackra en gång då jag var där och traskade, nä förresten jag såg en snygg tjej som stod med en köttkniv och hackade griskött i rasisalai och sen kom jag på att det var en vacker kvinna som väntade på bussen en gång i Kista, hon var svensk och sedan har vi ju den vackraste kvinnan av de alla hon stod vid en rulltrappa i Skärholmen och såg lite blåst ut. Sedan var det en danska som var riktigt vacker enda tills hon öppnade munnen och började prata.

Med det vill jag säga att jag har svårt att bestämma mig vilken plats på jorden kvinnorna är vackrare, en sak är säker med lite alkohol i sig så brukar det alltid bli lättare att se det vackra i en kvinna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

SLU!!! Driver du med dig själv, eller försöker du vara någon annan än du är själv..

Men det är rätt komiskt att läsa dina inlägg, så för min del kan du fortsätta.

Du förgyller min söndag, varje gång jag läser dina inlägg, så förstår jag hur smart jag är utan studieskulder..

FF

Jag har inte skrivit något osant här.

Och jag har förklarat hur det har gått till, och hur andra kan träna upp sig likadant. F ö kan man ju göra MER än det jag berättat om :) det mesta, som jag berättat om att jag gjort, gjorde jag INNAN jag blev 40, sålde mitt företag och "drog mig tillbaka" hit.

Tror inte SLU är så gammal då hans Internetfru inte har gått ut skolan än :-)

Han är dock påstridig som en gammal kärring och det är kul att läsa hans inlägg

/SatanG

Jag har tackat Nej till betydligt yngre :)

Den här är 30, och pluggar vidare på Masternivå, samtidigt som hon jobbar heltid.

("Exet" gjorde likadant, men är 38. Båda kan bli t ex skolrektor på en sådan examen, men den nya blir hellre lärarinna, programmerare eller fruktodlare :)

Du har sakfel denna gång.

Det är nämligen så att du står för tankefelen för det mesta.

Att du glänser med att höra nyheterna före någon av dina tilltänkta fruar imponerar inte mig. De flesta av oss på detta forum vet hur enkelt det är.

Tippar på att din obotliga optimism kommer att sätta käppar i hjulet för dig. Men den dagen det gör det, då sticker du huvudet i sanden och övertalar dig själv att det aldrig hänt.

Skickat med en flaska billigt hembränt via golfströmmen

Inget exempel och förklaring igen...

"Obotlig oprimist". En del har tyckt att jag varit pessimist då jag gått igenom problem, som behöver lösas för att nå mål :)

Sedan jobbar jag på - oftast till problemen är lösta.

Det har hänt ganska många gånger under åren att negativtänkare som er har idi*tförklarat mig och mål jag sagt - till de sett hur det gått... :D

(((T ex då jag hävdat saker om börsen, och då jag satte upp mål för första klubben (=Div 4 > Div 1), som jag blev ordförande i.)))

Det enda vettiga du lyckats skriva bäste herr SLU är att du nog måste hålla dig hemma med dina knän. Det räddardig från mycket av snedsprången i LOS

Tänk den dan du (mot förmodan) står på Suvvan och ska ta en buss nånstans med hjälp av din flytande Thai, då skulle det garanterat vara lönsamt att agera bookie och satsa på var du hamnar!

Vadå? Till taxi brukar man ju bara säga/visa destination. Behöver man konversera med de thailänska? :)

(Och så kan jag lära mig vilket väderstreck de ska åt, om det kniper. Helst ska man kanske även lära sig vad "På med taxametern, krap" heter, om det är vanligt med sådana blåsningsförsök fortfarande. Men man kommer ju fram även om man får betala för mycket :)

----

>hamnoi Läs igen...

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedan har jag en fråga som du säkert kan ge svar på.

Vad är meningen med livet?

Meningen med livet universum och allt är 42!

Den frågan borde t o m SLU ha kunnat svara på. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Fan SLU, du kan prata med och förstå katter, se in i framtiden, behöver inte sova, är i det närmaste odödlig, förmodligen kan du flyga av egen maskin också.. Så, vilken karaktär i X-men är du? :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Fan SLU, du kan prata med och förstå katter, se in i framtiden, behöver inte sova, är i det närmaste odödlig, förmodligen kan du flyga av egen maskin också.. Så, vilken karaktär i X-men är du? :)

Mer skitsnack...

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mer skitsnack...

Är det? Du har själv skrivit att du kan prata med katter,se in i framtiden så 2 utav 4 påståenden är inte skitsnack :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Är det? Du har själv skrivit att du kan prata med katter,se in i framtiden så 2 utav 4 påståenden är inte skitsnack

De andra är fortfarande lika mycket skitsnack...

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

De andra är fortfarande lika mycket skitsnack...

Så du menar att påstå att man kan se in i framtiden och att prata med katter inte är skitsnack?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

De andra är fortfarande lika mycket skitsnack...

Vaaaa! :rotfl: Å hur var det med sömnen då? Du hade ju övat upp dig i det också så att du knappt behövde sova något :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag kan INTE prata MED andar

(men jag kan titta in i framtiden. (S g s) ALLA KAN göra något "övernaturligt". T ex brukar mammor känna på sig då deras barn råkar ut för något. En del behöva träning. Själv tränade jag ganska mycket för 20 år sedan, men la av då jag kom på att det inte är något spännande om man vet t ex hur hockeymatcher kommer att sluta :)

Det har blivit ganska många pluspoäng av thai då jag pratat OM andar, och varför man oftast inte behöver vara rädd för dem - om man skött sig tillräckligt :)

Vet inte om jag är lika duktig som mäster SLU, men jag försökte mig på att se in i framtiden jag också, ja i din framtid då.. :)

http://www.grapheine.com/bombaytv/agence-se-25dadbfa4ada5ce451ea34fb673db455.html

Link to comment
Dela på andra sajter

Rubriken på denna tråd "är Isaan damerna vackrare? Trodde jag skulle få läsa om det men allt jag sett hittils är j-a massa påhopp, kattter och en massa skitsnack om allt annat. Kan sandlådefolket leka nån annanstans eller hållla sig till ämnet kanske, ni är väl vuxna människor.Nåväl är Isaandamerna vackrare eller??

Link to comment
Dela på andra sajter

Rubriken på denna tråd "är Isaan damerna vackrare? Trodde jag skulle få läsa om det men allt jag sett hittils är j-a massa påhopp, kattter och en massa skitsnack om allt annat. Kan sandlådefolket leka nån annanstans eller hållla sig till ämnet kanske, ni är väl vuxna människor.Nåväl är Isaandamerna vackrare eller??

JA, dom är vackrare än SLU!

Sänt från sandlådan using catsand!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Om du provar att läsa tråden från början så kan du nog hitta lite om ämnet rubriken anspelar på.. Men jag antar att du måste börjat läsa i slutet av tråden eftersom som du skriver som du gör :)

Link to comment
Dela på andra sajter

jodå det har jag gjort, men den har kommit ifrån ämnet ganska ordentligt. Nu verkar det bara vara påhopp på varandra istället för ämnet som det skulle handla om

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...