Jump to content
IGNORERAD

Är Issan damerna vackrare?


leifen

Recommended Posts

Sek Losos uncle

I allvarliga trådar har vi lågt i tak. Eller försöker ha lite lågt i tak.

Oallvarligare trådar är det högre i tak.

Det här är ingen av de allvarliga trådarna, vad jag försår.

Va?! Är inte thaidamers snygghet ett allvarligt ämne??? :)

Nej, det ar precis det dom inte gor for att de betyder inte samma sak, dessutom maste andelsen mai dit ocksa for annars gor du ett pastaende istallet for fraga, eller viceverso!

PhuYing Issan dee mak mak! Ev med ändelsen Mai? som betyder ung. eller hur!

Sådär nu är vi tillbaks till tråden igen, eller hur SLU

Hade du sagt Phuying Issan mak dee, så hade det tatt hus i helvete hemma!

Så var det buss!

Jo det heter buss men då måste man säga RodBuss (Lodbass) annars blir det konstigt!

Ingen aning om det där betyder "ung", av sådana slags ord har jag bara lärt mig att "dee" betyder bra/god o d efter situation.

Inget "mai" eftersom frågetecknet inte hörde till vad jag sa på thai, utan till om de betyder samma sak.

Mak dee/dee mak var bara en del av vad jag sa, t ex "/Namn/ roe mak dee" (/Namn/ vet mycket bra) gällande det som pratades om då, för då skulle jag inte kunna säga vad det gäller :)

Varför "eller hur SLU" om att hålla sig till den här tråden? På sidan 8 framgår att det var "ölargänget" som gick off topic och snackade skit som vanligt...

OK om bussen.

(Fast det lärde mig inte Isaandam-lärarinnan :) Då jag frågade vad det heter, sa hon att jag kan säga "bus" för alla fattar, men att jag borde säga "Minibat" om minibussen sista biten till byn.)

Isaandamen ifråga ser ut som medel, den nya från norra Thailand ser lite bättre ut, men det är inte riktigt rättvist att jämföra utan justering, eftersom den senare är 8 år yngre.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 349
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Sek Losos uncle

    33

  • Baa

    18

  • andrejsdenruskige

    16

  • Caveman

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Va?! Är inte thaidamers snygghet ett allvarligt ämne??? :)

Ingen aning om det där betyder "ung", av sådana slags ord har jag bara lärt mig att "dee" betyder bra/god o d efter situation.

Inget "mai" eftersom frågetecknet inte hörde till vad jag sa på thai, utan till om de betyder samma sak.

Mak dee/dee mak var bara en del av vad jag sa, t ex "/Namn/ roe mak dee" (/Namn/ vet mycket bra) gällande det som pratades om då, för då skulle jag inte kunna säga vad det gäller :)

Varför "eller hur SLU" om att hålla sig till den här tråden? På sidan 8 framgår att det var "ölargänget" som gick off topic och snackade skit som vanligt...

OK om bussen.

(Fast det lärde mig inte Isaandam-lärarinnan :) Då jag frågade vad det heter, sa hon att jag kan säga "bus" för alla fattar, men att jag borde säga "Minibat" om minibussen sista biten till byn.)

Isaandamen ifråga ser ut som medel, den nya från norra Thailand ser lite bättre ut, men det är inte riktigt rättvist att jämföra utan justering, eftersom den senare är 8 år yngre.

Ung.= ungefär. Sätter du mai efter ett ord blir det en fråga. Tex arroy = Gott (smak) Arroy mai = Gott, eller? lite krasst :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Han vore i en helt annan division i Thailand om han kunde prata med andar. Sådana kan tjäna pengar har jag hört!

Jag kan INTE prata MED andar

(men jag kan titta in i framtiden. (S g s) ALLA KAN göra något "övernaturligt". T ex brukar mammor känna på sig då deras barn råkar ut för något. En del behöva träning. Själv tränade jag ganska mycket för 20 år sedan, men la av då jag kom på att det inte är något spännande om man vet t ex hur hockeymatcher kommer att sluta :)

Det har blivit ganska många pluspoäng av thai då jag pratat OM andar, och varför man oftast inte behöver vara rädd för dem - om man skött sig tillräckligt :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag kan INTE prata MED andar

(men jag kan titta in i framtiden. (S g s) ALLA KAN göra något "övernaturligt". T ex brukar mammor känna på sig då deras barn råkar ut för något. En del behöva träning. Själv tränade jag ganska mycket för 20 år sedan, men la av då jag kom på att det inte är något spännande om man vet t ex hur hockeymatcher kommer att sluta :)

Det har blivit ganska många pluspoäng av thai då jag pratat OM andar, och varför man oftast inte behöver vara rädd för dem - om man skött sig tillräckligt :)

Rolig gubbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan INTE prata MED andar

(men jag kan titta in i framtiden. (S g s) ALLA KAN göra något "övernaturligt". T ex brukar mammor känna på sig då deras barn råkar ut för något. En del behöva träning. Själv tränade jag ganska mycket för 20 år sedan, men la av då jag kom på att det inte är något spännande om man vet t ex hur hockeymatcher kommer att sluta :)

Det har blivit ganska många pluspoäng av thai då jag pratat OM andar, och varför man oftast inte behöver vara rädd för dem - om man skött sig tillräckligt :)

Du svamlar nått kopiöst,,hahah.

# 27 RIP

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Jag kan INTE prata MED andar

(men jag kan titta in i framtiden. (S g s) ALLA KAN göra något "övernaturligt". T ex brukar mammor känna på sig då deras barn råkar ut för något. En del behöva träning. Själv tränade jag ganska mycket för 20 år sedan, men la av då jag kom på att det inte är något spännande om man vet t ex hur hockeymatcher kommer att sluta :)

Det har blivit ganska många pluspoäng av thai då jag pratat OM andar, och varför man oftast inte behöver vara rädd för dem - om man skött sig tillräckligt :)

Så där ja :rotfl:

Varför håller du på och kämpar med dina företag när du kan förutse hur en hockeymatch slutar? Du skulle ju kunna vinna mycket pengar på Oddset istället :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv tränade jag ganska mycket för 20 år sedan, men la av då jag kom på att det inte är något spännande om man vet t ex hur hockeymatcher kommer att sluta

Delge gärna mig denna kunskap, vi kan dela lika på vinsten från Svenska Spel, :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

"Om mitt knä hade tålt att åka" ?????????

Då är valet att träna ungdomslag i Thailand, oerhört svårt att förstå.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Visserligen kommer frugan från Isaan men Nej dom är inte vackrare än övriga Thaiare. Kan nog inte se ngn skillnad för den delen heller.

:offtopic: . @SLU. Lite bevis till din påstådda "Saida" konst :14:

Vad blir resultaten mellan Man U- Chelsea.. Örebro- IFK GBG . Häcken- Elfsborg ? Nu har du chansen att sätta "ölargänget" på plats :nyam:

Mvh Hn :morgon:

Ändrades av hamnoi

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan INTE prata MED andar

(men jag kan titta in i framtiden. (S g s) ALLA KAN göra något "övernaturligt". T ex brukar mammor känna på sig då deras barn råkar ut för något. En del behöva träning. Själv tränade jag ganska mycket för 20 år sedan, men la av då jag kom på att det inte är något spännande om man vet t ex hur hockeymatcher kommer att sluta :)

Det har blivit ganska många pluspoäng av thai då jag pratat OM andar, och varför man oftast inte behöver vara rädd för dem - om man skött sig tillräckligt :)

Helt plötsligt framstod du som lite mänskligare, men det varade bara till man gick vidare i texten från första raden. Att se in i framtiden slår nog inte riktigt lika tungt i Thailand som att vara andemedium. Men kan man se in i framtiden har man nog inte lång bit kvar att bli andemedium!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Om man bortser från sättet du väljer att uttrycka dina åsikter och erfarenheter på som förmodligen retar upp både en och flera härinne så handlar nog kanske den främsta aversionen inte mot uppenbara faktafel lika mkt som blatanta tankevurpor. En inte alltid glasklar logik utifrån en ganska spacad referensram gör att de slutsatser du drar kring hur saker och ting fungerar i Thailand ter sig direkt löjeväckande. Att du inte inser detta är väl både början och slutet på problemet kanske. När du sedan möter på ifrågasättande så tänder du till på alla cylindrar och börjar slänga ur dig de mest irrrelevanta referenserna istället för att stanna upp och kanske lyssna för en sekund. Här på forumet finns en enorm kunskapsbas kring alla olika dimensioner av livet som utlänning i Thailand. Allt från rutinerade företagare till risbonde-wannabees och heltidstorskar samt allt därimellan finns här. Att det är så uppenbart att du är för arrogant för att öht överväga om det kan ligga något i eventuellt ifrågasättande utan istället avfärdar allt och alla kritiker som desillusionerade bartorskar som inte har nått den djupare insikt du minsann lever, andas och så gärna predikar provocerar självklart ytterligare.

Jag har länge tyckt det varit något lite inspirerande över din obotliga optimism och hela - ingenting är omöjligt attityden. Dock så tas det med råge ut av den helt verklighetsfrånvända självgodhet som genomsyrar i princip allt du skrivit på detta forum. Det är lite synd - för optimism är en jäkligt härlig kvalitet hos människor och något som vi alla kan behöva lite mer av ibland.

Om det är, som du skriver, borde de väl vara lätt att ge exempel på vad som jag har fel om... :)

Uttryckssättet har jag lärt in då jag skulle ordna "gratisreklam" åt en förening, och är det sätt som media betalar mig för :)

Gällande logiken, så är det en av mina styrkor.

(((T ex VD:n för ett börsnoterat företag (senare uppköpt av GM tror jag) blev ganska chockad då jag sa en sak om en av deras affärshemligheter, som bara 8 personer var invigda i, och han undrade hur jag visste det. Det hade jag listat ut med logik efter att ha läst att de skulle göra en annan sak. "Om de gör det, så gör de rimligtvis det andra också".)))

Men jag har kanske inte förklarat tillräckligt tydligt då jag tyckt det var uppenbart :)

(((Förrut jobbade jag en del med idekläckning. Cheferna (=bröderna Hären har ni kanske hört talas om) fattade, men oftast inte kunderna. Man fick bara betalt för de ideer, som kunderna valde. Jag fick bara betalt för två ideer, som var så enkla att jag inte tänkte skriva dem :) för jag tyckte de var självklara...)))

"Spacad" För att jag är intresserad av forskningar, gillar utmaningar och därför gjort mer olika sorters saker än många och tycker det är mycket bättre att träna mentalt än att röka/knarka/supa? :)

"Ifrågasättande". Well. Normalt har de inte skrivit det som fundering OM det kan vara sant, utan elaka insinuationer, "mytoman" och hävdande att det är omöjligt - fastän jag gjort liknande redan :) De har även hittat på en hel del lögner om mig... Är det konstigt om jag inte svarar snällt mot en massa sådant?

En stor del av de som snackar skit har säkert inte varit entreprenörer, eftersom de får för sig att saker inte går, istället för att leta fram lösningar...

Vadå "irrelevanta referenser"? T ex då de hävdade att det är omöjligt att starta företag i Thailand. Då svarade jag att jag har startat ett "platt" företag i Ryssland redan, vilket många ansåg omöjligt. (Och EFTER de hävdade att det är omöjligt, så hittade jag - efter en del strul - några bra thai programmerare, som jag anlitade förra året...)

Eller då de hävdade att det är omöjligt att bli tränare för ett Thailänskt skollag, fastän jag redan varit tränare i flera sporter och redan fått förfrågningar både från Thailand och Kambodja?

"Verklighetsfrånvänd". Det mesta är ju saker, som jag REDAN GJORT :)

Och gällande "övernaturligt" - Under kalla kriget satsade både USA och Sovjet ganska mycket militärpengar på sådan forskning, eftersom mycket av det fungerar. Det var en bok skriven av en av de amerikanska chefsforskarna, som gjorde att jag blev intresserad och testade om jag kunde göra något, och det kunde jag. Och som sagt - ALLA kan (lära sig) att göra något, som räknas som övernaturligt...

"Om mitt knä hade tålt att åka" ???? ?????

Då är valet att träna ungdomslag i Thailand, oerhört svårt att förstå.

Leif

Om jag får ordning på knät tillräckligt för att kunna förflytta mig till och på platserna, utan att bli sämre, så kan man ju vara coach. Det finns ju ganska många, som blivit tränare efter att deras sportskarriärer har avbrutits av skador eller åldersskröplighet.

(Men det blir knappast fotboll, eftersom då blir det långa avstånd på planen då man ska instruera dem.)

Det är ett av mina mål att göra det även i Thailand, eftersom det är roligt. Dessutom får jag mer att göra i byn då :) men det finns tillräckligt att göra ändå.

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Om det är, som du skriver, borde de väl vara lätt att ge exempel på vad som jag har fel om... :)

Uttryckssättet har jag lärt in då jag skulle ordna "gratisreklam" åt en förening, och är det sätt som media betalar mig för :)

Gällande logiken, så är det en av mina styrkor.

(((T ex VD:n för ett börsnoterat företag (senare uppköpt av GM tror jag) blev ganska chockad då jag sa en sak om en av deras affärshemligheter, som bara 8 personer var invigda i, och han undrade hur jag visste det. Det hade jag listat ut med logik efter att ha läst att de skulle göra en annan sak. "Om de gör det, så gör de rimligtvis det andra också".)))

Men jag har kanske inte förklarat tillräckligt tydligt då jag tyckt det var uppenbart :)

(((Förrut jobbade jag en del med idekläckning. Cheferna (=bröderna Hären har ni kanske hört talas om) fattade, men oftast inte kunderna. Man fick bara betalt för de ideer, som kunderna valde. Jag fick bara betalt för två ideer, som var så enkla att jag inte tänkte skriva dem :) för jag tyckte de var självklara...)))

"Spacad" För att jag är intresserad av forskningar, gillar utmaningar och därför gjort mer olika sorters saker än många och tycker det är mycket bättre att träna mentalt än att röka/knarka/supa? :)

"Ifrågasättande". Well. Normalt har de inte skrivit det som fundering OM det kan vara sant, utan elaka insinuationer, "mytoman" och hävdande att det är omöjligt - fastän jag gjort liknande redan :) De har även hittat på en hel del lögner om mig... Är det konstigt om jag inte svarar snällt mot en massa sådant?

En stor del av de som snackar skit har säkert inte varit entreprenörer, eftersom de får för sig att saker inte går, istället för att leta fram lösningar...

Vadå "irrelevanta referenser"? T ex då de hävdade att det är omöjligt att starta företag i Thailand. Då svarade jag att jag har startat ett "platt" företag i Ryssland redan, vilket många ansåg omöjligt. (Och EFTER de hävdade att det är omöjligt, så hittade jag - efter en del strul - några bra thai programmerare, som jag anlitade förra året...)

Eller då de hävdade att det är omöjligt att bli tränare för ett Thailänskt skollag, fastän jag redan varit tränare i flera sporter och redan fått förfrågningar både från Thailand och Kambodja?

"Verklighetsfrånvänd". Det mesta är ju saker, som jag REDAN GJORT :)

Och gällande "övernaturligt" - Under kalla kriget satsade både USA och Sovjet ganska mycket militärpengar på sådan forskning, eftersom mycket av det fungerar. Det var en bok skriven av en av de amerikanska chefsforskarna, som gjorde att jag blev intresserad och testade om jag kunde göra något, och det kunde jag. Och som sagt - ALLA kan (lära sig) att göra något, som räknas som övernaturligt...

Om jag får ordning på knät tillräckligt för att kunna förflytta mig till och på platserna, utan att bli sämre, så kan man ju vara coach. Det finns ju ganska många, som blivit tränare efter att deras sportskarriärer har avbrutits av skador eller åldersskröplighet.

(Men det blir knappast fotboll, eftersom då blir det långa avstånd på planen då man ska instruera dem.)

Det är ett av mina mål att göra det även i Thailand, eftersom det är roligt. Dessutom får jag mer att göra i byn då :) men det finns tillräckligt att göra ändå.

Så extremt framgångsrik utan ett öre på fickan.

Sedan har jag en fråga som du säkert kan ge svar på.

Vad är meningen med livet?

Link to comment
Dela på andra sajter

n

Tycker det är kul att läsa vad SLU skriver, å andra sidan är jag så barnslig att jag även gillar att läsa stålmannen, tarzan och andra superhjältar, har även läst en del av Einstein, Leonardo da Vinci mfl. men eftersom alla dessa ligger i lä i förhållande till SLU så kommer jag numera att bara läsa vad han skriver. Jag vill ju också bli superhjälte.mvh. flor

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det är, som du skriver, borde de väl vara lätt att ge exempel på vad som jag har fel om... :)

Uttryckssättet har jag lärt in då jag skulle ordna "gratisreklam" åt en förening, och är det sätt som media betalar mig för :)

Gällande logiken, så är det en av mina styrkor.

(((T ex VD:n för ett börsnoterat företag (senare uppköpt av GM tror jag) blev ganska chockad då jag sa en sak om en av deras affärshemligheter, som bara 8 personer var invigda i, och han undrade hur jag visste det. Det hade jag listat ut med logik efter att ha läst att de skulle göra en annan sak. "Om de gör det, så gör de rimligtvis det andra också".)))

Men jag har kanske inte förklarat tillräckligt tydligt då jag tyckt det var uppenbart :)

(((Förrut jobbade jag en del med idekläckning. Cheferna (=bröderna Hären har ni kanske hört talas om) fattade, men oftast inte kunderna. Man fick bara betalt för de ideer, som kunderna valde. Jag fick bara betalt för två ideer, som var så enkla att jag inte tänkte skriva dem :) för jag tyckte de var självklara...)))

"Spacad" För att jag är intresserad av forskningar, gillar utmaningar och därför gjort mer olika sorters saker än många och tycker det är mycket bättre att träna mentalt än att röka/knarka/supa? :)

"Ifrågasättande". Well. Normalt har de inte skrivit det som fundering OM det kan vara sant, utan elaka insinuationer, "mytoman" och hävdande att det är omöjligt - fastän jag gjort liknande redan :) De har även hittat på en hel del lögner om mig... Är det konstigt om jag inte svarar snällt mot en massa sådant?

En stor del av de som snackar skit har säkert inte varit entreprenörer, eftersom de får för sig att saker inte går, istället för att leta fram lösningar...

Vadå "irrelevanta referenser"? T ex då de hävdade att det är omöjligt att starta företag i Thailand. Då svarade jag att jag har startat ett "platt" företag i Ryssland redan, vilket många ansåg omöjligt. (Och EFTER de hävdade att det är omöjligt, så hittade jag - efter en del strul - några bra thai programmerare, som jag anlitade förra året...)

Eller då de hävdade att det är omöjligt att bli tränare för ett Thailänskt skollag, fastän jag redan varit tränare i flera sporter och redan fått förfrågningar både från Thailand och Kambodja?

"Verklighetsfrånvänd". Det mesta är ju saker, som jag REDAN GJORT :)

Och gällande "övernaturligt" - Under kalla kriget satsade både USA och Sovjet ganska mycket militärpengar på sådan forskning, eftersom mycket av det fungerar. Det var en bok skriven av en av de amerikanska chefsforskarna, som gjorde att jag blev intresserad och testade om jag kunde göra något, och det kunde jag. Och som sagt - ALLA kan (lära sig) att göra något, som räknas som övernaturligt...

Om jag får ordning på knät tillräckligt för att kunna förflytta mig till och på platserna, utan att bli sämre, så kan man ju vara coach. Det finns ju ganska många, som blivit tränare efter att deras sportskarriärer har avbrutits av skador eller åldersskröplighet.

(Men det blir knappast fotboll, eftersom då blir det långa avstånd på planen då man ska instruera dem.)

Det är ett av mina mål att göra det även i Thailand, eftersom det är roligt. Dessutom får jag mer att göra i byn då :) men det finns tillräckligt att göra ändå.

Så extremt framgångsrik utan ett öre på fickan.

Sedan har jag en fråga som du säkert kan ge svar på.

Vad är meningen med livet?

Var snälla och ring till varandra så vi andra sliper att er bråk. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Herr SLU!

Vet Du, nu tror jag mig funnit pudelns kärna!

Du kan en massa om Thailand med hjälp av dina vänner, (Thaivänner?) detta briljerar du med i inlägg efter inlägg, du kommer att starta en massa företag för att hjälpa folket i din kvinnas, vilken i ordningen vet jag inte men eftersom du inte träffat nån av dom så spelar det väl mindre roll, by.

Sedan söker du sakfel.nu behöver du ju inte vara så orolig för jag tror att just detta är omöjligt att bevisa eftersom du har kastat in din brasklapp om knäna så ofta, så, jag tror att du sitter och skrattat framför burken för fel i Thailand lär du inte göra för hit kommer du aldrig att resa och då är det ju svårt att göra fel här, eller?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Helt plötsligt framstod du som lite mänskligare, men det varade bara till man gick vidare i texten från första raden. Att se in i framtiden slår nog inte riktigt lika tungt i Thailand som att vara andemedium. Men kan man se in i framtiden har man nog inte lång bit kvar att bli andemedium!

Njae. För en del kanske, men som sagt kan jag för egen del INTE tala med andar, men har förutspått ganska mycket, inklusive test, som övertygade en civilingenjör och en civilekonom, som trodde att det inte gick. Innan testet visste jag inte om jag kunde, för jag hade aldrig gjort det :) men de blev övertygade.

Men, som sagt, la jag av att träna då jag kom på att spänningen försvinner om man blir för bra på det.

Rolig gubbe

Du svamlar nått kopiöst,,hahah.

Jasså. Eftersom thailändarna gillar sånt, så har jag ju STÖRRE chans att passa in med dem... :)

Så där ja :rotfl:

Varför håller du på och kämpar med dina företag när du kan förutse hur en hockeymatch slutar? Du skulle ju kunna vinna mycket pengar på Oddset istället :crazy:

Varifrån har du fått att jag kämpar med mina företag?

Sedan jag sålde mitt (70-115 pers) företag, har företaget varit bisyssla.

Men nu har jag börjat TESTA vad som kan passa mig att jobba med från Thailand.

Förståsigpåarna (=t ex shamaner) hävdar att det inte går att använda det för egen vinnings skull i spel. Det verkar stämma, för då jag gjorde tester utan att lämna in, så gjorde blev det bra resultat (3-4 rätt på vinnare av 6 lopp.) Men då jag lämnade in gick jag bara jämnt upp :)

Men det verkar kunna göra en del nytta i tippande i mer ideella sammanhang. T ex förökade det amerikanska militärforskningen om "övernaturligt" sitt forskningsbidrag genom spel, men det berikade inte någon individ, utan de kunde göra mer omfattande forskning.

Men två av börskrascherna förutspådde jag med "siande" ungefär ett halvår innan andra - och idi*tförklarades :)

Visserligen kommer frugan från Isaan men Nej dom är inte vackrare än övriga Thaiare. Kan nog inte se ngn skillnad för den delen heller.

:offtopic: . @SLU. Lite bevis till din påstådda "Saida" konst :14:

Vad blir resultaten mellan Man U- Chelsea.. Örebro- IFK GBG . Häcken- Elfsborg ? Nu har du chansen att sätta "ölargänget" på plats :nyam:

Mvh Hn :morgon:

Du läser dåligt...

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Om det är, som du skriver, borde de väl vara lätt att ge exempel på vad som jag har fel om... :)

Uttryckssättet har jag lärt in då jag skulle ordna "gratisreklam" åt en förening, och är det sätt som media betalar mig för :)

Gällande logiken, så är det en av mina styrkor.

(((T ex VD:n för ett börsnoterat företag (senare uppköpt av GM tror jag) blev ganska chockad då jag sa en sak om en av deras affärshemligheter, som bara 8 personer var invigda i, och han undrade hur jag visste det. Det hade jag listat ut med logik efter att ha läst att de skulle göra en annan sak. "Om de gör det, så gör de rimligtvis det andra också".)))

Men jag har kanske inte förklarat tillräckligt tydligt då jag tyckt det var uppenbart :)

(((Förrut jobbade jag en del med idekläckning. Cheferna (=bröderna Hären har ni kanske hört talas om) fattade, men oftast inte kunderna. Man fick bara betalt för de ideer, som kunderna valde. Jag fick bara betalt för två ideer, som var så enkla att jag inte tänkte skriva dem :) för jag tyckte de var självklara...)))

"Spacad" För att jag är intresserad av forskningar, gillar utmaningar och därför gjort mer olika sorters saker än många och tycker det är mycket bättre att träna mentalt än att röka/knarka/supa? :)

"Ifrågasättande". Well. Normalt har de inte skrivit det som fundering OM det kan vara sant, utan elaka insinuationer, "mytoman" och hävdande att det är omöjligt - fastän jag gjort liknande redan :) De har även hittat på en hel del lögner om mig... Är det konstigt om jag inte svarar snällt mot en massa sådant?

En stor del av de som snackar skit har säkert inte varit entreprenörer, eftersom de får för sig att saker inte går, istället för att leta fram lösningar...

Vadå "irrelevanta referenser"? T ex då de hävdade att det är omöjligt att starta företag i Thailand. Då svarade jag att jag har startat ett "platt" företag i Ryssland redan, vilket många ansåg omöjligt. (Och EFTER de hävdade att det är omöjligt, så hittade jag - efter en del strul - några bra thai programmerare, som jag anlitade förra året...)

Eller då de hävdade att det är omöjligt att bli tränare för ett Thailänskt skollag, fastän jag redan varit tränare i flera sporter och redan fått förfrågningar både från Thailand och Kambodja?

"Verklighetsfrånvänd". Det mesta är ju saker, som jag REDAN GJORT :)

Och gällande "övernaturligt" - Under kalla kriget satsade både USA och Sovjet ganska mycket militärpengar på sådan forskning, eftersom mycket av det fungerar. Det var en bok skriven av en av de amerikanska chefsforskarna, som gjorde att jag blev intresserad och testade om jag kunde göra något, och det kunde jag. Och som sagt - ALLA kan (lära sig) att göra något, som räknas som övernaturligt...

Om jag får ordning på knät tillräckligt för att kunna förflytta mig till och på platserna, utan att bli sämre, så kan man ju vara coach. Det finns ju ganska många, som blivit tränare efter att deras sportskarriärer har avbrutits av skador eller åldersskröplighet.

(Men det blir knappast fotboll, eftersom då blir det långa avstånd på planen då man ska instruera dem.)

Det är ett av mina mål att göra det även i Thailand, eftersom det är roligt. Dessutom får jag mer att göra i byn då :) men det finns tillräckligt att göra ändå.

För mig är det en gåta att du inte opererar knät själv. Det är ju helt uppenbart att den där läkaren du har är en vanlig dödlig som misslyckats å de grövsta med att utföra något så simpelt som att operera ett knä. Nä, själv är bäste dräng :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja varför håva in småpengar från spel och dobbel när man kan göra klipp på börsen :)

Har du siat om någon börsraket som du skulle vilja dela med dig av till oss vanligt dödliga?

Bajen_Kopia.png

ps.Atoms tidigare analys om semiretards på MPR lyser bara starkare för varje dag som går......

Link to comment
Dela på andra sajter

PhuYing Issan dee mak mak! Ev med ändelsen Mai? som betyder ung. eller hur!

Sådär nu är vi tillbaks till tråden igen, eller hur SLU

Hade du sagt Phuying Issan mak dee, så hade det tatt hus i helvete hemma!

Så var det buss!

Jo det heter buss men då måste man säga RodBuss (Lodbass) annars blir det konstigt!

Rått Mae är nog det vanligaste ordet för buss!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

n

Tycker det är kul att läsa vad SLU skriver, å andra sidan är jag så barnslig att jag även gillar att läsa stålmannen, tarzan och andra superhjältar, har även läst en del av Einstein, Leonardo da Vinci mfl. men eftersom alla dessa ligger i lä i förhållande till SLU så kommer jag numera att bara läsa vad han skriver. Jag vill ju också bli superhjälte.mvh. flor

Njae. Leonardi da Vinci har gjort mer olika bra saker än vad jag har :)

OBS! Nästan vem som helst kan bli "stålmannen". Jag har berättat en hel del - mest i början innan en del började snacka skit -

- om HUR man kan TRÄNA UPP sig själv mentalt

- det jag gjort kan många klara om man FÖRSÖKER tillräckligt istället för att gnälla och inbilla sig själva om att det inte går

- och det här senaste om "övernaturligt" sa jag direkt att (s g s) ALLA kan klara att göra något sådant.

En tjej, som känner mig ganska nära, kallade mig "Superman", men jag ändrade det till "Retired Superman" :)

Bäste Herr SLU!

Vet Du, nu tror jag mig funnit pudelns kärna!

Du kan en massa om Thailand med hjälp av dina vänner, (Thaivänner?) detta briljerar du med i inlägg efter inlägg, du kommer att starta en massa företag för att hjälpa folket i din kvinnas, vilken i ordningen vet jag inte men eftersom du inte träffat nån av dom så spelar det väl mindre roll, by.

Sedan söker du sakfel.nu behöver du ju inte vara så orolig för jag tror att just detta är omöjligt att bevisa eftersom du har kastat in din brasklapp om knäna så ofta, så, jag tror att du sitter och skrattat framför burken för fel i Thailand lär du inte göra för hit kommer du aldrig att resa och då är det ju svårt att göra fel här, eller?

Du har snarare tappat bort pudelns kärna :)

Flera THAI har undrat hur jag kan så mycket om Thailand,

medan ett gäng gnälliga FARANGER har hävdat MÅNGA GÅNGER att det inte går att göra saker - som jag redan gjort - och att jag har fel (om Thailand bara för att jag inte varit där), men de har inte kunnat presentera ett enda riktigt exempel trots åtskilliga påminnelser...

DET är pudelns kärna :)

F ö HAR jag skrivit att jag RÄKNAR med att det blir en hel del svårlösta problem med att bo i Thailand, MEN till skillnad från gnällspiksfaranger räknar jag med att kunna lösa dem, eftersom jag letar efter lösningar istället för inbilla mig själv att det skulle vara omöjligt - flera har ju gjort det förrut, så det är knappast omöjligt... :)...

Så extremt framgångsrik utan ett öre på fickan.

Sedan har jag en fråga som du säkert kan ge svar på.

Vad är meningen med livet?

Vadå "utan ett öre"?

Var har du fått det ifrån? T ex har jag en sexrumskåk med bara 150 000 kvar i lån. Och så har jag 38 kronor :)

F ö är det bara små människor, som mäter framgång bara i pengar...

Meningen med livet. Fråga buddhisterna :) Det är INTE pengar...

Man kan:

1. Förbättra världen.

2. Utveckla sig själv.

För egen del föredrar jag en blandning med utveckla sig själv och försöka klara olika utmaningar, och försöka förbättra världen en bit. (Träna ungdomar. Jobbat ganska mycket ideellt i en liten hjälporganisation.) Tveksamt om jag vill träna bort arrogans mot gnällspikar, som inte försöker :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

En tjej, som känner mig ganska nära, kallade mig "Superman", men jag ändrade det till "Retired Superman" :)

Du har snarare tappat bort pudelns kärna :)

Flera THAI har undrat hur jag kan så mycket om Thailand,

medan ett gäng gnälliga FARANGER har hävdat MÅNGA GÅNGER att det inte går att göra saker - som jag redan gjort - och att jag har fel (om Thailand bara för att jag inte varit där), men de har inte kunnat presentera ett enda riktigt exempel trots åtskilliga påminnelser...

DET är pudelns kärna :)

Dom är artiga Thaiarna, tänka sig, det säger dom till mig med fast jag bara bott här i 8 år o inte vet värst mycket, dock klarar jag att åka buss!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Va?! Är inte thaidamers snygghet ett allvarligt ämne??? :)

Ingen aning om det där betyder "ung", av sådana slags ord har jag bara lärt mig att "dee" betyder bra/god o d efter situation.

Inget "mai" eftersom frågetecknet inte hörde till vad jag sa på thai, utan till om de betyder samma sak.

Mak dee/dee mak var bara en del av vad jag sa, t ex "/Namn/ roe mak dee" (/Namn/ vet mycket bra) gällande det som pratades om då, för då skulle jag inte kunna säga vad det gäller :)

Varför "eller hur SLU" om att hålla sig till den här tråden? På sidan 8 framgår att det var "ölargänget" som gick off topic och snackade skit som vanligt...

OK om bussen.

(Fast det lärde mig inte Isaandam-lärarinnan :) Då jag frågade vad det heter, sa hon att jag kan säga "bus" för alla fattar, men att jag borde säga "Minibat" om minibussen sista biten till byn.)

Isaandamen ifråga ser ut som medel, den nya från norra Thailand ser lite bättre ut, men det är inte riktigt rättvist att jämföra utan justering, eftersom den senare är 8 år yngre.

Ja du SLU, nu har ju jag konstigt nog varit ute på äventyr norr om Bangkok och just det där med buss var problem att förklara.. Hade tom ett lexikon där jag försökte visa taxichauffören, men eftersom han inte kunde läsa så blev vi inte klokare av det. Försökte med alla möjliga uttal av bus, bat osv. och det som stod i lexikon fattade han inte heller när jag försökte säga. Till slut så stannade han bilen och vi visade mitt lexikon för en kvinna som kunde läsa och då sa hon något snarlikt med det jag försökt mig på att uttala utan framgång. Att använde sig av ordet "bus" fungerar inte med framgång överallt.. Ännu ett sk sakfelsexempel av ditt svammel som blir när du inte upplevt saker å ting själv :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Ja varför håva in småpengar från spel och dobbel när man kan göra klipp på börsen :) Har du siat om någon börsraket som du skulle vilja dela med dig av till oss vanligt dödliga?

Ingen nu, det mesta är ju skakigt och jag har inte letat.

(((Jag sålde Tagmaster för någon månad sedan med bra vinst, men annars har det gått dåligt allmänt på börsen och jag har sålt allt.) Men då nästan allt rasade 2008 prickade jag in Tanganyika Oil, som gick upp nästan 50% på några månader. Och tidigare har jag t ex prickat in Vostok Oil 6 > 16 kronor snabbt.)))

MEN det var INTE siande, utan analyser :)

Siandet gällde stora händelser att börsen skulle rasa mycket.

Om jag kom på något nytt är det tveksamt om jag skulle tipsa om det här där det är ganska många, som snackar skit och sprider lögner. :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...