Jump to content
IGNORERAD

Tjejmaffian


gubben4906

Recommended Posts

Tack för för att ni snöade iväg med tråden jag startade, jag frågade ingenting om prostitution men ändå tar ni för givet att det bara är dessa damer som är skitstövlar men det är säkert lika vanligt bland "vanliga" thaitjejer oxå.

Jag vill tacka Baa och ni andra som försöker hålla Er till ämnet.

gubben4906

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 134
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Neil

    11

  • janne_h

    9

  • Kung Otto

    9

  • Baa

    8

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ajdå, fick du ont i tårna nu.

60+ gift med en fd prostituerad?

Eller har du någon annan orsak till ditt vänliga bemötande?

Nu är jag visserligen inte hälften så gammal och kan inte direkt ses som deffekt i utessendet heller (jo sex-packet står i kylen istället för på magen efter ett tag som gift).

Vänder mig emot att du så tvärsäkert kan uttala dig du helt uppenbarligen inte vet något om. Antingen det eller så har du själv jobbat i svängen.

Har du själv ingen erfarenhet i ämnet så är det väl kutym att man håller sig lite mer ödmjuk i sina påståenden. Eller??????

Själv kan jag också gissa att en slammsugare med 30 år erfarenhet inte rynkar på näsan för lite skitdoft, han kanske rentav gillar det?

Men jag har aldrig någonsin vart med om en slammsugning så jag vet inte. Jag bara gissar vilket jag också är noga med att poängtera.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan väl hålla med om det mesta i det inlägget.

Sen är vi ju alla olika, själv skulle jag tex aldrig ens fundera på att starta upp ett förhållande med en prostituerad (eller fd) ifrån sverige och då givetvis inte heller ifrån Thailand eller något annat land, av div orsaker.

Tycker det är lite tragiskt att en del här försöker skönmåla prostitution, men vi är ju alla olika som sagt.

Det går inte att skönmåla prostitution, det är ett människogissel. Dock finns den och upplevs på olika sätt världen över vilket även de som aldrig besökt ett dyligt etablissemang borde känna till. En tvångsrekryterad 16 årig Ukainska har det garanterat så jävligt det överhuvudtaget går att förespegla emedan en 20 årig Thailändska som jobbar typ inkastare till barerna i Pattaya garanterat har en betydligt flashigare tillvaro. Dessutom, vilket jag tidigare påpekat, finns för Thailändskan möjligheten att träffa gossen med guldbyxorna.

Sen har ju alla sin rätt att välja livspartner efter eget godtycke, bara man ger fan i att framhäva sig själv som messias och alla andra som judas.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vem som lurat vem här? Polaren lurade av sig brallorna själv :)

Hej,

Om man har bra kontakter så kan man fixa några IOU och på så sätt få en dålig ekonomi.

Jag har själv gjort detta i samband med bodelning efter en skilljsmässa.

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad Neil skriver bryr jag mig inte ett smack om, han har tydligt beskrivit sin syn på tjejer som hamnar i barsvängen, "dom har sig själva att skylla, det finns alltid ett val" och dylika floskler, därav mitt svar.

Lever man inpå Thaiverkligheten får man en mycket mer nyanserad bild av hur olika möjlighteterna yppar sig för de mindre lyckligt lottade i ett samhälle där social trygghet stavas "eget kapital", eljest är man utlämnad åt den egna familjens möjlighet att försörja äldre och svaga familjemedlemmar och då finns det under stundom inte mycket mer att välja på för försörjningen än det minst lockande som trots allt kan ge en vinstlott i form av en farang som är både trevlig, ren o eventuellt ganska snygg och framför allt inte som Thaimännen, lägger benen på ryggen så fort dom doppat länge nog för att söka nya donnor.

Innan man dömmer ut en hel krets av människor som hamnat i denna situation ska man nog använda hjärnan till mer än att framhålla sina egna helt olika sociala värderingar. Det lönar sig i längen att vara öppensinnig.

Så var det tjejmaffian det egentligen skulle handla om, jo, jag håller med, de flesta, förmodligen nästan alla har nog en bakgrund i barmiljö, det är trots allt så att har man den läggningen att det är OK att lura andra på stålar så förfinas nog denna konst lättare i t.ex. barmiljön.

Baa

Har aldrig påståt att alla bartjejer har sig själva att skylla. En stor del av dem är pressade av andra faktorer att göra sitt val, det jag hävdat är att en annan stor del av bartjejerna absolut valt baren på grund av att de t.ex. vill ha mera pengar till konsumtion och att de tycker att det är för jobbigt att arbeta på t.ex. en fabrik. Jag väljer att se att människor och fenomen har olika sidor medan du i t.ex. ovanstående inlägg generaliserar alltför mycket. I princip alla förstår att även om thailändska män är mer otrogna än svenska så är en stor del av dem trogna och tar hand om familjen på ett acceptabeltvis.

Även om du förnekar det så är du inte sen med att hänvisa till att du genom ditt thailandsboende har större förståelse för Thailand och dess folk än vi som inte bor där. Och visst hjälper det till att bo i Thailand även om det kan skapa en viss hemmablindhet. Vad du skriver bryr jag mig absolut inte ett skvatt om då du är både otrevlig och arrogant.

Vad jag har för erfarenheter av livets hårda sidor har du inte en aning om. Efter att ha varit ihop med en statslös thaitjej och tillsammans med henne fått ett barn som föddes in i statslöshet samt kämpat i två år mot thai och svenska myndigheter för att lösa situationen så har jag sett mer och berörts mer av livets baksidor än de flesta. Kanske till och med mer än du, Baa.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

"och framför allt inte som Thaimännen, lägger benen på ryggen så fort dom doppat länge nog för att söka nya donnor.

Innan man dömmer ut en hel krets av människor som hamnat i denna situation ska man nog använda hjärnan till mer än att framhålla sina egna helt olika sociala värderingar."

(citat Baa)

A.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

jag har en fråga, en vän till mig har hört att det finns en bok som kallas för "Blå Boken" och finns på Svenska Ambassaden i Bangkok och varnar just för dessa damer som försöker genom oss svenska kåta gubbar som försöker utnyttja oss.

Är det någon här som känner till det?

Har fått tipset från säker källa.

gubben4906

P.S

Jag har nyttjat Bardamer när jag varit nere i Thailand och säger rakt av att jag har semester och inte har en tanke på att ta hem dessa damer till Sverige, en del nobbar då mig men de andra tycker jag är OK som säger hur det är. Vill jag ha en Thaikvinna med mig hem till Sverige så skulle jag nog försöka få tag på en som inte var 40 år yngre än jag utan i alla fall 40 åriga och uppåt. Jag märker när jag är med Bardamerna modell yngre att vi har inte så mycket gemensamt men jag försöker att vara så jyst jag nu kan vara när det är jag som oftast har övertaget som kund.

D.S

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för för att ni snöade iväg med tråden jag startade, jag frågade ingenting om prostitution men ändå tar ni för givet att det bara är dessa damer som är skitstövlar men det är säkert lika vanligt bland "vanliga" thaitjejer oxå.

Jag vill tacka Baa och ni andra som försöker hålla Er till ämnet.

gubben4906

Ok, men du har fortfarande inte förklarat vad denna blåsning består av!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

jag har en fråga, en vän till mig har hört att det finns en bok som kallas för "Blå Boken" och finns på Svenska Ambassaden i Bangkok och varnar just för dessa damer som försöker genom oss svenska kåta gubbar som försöker utnyttja oss.

Är det någon här som känner till det?

Har fått tipset från säker källa.

gubben4906

Jag har ingen aning om ifall denna blåbok finns eller inte. Men om den nu finns så börjar man ju smått undra vad det är för folk som reser till Thailand? Ska det menar du på fullt allvar finnas en jäkla handbok som varnar för blåsar damer?Kanske inte folk med förmyndare eller god man ska resa till asien och försöka hitta en tjej i närmaste bar som viskar ljuvliga kärleksförklaringar i ens öra efter första bjudna ladydrinken. Om folk slutade att vara å jäkla naiva och öppnade sina ögon och sinnen lite så tror jag blåsningarna skulle minska ganska kraftigt. Fan även jag har svårt att missa att sätta pucken i öppet mål(ja la skrillorna på hyllan för 25år sedan)så jag förstår att skit händer när mindre goda spelare spelar i fel liga om man säger så. Det jag menar är helt enkelt att det är nog i många fall så jäkla upplagt för tjejerna att dra en blåsning så dom kan helt enkelt inte motstå frestelsen.My 5 cents :rtfm::wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja herre jisses!

Det ena blir knäppare än det andra, nu en blå bok på ambassaden.

Jo det är ju troligt att en svensk myndighet har låtit göra en bok för att varna vuxna män för hur elaka Thailändska kvinnor är. :crazy:

Tror att många skojar i denna tråd, men dessvärre är det nog några som inte gör det, och jag förstår då för en kort sekund varför vissa män blir blåsta av sin partner. Nu gör ju detta ingen skillnad, de är ju ordentligt blåsta redan innan. :mda:

För övrigt tror jag det är lika många tjejer som killar som på ett eller annat sätt blir blåsta av varandra, så det kanske finns en gul bok på Thailändska ambassaden där thaitjejer blir varnade för hur vissa svenska män är.

Och i ärlighetensnamn, alla som någon gång genomgått en separation vet att man just då känner sig riktigt blåst, thaitjej, farangtjej, brun, vit eller blå, en separation innebär väldigt ofta två bittra och arga mäniskor som båda känner sig lurade på ett eller annat sätt.

Hoppas ingen Thainybörjare kliver in i denna tråden, då kommer de få varenda fördom de har bekräftad... :bag:

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja herre jisses!

Tror att många skojar i denna tråd, men dessvärre är det nog några som inte gör det, och jag förstår då en kort sekund varför vissa män blir blåsta av sin partner.

Nu gör ju detta ingen skillnad, de är ju ordentligt blåsta redan innan. :mda:

Hur vet du det? Bara för att du är så smart behöver ju inte detta betyda att de som blir blåsta av sin parnter är blåsta i huvudet...de kanske bara är kära.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur vet du det? Bara för att du är så smart behöver ju inte detta betyda att de som blir blåsta av sin parnter är blåsta i huvudet...de kanske bara är kära.

MVH Nonki

Om du läser en gång till så ser du att jag skriver att jag tror att många skojar i denna tråd, många är en omskrivning för de flesta, detta innebär alltså att de andra är ett fåtal, hoppas du förstår.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

Hej,

jag har en fråga, en vän till mig har hört att det finns en bok som kallas för "Blå Boken" och finns på Svenska Ambassaden i Bangkok och varnar just för dessa damer som försöker genom oss svenska kåta gubbar som försöker utnyttja oss.

Blå Boken var något annat :)

http://www.poconsulting.se/bla%20boken.htm

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja herre jisses!

Det ena blir knäppare än det andra, nu en blå bok på ambassaden.

Jo det är ju troligt att en svensk myndighet har låtit göra en bok för att varna vuxna män för hur elaka Thailändska kvinnor är. :crazy:

Tror att många skojar i denna tråd, men dessvärre är det nog några som inte gör det, och jag förstår då för en kort sekund varför vissa män blir blåsta av sin partner. Nu gör ju detta ingen skillnad, de är ju ordentligt blåsta redan innan. :mda:

För övrigt tror jag det är lika många tjejer som killar som på ett eller annat sätt blir blåsta av varandra, så det kanske finns en gul bok på Thailändska ambassaden där thaitjejer blir varnade för hur vissa svenska män är.

Och i ärlighetensnamn, alla som någon gång genomgått en separation vet att man just då känner sig riktigt blåst, thaitjej, farangtjej, brun, vit eller blå, en separation innebär väldigt ofta två bittra och arga mäniskor som båda känner sig lurade på ett eller annat sätt.

Hoppas ingen Thainybörjare kliver in i denna tråden, då kommer de få varenda fördom de har bekräftad... :bag:

Följer denna tråd med intresse även om jag anser mig vara "Thai nybörjare" (har bara varit i hop med frugan i 3 år o varit i LOS en gång så mina erfarenheter är små) så hart jag tyvär fått någon fördomm bekräftad, genom att lyssna på vad frugan säger så ser jag att en del saker som skrivs här tyvär är mer eller mindre sant då man får höra hur en del av hennes mindre bra kompisa beter sig mot sina gubbar och mot övrigt folk för den delen också.

Men det är ju klart vart man än vänder sig så hittar man ju både folk och mindre bra folk. Rötägg finns det ju överallt Thai som svenne.

L" because it has a Led Ling in the flont

Link to comment
Dela på andra sajter

Följer denna tråd med intresse även om jag anser mig vara "Thai nybörjare" (har bara varit i hop med frugan i 3 år o varit i LOS en gång så mina erfarenheter är små) så hart jag tyvär fått någon fördomm bekräftad, genom att lyssna på vad frugan säger så ser jag att en del saker som skrivs här tyvär är mer eller mindre sant då man får höra hur en del av hennes mindre bra kompisa beter sig mot sina gubbar och mot övrigt folk för den delen också.

Men det är ju klart vart man än vänder sig så hittar man ju både folk och mindre bra folk. Rötägg finns det ju överallt Thai som svenne.

Isåfall är det hon säger fel. För det säger experterna och dom vet dom. :crazy:

Sand gör sig bäst på vykort :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Boken "blåa boken" heter tydligen enligt min vän "Gula Boken", Någon som känner till den då?

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Gula boken( kommer inte ihåg riktiga titeln nu) är en mycket underhållande och tänkvärd liten skrift som finns i Svensk övesättning.

Den behandlar allt från sjuka vattenbufflar, sjuka släktingar till hur man skaffar thaiadvokat!

Finns säkert någon vänlig MPR;are som har boken ifråga och kan bistå med korrekt titel och ISBN nummer!

Jag lånade ut min och den var så bra att den aldrig kom tillbaka.

Mvh

AMJA

Ps.

Kan hända att Engelska upplagan är blå!

Ds.

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

Gula boken( kommer inte ihåg riktiga titeln nu) är en mycket underhållande och tänkvärd liten skrift som finns i Svensk övesättning.

Den behandlar allt från sjuka vattenbufflar, sjuka släktingar till hur man skaffar thaiadvokat!

Finns säkert någon vänlig MPR;are som har boken ifråga och kan bistå med korrekt titel och ISBN nummer!

Jag lånade ut min och den var så bra att den aldrig kom tillbaka.

Mvh

AMJA

Ps.

Kan hända att Engelska upplagan är blå!

Ds.

låter som My Big Big Honey :)

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Money number one är det!

Nån som vet Svenska namnet?

Jag skrattde som besatt när jag läste den, men det finns mycket tänkvärt i den!

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...