Jump to content
IGNORERAD

Jag, ännu en korkad Farang!


Yrre

Recommended Posts

  • Svar 148
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Yrre

    16

  • Wangthong

    7

  • Mankan

    5

  • khun-petch

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

men sista kaptilet blev väl aldrig klart väl? Lite antiklimax...

Det är väl möjligt att det blev klart men ej publicerat på forumen. En konspirationsteori är att Krille ville att man skulle köpa boken för att få veta slutet. Någon bok är dock inte utgiven vad jag vet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska kolla in det sista som är skrivet, jag åkte ner innan dom sista kapitlen kom ut och sen hittade jag inte tråden.

Tack för länken!

Ändrades av amja

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Ledsen att det tar lite tid mellan inläggen, har 2 arbeten sedan jag kom hem som tar mycket tid.

Tror att han har pantat sin laptop för o få råd med avbetalningarna på husen :crazy: . Mvh Hn :wai:

Jobbar satan.

Men jag har plitat i hop lite till skall försöka kom till lite oftare

En dag i slutet på augusti hände något mellan dom 3 damerna som hittills varit så goda vänner. Alla tre bröt upp under tjattrande och viftande. Jag försökte få reda på vad som hänt, men fick bara svävande svar. Det handlade om vem av de två ”fria” små liven som skulle besitta men vän Nisse när han skulle komma . Det var ju inget som berörde honom förstås.

Kommande perioden kändes lite ensamt , trots att man träffade folk varje dag så kunde man inte ”prata” med någon, kunskaperna i det engelska språket är ju lite begränsat i området hos samtliga. Fick i och för sig med sig att jag lärde mig thailändska mer och mer. Dock finns det en väldigt trevlig kille som driver ”saloonen” i Bua Yai. Han har under en kortare tid bott i Göteborg och försökt försörja sig med att sälja T-shirt i Sverige, något som inte gick något vidare. Han kan några enstaka svenska ord, men engelskan var utmärkt, så det blev många Leo hos honom. Mintra hade sina tvåloperor dag och kväll.

post-7235-0-50406000-1313199853.jpg

Saloonen i Bua Yai City

Vid ett tillfälle såg jag henne röra på sig och fick mig att bli än mer förvirrad. Hon skötte bl a löneutbetalningarna åt byggmästare/polischef khun Montra´s alla byggarbetare varje fredag på ”vår nybyggda altan. 240 bth/dag utbetalades varje fredag. Förutom ”vårt” hade han ytterligare ett bygge igång på annan plats i stan. Förutom löneutbetalningarna såg jag henne byta pengar mot kvitton på inköp av olika gubbar. Hon hade alltså någon form av anställning av denna polisskojare. Något som aldrig nämnts.

post-7235-0-86875800-1313199813.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte du ska behöva plåga dig och få ångest bara för att tillfredställa oss skribenter/läsare på forumet.

Känns det för jobbigt, låt bli bara. Det är ingen här som kräver något av dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker inte du ska behöva plåga dig och få ångest bara för att tillfredställa oss skribenter/läsare på forumet.

Känns det för jobbigt, låt bli bara. Det är ingen här som kräver något av dig.

Vaför får du för dig att han plågas eller känner sig tvingad så du måste tjata om det?

Flera inklusive mig är i alla fall intresserade av fortsättingen av storryn.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaför får du för dig att han plågas eller känner sig tvingad så du måste tjata om det?

Flera inklusive mig är i alla fall intresserade av fortsättingen av storryn.

För det första så verkar han ha varit med om något mycket upprörande och sorgligt. Tycker det är tveksamt att ett forum är det bästa för honom nu, kanske någon nära anhörig att ventilera med vore lämpligare.

Nej jag tycker det kan få räcka, det är bra nu.

Ändrades av Rave on
Link to comment
Dela på andra sajter

För det första så verkar han ha varit med om något mycket upprörande och sorgligt. Tycker det är tveksamt att ett forum är det bästa för honom nu, kanske någon nära anhörig att ventilera med vore lämpligare.

Nej jag tycker det kan få räcka, det är bra nu.

Den här storyn verkar uppenbarligen påverka dig negativt "Rave on". Kanske har du upplevt något liknade som du inte vill bli påmind om. Jag tycker du gör bäst i att inte besöka denna tråd mer.

Du ska nog inte överanalysera vad Yrre känner eller tala om vad som är bra för honom det vet han nog bäst själv. Uppenbarligen vill han dela med sig av storyn hur den än nu slutar. Kanske känns det bra för honom att dela med sig, Kanske vill han hindra andra att begå liknade misstag, Kanske är det bara en story sant eller osant som han vill berätta. Oavsätt vad är vi många som tycker det är intressant att läsa.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill också verkligen veta hur detta kommer att sluta men har också full förståelse att man kan

behöva samla tankarna emellanåt.Speciellt om man har 2 jobb att sköta.Är det nu en riktig

blåsning för TS så måste du tänka på att den skit som inte dödar en gör en starkare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Man ska skriva när man har lust att skriva.

Jag har själv en långt från avslutad bildtråd, och den avslutar jag när jag känner mig inspirerad.

Herr Chang har talat

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.bokus.com...ing-interviews/

Denna bok borde ingå i den svenska gymnasieskolan!

Den va längesen man läste, va det inte nåt om en finne som ville köra tuk tuk i Bangkok ?

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 11 månader senare...

Vad hände med denna tråd?

Den dog ut... för ett år sedan.

Tack för att gav den liv, och jag läste igenom 3 sidor innan jag tyckte mig känna igen den och såg att det var augusti 2011!!!

Du är skyldig mig 13 minuter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns gott om korkade Thai tjejer som ej ser vad de förlorar. Men som för många pengar i ögonen förblindar.

Vet ej om goda män är korkade utan kvinnor som ej ser godheten och söker sig till det onda och låter sig utnytjas av dåliga män. De dåliga skapar dåliga sidor hos de goda efter ett tag för sårade känslor. Sen styr pengar vår värld så de som är giriga sätter regler och skapar dåligheter.

Alla måste ha mat. De mest onda är de giriga för få uppmärksamhet och fantasi att vara bra och duktiga.

Han som skriver är inte dum utan män som skapar kvinnor som av sårade känslor börjar agera på detta sätt.

Är det en öl för mycket igen..:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...