Jump to content
IGNORERAD

Kommer jag ner??????!!!!!!!


gubben4906

Recommended Posts

Då är det  väl bara att köpa vatten i pressbyrån paw-76  :Drogar-BigGrin(LBG):   :Drogar-BigGrin(LBG):

  :D gubben  :D

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 66
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • gubben4906

    14

  • Kim

    7

  • Tommy

    4

  • foreverbubbles8

    2

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Då är det  väl bara att köpa vatten i pressbyrån paw-76  :Drogar-BigGrin(LBG):   :Drogar-BigGrin(LBG):

  :D gubben  :D

Fattar att du skrev det som skämt, men tänk på att flytande vätskor inte får tas med som handbagage

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Fattar att du skrev det som skämt, men tänk på att flytande vätskor inte får tas med som handbagage

jo då bara det är inköpt  efter säkerhets kontrollen så inga problem

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det där med vätskestoppet är rätt så verkningslöst.

Du får i princip inhandla efter du passerat kontrollen gå till Taxfreebutiken och inhandla rätt så mycket alkohol och är du 4 till 6 terrorister så blir det rätt så mycket dricka som kan brinna rätt så bra, eller hur?  :crazy:

OK, nog om gnäll nu, det ska bli jätteskönt att komma ner även om jag bara blir där 8 nätter så ska det bli skönt att krama madam igen. Även om vädret kanske inte är det bästa just nu.

Ha det så bra ni som måste stanna i Sverige och ni som måste stanna i ett just nu taskigt Stockholmsväder. Vädret i Stockholm beror på att jag har pratat med väderguden och sa åt henne att ge Stockholm dåligt väder fram till planet lyfter sedan kan de få fint väder när vi lämnat staden, jag bad också om fint väder i Thailand under tiden jag är där nere.  :Drogar-Laugh(LBG):   :Drogar-Sick(LBG):

  :D gubben  :morgon:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

jo då bara det är inköpt  efter säkerhets kontrollen så inga problem

Håller med Gubben!

Citerade Bom, eftersom jag kom att tänka på nåt som en god vän, som är Kapten på SAS, sade:

Efter "911" så infördes knivförbudet, meningen var att det skulle tas bort efter att alla Cockpits fått säkerhetsdörrar, men USA vägrade, eftersom de fått en rejäl smäll, och behövde visa att de gjort nåt bestående för flygsäkerheten.

Varför det är förbjudet att ta med en nagelfil, men tillåtet att bära ombord hur många glasflskor (som kan krossas och användas som vapen) som helst, är fullständigt ofattbart!

Han såg också en kollega som mitt under en säkerhetskonferens tillverkade en mycket skarp kniv, utav en cola-burk, och slängde fram den på bordet, med frågan "vilket är farligast, denna eller en nagelfil?"

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Tommy och 113Bom,

det är bara att hålla med, omm vi kan komma på sådana enkla saker hur vi kan skada ett flyg, tänk då på vad terrorister kan komma på då.  :bigboulay:

  :boulay: gubben  :ange:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där regeln att man inte får ta med sig något drickbart genom säkerhetskontrollen är bara till för att flygplatserna får sälja mer.

Är det som tror något annat?

OBS!! Nagel filen är livsfarlig. :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Den där regeln att man inte får ta med sig något drickbart genom säkerhetskontrollen är bara till för att flygplatserna får sälja mer.

Är det som tror något annat?

OBS!! Nagel filen är livsfarlig. :lol:

Jag har faktiskt undrat varför ingen börjat sälja dricksvatten  förpackat i 1dl´s flaskor en förpackning med 10st säljes i en "Ziplockpåse"

Kunde säkert bli populärt om man säljer innan säkerhetskontrollen...

Jag skulle köpa en sån, bara för att djävlas :diablo:

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste berätta en historia som ni tror är uppdiktsd men den är sann.

Jag kom till Arlanda i onsdags(3/9) vid lunchtid och checkade in. Planet åkte ut till Startbanan och släppte bromsen och planet flög iväg och upp i luften på väg till Bangkok. När vi kom upp i luften efer någon timme eller så så sa flygkapten att vi skulle landa 05.10.  :crazy: Jag la upp ett gapgarv, ThaiAir hålla tiden, never,  :crazy: Klockan närmade sig 04.45  och flygkaptenen sa åt kabinpersonalen att förbereda för landning, har flygkapten rätt, ska vi landa tidigare,  :crazy: , nu kommer den stora chocken, planet landar 05.09 inte 05.50 som  var den riktiga landningstiden. Men flygkapten ljög om landningen, vi landade inte 05.10 som han sa utan 05.09, kan man få pengarna tillbaks tro?   :crazy:   :crazy:   :crazy:

En annan fråga, jag fick i passet stämplat inrest 4 september utresa senast 14 oktober, har de förlängt visat vid flygplatsvisum?

en något konfunderad

  :mdr: gubben  :morgon:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Bäste Frågeställare, ner kommar man ju alltid så länge man håller sig i atmosfären.

[move]Austronaut Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag måste berätta en historia som ni tror är uppdiktsd men den är sann.

Jag kom till Arlanda i onsdags(3/9) vid lunchtid och checkade in. Planet åkte ut till Startbanan och släppte bromsen och planet flög iväg och upp i luften på väg till Bangkok. När vi kom upp i luften efer någon timme eller så så sa flygkapten att vi skulle landa 05.10.  :crazy: Jag la upp ett gapgarv, ThaiAir hålla tiden, never,  :crazy: Klockan närmade sig 04.45  och flygkaptenen sa åt kabinpersonalen att förbereda för landning, har flygkapten rätt, ska vi landa tidigare,  :crazy: , nu kommer den stora chocken, planet landar 05.09 inte 05.50 som  var den riktiga landningstiden. Men flygkapten ljög om landningen, vi landade inte 05.10 som han sa utan 05.09, kan man få pengarna tillbaks tro? :crazy:   :crazy:   :crazy:

En annan fråga, jag fick i passet stämplat inrest 4 september utresa senast 14 oktober, har de förlängt visat vid flygplatsvisum?

en något konfunderad

  :mdr: gubben  :morgon:

Skönt, ytterligare 40 min att fördriva på folktomma gator innan hotellincheckning kl 12 am. ;)

Själv föredrar jag att anlända staden runt 14-15 tiden och har aldrig riktigt förstått mig på Thai airs val av tidtabell.

Men lycka till på resten av resan och hälsa tjejen så gott från oss här på MPR. :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skönt, ytterligare 40 min att fördriva på folktomma gator innan hotellincheckning kl 12 am. ;)

Själv föredrar jag att anlända staden runt 14-15 tiden och har aldrig riktigt förstått mig på Thai airs val av tidtabell.

Men lycka till på resten av resan och hälsa tjejen så gott från oss här på MPR. :)

Jag håller med dig. Att landa 06.00 är hopplöst, även om man ska vidare inrikes.

Link to comment
Dela på andra sajter

"Om du är vaken dygnet runt blir det som 16 dar.  Ha det gott nu gubben."

:lol::crazy: ..hehe

glömm inte krypa av nån gång..äte måste även du ha. :rofl:

kap  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Quote

Jag håller med dig. Att landa 06.00 är hopplöst, även om man ska vidare inrikes.

Beror väl på om man lyckats slagga på flyget. Har man sovit i åtta timmar är det ju perfekt att landa tidigt och ha en

hel dag framför sig. Lyckas man inte sova då är tufft.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Beror väl på om man lyckats slagga på flyget. Har man sovit i åtta timmar är det ju perfekt att landa tidigt och ha en

hel dag framför sig. Lyckas man inte sova då är tufft.

Ja åtminstone jag har lite svårt att sova om man lyfter kl 14 svensk tid. Mycket bättre då att lyfta på kvällen svensk tid och komma fram till Bangkok tidig eftermiddag. Då sover man gott på planet (utan sömntabletter).

Och vad gör man egentligen kl 06:00 på morgonen i Bangkok?

Nej jag röstar helt klart för att Thai ska ändra sin tidtabell till kvällsavgång från Sverige. Gör dom det så ska jag allvarligt överväga att flyga med dom.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Som turist spelar det inte så stor roll om man landar på morgonen eller eftermiddagen. Men ska du till Bangkok ett par dagar i affärer så får man ut maximalt av den här tidtabellen.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyger SAS via cph, 20,15 från ARN , 22,50 från CPH framme 14,45.

Lagom med tid innan sovdax :crazy:

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kim,

"Ja åtminstone jag har lite svårt att sova om man lyfter kl 14 svensk tid."

Jag har många gånger använt det lilla tricket att inte sova natten innan avfärd. Sysselsätta mig med packning och diverse annat som måste göras innan avfärd. Fast då ska det tilläggas att jag normalt lägger mig att sova 03.00 - 04.00.

Och då sover man ganska gott på 14.35 planet CPH-BKK!

Risken är dock att man i sin väntan somnar på Kastrup om man reser ensam. Det hände en gång (vaknade exakt 14.35), och jag var då tvungen att köpa ny biljett. Vilket förstås sved i plånboken ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Kim,

"Ja åtminstone jag har lite svårt att sova om man lyfter kl 14 svensk tid."

Jag har många gånger använt det lilla tricket att inte sova natten innan avfärd. Sysselsätta mig med packning och diverse annat som måste göras innan avfärd. Fast då ska det tilläggas att jag normalt lägger mig att sova 03.00 - 04.00.

Och då sover man ganska gott på 14.35 planet CPH-BKK!

Risken är dock att man i sin väntan somnar på Kastrup om man reser ensam. Det hände en gång (vaknade exakt 14.35), och jag var då tvungen att köpa ny biljett. Vilket förstås sved i plånboken ;-)

Herr Chang har talat.

Finns väl inga Chang på Kastrup??? Eller har dom det i Thai-loungen? :D

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Som turist spelar det inte så stor roll om man landar på morgonen eller eftermiddagen. Men ska du till Bangkok ett par dagar i affärer så får man ut maximalt av den här tidtabellen.

Jo då kan det nog som du säger vara en bra tidtabell.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Ja åtminstone jag har lite svårt att sova om man lyfter kl 14 svensk tid. Mycket bättre då att lyfta på kvällen svensk tid och komma fram till Bangkok tidig eftermiddag. Då sover man gott på planet (utan sömntabletter).

Och vad gör man egentligen kl 06:00 på morgonen i Bangkok?

Nej jag röstar helt klart för att Thai ska ändra sin tidtabell till kvällsavgång från Sverige. Gör dom det så ska jag allvarligt överväga att flyga med dom.

Borde ta efter SAS vinter-tider från arlanda med avgång 20:30, framme 12:30 i bankan :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Kim,

"Ja åtminstone jag har lite svårt att sova om man lyfter kl 14 svensk tid."

Jag har många gånger använt det lilla tricket att inte sova natten innan avfärd. Sysselsätta mig med packning och diverse annat som måste göras innan avfärd. Fast då ska det tilläggas att jag normalt lägger mig att sova 03.00 - 04.00.

Och då sover man ganska gott på 14.35 planet CPH-BKK!

Risken är dock att man i sin väntan somnar på Kastrup om man reser ensam. Det hände en gång (vaknade exakt 14.35), och jag var då tvungen att köpa ny biljett. Vilket förstås sved i plånboken ;-)

Herr Chang har talat.

Ha ha... ja det kan inte vara så roligt att försova sig på transferflygplatsen.   :D

Vad gäller att stå över en natts sömn så är det säkert en bra ide som också har den fördelen att man kanske kommer över jetlag:en lite fortare. Brukar ju ta några dagar innan man kännder sig som människa med den thailändska tiden.

Men hur gör man om man reser med småbarn, ger dom kaffe och underhållning hela natten före? :)

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...