Jump to content
IGNORERAD

[Nyhet] 70 kvinnor fria efter tillslag mot karaokebar


MPR Nyheter

Recommended Posts

Det kommer ur IL´s ursprungsargumenterande att Issan flickorna som nu prostituerar sig på diverse turistorter gör det frivilligt-vilket jag med bestämdhet hävdar att det inte hade gjort om det funnits förutsättningar att för en dåligt utbildad tjej att få ett jobb med motsvarande lön i sin hemtrakt.

Att prostituera sig måste väl ändå ses som sista utvägen-väldigt få skulle välja det yrket om de fanns alternativ?

Allting är subjektivt utifrån den egna verkligheten.

Vi har en förmåga att utgå från egna värderingar för att dra slutsatser om hur andra värderar saker eller borde värdera saker.

För att säga om det är som du eller IL säger så skulle man i princip behöva göra en statistisk undersökning av alla tjejer som jobbar i bar och nöjesindustrin.

Självklart är det ju som så att om tjejer kunde jobba t.e.x som hemhjälp hos någon för 1000 bath dag, istället för att sälja sex. så borde ju det inledningsvis vara mycket mer lockande än att sälja sex.

Men för att se krasst på det så är det ju mycket slappare att hänga i en beer bar och gå med diverse män. Än att slita på ett risfält hela dagar för nålpengar.

Men fortfarande (i dom flesta fall) så är det en vuxen persons beslut att åka till t.ex Pattaya och jobba.

Däremot tycker jag att det är mycket bra då polisen slår till mot ställen där tjejerna hålls kvar mot sin vilja.

Men att jämföra detta med Beer bars där tjejerna även ofta även byter bar ibland. så talar detta mot att det skulle vara tvång inblandat.

Ofta är det ju även så att tjejerna nekar killar som dom ej vill gå med.

Det är ju som med allt. Min personal utför rensningar där skitkorvarna ligger och flyter ibland.

Man kan knappast påstå att någon tvingat dom till detta. Och naturligtvis gör dom detta för att dom tjänar bättre än att sitta i kassan på ICA.

Man kan vända och vrida på allt beroende på vad man vill uppnå.

Jag förstår att du menar dom som är så fattiga att dom ej har mat för dagen. Men enligt mina uppfattningar (som naturligtvis ej speglar mer än dom tjejer jag har träffat) så är detta mer än ovanligt. Då man oftast har andra skäl varför man åker till Pattaya.

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 48
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    6

  • Kim

    5

  • noBuzz

    5

  • Tallviking

    5

Mest aktiva i denna tråd

Så länge det finns efterfrågan lär dom se till att det finns tjejer att välja på. Oavsett hur dom skall få fram dom

Går det inte på frivillig väg får olika tvångsmedel (psykiska, fysiska, monetära, påtryckningssätt, hot etc) tas till

Men allt styrs av att det finns kunder.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge det finns efterfrågan lär dom se till att det finns tjejer att välja på. Oavsett hur dom skall få fram dom

Går det inte på frivillig väg får olika tvångsmedel (psykiska, fysiska, monetära, påtryckningssätt, hot etc) tas till

Men allt styrs av att det finns kunder.

Naturligtvis beror det på tillgång och efterfrågan-inga köpare gör till slut att säljarna försvinner.

Men att hävda att flickorna jobbar i en beerbar "frivilligt" när de av ekonomiska eller sociala skäl tvingas till det tycker jag är ett unket resonemang som vissa här driver(Inte du)-visst finns det säkert en del som valt yrket själv men de är långt ifrån i en majoritet.Först när de ges ekonomisk möjlighet att försörja sig på andra jobb så får vi se exakt hur frivilligt deras "jobb" är.

Ett bra steg på vägen hade ju varit att ge dem den utlovade minimilönen även på landsbygden men nu verkar det ju inte som att det blir så. Till en del personers stora glädje.

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Med "frivillig" menade han väl att de inte var bortrövade eller sålda till prostitution av andra.

Hej

Precis "frivvillig" kan man kalla en som själv tar detta steg av någon anledning och som inte blir tvingad eller såld till det och självklart är det bristen på välbetalda jobb för lågutbildade som spelar in när valet görs, hade det funnits gott om bra alternativ skulle säkert en stor majoritet välja helt andra jobb.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Titta till exempel i horkvarteren i mer välbärgade stora europeiska städer

Inte sjutton är det lokala tjejer som jobbar där utan dom kommer mest från länder som Thailand, Laos, Ryssland, Vietnam, Ukraina, Uganda etc etc

Många även där inte helt på frivillig basis

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Titta till exempel i horkvarteren i mer välbärgade stora europeiska städer

Inte sjutton är det lokala tjejer som jobbar där utan dom kommer mest från länder som Thailand, Laos, Ryssland, Vietnam, Ukraina, Uganda etc etc

Många även där inte helt på frivillig basis

Kan inte delta i tråden med någon direkt vetenskaplig info , men hur kan man veta var tjejerna kommer ifrån, går man runt och frågar eller........?

Och skulle jag gissa om tjejers ursprung i Pattis skulle jag bara kunna säga att de flesta kommer från fattiga, mycket fattiga ställen, norr, syd, öst eller väst, bara just jävligt fattiga.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Med "frivillig" menade han väl att de inte var bortrövade eller sålda till prostitution av andra.

Det är ju inte alltid helt lätt att tolka IL när han skriver.

Hej

Stackars fattiga grannar till Thailand som nu utnyttjas när Isaanborna har fått det bättre och inte står till tjänst längre.

Mvh Isan Lover

Att "inte stå till tjänst" betyder tydligen "att inte tvingas" i det här fallet?

Precis "frivvillig" kan man kalla en som själv tar detta steg av någon anledning och som inte blir tvingad eller såld till det och självklart är det bristen på välbetalda jobb för lågutbildade som spelar in när valet görs, hade det funnits gott om bra alternativ skulle säkert en stor majoritet välja helt andra jobb.

Frivillig = fri vilja = vilja att göra något.

Hur många av tjejerna som åker till barerna av avsaknad av alternativ vill egentligen göra detta?

Man ÄR tvingad om alternativ saknas. Och finns inga alternativ så finns inga "val"

Det finns många tjejer som åker till barerna för att träffa en kärlek. Men när de är i baren och ännu inte träffat sin kärlek, och dricks och månadslön från baren (om man får sådan) inte räcker - så är det ett upplevt tvång att "gå" med personer man annars inte skulle ha "gått" med.

Att en fackföreningsförkämpe inte förstår begreppet "ekonomiskt tvång" och sitter och argumenterar för frivillighet i barerna är rätt anmärkningsvärt.

Den klick som är "proffs" skulle även fortsättningsvis vara proffs trots social trygghet och alternativa jobb, så länge bedrägerierna var lukrativa. Så den klicken bör knappast räknas när man tar ställning till frivilligheten i barerna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Kan inte delta i tråden med någon direkt vetenskaplig info , men hur kan man veta var tjejerna kommer ifrån, går man runt och frågar eller........?

Och skulle jag gissa om tjejers ursprung i Pattis skulle jag bara kunna säga att de flesta kommer från fattiga, mycket fattiga ställen, norr, syd, öst eller väst, bara just jävligt fattiga.

Hej

Det gör dom helt säkert och så är det oftast i övriga världen också, det är ju en klassfråga.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

..och dessa 50% är där helt frivilligt och säljer sina kroppar och hade givetvis inte tagit ett jobb i hembyn ifall lönen varit likvärdig?

Om lönen varit likvärdig så hade du nog inte haft råd att arbeta här. Och jag hade inte bott här. Eller menar du att en tjej på en bar tjänar 300bht.

Men precis som i politiken hamnar IL rätt och återigen på grund av erfarenhet av verkligheten.

Har exakt samma erfarenhet av hur tjejerna hamnar i baren. Numera är det kontakter som gäller o på en o samma bar ä det oftast tjejer från byn eller grannbyn.

Så är det inte lätt att försöka leva i verkligheten o tolka den samma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte delta i tråden med någon direkt vetenskaplig info , men hur kan man veta var tjejerna kommer ifrån, går man runt och frågar eller........?

Finns ett flertal organisationer som jobbar med att hjälpa, kartlägga, uppmärksamma, informera i dessa kvarter världen över och de publicerar alla sina undersökningar för att folk skall förstå hur illa det är i verkligheten bakom de fina fasaderna

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Det är ju inte alltid helt lätt att tolka IL när han skriver.

Att "inte stå till tjänst" betyder tydligen "att inte tvingas" i det här fallet?

Frivillig = fri vilja = vilja att göra något.

Hur många av tjejerna som åker till barerna av avsaknad av alternativ vill egentligen göra detta?

Man ÄR tvingad om alternativ saknas. Och finns inga alternativ så finns inga "val"

Det finns många tjejer som åker till barerna för att träffa en kärlek. Men när de är i baren och ännu inte träffat sin kärlek, och dricks och månadslön från baren (om man får sådan) inte räcker - så är det ett upplevt tvång att "gå" med personer man annars inte skulle ha "gått" med.

Att en fackföreningsförkämpe inte förstår begreppet "ekonomiskt tvång" och sitter och argumenterar för frivillighet i barerna är rätt anmärkningsvärt.

Den klick som är "proffs" skulle även fortsättningsvis vara proffs trots social trygghet och alternativa jobb, så länge bedrägerierna var lukrativa. Så den klicken bör knappast räknas när man tar ställning till frivilligheten i barerna.

Hej

Jag förstår precis som alla andra att det handlar om brist på möjligheter och fattigdom att tjejer väljer att jobba i bar, men jag inser också att det finns skillnader på prostitution som sker mer eller mindre "frivilligt" och på dom som rövas bort eller köps för ändamålet.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det gör dom helt säkert och så är det oftast i övriga världen också, det är ju en klassfråga.

Mvh Isan Lover

Absolut är det en klassfråga. Och ju längre ned i samhällsstegen man kommer desto mindre blir måttet av frivillighet för att klara sin försörjning. Än mer så i utvecklingsländer.

Link to comment
Dela på andra sajter

men jag inser också att det finns skillnader på prostitution som sker mer eller mindre "frivilligt" och på dom som rövas bort eller köps för ändamålet.

Varför är det viktigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Om lönen varit likvärdig så hade du nog inte haft råd att arbeta här. Och jag hade inte bott här. Eller menar du att en tjej på en bar tjänar 300bht.

Men precis som i politiken hamnar IL rätt och återigen på grund av erfarenhet av verkligheten.

Har exakt samma erfarenhet av hur tjejerna hamnar i baren. Numera är det kontakter som gäller o på en o samma bar ä det oftast tjejer från byn eller grannbyn.

Så är det inte lätt att försöka leva i verkligheten o tolka den samma.

Hej

Exakt så går det till numera enligt mig, en kompis tjänar pengar och kommer hem med jämna mellanrum och berättar om hur lätt hon tjänar pengar och kanske bygger hus och köper bil åt föräldrarna i byn, då är det lätt gjort att någon ny hänger på och följer med till baren, men det betyder inte med automatik att personen svälter eller blir misshandlad för att göra detta, och detta märks mycket riktigt ute i byarna eftersom en del byar knappast har någon tjej i en bar, och andra har massor, så det verkar som om en gärna drar med sig flera, och precis som du har jag erfarenhet av att tjejer ifrån samma by eller område ofta jobbar i samma bar och bor ihop.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte delta i tråden med någon direkt vetenskaplig info , men hur kan man veta var tjejerna kommer ifrån, går man runt och frågar eller........?

Och skulle jag gissa om tjejers ursprung i Pattis skulle jag bara kunna säga att de flesta kommer från fattiga, mycket fattiga ställen, norr, syd, öst eller väst, bara just jävligt fattiga.

Just vad gäller tjejer i Thailand så gör jag faktiskt just det. alltså frågar var de kommer ifrån. Tror jag har frågat varenda bartjej jag talat med under de 15 år jag rest till landet. Och inte bara bartjejer förresten utan alla tjejer jag talat med. Är genuint intresserad av svaret eftersom jag rest över hela landet och ofta har något att relatera till efter svar. Brukar även fråga de flesta svenskar jag inleder samtal med i Thailand var i Sverige de hör hemma av ungefär samma skäl

För övrigt håller jag med dig om att rekryteringen förstås är störst bland fattiga människor var de än befinner sig.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Varför är det viktigt?

Hej

Det är oerhört viktigt inte minst för tjejerna som hanteras mycket illa och till och med riskerar sina liv om dom blir bortrövade eller sålda, och jag inbillar mig att ganska många av kunderna (även om sex köpare inte har det bästa ryktet) faktiskt bryr sig om om tjejen dom ska ha sex med är där av "fri vilja" eller hålls fängslad och tvingas med våld att ha sex med honom och inte får behålla ett öre av dom pengar dom drar in, sen finns det ju alltid undantag men min refarenhet säger mig att en majoritet föredrar sex köp av "fria" tjejer som själva bestämmer över sina liv, så någon slags "moral" har nog dom flesta kunder även i beer bar branschen.

Mvh isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Utan beerbarbranschen hade det knappt funnits några sexturister från västvärlden i Thailand. Många av dessa män köper inte sex i hemlandet och definitivt inte på tradtionella bordeller. Berbarstjejerna upplevs som fria och trevliga. Det finns inga hallickar som piskar upp dem, de säljer sig inte till flera män per dag osv. Istället följer de leende med på flera dagars och ibland flera veckors äventyr med en och samma man. Oftast inget snack om priset utan allt följer standardtaxa som inte behöver förhandlas om. Det är nästan som på riktigt särskilt när alkoholen grumlar sinnena.

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Det är oerhört viktigt inte minst för tjejerna som hanteras mycket illa och till och med riskerar sina liv om dom blir bortrövade eller sålda, och jag inbillar mig att ganska många av kunderna (även om sex köpare inte har det bästa ryktet) faktiskt bryr sig om om tjejen dom ska ha sex med är där av "fri vilja" eller hålls fängslad och tvingas med våld att ha sex med honom och inte får behålla ett öre av dom pengar dom drar in, sen finns det ju alltid undantag men min refarenhet säger mig att en majoritet föredrar sex köp av "fria" tjejer som själva bestämmer över sina liv, så någon slags "moral" har nog dom flesta kunder även i beer bar branschen.

Mvh isan Lover

Ok, så du menar att det är viktigt att skilja mellan de som tvingas sälja sig själva via direkt våld och de som tvingas av ekonomiska skäl - för att inte den första gruppens umbäranden ska förringas? Tror du att någon här förringar dessas umbäranden?

Eller menar du att det är viktigt för att man ska förstå att sexköpare faktiskt också har "moral"? I sådana fall.. du tror inte att själva jämförelsen, och graderingen, av olika "tvång" tenderar att släta över det moraliskt felaktiga i att köpa sex av ekonomiskt tvingade 3-barnsmödrar i barerna?

Själv har jag mött en hel del snubbar som resonerat med sig själva och sagt saker som "Jaja.. hon verkar ju inte vara tvingad, undrar om hon tar den i arschlet?"

Själv tycker jag förekomsten av båda grupperna av sexslavar är lika tragiska. Det första fallet är naturligtvis betydligt värre ur ett individuellt människorättsperspektiv men det andra fallet leder till långtgående samhällsskador som inte är lätta att hantera.

För hur påverkas allmänmoralen, i t.ex de byar du själv skrev om, där barlivet ses som något normalt man gärna skyfflar in sina medsystrar i.

Jag håller med dig i allt du beskrivit utom just detta om frivillighet. En definition av begreppet frivillighet som något som inte är sprunget ut direkta hot om fysiskt våld, är alldeles på tok för snävt tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Ok, så du menar att det är viktigt att skilja mellan de som tvingas sälja sig själva via direkt våld och de som tvingas av ekonomiska skäl - för att inte den första gruppens umbäranden ska förringas? Tror du att någon här förringar dessas umbäranden?

Eller menar du att det är viktigt för att man ska förstå att sexköpare faktiskt också har "moral"? I sådana fall.. du tror inte att själva jämförelsen, och graderingen, av olika "tvång" tenderar att släta över det moraliskt felaktiga i att köpa sex av ekonomiskt tvingade 3-barnsmödrar i barerna?

Själv har jag mött en hel del snubbar som resonerat med sig själva och sagt saker som "Jaja.. hon verkar ju inte vara tvingad, undrar om hon tar den i arschlet?"

Själv tycker jag förekomsten av båda grupperna av sexslavar är lika tragiska. Det första fallet är naturligtvis betydligt värre ur ett individuellt människorättsperspektiv men det andra fallet leder till långtgående samhällsskador som inte är lätta att hantera.

För hur påverkas allmänmoralen, i t.ex de byar du själv skrev om, där barlivet ses som något normalt man gärna skyfflar in sina medsystrar i.

Jag håller med dig i allt du beskrivit utom just detta om frivillighet. En definition av begreppet frivillighet som något som inte är sprunget ut direkta hot om fysiskt våld, är alldeles på tok för snävt tycker jag.

Hej

Jag förstår att du ogillar uttrycket "frivillig" men det är svårt att hitta ett mer passande ord för något som man bestämmer sig för att göra utan tvång eller hot, men jag håller naturligtvis med om att det vore bättre om alla hade haft så bra ekonomi, utbildning eller så gott om bra alternativa jobb att dom inte valde barlivet, men så ser det inte ut.

I vår by finns det 5 tjejer som jobbar som prostituerade på turistorter och då är det ändå över 250 hus, så det är inte speciellt många, den senaste var ju den tjej som jag beskrev i en egen tråd, hon som tog kontakt med en Italienare via internet och han besökte byn några gånger, hon försökte få honom att bygga ett nytt hus åt familjen, sedan följde ytterligare ett par internetgubbar innan hon tog steget fullt ut och flyttade till Pattaya.

Henne skulle jag beskriva så här, hon slutade skolan som sjuttonåring och hon gillade inte att arbeta i byn, jag har aldrig sett henne deltaga i familjens arbete på farm eller annat, hon brukar sitta under familjens hus likblek och med långa målade naglar, hon brukar ha pyjamas på sig halva förmiddagen och hon verkar mest vara intreserad av sitt utseende, så alla i byn undrade vad hon skulle bli för något, det finns gott om jobb i vår by som jag har beskrivet tidigare tack vare gummiodlingarna och folk flyttar ju tillbaka hem bara för detta, men att ta ett sånt jobb verkade aldrig vara något alternativ för denna tjej.

Familjen har det hyfsat, hus, karaoke maskin, TV, DVD och en jätte stereo som hörs på hela gatan, nya mopeder så det är väl bara bil som saknas men det har ju å andra sidan hennes släkt i byn flera stycken, så det råder ingen misär eller nöd på något sätt, men hon väljer ändå att söka lyckan via falangerna och deras pengar, hennes val betecknar jag som mer eller mindre frivilligt, hon kunde blivit både gift och fått arbete i byn men hon vill inte smutsa ner sig och gå ut i solen, detta är ju bara ett exempel och det finns ju fler.

Annars är enligt mig det vanligaste att tjejen som tar jobb i baren är frånskild och har blivit lämnad ensam med barnen och för att ge dom en bra uppväxt och för att kunna tjäna bra och ev. träffa en utlänning så söker hon sig till baren och då är det väl i första hand brist på skyddsnät för dessa och dom får svårt att försörja sig.

Alternativt är det en tjej som är gift eller sambo med en Thai kille som vill dra in lite extra mycket pengar, vilket en del Thai killar uppmuntrar, det är dock inte ovanligt att killen har en mia noi när tjejen jobbar i baren.

Mvh Isan Lover

Ändrades av Isan Lover
Link to comment
Dela på andra sajter

Henne skulle jag beskriva så här, hon slutade skolan som sjuttonåring och hon gillade inte att arbeta i byn, jag har aldrig sett henne deltaga i familjens arbete på farm eller annat, hon brukar sitta under familjens hus likblek och med långa målade naglar, hon brukar ha pyjamas på sig halva förmiddagen och hon verkar mest vara intreserad av sitt utseende, så alla i byn undrade vad hon skulle bli för något, det finns gott om jobb i vår by som jag har beskrivet tidigare tack vare gummiodlingarna och folk flyttar ju tillbaka hem bara för detta, men att ta ett sånt jobb verkade aldrig vara något alternativ för denna tjej.

Mvh Isan Lover

Mr IL Det är den bild du sett och bildat dig en uppfattning om. men du har inte den blekaste aning om varför hon i dina ögon var "apatisk" för familjen och byalivet. Vem vet vad hon kan ha varit med om under sin uppväxt.

/Enis - som vet varför sin hustru lämnade den trygga byn ...för att söka lyckan på annat håll.. och det är ingen rolig historia ... själv så hade hon förträngt och totalt gömt undan och slängt bort nyckeln i dryga 40 år.

/Enis

Ändrades av Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Mr IL Det är den bild du sett och bildat dig en uppfattning om. men du har inte den blekaste aning om varför hon i dina ögon var "apatisk" för familjen och byalivet. Vem vet vad hon kan ha varit med om under sin uppväxt.

/Enis - som vet varför sin hustru lämnade den trygga byn ...för att söka lyckan på annat håll.. och det är ingen rolig historia ... själv så hade hon förträngt och totalt gömt undan och slängt bort nyckeln i dryga 40 år.

/Enis

Hej

För det första beklagar jag det som din fru har blivit utsatt för.

Och detta var ju bara ett exempel, det finns nog massor av olika skäl till att tjejer tar detta steg, och naturligtvis även tragiska sådana.

Just denna tjej upplevde jag dock både som social, kommunikat och uttåtriktad, men helt enkelt ointreserad av jordbrukslivet, och hennes mål var ju att bygga ett helt nytt murat hus till familjen, så jag misstänker inte att det är något mer än att hon inte vill jobba med jordbruk som ligger bakom just hennes beslut.

Frugans yngsta syster var likadan, hon har aldrig hjälpt till på farmen som sina syskon och hon hatar solen, hon kommer ytterst sällan på besök i byn och hon tycker att det är varmt, smutsigt o.s.v och hon är helt oförstående till hur jag kan bo där, när jag kan välja var vi ska vara, hon går runt med ett paraply för att inte få sol på sig.

Vi visste inte vad för jobb och framtid som väntade henne, men frugan betalade skolan för henne och hon läste vidare några år efter grundskolan, men hon hade tur eftersom hennes syster i Danmark ordnade ett au pair jobb åt henne på ett hundpensionat, och efter ett år i Danmark blev hon gift där, så hennes liv löste sig ändå.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Här håller jag med IL (undrens tid är inte förbi IL :-) )

Visst finns det grader av frihet i att ägna sig åt prostitution.

Vi har många exempel på det även i Sverige. Det gick för några år sedan en artikelserie om relativt unga tjejer som prostituerade sig för att kunna köpa lyxkläder och leva lyxliv. "Tvånget" i detta ligger väl i lyxfällan; att ha så stora behov av att "ligga på topp" att man väljer att prostituera sig.

jag känner flera tjejer Thailand som gör likadant.

Jag tror sällan jag blivit så förvånad som när jag, vid ett jobb-besök på Poseidon i BKK (ja det var faktiskt jobb-besök även om många snuskhumrar här säkert tänker att det är inte möjligt :-) ) träffade en tjej jag känner. Hon är modell och har bl.a varit front page girl på Elle mfl. modetidningar. Riktig pingla!

Jag frågade henne "vad i hela friden gör du här!!?" Hon svarade att hon hade en speciell kund från Korea som kom och då ville hon ställa upp. Vad jag vet så fanns inget tvång bakom detta utan hon skulle tjäna en stor summa pengar på en-två nätters arbete.

Så nog kan det vara olika.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Här håller jag med IL (undrens tid är inte förbi IL :-) )

Visst finns det grader av frihet i att ägna sig åt prostitution.

Vi har många exempel på det även i Sverige. Det gick för några år sedan en artikelserie om relativt unga tjejer som prostituerade sig för att kunna köpa lyxkläder och leva lyxliv. "Tvånget" i detta ligger väl i lyxfällan; att ha så stora behov av att "ligga på topp" att man väljer att prostituera sig.

jag känner flera tjejer Thailand som gör likadant.

Jag tror sällan jag blivit så förvånad som när jag, vid ett jobb-besök på Poseidon i BKK (ja det var faktiskt jobb-besök även om många snuskhumrar här säkert tänker att det är inte möjligt :-) ) träffade en tjej jag känner. Hon är modell och har bl.a varit front page girl på Elle mfl. modetidningar. Riktig pingla!

Jag frågade henne "vad i hela friden gör du här!!?" Hon svarade att hon hade en speciell kund från Korea som kom och då ville hon ställa upp. Vad jag vet så fanns inget tvång bakom detta utan hon skulle tjäna en stor summa pengar på en-två nätters arbete.

Så nog kan det vara olika.

Hej

Själv träffade jag och en kompis några unga tjejer (17-18 år) med modell look i ankomsthallen på Don Muang, jag pratade med dom lite efter att en av dom tog kontakt med mig och deras taktik var att stöta på bl.a flygplanbesättningarna när dessa passerade ut på väg till hotellet, och en av tjejerna visade flera visitkort ifrån män på olika kända flygbolag så uppenbarligen fick dom napp ibland, och dom ville också tjäna pengar till lyxkonsumtion, det var dyra vanor och disco i Bangkok som gällde, jag önskade dom lycka till och lämnade dom.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Läste idag att FN sänder sitt speciella sändebud Ms Ezelio som jobbar med trafficking av kvinnor och barn till Thailand där hon ska undersöka saken närmare och bl.a träffa offer, hon ska besöka Bangkok, Chiang Mai, Mae Sot, Samut Sakhon och Songkhla, hon ska också träffa myndigheter och organisationer som arbetar mot trafficking i Thailand, hon stannar i Thailand mellan den 8-19 Augusti.

Det är ju bra att fler än vi här på MPR uppmärksammar detta ökande problem.

http://www.prachatai3.info/english/node/2695?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+prachataienglish+%28Prachatai+in+English%29

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...