mrco Inlagd Juli 28, 2011 Dela Inlagd Juli 28, 2011 Vad är det som gäller om man ska hyra en möblerad lägenhet i Bangkok (långtidshyra, minst 1 år). Måste man alltid betala ett par extra månadshyror i deposit och en extra månadshyra som försäkring om man skulle råka ha sönder något? // mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Juli 28, 2011 Dela Inlagd Juli 28, 2011 Vad är det som gäller om man ska hyra en möblerad lägenhet i Bangkok (långtidshyra, minst 1 år). Måste man alltid betala ett par extra månadshyror i deposit och en extra månadshyra som försäkring om man skulle råka ha sönder något? // mrco De gånger jag hyrt lägenhet så har det varit 2 månadshyror i förskott; inget annat. Dessutom har det krävts visa med rätt till att arbeta. Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Juli 28, 2011 Dela Inlagd Juli 28, 2011 Att det skulle krävas arbetsvisa för att få hyra en lght i Bankan låter extremt udda. 2-3 månaders deposit är dock mkt vanligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 28, 2011 Dela Inlagd Juli 28, 2011 Att det skulle krävas arbetsvisa för att få hyra en lght i Bankan låter extremt udda. 2-3 månaders deposit är dock mkt vanligt. Ja, det låter konstigt. Det kan vara problem att få tillbaka sin deposit när man flyttar. Jag fick tjata ordentligt gällande de tre lägenheter jag har haft i Chiang Mai. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 28, 2011 Dela Inlagd Juli 28, 2011 Ja, det låter konstigt. Det kan vara problem att få tillbaka sin deposit när man flyttar. Jag fick tjata ordentligt gällande de tre lägenheter jag har haft i Chiang Mai. Herr Chang har talat. Och jag har blivit blåst 2 ggr på depositen i Pattis vid hyra av hus. Det är otroligt så många anledningar de kan hitta, att ej betala tillbaka. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Juli 28, 2011 Dela Inlagd Juli 28, 2011 Vad är det som gäller om man ska hyra en möblerad lägenhet i Bangkok (långtidshyra, minst 1 år). Måste man alltid betala ett par extra månadshyror i deposit och en extra månadshyra som försäkring om man skulle råka ha sönder något? // mrco Hej Micro, Inte bara normalt i Thailand, utan även i Japan, Malaysia och Kina. Dom länder jag bott i brukar det vara mellan en till tre månaders hyra i deposition. Se bara till för guds skull att du själv letar upp varje skavank och fota och påpeka att detta är skadat och få med det i kontraktet så dom inte kan komma efteråt och påstå att det är du som förstört. Ha en bra dag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Juli 28, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Juli 28, 2011 Vet ni om samma regler med deposit gäller om det är en Thaitjej som står för kontraktet och ska bo i lägenheten? //mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
stjp8729 Inlagd Juli 28, 2011 Dela Inlagd Juli 28, 2011 Vet ni om samma regler med deposit gäller om det är en Thaitjej som står för kontraktet och ska bo i lägenheten? //mrco Hej Micro För egen del har det varit oavsett om Thai eller företag står för kontraktet. Ha en gör go torsdag! Hua Hin - Stränder - Bangsaen - Bildberättelse - Songkran - Isaan - Semesterbilder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 28, 2011 Dela Inlagd Juli 28, 2011 (ändrad) Vet ni om samma regler med deposit gäller om det är en Thaitjej som står för kontraktet och ska bo i lägenheten? //mrco Om det är en thaitjej som är hyresvärd, så kan det finnas en mängd oskrivna regler, som du blir varse när du vill ha depositen tillbaka. Ändrades Juli 28, 2011 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
khun-petch Inlagd Juli 28, 2011 Dela Inlagd Juli 28, 2011 Hej bara för att visa att det även i det här fallet gäller ingen regel utan undantag.En gång har jag haft 34000 B som deposition i Hua-hin. Den gången gick det utan problem men visst kan jag tänka mig att det i långa loppet är bäst att slippa depositioer.Även om det kanske inte är så lätt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mrco Inlagd Juli 28, 2011 Trådstartare Dela Inlagd Juli 28, 2011 Vet ni om samma regler med deposit gäller om det är en Thaitjej som står för kontraktet och ska bo i lägenheten? //mrco Ursäkta, jag uttryckte mig oklart i förra inlägget, det jag menade var att det är inte jag själv utan en thaitjej som ska bo i lägenheten och stå för andrahandskontraktet och om det här med deposit även gäller när en Thailändare hyr ut till en annan Thailändare? / mrco Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
honken Inlagd Juli 28, 2011 Dela Inlagd Juli 28, 2011 Själv fick jag pynta följande: 1st deposit (en månads hyra) 2st säkerhetshyror Och sen givetvis vanlig hyra. Men finns ställen som bara önskar 1 extra hyra, varierar lite men tror mest det hänger på ägaren. Annars finns det service apartments, och inte varit med om att dom tar deposit. Men lär säkert finnas någon som gör. Dock ser jag att hade jag fått göra om och rätt hade jag tagit in på service apartment först, och undertiden letat lya. Några på jobbet körde sådant i suttisan, gick på drygt 16.000thb per månad och då inkluderades internet o städning, men separat el o vatten. Same same, but different! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu