Jump to content
IGNORERAD

10 myter om thaitjejer -av stickman


Plattan

Recommended Posts

Den enda verkligt stora skillnaden mellan en Thai(tjej) och en svensk(a) är hudfärgen. Alla andra skillnader beror till väldigt stor del på präglingen, + uppväxten och klasskillnaden, i stora drag.

Det mest märkbara förutom hud och hårfärgen är i mitt tycke språket, men so what.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 53
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • chiangmai

    6

  • Joints

    4

  • Bananen

    4

  • zwa

    4

Mest aktiva i denna tråd

Guest Oregistrerad knasen

Lite tråkigt att denna inte ligger i Off Topic så att experten i ämnet får uttala sig :giggle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker nog det där stämmer in på mer eller mindre på alla punkterna på alla kvinnor oavsett om thai svensk japanska amerikanska eller annan nationalitet.

alla människor är olika men många värderingar är liknande.

Ändrades av Mantra

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Ær det någon som har bett frun/flickvænnen att læsa det hær inlægget? Om så ær fallet, vad tyckte de?

//bob

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst har det hänt att jag drar iväg ibland gällande assosiationer, men vad var det för svammel med det där??

Mycket av det, som jag skrev där, bygger på vetenskapliga undersökningar, som jag läst.. Iofs gjordes de för många år sedan, men grundläggande saker om hur människan fungerar, har inte ändrats sedan stenåldern, så de har knappast ändrats mycket från 90-talet :)

(((innan jag började jobba med produktion av dataprogram, så gjorde jag ganska mycket research om sådant i samband med att jag skrev ett bokmanus om ämnet. (Inte färdigfilat på. Det lades på is då jag började med dataprogramsutvecklingen.). Att jag hittade min troligen blivande fru berodde på att jag av bara nyfikenhet kollade om det hade skett någon utveckling på datingsiter sedan jag kollade då för 11 år sedan :) (vilket var en väldigt liten del av vad jag gjorde research om då för länge sedan.)

Vet inte hur många, som finns kvar, men för bara några dagar sedan fick jag f ö meddelande från ett engelskt konsultföretag om just sådana saker, att jag är med bland kandidaterna till konsultuppdraget, som ska tillsättas i höst, och att de vill ha lite mer "arbetsprover". Tydligen tyckte inte de det var svammel, som jag hade skickat in :)

:av-109998::av-109998::av-109998::av-109998:

OH! Tack du sore GURU som nedlåter dig att upplysa oss mindre vetande!

DU som är den enda som har visdom nog att både ordna en exfru och nästan är gift utan att ha satt din fot i landet som vi älskar!

Du som på ett suveränt sätt vet o kan lösa alla relatoionsproblem för dom okunniga som kanske bara har 15 år på plats

Du som har löst alla problem med ledan som kan infinna sig efter en tid i byn

Du som har läst o förstått ALLT om det thailändska kynnet

Du som har full koll på det rättsliga systemet i Thailand

DU som vet allt!

VI, dina ödmjuka lyssnare tackar dig!

Tycker uppriktigt synd om dig!

Du är nog den mest egocentriska människa jag stött på.

Du sitter hemma, skyller på ett dåligt knä, när alla vet att det blir bättre med värme! Du ska väl inte jobba som risbonde!

Mitt enkla räd är att sluta läsa, ta ett flyg ner, starta upp 10% av vad du har sagt att du ska.

Betala dina lärpengar som alla får göra.

FÖRSÖK bli ödmjuk inför en kultur som du inte har den mista förståelse för.

Kom tillbaka och skriv när du (miss)lyckats på plats!

DÅ KANSKE DU KAN FÅ LITE RESPEKT !

Nu är du bara patetisk

Inte så vänliga hälsningar

AMJA

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

:av-109998::av-109998::av-109998::av-109998:

OH! Tack du sore GURU som nedlåter dig att upplysa oss mindre vetande!

DU som är den enda som har visdom nog att både ordna en exfru och nästan är gift utan att ha satt din fot i landet som vi älskar!

Du som på ett suveränt sätt vet o kan lösa alla relatoionsproblem för dom okunniga som kanske bara har 15 år på plats

Du som har löst alla problem med ledan som kan infinna sig efter en tid i byn

Du som har läst o förstått ALLT om det thailändska kynnet

Du som har full koll på det rättsliga systemet i Thailand

DU som vet allt!

VI, dina ödmjuka lyssnare tackar dig!

Tycker uppriktigt synd om dig!

Du är nog den mest egocentriska människa jag stött på.

Du sitter hemma, skyller på ett dåligt knä, när alla vet att det blir bättre med värme! Du ska väl inte jobba som risbonde!

Mitt enkla räd är att sluta läsa, ta ett flyg ner, starta upp 10% av vad du har sagt att du ska.

Betala dina lärpengar som alla får göra.

FÖRSÖK bli ödmjuk inför en kultur som du inte har den mista förståelse för.

Kom tillbaka och skriv när du (miss)lyckats på plats!

DÅ KANSKE DU KAN FÅ LITE RESPEKT !

Nu är du bara patetisk

Inte så vänliga hälsningar

AMJA

Tycker ni "barfolk" ja, som inte ens klarar av att undvika att bli uttråkade av att bo i en by, FASTÄN jag publicerat en LÅÅÅÅÅÅNG lista på sådant man kan göra... :D

F ö är jag totalt ointresserad av om jag får någon respekt av personer, som t ex tror att det inte går att ha roligt utan sprit, jag får tillräcklig av andra :)

Det du skrev om min knäskada visar att du inte begriper det heller... (=Ja, knän mår bättre av värme, MEN inte mycket nytta med det då mitt knä fortfarande är i så dåligt skick att det inte ens tål att åka till SVENSKA flygplatsen...)

Vadå exFRUN? Och när skulle jag ha påstått att jag kan allt om det Thailänska rättssystemet?

Appropå lärpengar:

Några behövs säkert även för mig, men det är STOOOOR skillnad på hur mycket det kostar för olika personer. Du verkar inte ha fattat talesättet, fastän jag har skrivit det flera gånger. Är man klok lär man sig av egna misstag, är man vis, så lär man sig av andras misstag. Om man gör det senare, så behöver det nog inte bli dyrare än vad vissa lägger ut på bara sprit... :)

10 % av att:

/lära mig thai tillräckligt för att klara det DAGLIGA

/träna något ungdomslag i någon sport (om de vill det där jag hamnar, i "Exets" skola ville de ha träningshjälp)

/få ett hus byggt

/med hjälp av frun ha ett företag med 0-8 anställda (beroende på vilken av affärsideerna, som det blir)

/och gifta mig.

Och det tycker ni är omöjligt att göra 100 %! Ska jag gifta mig 10 % också? :)

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Va väl ett jävla hackande på barfolket SLU aka pingismästaren.. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Sek Losos uncle

Va väl ett jävla hackande på barfolket SLU aka pingismästaren..

Ytterligare och ytterligare dillande... Pingismästare har jag aldrig varit i närheten av att vara, och har aldrig påstått något sådant heller. Jag har varit bra på så mycket annat, så det räcker :D

Så ni ska ha monopol på att uttala er om alkohol och att hacka på folk, menar du? :D

Tror du också att det skulle vara bra att ha en svensk chefslön, och ha thailänska levnadskostnader? :)

Jag satsar på det här, för att kunna bo i Thailand. Du kan maila mig om du vill veta hur.

Link to comment
Dela på andra sajter

SLU

En gamma bekant till mig lider av någon muskelsjukdom som gör att han endast kan röra händerna och tar sig då fram i en elektrisk rullstol. Han är minst sagt bräcklig men till Thailand och en massa andra avlägsna länder har han lyckats flyga till. Det går om man vill.

Ha det

Neil

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Att kopiera in information som outar en annan medlems identitet genom namn kan leda till avstängning. Inlägg borttaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Ja det var ju intressanta myter. Ligger nog mycket sanning i dom. Men undrar om det är fler än vi som har Thai tjejer och fruar som har sådant behov av att hela tiden analysera dom in i minsta detalj .

Kan inte minnas att jag hört om något annant lands kvinnor som hela tiden ska analyseras. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 veckor senare...

"What follows are some of the most commonly heard myths about Thai women, with my take on them and an attempt to explain what is really going on"

Min engelska ar inte helt perfekt...men jag ar helt saker pa att denna mr Stickman skrev/kaserade om " de vanligast horda myterna om Thai kvinnor."

Och inget annat.

Manga saker tankvarda.

Vore trevligt om han nasta gang skrev

10 myter om Farang - av Stickman

Min fru och hennes bekanta , man som kvinna, kan bidra med en del harliga myter..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

Det du skrev om min knäskada visar att du inte begriper det heller... (=Ja, knän mår bättre av värme, MEN inte mycket nytta med det då mitt knä fortfarande är i så dåligt skick att det inte ens tål att åka till SVENSKA flygplatsen...)

du sitter väl på rumpan och inte på knäna?

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördommar om det man inte förstår är det vanligaste "kunskaperna".

Stickman har under många år bedrivit någon sorts hatkärlekshetsjakt på Thailand och i synnerhet dess kvinnor.

Finns naturligtvis en hel del sanningar i det han skriver men minst lika mycket lögner, just därför att människan i sig är olik sin nästa.

Att överföra detta på var o ens egna erfarenheter är väl lika dumt som att tro att jorden är platt, d.v.s. det finns dom som tror det emedan de inte vill lyssna på vetenskapen.

SLU finns inte!!! Han är ett alterego. tror i alla fall jag! Risken att avslöjas och bli avstängd kommer allt närmare!

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

"What follows are some of the most commonly heard myths about Thai women, with my take on them and an attempt to explain what is really going on"

Min engelska ar inte helt perfekt...men jag ar helt saker pa att denna mr Stickman skrev/kaserade om " de vanligast horda myterna om Thai kvinnor."

Och inget annat.

Ingenting annat? Han försöker avfärda gamla myter med sina egna påhittade sanningar som i vissa fall inte är något annat än myter de med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nicke Lilltroll

Ingenting annat? Han försöker avfärda gamla myter med sina egna påhittade sanningar som i vissa fall inte är något annat än myter de med.

även en myt kan vara sann :)

fast en otrevlig myt kallas fördom, sann eller osann

mossa mossa på er alla människobarn

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingenting annat? Han försöker avfärda gamla myter med sina egna påhittade sanningar som i vissa fall inte är något annat än myter de med.

Ok det far du sta for... men manga av hans punkter har jag sedan tidigare stamt av med min fru. En Vanlig Medel Svensson THai.

Bara for att han har en galen hemsida fullklottrat med sexannonser, behover han ju inte ha fel i det han sager

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok det far du sta for... men manga av hans punkter har jag sedan tidigare stamt av med min fru. En Vanlig Medel Svensson THai.

Bara for att han har en galen hemsida fullklottrat med sexannonser, behover han ju inte ha fel i det han sager

Ja, eftersom jag skrev det så står jag för det. Varför skulle jag inte göra det? Inget ont om din fru men varför skulle just hennes åsikter eller sanningar vara mer värda än någon annans fru? Gällande Stickman och hans hemsida så visste jag inte att den var full av sexannonser men jag håller med dig om att just det faktumet är ointressant för hans trovärdighet. Mitt problem med honom är hans tro på sig själv att verkligen veta hur allt ligger till. Det innebär inte att han per automatik har fel men han förenklar alla sina uppfattningar och presenterar dem som sanningar huggna i sten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hr. Varldsmastaren, Globala Moderator Experten.... Trodde detta var ett oppet forum. Dar man talar om sina erfarenheter .Om min fru har dessa asikter lat henne ha detta da... Jag har nu inte diskuterat detta med nagon annans fru sa jag kan inte yttra mig om nagon annans frus asikter eller sanningar...Vars asikter eller sanningar givetvis har samma varde som min frus..

Sa har du nagon annans frus asikter och sanningar , sa upplys mig garna.

.Vill du ha diskussion , sluta da med din oversittar attityd. Och innan du kritiserar denna mr.stickman, kolla kallan innan du yttrar dig .Det gjorde namligen jag..innan jag skrev nagot.

Link to comment
Dela på andra sajter

De som inte vet det, så är Stickman en påhittad person.

Han som driver sajten, tjänar pengar på sina och andras alster.

Sanningshalten varierar, är väl det mildaste man kan säga om Stickman. :)

Och det man med säkerhet vet om honom och hans sajt är att ju mera det upprör, desto bättre är det för honom rent ekonomiskt.

Det är självklart fritt fram att tro på vad som står på hans sida.

Lika som det är fritt fram att tro att Fibbans sexnoveller är hämtade direkt ur verkliga livet. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Amen... Men likval...detta som du du kallar fibban- storys,,, har baring,,, Vare sig mr stickman finns eller ej .

Sedan saknar jag Fibbans oskyldiga sexnoveller som man laste da man var hos frisoren..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hr. Varldsmastaren, Globala Moderator Experten.... Trodde detta var ett oppet forum. Dar man talar om sina erfarenheter .Om min fru har dessa asikter lat henne ha detta da... Jag har nu inte diskuterat detta med nagon annans fru sa jag kan inte yttra mig om nagon annans frus asikter eller sanningar...Vars asikter eller sanningar givetvis har samma varde som min frus..

Sa har du nagon annans frus asikter och sanningar , sa upplys mig garna.

.Vill du ha diskussion , sluta da med din oversittar attityd. Och innan du kritiserar denna mr.stickman, kolla kallan innan du yttrar dig .Det gjorde namligen jag..innan jag skrev nagot.

Har jag kallat dig för något eller överhuvudtaget utnyttjat min roll som moderator?

Link to comment
Dela på andra sajter

Har jag kallat dig för något eller överhuvudtaget utnyttjat min roll som moderator?

Tips. visa lite odmjukhet.. som moderator... ar det inte hela iden? Folk som ar styva i korken och ar valdsmastare finns det ratt gott om har i alla fall (mig sjalv inraknad) .

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips. visa lite odmjukhet.. som moderator... ar det inte hela iden? Folk som ar styva i korken och ar valdsmastare finns det ratt gott om har i alla fall (mig sjalv inraknad) .

Om jag får säga mitt, så har Joints redan visat sina goda sidor och ev. mindre goda.

Som ny medlem är det klädsamt att inte stampa in som hulken och försöka styra och ställa.

Bara ett tips i all välmening.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...