Jump to content
IGNORERAD

Dags att börja leta Flygbiljett igen..


StefanJ

Recommended Posts

den viktigaste frågan är. får man plats med benen i Turkkärran? Hur är det hos Qatar?

Finnarna vet jag har små utrymmen så dom åker jag inte med om jag inte ska uppgradera.

Och då blir det så dyrt att man lika väl kan åka med Thai.

Jag struntar totalt i om man har egen tv då jag vill sova hela resan, maten e heller ingen prio.

/HajKaj som e 195 cm

Här finns alla svar om benutrymme. De flesta bolagen har plan från samma tillverkare, men kan ändå skilja lite grann.

http://www.seatguru.com/

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 149
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • StefanJ

    19

  • Borgmästarens Son

    19

  • pigge01

    12

  • leifen

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion

Ja hade jag vart ensam så blev det Thai men är man 4 pers så blir det en del kulor som man kan ha roligt för

ds förra resan 12 dec - 8 jan betalade jag 25000kr för oss och nu i febr 12 -27 så blev det 16100 kr aeroswith ner air china hem 7 timmars väntan i peking men de e ju bara å köpa lite tidningar å gilla läget

bra tim penning e det ju i alla fall :dance1::whoco5:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Provade Turkish egen hemsida.. mycket bra site for övrigt

http://www.turkishai...v-SE/index.aspx

Fick ner priset på mitt datum 24 jan - 21 Feb till.. 5681kr inkl skatt

2tim stop ned... 4tim stop hem

Från 5505kr hos flera svenska internet-byråer som Travellink mfl.

Bra pris i alla fall, men opassande hemkomst-tid till Arlanda, kl. 23.35

Då har jag inga anslutningar utan får övernatta. Så för mig blir en ankomsttid på förmiddag eller dag bäst.

http://www.allaflygbiljetter.se/flyg/bangkok_bkk?q=9041673937983538115

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men sen så tillkommer diverse avgifter. Bland annat kortavgiften mm. Bättre att köpa direkt med flygbolaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja hade jag vart ensam så blev det Thai men är man 4 pers så blir det en del kulor som man kan ha roligt för

ds förra resan 12 dec - 8 jan betalade jag 25000kr för oss och nu i febr 12 -27 så blev det 16100 kr aeroswith ner air china hem 7 timmars väntan i peking men de e ju bara å köpa lite tidningar å gilla läget

bra tim penning e det ju i alla fall :dance1::whoco5:

Exakt. Är man fler än en så blir det genast en del slantar att spara som man kan lägga på annat. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, men sen så tillkommer diverse avgifter. Bland annat kortavgiften mm. Bättre att köpa direkt med flygbolaget.

Och flygbolagen har inga kortavgifter vid internetbokning ?????.

Många kör med samma "diverse avgifter", där också.

Vissa internet resebyråer tar kortavgifter, andra inte.

Man är själv ansvarig för sina köp, och att ta reda på vad ingår i totalpriset. Att spara någon hundralapp är inte fel,men inte livsavgörande

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här finns alla svar om benutrymme. De flesta bolagen har plan från samma tillverkare, men kan ändå skilja lite grann.

http://www.seatguru.com/

Leif

Ja, flygbolagen väljer ju själva hur tätt de vill sätta stolarna oavsett typ av plan. Det är ju uppenbart när man ser att stolarna är monterade på skenor.

Har man skiftnyckel med sig och är fräck nog kan man nog fixa till mer utrymme ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Flygtiden från Helsingfors till Bkk är runt 1 timme kortare, än från Stockholm, så då är ett byte på 1,5 till 2 timmar mycket rimligt som total restid.

Själv har jag köpt biljetter för resa i september med Thai för 5200 kr (kampanj)

Resan i december till mitten av januari med Austrian för 6400 kr.

För resan i mars -12 blev Finnair valet för 6500 kr.

Alla bokade och betalda före midsommar, sen dess har priset ökat med någon tusenlapp, på mina vinterresor, medan september-resan med Thai har blivit billigare.

Leif

Intressant iakttagelse. Men det är kanske inte så konstigt att om man nu flyger 1 timma österut dvs Stockholm - Helsingfors. Har man också avverkat en bit på vägen så är det ju inte mer än rimligt att resterande resa är kortare än den totala.

Totala flygtiden är ändå längre med Finnarna än med Thai sedan tillkommer väntetiden i Helsingfors. Men visst är det ett av de bättre alternativen när det gäller totala flygtiden.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant iakttagelse. Men det är kanske inte så konstigt att om man nu flyger 1 timma österut dvs Stockholm - Helsingfors. Har man också avverkat en bit på vägen så är det ju inte mer än rimligt att resterande resa är kortare än den totala.

Totala flygtiden är ändå längre med Finnarna än med Thai sedan tillkommer väntetiden i Helsingfors. Men visst är det ett av de bättre alternativen när det gäller totala flygtiden.

Inte om man är från GBG då finns inget direkt plan..

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar som biljetter upp till 30 dar som ett turistvisum är, är dyrare än om man passerar 30 dagar.

Leif

Vet inte vilka flygbolag du tittar på men med Thai är det precis tvärt om. Är man borta längre en en månad måste man köpa en tre månaders biljett osv och dessa är dyrare än en månads biljett. Tremånadersbiljetten är dock ombokningsbar utan avgift. Enligt min erfarenhet skiljer det ca 2000kr mellan en enmånads och en tremånads med thai om man inte pratar kampanj.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nu med lite google,forum, bekantas bekantas..kommit fram till 99% säkerhet

Det blir Turkish Airlines, 5681 sek

24Jan - 21 Feb 2h stop ned... 4Hstop hemåt

Nya fina plan med egen TV med On demand, tandborste och tofflor hahaha 5 5 5

Nästan 3000kr lägre än Thai... lika med 1 veckas hotel i Pattaya

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant iakttagelse. Men det är kanske inte så konstigt att om man nu flyger 1 timma österut dvs Stockholm - Helsingfors. Har man också avverkat en bit på vägen så är det ju inte mer än rimligt att resterande resa är kortare än den totala.

Totala flygtiden är ändå längre med Finnarna än med Thai sedan tillkommer väntetiden i Helsingfors. Men visst är det ett av de bättre alternativen när det gäller totala flygtiden.

En annan fördel med "Finnarna" är att jag kan åka efter jag slutat jobba och behöver inte ta ledigt eller att bränna en extra semesterdag som med Thai som startar redan 13.40.

Föredrar nattflygen, då jag är mer utvilad vid framkomsten. Dock är de båda rutterna de bästa alternativen tycker jag.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte om man är från GBG då finns inget direkt plan..

Jo då det finns fortfarande direkt från Stockholm även om du är i från Gällivare eller GBG. ;)

I citatet från Leifen refererade han till Stockholm det var det jag svarade på.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte vilka flygbolag du tittar på men med Thai är det precis tvärt om. Är man borta längre en en månad måste man köpa en tre månaders biljett osv och dessa är dyrare än en månads biljett. Tremånadersbiljetten är dock ombokningsbar utan avgift. Enligt min erfarenhet skiljer det ca 2000kr mellan en enmånads och en tremånads med thai om man inte pratar kampanj.

Jag tittar generellt på de resultat de vanligaste sökmotorerna presenterar, och hittar då ofta ett mönster som ger billigare biljett för 31 dagar än 29 dagar.

Har säkert med att det är större efterfrångan på biljetter som ryms inom ett 30 dagars visa.

Många av flygbolagen säljer nog enkelbiljetter till resebyråerna som då komponerar dom själva till t.o.r. biljetter.

Svårt är det då att förstå prissättningarna.

Leif

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas
 

Link to comment
Dela på andra sajter

IsaanWarrior

Blir o testa turkarna för första gången.mitten på December och en månad framåt, 16 ribbor för 2 vuxna och 1 barn(5 år) :great:

Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thai's är risiga.. Gamla plan,gamla dåliga b-filmer på stor duk. Ok säger några..man sover ju bara. Sorry jag kan inte sova på flyg.

Maten är bra på Thai iaf.

10-11 tim är seeeeeegt.. Men jag får ta det, man vill ju "hem" till Thailand

Nu var det lögn och förtal igen!

Thais plan är inte gamla och risiga.

2003-1998 är inte gammalt! ett plan ska hålla i minst 25-30 år.

SASs A340-300 är från samma tid.

Thai har valt bort stols speldosan i sina nyaste plan.

HS-TGG och HS-TGF som oftasts trafikerar Kastrup och Arlanda.

Är från Nov. och Okt. 2003.

Deras gamla plan går på London mm.

Ombyggnad pågår med byte av inredning mm.

Jag kommer snart att boka resan i November - December via Nonki.

Det funkar klockrent!

Hälsar

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo.. dom är risiga

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu var det lögn och förtal igen!

Thais plan är inte gamla och risiga.

2003-1998 är inte gammalt! ett plan ska hålla i minst 25-30 år.

SASs A340-300 är från samma tid.

Thai har valt bort stols speldosan i sina nyaste plan.

HS-TGG och HS-TGF som oftasts trafikerar Kastrup och Arlanda.

Är från Nov. och Okt. 2003.

Deras gamla plan går på London mm.

Ombyggnad pågår med byte av inredning mm.

Jag kommer snart att boka resan i November - December via Nonki.

Det funkar klockrent!

Hälsar

pigge01

Nej min Audi 00 är inte risig, den fungerar både motormässigt o komfort helt okey.

Men när jag provkörde 12an, vilken djävla skillnad det var.

Men tyvärr ville dom ha 3oo friska i mellan..

När man kan åka billigt o nytt med jäkla bra komfort till billigare pris.

Det är inget svårt val för mig i alla fall...

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej min Audi 00 är inte risig, den fungerar både motormässigt o komfort helt okey.

Men när jag provkörde 12an, vilken djävla skillnad det var.

Men tyvärr ville dom ha 3oo friska i mellan..

När man kan åka billigt o nytt med jäkla bra komfort till billigare pris.

Det är inget svårt val för mig i alla fall...

FF

Mitt i prick!

Vill du gå med i Vattenskallarnas förening? - JätteHjärna !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då det finns fortfarande direkt från Stockholm även om du är i från Gällivare eller GBG. ;)

I citatet från Leifen refererade han till Stockholm det var det jag svarade på.

Jo men nu avsågs nog direkt från Göteborg. Men vi tar oss hellre till Köpenhamn, Frankfurt etc för kort mellanlandning på kontinenten etc än samma lilla flyg till Fjollträsk.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej min Audi 00 är inte risig, den fungerar både motormässigt o komfort helt okey.

Men när jag provkörde 12an, vilken djävla skillnad det var.

Men tyvärr ville dom ha 3oo friska i mellan..

När man kan åka billigt o nytt med jäkla bra komfort till billigare pris.

Det är inget svårt val för mig i alla fall...

FF

Hejsan

Jag vill inte blanda mig för mycket i denna diskusionen men kan inte låta bli att dyka in och säga att när man börjar jämföra bilar och flygplan så är man ute på hal is.

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej min Audi 00 är inte risig, den fungerar både motormässigt o komfort helt okey.

Men när jag provkörde 12an, vilken djävla skillnad det var.

Men tyvärr ville dom ha 3oo friska i mellan..

När man kan åka billigt o nytt med jäkla bra komfort till billigare pris.

Det är inget svårt val för mig i alla fall...

FF

Bra! :wai:

En väl inkörd bil är bäst! :ironi:

SAAB 9-3T -99

Hälsar

pigge01

post-3148-0-27120000-1311196992_thumb.jp

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

Jag vill inte blanda mig för mycket i denna diskusionen men kan inte låta bli att dyka in och säga att när man börjar jämföra bilar och flygplan så är man ute på hal is.

MVH Nonki

Så du menar att inte utvecklingen går framåt i flygplansindustrin.

FF

Ändrades av FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo men nu avsågs nog direkt från Göteborg. Men vi tar oss hellre till Köpenhamn, Frankfurt etc för kort mellanlandning på kontinenten etc än samma lilla flyg till Fjollträsk.

Det är nog en fördel.

Och det blir bara bättre i vinter.

TG951 CPH-BKK 14,30 Dagligen. B747-400

TG953 CPH-HKT 20,45 On, Fr, och Sö. B747-400 från 2011-11-11

SK973 CPH-BKK 22,30 Ti-Sö. A340-300

Hälsar

pigge01

Ändrades av pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...