C-dude Inlagd Juli 12, 2011 Dela Inlagd Juli 12, 2011 Jag vill, men frugan är mkt skeptisk till att åka tåg mellan Bkk o Kanchanaburi. Anledningen är väl att hon är gravid i 5e månaden (ungefär) då vi skall åka. Thailändsk 3djeklass är väl som det låter gissar jag, men ca 3timmar skall man väl stå ut? Frågan är då om detta tåg är en hälsofara för henne o fostret att åka. ( ja, jag vet att dom kan sitta på ett pikupflak i 2dygn om dom måste, men här handlar det ju inte om måste utan min vilja att åka tåg i snigelfart) C;D Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true. You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juli 12, 2011 Dela Inlagd Juli 12, 2011 Har åkt 3e klasståg ifrån Bangkok till Surin en gång. Definitivt en hälsofara. Jag skojar inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juli 12, 2011 Dela Inlagd Juli 12, 2011 Har åkt 3e klasståg ifrån Bangkok till Surin en gång. Definitivt en hälsofara. Jag skojar inte. Mentalt påfrestande? /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
leifen Inlagd Juli 12, 2011 Dela Inlagd Juli 12, 2011 Bra bussförbindelser på den sträckan. Leif Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lauri Inlagd Juli 12, 2011 Dela Inlagd Juli 12, 2011 (ändrad) En relativt kort resa som BKK - Kanchanaburi går faktiskt bra med tåg i tredje klass, tågen på den här sträckan är i vanliga fall inte särskilt fulla utan det finns gott om sittplatser. En trevlig utflykt om man gillar att åka tåg. Försäljarna på tågen försöker lura med farangpriser på läsk och snacks men dom ger sig om dom ser att du vet vad saker och ting kostar. På tal om farangpriser, även själva resan är prissatt lite konstigt, vilken delsträcka du än åker så kostar det 100 baht, dvs. samma pris om du åker från BKK till ändstationen Nam Tok eller bara till Kanchanaburi, eller Kanchanaburi Nam Tok. Nån typ av turistpris således. Ett par bilder från tredjeklass år 2007, den första från tåget till Kanchanaburi: Och den andra från sträckan Prachuab - Nakhon Phatom: Ändrades Juli 12, 2011 av lauri Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IsaanWarrior Inlagd Juli 12, 2011 Dela Inlagd Juli 12, 2011 Jodå, har åkt tredje klassens mellan BKK-Sisaket och för mig som hade 2 välfyllda påsar med dricka gick det ingen nöd på.frugan däremot var nära att hoppa av efter 1 timme och resan tog väl nästan 10 timmar har jag för mig. Efter att vi fått tillökning så är inte tredje klassens något alternativ längre, inte den sträckan i alla fall. Never cry over spilt milk, it could´ve been whiskey. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kim Inlagd Juli 12, 2011 Dela Inlagd Juli 12, 2011 Tycker det är riktigt kul att åka tredjeklasståg och har åkt det mycket förr om åren. Men det går embarmligt långsamt så långa sträckor avråder jag definitivt från. Men Bkk-Kanchanaburi är ju inte speciellt långt.så det är nog inga problem ens för en höggravid kvinna. Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Merlins Inlagd Juli 12, 2011 Dela Inlagd Juli 12, 2011 Åkte 3:e klass med frugan mellan Hua Hin och Nakon Phathom vilket inte var några som helst problem. Man kanske inte skall åka längre strecka höggravid under den varmaste perioden men det bör inte vara något problem kortare strecka. För husfriden är det dock alltid bra att lyssna på frugan. He that will not reason is a bigot; he that cannot reason is a fool; he that dares not reason is a slave William Drummond (1585–1649) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neil Inlagd Juli 12, 2011 Dela Inlagd Juli 12, 2011 Är det inte för mycket folk så skall det nog inte vara några problem men om du eller frugan är det minsta tveksamma så fixa annat färdmedel. Det finns gott om tid senare att åka tåg. Håller med Kim om att det är kul att åka 3dje klassens tåg. Ett sätt att komma landet nära. Neil Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juli 12, 2011 Dela Inlagd Juli 12, 2011 Jodå, har åkt tredje klassens mellan BKK-Sisaket och för mig som hade 2 välfyllda påsar med dricka gick det ingen nöd på.frugan däremot var nära att hoppa av efter 1 timme och resan tog väl nästan 10 timmar har jag för mig. Efter att vi fått tillökning så är inte tredje klassens något alternativ längre, inte den sträckan i alla fall. Jag har åkt 3:e klass en gång till Sisaket och det gör jag fan inte om! 1:a klass, nemas problemas! Nattåget är perfekt. Man börjar ju i restaurangvagnen och hinka bira och käka lite.. sen köper man med sig ett par kalla till hytten sen så vaknar man halvbakis i Sisaket, perfekt! Lär sitta på tåget den 27:e och landa i Sisaket 28:e om ett par veckor mao! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juli 13, 2011 Dela Inlagd Juli 13, 2011 Lauri, Så där såg inte mitt 3. klasståg ut. De måste bytt sitsar för det jag åkte med hade bara träbänkar med härlig 90 graders vinkel på ryggstödet i kombination med kort sittdel. Detta innebar att om man inte satt som en förstaklassare som är rädd för fröken, så ramlade man ner på golvet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Juli 13, 2011 Dela Inlagd Juli 13, 2011 Träsitsar var det när jag åkte också. Det var 1990 så det kan ha hänt en del! Men med tanke på att tåget till Chaing Mai såg alldeles lika ut 20 år senare tvivlar jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HajKaj Inlagd Juli 13, 2011 Dela Inlagd Juli 13, 2011 Senaste tåg resan var ta mig fan med 3:e klass. Det gör jag aldrig om. Missade 1:a klasståget med ca 3 min, nästa skulle gå 5 timmar senare. (skulle åka till HuaHin från Bkk med tanten) innan mitt tåg skulle ivär, gick det dock ett 3:e klass tåg. skulle vara framme ungefär samtidigt som 1:a klassare skulle avgå. Tja vafaan man kan ju alltid dricka bira på tåget tänkte jag, 33 B gick resan på ( tanten reste gratis pga nått vallöfte från förra regeringen) Entrar tåget, avgångstid, avgångstid +5 min, avgångstid +10 min, avgångstid +20 min, avgångstid +35 min... nu rullade vi ifrån stationen... resan beräknades ta ca 3 timmar. Efter 3 timmar och 4-5 chang senare var vi inte framme. Vi hade nämligen krockat med en pickup som hade stått på spåret. Att reda ut den sörjan tog 3.5 timmar. Undertiden rullade 1:a klass tåget retasmt långsamt förbi på det intillliggande spåret. Till sluts kom vi fram, ca 6 timmar försenade, efter det säger jag bara.. ALDRIG mer 3:e klass, ska jag sitta i ett försenat tåg så ska det ta mig fan ha AC och restaurangvagn. Jag vet alltid vart jag är, men ibland är inte resten av världen där jag trodde att den var. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juli 13, 2011 Dela Inlagd Juli 13, 2011 Jag kommer inte ihåg vad detta var för klass men de hade ingen a/c bara vanliga fläktar. Det kändes nog så säkert som buss och bil på turen Bangkok - Hua hin. Man fick en enklare måltid med i priset. Jag tyckte också att man såg mer av Thailand, tåget passerade många slumområden något som sällan motorvägen gör. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
phitsanulok Inlagd Juli 13, 2011 Dela Inlagd Juli 13, 2011 Åkte tåg mellan phitsanulok och chiang mai för några år sen, komfortmässigt var det inga problem, tror inte det var 3 klass, fartmässigt var det nog 5 klass, men man fick se mkt samt blev bjuden på mat. mvh walle Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swippe Inlagd Juli 14, 2011 Dela Inlagd Juli 14, 2011 Har åkt tredjeklass mellan Bkk och Hua Hin för många år sen och det var inte så farligt, men det tog en jädrans tid! Mvh Swippe It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
clas391 Inlagd Juli 14, 2011 Dela Inlagd Juli 14, 2011 Man får inte ha brott. Åkte samma sträcka som Swippe förra året, bkk - hua hin, bussen 2,5 tim tåget nära 5 tim En chang är alltid en chang om än i ett sprucket glas Våga vägra fesbok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd Juli 14, 2011 Dela Inlagd Juli 14, 2011 Har ofta åkt 3:dje klass mellan mellan Bangkok och Prachinburi, en resa på närmare tre timmar på grund av att tåget stannar vid minst lilla mjölkbord längs med vägen. Men komfortmässigt helt okej med stoppade säten, fläktar i taket och vacker natur som passerar förbi utanför de öppna fönstren. Samt en tågvärd som passerade förbi med ölflaskor vid behov. "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd Juli 14, 2011 Dela Inlagd Juli 14, 2011 Hej Åkte BKK Udon Thani omk. 1990 med två barn 7 o 3 år Alla dörrar var öpnna och fönstren oxå Var livrädd för att somna Ungarna ville ju så gärna gå omk. Vi fick sova i skifft. Träbänkar som Surin påpekade En hel dag tog det Ta nattåg En himelsk skillnad Det fanns ej Air då men god mat och Shinga enda felet stopp i en Unversitetsstad en timme Svårt att somna om Lycka till Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Juli 14, 2011 Dela Inlagd Juli 14, 2011 Bkk-Phattalung Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu