Singha711 Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 (ändrad) Singha711 nu hade jag hälften rätt för från iTunes kan man spela till flera högtalare samtidigt. Men det går inte från en iPhone eller iPad utan då får man nöja sig med en ljudkälla. Om jag minns rätt så skall det gå att även spela från iPhone, iPad och andra iPrylar till flera ljudanläggningar samtidigt med då måste det gå över Airfoil i en dator som är uppkopplad mot anslutna ljudanläggningar via Airport Express, ATV eller dyl. Airfoil (kostar 25 USD) sköter detta perfekt och känner av alla anslutna högtalare automatiskt och är de anslutna via Airport Express så spelas musiken även synkront, dvs exakt samtidigt i alla rum. Det är bara att ATV inte riktigt vill spela med i samma takt som är problemet. Mvh //Singha711 Ändrades Augusti 16, 2012 av Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Tror inte man märker någon skillnad om man befinner sig där det finns bra mottagning. Men om man bor i skogen som jag gör så märker man av skillnad Visst är det så men min erfarenhet grundar sig från mitt föräldrarhem och det är skogen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 (ändrad) Om jag minns rätt så skall det gå att även spela från iPhone, iPad och andra iPrylar till flera ljudanläggningar samtidigt med då måste det gå över Airfoil i en dator som är uppkopplad mot anslutna ljudanläggningar via Airport Express, ATV eller dyl. Airfoil (kostar 25 USD) sköter detta perfekt och känner av alla anslutna högtalare automatiskt och är de anslutna via Airport Express så spelas musiken även synkront, dvs exakt samtidigt i alla rum. Det är bara att ATV inte riktigt vill spela med i samma takt som är problemet. Mvh //Singha711 Förstår inte riktigt hur du menar att du spelar med telefonen genom datorn??? Är det detta du menar? http://itunes.apple.d396381723?mt=8 Att göra så ser jag ingen mening alls med utan då kan man lika gärna sitta vid datorn. Airfoil gillar jag inte riktigt för det är en fördröjning av musiken när man byter låtar Ändrades Augusti 16, 2012 av Lappen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoiET Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Jag kanske inte skulle blanda mig i det här eftersom jag fattar nada vad gäller det digitala. Men eftersom jag begriper nada har jag fått laga efter läge och skaffa mig något som fungerar utan att jag skall behöva bry mig om hur eller varför. Som en konsekvens av detta är mina digitala pryttlar äppelprydda. Dyrt men problemfritt! http://www.maipenrai.se/forum/t/23687-konto-för-brännskadade-pop/#entry665085 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Förstår inte riktigt hur du menar att du spelar med telefonen genom datorn??? Är det detta du menar? http://itunes.apple.d396381723?mt=8 Att göra så ser jag ingen mening alls med utan då kan man lika gärna sitta vid datorn. Airfoil gillar jag inte riktigt för det är en fördröjning av musiken när man byter låtar Det är naturligtvis bara meningsfull om man tex vill spela musik som bara finns på denna enhet, tex en äldre iPod Classic (160 GB) som jag har främst för fru Singhas thailändska musik. Men det mesta har man ju idag tillgång direkt från datorn/nätverket/nätet, så jag kan förstå att det kan kännas som en onödig omväg. Att Airfoil har denna långa tidsfördröjning beror nog på att man verkligen försöker att synkronisera alla anslutna enheter. Det krävs en del sofistikerade analyser och buffringsmetoder att exakt samordna musik där enheterna är anslutna med stora skillnader och svängningar i överföringshastighet och pågående bakgrundstrafik. Personligen upplever jag det som en styrka med Airfoil även om det kan dröja flera sekunder tills musiken spelar/tystnar på andra sidan. Det är en oerhört mäktig känsla att spela samma musik i flera rum samtidigt. Prova gärna på själv! //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Det är naturligtvis bara meningsfull om man tex vill spela musik som bara finns på denna enhet, tex en äldre iPod Classic (160 GB) som jag har främst för fru Singhas thailändska musik. Men det mesta har man ju idag tillgång direkt från datorn/nätverket/nätet, så jag kan förstå att det kan kännas som en onödig omväg. Att Airfoil har denna långa tidsfördröjning beror nog på att man verkligen försöker att synkronisera alla anslutna enheter. Det krävs en del sofistikerade analyser och buffringsmetoder att exakt samordna musik där enheterna är anslutna med stora skillnader och svängningar i överföringshastighet och pågående bakgrundstrafik. Personligen upplever jag det som en styrka med Airfoil även om det kan dröja flera sekunder tills musiken spelar/tystnar på andra sidan. Det är en oerhört mäktig känsla att spela samma musik i flera rum samtidigt. Prova gärna på själv! //Singha711 Det är samma fördröjning om man bara spelar upp på en ansluten enhet så frågan är vad den synkroniserar mot då Just fördröjningen gör att det är en deal breaker för mig så jag kör med Airplay istället. Och med Mountain Lion behövs verkligen inte Airfoil eftersom Airplay nu är inbyggt i OS:et och inte i själva iTunes. Så nu kan man spela upp från Safari eller vilket program man har installerat på datorn. Men frågan är varför du upplever ljudet osynkat med ATV Har du kollat att du har senaste programvaran i ATV? Men har man PC så ärm Airfoil oumbärlig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Nu är det ju så att med iOS 6 får man även på en iPhone 3GS tillgång till de flesta nya funktionerna, dessutom eventuella bugg och säkerhetsfixar. För någon med Android 2.3 blir det nog till att köpa en ny mobil om man vill ha Android 4. wUThai är knappast representativ för den typiske Androidanvändaren. Herr Chang har talat. Det har HTC meddelat att 2,3 och en hel del av 3,6 kommer inte att uppdateras till andriod 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 wUThai är knappast representativ för den typiske Androidanvändaren. Du och Lappen är väl förhoppningsvis inte representativa för den typiske iphoneanvändaren heller Bevare mig väl för att jag skulle bli lika insnöad för att jag har en iphone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Du och Lappen är väl förhoppningsvis inte representativa för den typiske iphoneanvändaren heller Bevare mig väl för att jag skulle bli lika insnöad för att jag har en iphone Vik hädan satan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Vik hädan satan Bara vänta Lapple tills jag smuttat i mig lite vin efter jobbet. Då ska denna tråden brinna! B-) Trevlig helg! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 (ändrad) Bara vänta Lapple tills jag smuttat i mig lite vin efter jobbet. Då ska denna tråden brinna! B-) Trevlig helg! Haha..då får den brinna utan mitt deltagande Trevlig helg Ändrades Augusti 17, 2012 av Lappen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Haha..då får den brinna utan mitt deltagande Trevlig helg Ta dig du också lite vin så blir det ett roligare forum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Ta dig du också lite vin så blir det ett roligare forum. Vin är för käringar...ge mig en grogg för helvete Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Vin är för käringar...ge mig en grogg för helvete Ge och ge. Kan du inte köpa dina groggar själv? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Ge och ge. Kan du inte köpa dina groggar själv? Det var du som vill se mig full då för du fan ge mig också Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Det var du som vill se mig full då för du fan ge mig också Kan man aldrig göra någonting gratis? Jag vågar inte betala för någons fylla på en fredag. Då kommer svampen med en stämmningsansökan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Vin är för käringar...ge mig en grogg för helvete Känner ungefär samma besvikelse när jag köpte iphonen som de fåtal gånger jag köpt vin, vad är det här för jävla kärringtelefon/kärringdricka... Ge mig en Android/grogg för helvete Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Känner ungefär samma besvikelse när jag köpte iphonen som de fåtal gånger jag köpt vin, vad är det här för jävla kärringtelefon/kärringdricka... Ge mig en Android/grogg för helvete Det är tur att vi har olika smak för när jag håller på med Android känner jag denna smak Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Haha underbart Lappgubbe. Bäska droppar fy f-n, polaren tappade sitt snapsglas i bordet så dom bäska dropparna stänkte. Några droppar (inte många) landade i surströmmingsburken.. Så surströmmingen smakade skit... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Det är tur att vi har olika smak för när jag håller på med Android känner jag denna smak Du ser, betydligt manligare än vin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Du ser, betydligt manligare än vin Är det manligt att dricka skit? Ja du då får ni gör det för jag dricker det som är gott och gör mig glad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Haha underbart Lappgubbe. Bäska droppar fy f-n, polaren tappade sitt snapsglas i bordet så dom bäska dropparna stänkte. Några droppar (inte många) landade i surströmmingsburken.. Så surströmmingen smakade skit... Det går ju alltid att hitta bortförklaringar till att man stoppar skit i truten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Är det manligt att dricka skit? Ja du då får ni gör det för jag dricker det som är gott och gör mig glad. Skit ska skit ha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 (ändrad) Nänänä, jag älskar surströmming men vill inte få den förstörd av nåt... Du som bantar som en furie kanske borde prova en surströmmingsdiet?? Låna ut bilen släng allt annat i kylen å ha bara surströmming hemma. Ändrades Augusti 17, 2012 av Odin Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 17, 2012 Dela Inlagd Augusti 17, 2012 Skit ska skit ha Det tolkar jag som en pik till Android användare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu