Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Det håller jag inte med om. Tycker båda sidorna är lika duktiga på att tjafsa. Och det är ju ändå ganska underhållande att se hur långt vissa är beredd att försvara sin kära produkt. :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Sant. ;)

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Många jag pratar med här i Thailand jämför sina hemländer med Thailand på många sätt och ofta pratas det om kvalitet.

Hur deras land har bättre kvalitet på bilarna, högre standard på husbyggen, högre säkerhet på elinstallationer osv.

Jag håller med i många fall, om inte alla. :)

När jag försöker flika in att t.ex. England kanske inte har den överlägset högsta kvaliteten på sina husbyggen eller alla sina bilar, ser de frågande ut och undrar om jag är dum i huvvet.

De saknar vetskapen om hur det kan se ut i andra länder eller så saknar de den där sista fingertoppskänslan som krävs för att se skillnad på riktigt bra och ännu bättre.

Denna känsla är det många HTC-ogillare som saknar. Och det går inte att göra nåt åt, vi som gillarHTC får helt enkelt stå ut med att bli utsatta.

Och det pga att vi ser den där lilla kvalitetsskillnaden, som många inte ser.

Jag kan t.ex. sitta i min bil och höra små gnissel och knak och bli småirriterad, dessa småljud som väldigt få andra hör eller reagerar över.

Nu klankar jag inte ner på dessa personer som inte riktigt vet vad högsta kvalitet är och jag skulle dessutom gärna vara en själv. Detta för att det skulle vara så mycket lättare att äga saker och ting. Just som telefoner. Vilket krafs som helst skulle duga. :wink:

Sen att sedan vilja bestämma över nåt man köpt är helt naturligt, men ofta så bestämmer man innan man köpt nåt om den passar eller inte.

Inte efter... :)

Så... hur många tycker det här var ett irriterande inlägg?

Tycker du att mina ändringar på ditt inlägg helt fel? :thumbsup:

MVH//Jocko

Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Det är snarare så att mobiler utvecklas av fler och ibland påminner dom om varandra i utseendet, så Hr chang ska nog inte gapa så mycket om härm-apor , speciellt när hans överguru själv tycker att stjäla o kopiera är bra.

Dela på andra sajter

Tycker du att mina ändringar på ditt inlägg helt fel? :thumbsup:

MVH//Jocko

Vad jag tycker spelar ingen roll.

Det är du som ska vara nöjd med din telefon :):30:

Dela på andra sajter

Det är snarare så att mobiler utvecklas av fler och ibland påminner dom om varandra i utseendet, så Hr chang ska nog inte gapa så mycket om härm-apor , speciellt när hans överguru själv tycker att stjäla o kopiera är bra.

Jag skiter fullständigt vem som var först med en design utan jag köper den telefon som passar mig bäst.

Dela på andra sajter

Det går väl bra att kopiera om det inte är patenterat eller upphovsrättsskyddat. Vad är annars meningen med patent och upphovsrättslagen?

Det går också att betala licenspengar om man absolut ska använda något som någon annan patenterat. Något som bland annat Google och Samsung inte tycks fattat. Fattar du?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Guest DrRambone

Det går väl bra att kopiera om det inte är patenterat eller upphovsrättsskyddat. Vad är annars meningen med patent och upphovsrättslagen?

Det går också att betala licenspengar om man absolut ska använda något som någon annan patenterat. Något som bland annat Google och Samsung inte tycks fattat. Fattar du?

Herr Chang har talat.

Till o med Apple fattade det och betalar till bland annat Nokia.. Men att en platta med rundade hörn skulle vara nått unikt?, knappast.

Dela på andra sajter

Herr Chang har talat.

Hej

Patent är för funktionen. mönsterskydd är för design ,man kan inte patentskydda utseende..

MVH//Jocko

Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
nissehult_13

Marknaden hade väntat sig en iPhone 5 och istället kommer en uppdaterad version av IpHone 4, vilket fiasko. Apple är tekniskt underlägsna Samsung Galaxy S II.

Nissehult_13

Dela på andra sajter

Hade bestämt mig för att köpa iPhone 5 och väntade bara på att få den presenterad igår tillsammans med "budgetluren" 4S. Sedan presenterar de bara 4S - vad är det som händer hos Apple egentligen? En 5:a plus en 4S som budgetmodell kunde han knockat flera konkurrenter som t ex Nokias kommande modeller men i stället väljer Apple att mjölka maximal ur iPhone 4.

Har bolaget fått storhetsvansinne av sina framgångar? :wink:

Jag hade ingen som helst plan på att köpa någon annan telefon än iPhone då jag tycker min nuvarande är suverän både som arbets- och fritidstelefon. Efter gårdagens presentation lutar det dock åt att kolla på Samsungs modeller.

/Krille

Dela på andra sajter

Hade bestämt mig för att köpa iPhone 5 och väntade bara på att få den presenterad igår tillsammans med "budgetluren" 4S. Sedan presenterar de bara 4S - vad är det som händer hos Apple egentligen? En 5:a plus en 4S som budgetmodell kunde han knockat flera konkurrenter som t ex Nokias kommande modeller men i stället väljer Apple att mjölka maximal ur iPhone 4.

Har bolaget fått storhetsvansinne av sina framgångar? :wink:

Jag hade ingen som helst plan på att köpa någon annan telefon än iPhone då jag tycker min nuvarande är suverän både som arbets- och fritidstelefon. Efter gårdagens presentation lutar det dock åt att kolla på Samsungs modeller.

/Krille

Om den är suverän, varför byta alls?

För dom slantarna kan du få en resa till Thailand tex, eller nåt annat vettigt, att byta telefonlur bara för att det finns en nyare på marknaden känns fel för mej, skönt att jag inte lider av ett så meningslöst ha-begär :nyam:

Jag köper hellre leksaker till mej och barnen, än byter lur för att ha det "senaste".

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Om den är suverän, varför byta alls?

För dom slantarna kan du få en resa till Thailand tex, eller nåt annat vettigt, att byta telefonlur bara för att det finns en nyare på marknaden känns fel för mej, skönt att jag inte lider av ett så meningslöst ha-begär :nyam:

Jag köper hellre leksaker till mej och barnen, än byter lur för att ha det "senaste".

MVH Tommy

Det är ju en leksak till mig som bara råkar vara det "senaste". Alla måste vi ta ett stort ansvar för att konsumera oss ur den ekonomiska krisen. Eftersom jag inte har några barn och semestern är slut efter två resor till Thailand i år så måste självklart en ny telefon inhandlas för att hålla konsumtionen uppe :wink:

/Krille

P.S Glömde säga att den gamla iPhonen är "slutkörd" och att arbetsgivaren står för nya telefoner på vårt företag D.S

Dela på andra sajter

Det är ju en leksak till mig som bara råkar vara det "senaste". Alla måste vi ta ett stort ansvar för att konsumera oss ur den ekonomiska krisen. Eftersom jag inte har några barn och semestern är slut efter två resor till Thailand i år så måste självklart en ny telefon inhandlas för att hålla konsumtionen uppe :wink:

/Krille

P.S Glömde säga att den gamla iPhonen är "slutkörd" och att arbetsgivaren står för nya telefoner på vårt företag D.S

Vad är det för allvarliga fel på 4S då?

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Jag har en iPad 2

Får jag säja att jag känner dej, för att impa på folk jag möter??? Snälla!

MVH Tommy

Dela på andra sajter

Får jag säja att jag känner dej, för att impa på folk jag möter??? Snälla!

MVH Tommy

Självklart.

Det var ju det som var anledningen till köpet, att impa på folk jag inte känner. :)

Dela på andra sajter

Undrar hur det går för Apple nu när Jobs har dött?

"Thais are the best friends money can buy"- Graham Greene

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...