Tallviking Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Inte helt oväntat dyker det nu upp trojaner i OSX också. Inte bara som drabbar windows i macen utan även OSX i sig själv http://www.infosecurity-magazine.com/view/27178/new-mac-trojan-discovered-osx-crisis-or-morcut Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Inte helt oväntat dyker det nu upp trojaner i OSX också. Inte bara som drabbar windows i macen utan även OSX i sig själv http://www.infosecur...risis-or-morcut The good news is that both Intego and Sophos anti-malware can detect it, and it doesn’t seem likely that it will run on the new OS X Mountain Lion due out today Så i praktiken kommer trojanen vara ett icke hot för dom som uppdaterat till ML Men hoten kommer att öka allt eftersom OSX blir populärare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Så i praktiken kommer trojanen vara ett icke hot för dom som uppdaterat till ML Men hoten kommer att öka allt eftersom OSX blir populärare. Man kan ju undra hur det kan vara "goda nyheter" att antimalware-program inte upptäcker trojanen.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Man kan ju undra hur det kan vara "goda nyheter" att antimalware-program inte upptäcker trojanen.. Ok jag tolkade som att trojanen inte fungerade på Mountain Lion...my bad. Men ändå för att bli drabbad av det innebär att man klickar på ett program som man inte vet något om. Och med Mountain Lion kan man ställa in att bara program från Apple Store,Apple Store och angivna utvecklare får installeras. Så i praktiken är chansen oerhört liten för gemene man att drabbas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Så där då var det igång hi hi Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Ok jag tolkade som att trojanen inte fungerade på Mountain Lion...my bad. Men ändå för att bli drabbad av det innebär att man klickar på ett program som man inte vet något om. Och med Mountain Lion kan man ställa in att bara program från Apple Store,Apple Store och angivna utvecklare får installeras. Så i praktiken är chansen oerhört liten för gemene man att drabbas Är det inställt så som default ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 (ändrad) Är det inställt så som default ? Ja för jag upptäckte det när jag skulle installera en pokerklient. Det finns tre inställningar Tillåt program hämtade från: Mac Appstore Mac Appstore och angivna utvecklare Var som helst Jag har inställt på det nedre alternativet för jag gillar att leva farligt Nått som jag tycker är mer konstigt är att brandväggen inte är på som default. Ändrades Juli 31, 2012 av Lappen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lostinisaan Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Är det inställt så som default ? Ja 2 Thessalonikerbrevet 3:10 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Ja för jag upptäckte det när jag skulle installera en pokerklient. Det finns tre inställningar Tillåt program hämtade från: Mac Appstore Mac Appstore och angivna utvecklare Var som helst Jag har inställt på det nedre alternativet för jag gillar att leva farligt Nått som jag tycker är mer konstigt är att brandväggen inte är på som default. Min var på som default....tror jag. Eller så hängde den bara med från föregående OS Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Min var på som default....tror jag. Eller så hängde den bara med från föregående OS Fler som frågar varför den är av som default. Jag kommer inte ihåg om jag stängt av den själv men eftersom jag har en hårdvarubrandvägg spelar det mindre roll. http://arstechnica.com/civis/viewtopic.php?p=20420972 http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1278718 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Fler som frågar varför den är av som default. Jag kommer inte ihåg om jag stängt av den själv men eftersom jag har en hårdvarubrandvägg spelar det mindre roll. http://arstechnica.c.php?p=20420972 http://forums.macrum...d.php?t=1278718 Nåja, min var på i alla fall. Kanske har något att göra med inställningarna man hade i SL eller L Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Nåja, min var på i alla fall. Kanske har något att göra med inställningarna man hade i SL eller L Ja har du inte ändrat något från föregående OS så ligger inställningarna kvar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Ja har du inte ändrat något från föregående OS så ligger inställningarna kvar. Och eftersom jag inte har en ny burk som kom färdig installerad med ML så har jag altså inget svar. Och jag tror att många andra som har detta "problem" inte heller hade ML installerat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Jag hade brandväggen på som default i nya burken som kom med ML. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Jag hade brandväggen på som default i nya burken som kom med ML. Jag hade brandväggen på som default i nya burken som kom med ML. Ahh, där ser man Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Jag hade brandväggen på som default i nya burken som kom med ML. Inte omöjligt att jag slagit av den i samband med installation av ett torrentprogram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Inte omöjligt att jag slagit av den i samband med installation av ett torrentprogram. VA? Är du en snyltare? manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 VA? Är du en snyltare? Hubbsnyltare, ska det vara! ;-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Hubbsnyltare Nja, han skrev torrent och vem använder hubbar idag? manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Nja, han skrev torrent och vem använder hubbar idag? HC, kallar alla som tankar för Hubbsnyltare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bibben Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 HC, kallar alla som tankar för Hubbsnyltare. Jo, jag vet... Men till hans försvar så är väl fildelning inte hans starka ämne så han hänger väl inte riktigt med där. manstekerliksom.com "patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst" Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 (ändrad) Det är ganska så tydligt att jag inte vet vilka målgrupper du syftar på därav min fråga. Det verkar som HC är nära i sin analys att det är snyltare,snåljåpar som köper Android för dom vill inte betala för sig. Så med andra ord är det inget problem för dig och du stödjer piratkopiering. Men då var mina misstankar inte helt fel m.a.o Inte omöjligt att jag slagit av den i samband med installation av ett torrentprogram. Ja här ser det onekligen ut som någon blivit ertappad med handen i syltburken Undrar vad Herr Chang har att säga om detta? Ändrades Juli 31, 2012 av janne_h "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Jo, jag vet... Men till hans försvar så är väl fildelning inte hans starka ämne så han hänger väl inte riktigt med där. Till hans försvar så är det endast Apple appar och exfruchangs ekonomi som är hans starka sida. Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Ja här ser det onekligen ut som någon blivit ertappad med handen i syltburken Undrar vad Herr Chang har att säga om detta? Jag vet inte vad du väntar dig, men min inställning till olovlig kopiering torde vara känd vid det här laget. Och jag klandrar Lappen lika mycket som någon annan som ägnar sig åt det. Till hans försvar så är det endast Apple appar och exfruchangs ekonomi som är hans starka sida. Hmm... detta var ju mindre smickrande. Fast jag förstår inte vad du menar med att exfru Changs ekonomi skulle vara min starka sida? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Juli 31, 2012 Dela Inlagd Juli 31, 2012 Jag vet inte vad du väntar dig, men min inställning till olovlig kopiering torde vara känd vid det här laget. Och jag klandrar Lappen lika mycket som någon annan som ägnar sig åt det. Med tanke på att han gjorde nummer av vad du skulle ha uttryckt för att peka ut andra som använder ett visst märke som pirater. Och det visar sig att han själv är pirat? "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu