Guest Lappen Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Nej, jag tycker att Apple ska sluta använda QuickTime pluginen, på samma sätt som jag vill a Real Media skall sluta med Real pluginen, Microsoft med Windows Media pluginen osv. De behöver inte sluta med filmspelarna utan det är pluginerna jag inte tycker om. På samma sätt som du kan ha olika bildvisnings program på datorn, men du behöver inte installera en massa pluginer för att se på bilder i webbläsaren. Om de istället koncentrerar sig på förbättra det inbyggda videostödet i webbläsarna, så kommer det här problemet inte finnas om ett år. T.ex. så räcker det i princip med att Apple lägger till ogg stöd i Safari för att den skall kunna spela upp alla HTML5 filmer helt utan några plugins. Hade det inte varit bättre än som nu hålla på och krångla med en massa olika pluginer? Du håller på och krånglar...inte jag utan för mig fungerar det utan problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Siamkap Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Det stämmer att reklamfilmerna osv är gjorda i HTML5 med videotaggar, däremot är keynotefilmerna fortfarande i HTML4 och kräver QuickTime. Vilket var en av anledningarna till att jag inte kunde se den senaste senaste filmen och denna på tok för ånga diskussion... Det var senaste keynote filmen som jag pratade om, och i Safari används <video> taggen. Hemsidan anpassar sig till den WEB läsare man har och i fallet med Firefox måste man använda <object> taggen för att länka in QT pluginen. Att Apple väljer att använda QuickTime i stället för att lägga upp filmen i olika WEB-läsarformat, har nog att göra med tid och kvalité. Tar tid att rippa 2 timmar HD kvalitet till olika format och man ville väl få ut filmen så snabbt som möjligt. Med QT får man också flera fördelar, som dynamisk upplösningsanpassning beroende på kommunikationshastigheten och bättre kvalité/komprimering än t.ex. .ogg. Sen är det väl så att om man inte vill ladda ner QuickTime för att man har ett horn i sidan till Apple, så lär man inte köpa några Apple produkter heller och då finns det väl ingen anledning för Apple att lägga ner energi på att göra den tillgänglig för sådana individer. /Siamkap Jag hoppas jag har en viss insikt men förstår det gör jag inte. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Sen är det väl så att om man inte vill ladda ner QuickTime för att man har ett horn i sidan till Apple, så lär man inte köpa några Apple produkter heller och då finns det väl ingen anledning för Apple att lägga ner energi på att göra den tillgänglig för sådana individer. /Siamkap Om jag kunde ge dig 1000 karma för detta skulle jag Det är inte bara dumbo här som gnäller som en kärring utan det är på andra forum också. Och det alla har gemensamt är att ingen är intresserad av att köpa en Apple produkt utan bara gnälla. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 (ändrad) Ännu ett prov hur inbitet krångliga och inåtvända Apple är. Jiddra om att det är tar tid att komprimera en 2h HD fil till annat format. LOL! Ändrades Juni 12, 2012 av wUThai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Om jag kunde ge dig 1000 karma för detta skulle jag Det är inte bara dumbo här som gnäller som en kärring utan det är på andra forum också. Och det alla har gemensamt är att ingen är intresserad av att köpa en Apple produkt utan bara gnälla. Är dom dumma på andra forum med! Nej, nu jävla får det vara nog! Ta med dig dina vänner här på MPR och lägg upp en strategi vilka forum ni kan gå in och försvara Apple. Så kan ni i enad front ge tillbaks mot alla dom dumma människorna som pratar illa om Apple! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elephant Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Det var senaste keynote filmen som jag pratade om, och i Safari används <video> taggen. Hemsidan anpassar sig till den WEB läsare man har och i fallet med Firefox måste man använda <object> taggen för att länka in QT pluginen. Denna fungerar och renderar en Video-tag. http://www.apple.com/macbook-pro/#macbookpro Denna fungerar inte, får bara en ladda hem QuickTime ruta. http://events.apple.com.edgesuite.net/126pihbedvcoihbefvbhjkbvsefbg/event/index.html Detta i Safari på PC. Men jag sätt keynoten för länge sedan, så jag släpper detta nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Är dom dumma på andra forum med! Nej, nu jävla får det vara nog! Ta med dig dina vänner här på MPR och lägg upp en strategi vilka forum ni kan gå in och försvara Apple. Så kan ni i enad front ge tillbaks mot alla dom dumma människorna som pratar illa om Apple! Det är ingen som är dum mot mig men hela internet är besudlade med personer som har som enda agenda att trolla. Exakt det du håller på med och det är lite skrämmande när en vuxen man beter sig sämre än ett barn. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Ännu ett prov hur inbitet krångliga och inåtvända Apple är. Jiddra om att det är tar tid att komprimera en 2h HD fil till annat format. LOL! Vad är det som är krångligt? Att ladda ner en insticks fil? Det har du fått gjort sen urminnes tider när du använde IE Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Och här är ni igång som vanligt ser jag Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Det är ingen som är dum mot mig men hela internet är besudlade med personer som har som enda agenda att trolla. Exakt det du håller på med och det är lite skrämmande när en vuxen man beter sig sämre än ett barn. Aldrig slagit dig varför folk gör det då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juni 12, 2012 Dela Inlagd Juni 12, 2012 Aldrig slagit dig varför folk gör det då? Ja men det passar sig inte att skriva här. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Offe1609 Inlagd Juni 21, 2012 Dela Inlagd Juni 21, 2012 En fråga från min dotter Antivirus p till Aple Gratis Finns det Maria genom Offe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juni 21, 2012 Dela Inlagd Juni 21, 2012 En fråga från min dotter Antivirus p till Aple Gratis Finns det Maria genom Offe Bara att öppna AppStore och söka på virus så finns det en del. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 11, 2012 Dela Inlagd Juli 11, 2012 (ändrad) Populäraste Appen i AppStore just nu kommer från Google http://www.aftonblad...icle15068532.ab Ändrades Juli 11, 2012 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Juli 11, 2012 Dela Inlagd Juli 11, 2012 Populäraste Appen i AppStore just nu kommer från Google http://www.aftonblad...icle15068532.ab " Nu tar Google sin webbläsare Chrome vidare till mobilen. Dock inte till sitt egna operativsystem Android – utan till konkurrenten Apples operativsystem IOS." https://play.google.com/store/search?q=chrome+browser&c=apps Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juli 11, 2012 Dela Inlagd Juli 11, 2012 Chrome har funnits ganska länge till konkurrenten Microsoft till Windows OS också. Den handlar inte om kunkurrens längre i dessa fall. Det handlar om att få ut sin produkt till så många som möjligt. Oavsett vilka medel som används. Tydligen så tjänar både Apple och Google på denna variant av samarbete. Annars hade nog Apple sagt nej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Juli 11, 2012 Dela Inlagd Juli 11, 2012 Chrome har funnits ganska länge till konkurrenten Microsoft till Windows OS också. Den handlar inte om kunkurrens längre i dessa fall. Det handlar om att få ut sin produkt till så många som möjligt. Oavsett vilka medel som används. Tydligen så tjänar både Apple och Google på denna variant av samarbete. Annars hade nog Apple sagt nej. Nähä ??? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 11, 2012 Dela Inlagd Juli 11, 2012 Så Apple styr vilka "konkurrenter" som får lov att ha appar i en iPhone ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juli 11, 2012 Dela Inlagd Juli 11, 2012 Så Apple styr vilka "konkurrenter" som får lov att ha appar i en iPhone ? Ja, det gissar jag. Det skulle jag göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Juli 11, 2012 Dela Inlagd Juli 11, 2012 Tyvärr så Chrome har inget att tillföra i en iPhone. I det här fallet så är Safari bättre trots det att jag använder Chrome i datorer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 11, 2012 Dela Inlagd Juli 11, 2012 Tyvärr så Chrome har inget att tillföra i en iPhone. I det här fallet så är Safari bättre trots det att jag använder Chrome i datorer Varför är den då så populär om "den inte har något att tillföra" ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Juli 11, 2012 Dela Inlagd Juli 11, 2012 Jag tycker Chrome tar för mycket plats på överkanten i iPhone. Men det är väl en vanesak. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd Juli 11, 2012 Dela Inlagd Juli 11, 2012 Varför är den då så populär om "den inte har något att tillföra" ? För min del tycker jag att Safari är bättre i min iPhone Om du vill ha Chrome Så varsågod, installera den då. Att den är mest populär beror nog på att alla vill testa. Chrome är ju lysande på datorer iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Juli 11, 2012 Dela Inlagd Juli 11, 2012 För min del tycker jag att Safari är bättre i min iPhone Om du vill ha Chrome Så varsågod, installera den då. Att den är mest populär beror nog på att alla vill testa. Chrome är ju lysande på datorer iaf. Har du provat Opera i luren, jag jag föredrar det före Safari där. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Juli 11, 2012 Dela Inlagd Juli 11, 2012 Jag föredrar Dolphin Browser på min iPad2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu