Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Herr Chang

Är väl lite så här... :im_happy:

funny-Apple-logo-religion.jpg

Ja, det är inte lätt när argumenten tryter :wink:

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Dela på andra sajter

• 4 veckor senare...

Det var längesedan det hände nått här ,så jag slänger på lite ved på brasan.

"Benjamin kom hem – då brann laddaren"

Det är andra gången på mycket kort tid som Aftonbladet rapporterar om laddare av märket Apple som har exploderat eller fattat eld.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20938705.ab

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

Förra veckan var jag hos en kund vars laddare börjar smälta, dock var kabeln sliten men iallafall.

Dela på andra sajter

Det var längesedan det hände nått här ,så jag slänger på lite ved på brasan.

"Benjamin kom hem – då brann laddaren"

Det är andra gången på mycket kort tid som Aftonbladet rapporterar om laddare av märket Apple som har exploderat eller fattat eld.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20938705.ab

Mvh Hobbe

Köper men ett grenuttag på rusta ÖB eller dom andra, då får man räkna med lite bränder..

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

Köper men ett grenuttag på rusta ÖB eller dom andra, då får man räkna med lite bränder..

FF

JULAs billiga brinner rätt lätt också...

Märkta me 16A men nånstans vid 10A var det kört för mitt...

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

FF

Köper Apple sitt kablage från ÖB? :fool:  

Dela på andra sajter

Det förklarar ju en hel del varför Apple inte lyckas få ut en trådlös laddare på marknaden :-)

ps. jag har en Samsung med trådlös laddare och till den sitter kontakten i 24/7, men när jag laddar ipaden så pluggar jag ut den direkt efteråt....

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det förklarar ju en hel del varför Apple inte lyckas få ut en trådlös laddare på marknaden :-)

ps. jag har en Samsung med trådlös laddare och till den sitter kontakten i 24/7, men när jag laddar ipaden så pluggar jag ut den direkt efteråt.

Dom uppfinner snart trådlös laddning ska du se. :)

Skickat från min HTC One_M8

Dela på andra sajter

kitungmakmak

Dom uppfinner snart trådlös laddning ska du se. :)

Skickat från min HTC One_M8

Och stämmer alla andra som parasiterar på iLoad ;)

ทีรัก

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Vadå Jag har en förträfflig Apple Watch på armen nu...

Hur verkar den?

Något att ha?

Dela på andra sajter

• 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

En serie ifrån 2012 som är väldigt lyckad med tanke på dagens Apple event :)

surface-ipad-comic-joel-watson.jpg

iPad Pro är ju en ren kopia på Microsoft Surface Pro rätt av

Microsoft är redan inne på tredje generationen av Surface och generation 4 kommer snart

Apple har dock fortfarande IOS som grund i sin med alla begränsningar det innebär (mobiltelefonoperativsystem) i en företagsmiljö medan Microsofts platta har alla funktionaliteter som en professionell laptop har

Nu har dom även de "sensationella" nyheterna tangentbord och pekpenna vilket Microsoft haft från början

Apple erbjuder även en smart pekpenna (Apple Pencil) och bluetooth-tangentbord (Smart Keyboard) som tillbehör. Vill du veta mer om dessa hänvisar vi till artikeln Apple visar upp pekpenna och nytt tangentbord för Ipad Pro.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.636436/sa-blir-den-nya-proffsmodellen-av-ipad

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Det blir onekligen intressant att jämföra benchmarks för iPad Pro och Microsoft Surface...

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Det blir onekligen intressant att jämföra benchmarks för iPad Pro och Microsoft Surface...

Herr Chang har talat.

Egentligen går dom inte att jämföra

iPad Pro är enbart en pekplatta med lite halvtaskigt tillbehörstangentbord med eget bateri och blåtandskoppling.

Surface pro är både Pekplatta och fullvärdig laptop och med dockningsstation ersätter den stationär dator med extern stor skärm och fullstort tangentbord/mus

Vi har utrustat alla anställda med en Surface Pro 3 (Core i7/256 Gb SSD), dockningsstation, 22" skärm, stort tangentbord och mus och det är samma kit för alla anställda. Inget annat finns och personalen älskar dom !

Samma dockningsstation sitter i alla konferensrum kopplade till projektor och högtalare

Innan hade vi HP Elitebooks med motsvarande prestanda i dockningstation med skärm etc och alla hatade dom för att dom vägde 2,5 kg

Surface Pro väger under ett kilo

Dela på andra sajter

Själv ser jag inte poängen med pekplatta överhuvudtaget. Jag skulle aldrig välja en pekplatta om jag kunde använda laptop istället.Till exempel en MacBook på 0,9 kg om vikten är av stort intresse, annars en MacBook Pro.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Själv ser jag inte poängen med pekplatta överhuvudtaget. Jag skulle aldrig välja en pekplatta om jag kunde använda laptop istället.Till exempel en MacBook på 0,9 kg om vikten är av stort intresse, annars en MacBook Pro.

Herr Chang har talat.

Håller helt med !

En bra smartphone och en bra laptop är det man behöver

Dela på andra sajter

iPad Pro är ju en ren kopia på Microsoft Surface Pro rätt av

Microsoft är redan inne på tredje generationen av Surface och generation 4 kommer snart

Apple har dock fortfarande IOS som grund i sin med alla begränsningar det innebär (mobiltelefonoperativsystem) i en företagsmiljö medan Microsofts platta har alla funktionaliteter som en professionell laptop har

Nu har dom även de "sensationella" nyheterna tangentbord och pekpenna vilket Microsoft haft från början

Apple erbjuder även en smart pekpenna (Apple Pencil) och bluetooth-tangentbord (Smart Keyboard) som tillbehör. Vill du veta mer om dessa hänvisar vi till artikeln Apple visar upp pekpenna och nytt tangentbord för Ipad Pro.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.636436/sa-blir-den-nya-proffsmodellen-av-ipad

Om nu Surface är så grymt bra, varför satsar Microsoft stenhårt med Office för iPad? [emoji47]

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Dela på andra sajter

Om nu Surface är så grymt bra, varför satsar Microsoft stenhårt med Office för iPad? emoji47.png

Varför begränsa sig ?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...