THAISWEDE Inlagd April 27, 2015 Dela Inlagd April 27, 2015 Vad hände med denna tråden? Massa inlägg varje dag, helt plötsligt öken... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 27, 2015 Dela Inlagd April 27, 2015 (ändrad) Amen. Det är så löjligt typiskt svenskt att klandra företag om de gör stora vinster. Ja, de måste ju minsann fiffla, utnyttja sin personal, förstöra miljön etc. Att företaget har mycket nöjda kunder är tydligen ointressant. Man kan väl säga mycket om USA, men där är i vart fall inte den svenska mentaliteten särskilt utbredd. Man beundrar företag och personer som lyckats. Jag tvivlar starkt på att någon i USA skulle jämföra Steve Jobs med Adolf Hitler. Det är endast stollen... ja, ni vet vem som gör det. Ojdå, var det personangrepp nu igen? Herr Chang har talat. Jag klagar väl inte direkt på Apple för deras överpriser, jag bara undviker dem. OCH frapperas av att så många konsumenter är dumma nog att handla överprissatta produkter, när det finns bättre och billigare från andra leverantörer. Om Apple sålde mjölk på ICA, skulle det vara i mycket små (men fina) förpackningar och kosta 30Kr/liter, utan att vara det minsta bättre än, tex, ARLA. LApplen och HC, skulle naturligtvis fylla ett par kundvagnar... MVH Tommy D och F ligger nära varann på Tangentbordet? Fitt CV låter intressantt, annars!!! Ändrades April 27, 2015 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd April 27, 2015 Dela Inlagd April 27, 2015 Vad hände med denna tråden? Massa inlägg varje dag, helt plötsligt öken... Antagligen för att det är ingen som "lööw Apple längre" så det finns inget att skriva om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd April 27, 2015 Dela Inlagd April 27, 2015 En fantastisk rolig annons på Blocket. Hahahahaha!!! "Nu får det vara nog, Iphone 6, 64gb." "Arg, ledsen eller besviken. Pick one, add the other with a pinch of the third. Nu får det fan vara nog, nu är jag riktigt förbannad så att jag skakar och gråter mig till sömns medans il divo spelas på radion.Under alla år har jag haft iphone, och med iphone så kommer djävulen.Nej inte den fiktiva karaktären.. utan itunes. Jag blir bara argare och argare för varje minut jag spenderar att tänka på min telefon.ITunes är djävulens påfund. ITunes är skapat och uppbyggt för att jävlas med folk OCH JÄVLAR VAD ARG MAN BLIR.Om inte skiten kraschar oftare än en 11åring som spelar flygsimulator så är den segare än kåda i halsen.Så här ser en typisk session ut med mig och iTunes.Vad? Vill du säkerhetskopiera din telefon...? Vad tråkigt om jag skulle.. KRASCHA! BOOM!Vad? Vill du bara lägga in lite nya bilder på din iphone...? Vad tråkigt om jag skulle... SEGA NER DIN DATOR OCH NEKA DIG TILLTRÄDE TILL DIN EGEN TELEFON... OCH SEN KRASCHA! BOOM!Vad? Vill du bara lägga in lite ringsignaler? NOPE. SYNKNINGEN MISSLYCKADES.Vad? Vill du bara .. KRASCH!Det slutade med en knytnäve genom datorskärmen och iTunes så hårt att datorn automatiskt avinstallerade alla Apple-program och skickade ett meddelande till telefonen att, kvickare än pengarna försvinner en lönehelg, nollställa sig och radera all data så att den kan få en ny ägare.Så nu sitter jag här, med världens mest värdelösa telefon som ska säljas snabbare än en oljad blixt.Misstaget att köpa detta otyg gjorde jag på releasedagen, på elgiganten i malmö, och därför kommer telefonen med garanti, kvitto och alla tillbehör samt skal och skärmskydd.Trotts min attityd så är telefonen till 100% nyskick. Den är omhändertagen som en nyplockad ros och vaggad som en nyfödd baby.Jag förstår inte varför du skulle vilja köpa telefonen, men om du helt saknar verklighetsuppfattning så är den din för 5300 riksdaler.Snälla, befria mig från denna plåga så jag kan leva ett normalt liv.MVH, En bekymmersam André" http://www.blocket.se/vi/60021036.htm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd April 27, 2015 Dela Inlagd April 27, 2015 Snälla, befria mig från denna plåga så jag kan leva ett normalt liv. Förhoppningsvis det som hänt med iphonefjantarna i denna tråden också, dom har sålt sina iphones och skaffat sig ett normalt liv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd April 27, 2015 Dela Inlagd April 27, 2015 Vad hände med denna tråden? Massa inlägg varje dag, helt plötsligt öken... Om det är öken så får du väl skriva något matnyttigt för dom som skriver mest är androidnördarna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd April 27, 2015 Dela Inlagd April 27, 2015 Jag klagar väl inte direkt på Apple för deras överpriser, jag bara undviker dem. OCH frapperas av att så många konsumenter är dumma nog att handla överprissatta produkter, när det finns bättre och billigare från andra leverantörer. Om Apple sålde mjölk på ICA, skulle det vara i mycket små (men fina) förpackningar och kosta 30Kr/liter, utan att vara det minsta bättre än, tex, ARLA. LApplen och HC, skulle naturligtvis fylla ett par kundvagnar... En grundläggande lektion i marknadsekonomi är nog på sin plats. En vara är värd precis så mycket som kunderna är beredda att betala. Därmed kan man inte säga att den överprissatt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stefan Inlagd April 27, 2015 Dela Inlagd April 27, 2015 En grundläggande lektion i marknadsekonomi är nog på sin plats. En vara är värd precis så mycket som kunderna är beredda att betala. Därmed kan man inte säga att den överprissatt Det funkade ju på 50-talet också! //S There can be only one (Stefan) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 27, 2015 Dela Inlagd April 27, 2015 Apple är ett armbandsföretag nu. Det är inte det Apple vi skapade, inte det som förändrade världen. Men det är det Apple vi har nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd April 27, 2015 Dela Inlagd April 27, 2015 Hehe... var det all dynga om Apple ni lyckades klämma ur er? Trodde ni kunde bättre... Till somligas utan tvivel stora besvikelse har jag nöjet att meddela att Apple precis presenterat ett av sina bästa kvartal någonsin. Och nu kan ni krypa tillbaka under er Applehatarsten Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 28, 2015 Dela Inlagd April 28, 2015 Tim Cook som släppte fram den större modellen av Iphone 6. Alla konkurrenterna hade då mobiler med stora skärmar. -Tim bröt den dogmatiska inställningen. Det var så fantastiskt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 28, 2015 Dela Inlagd April 28, 2015 det som ändrat våra liv mest [med Iphone] är tredjepartsappar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 28, 2015 Dela Inlagd April 28, 2015 En grundläggande lektion i marknadsekonomi är nog på sin plats. En vara är värd precis så mycket som kunderna är beredda att betala. Därmed kan man inte säga att den överprissatt En grundläggande lektion i läsförståelse kan du behöva. Jag undviker dem, du får göra som du vill, men jag fattar inte varför folk som du är så lättledda. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd April 28, 2015 Dela Inlagd April 28, 2015 En grundläggande lektion i läsförståelse kan du behöva. Jag undviker dem, du får göra som du vill, men jag fattar inte varför folk som du är så lättledda. MVH Tommy Och du skulle behöva en lektion i hyffs samt läsförståelse Att du använder ordet lättledd betyder att du anser att dom som köper Apple´s produkter är lurade. Ingen ide att diskutera med en person som redan har en nervärderande åsikt om det han diskuterar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 28, 2015 Dela Inlagd April 28, 2015 Och du skulle behöva en lektion i hyffs samt läsförståelse Att du använder ordet lättledd betyder att du anser att dom som köper Apple´s produkter är lurade. Ingen ide att diskutera med en person som redan har en nervärderande åsikt om det han diskuterar. Jaha så nu skall du diktera vad jag får tycka. Det var Steve Jobs som hade den kraften över de lättledda, du får den inte för att du handlar Apple, och inte över mig. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd April 28, 2015 Dela Inlagd April 28, 2015 Jaha så nu skall du diktera vad jag får tycka. Det var Steve Jobs som hade den kraften över de lättledda, du får den inte för att du handlar Apple, och inte över mig. MVH Tommy Nej du får tycka vad du vill men vad är det för idé att diskutera med en person som har en nedlåtande inställning till användarna. Undrar om inte du har en för stor tilltro till vad SJ har för inverkan på köparna. Jag har då aldrig köpt en Apple produkt pga SJ utan på vad produkten kan ge mig i form av upplevelse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke031 Inlagd April 28, 2015 Dela Inlagd April 28, 2015 utan på vad produkten kan ge mig i form av upplevelse. Då har du verkligen mycket kvar att uppleva för dom som fortfarande är kvar på Iphonestadiet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd April 28, 2015 Dela Inlagd April 28, 2015 Då har du verkligen mycket kvar att uppleva för dom som fortfarande är kvar på Iphonestadiet. Jag har använt Samsuck med crapdroid så nej jag tänker inte uppleva det skiten igen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 29, 2015 Dela Inlagd April 29, 2015 Jag har använt Samsuck med crapdroid så nej jag tänker inte uppleva det skiten igen. Kändes det otryggt att behöva välja hur du ville ha det själv? För några andra nackdelar existerar inte. Kan vara så för sektmedlemmar... MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lappen Inlagd April 29, 2015 Dela Inlagd April 29, 2015 Kändes det otryggt att behöva välja hur du ville ha det själv? För några andra nackdelar existerar inte. Kan vara så för sektmedlemmar... MVH Tommy Samma gamla enfaldiga klyschor från folk som inte begriper något. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 30, 2015 Dela Inlagd April 30, 2015 Samma gamla enfaldiga klyschor från folk som inte begriper något. Som från den här mannen då? Apples innovationsstyrka förklarar han på ett liknande sätt. -Är den verklig, eller bara en föreställning? Apple har kontroll, hittar de innovativa företagen, köper upp dem, och får ett rykte att vara innovativt. http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article3902957.ece Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 30, 2015 Dela Inlagd April 30, 2015 Jag har haft min Sony Experia sedan Oktober. Med Android så klart. Och innan det en massa iPhones. Jag kan säga att de saker som jag tyckte jag köpte Sonyn för, är exakt de saker jag haft mest nytta av. Batteritiden märkbart bättre. Vattentät. Vad gäller OS:et, så kan jag inte säga att jag haft varken nytta eller onytta av Android vs iOS. De fungerar exakt på samma sätt för mig. Provade olika Launchers och Lockscreens på Sonyn, men gått tillbaka till originalen. De är ju bara trams. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd April 30, 2015 Dela Inlagd April 30, 2015 Kändes det otryggt att behöva välja hur du ville ha det själv? För några andra nackdelar existerar inte. Kan vara så för sektmedlemmar... MVH Tommy Har aldrig förstått vad man ska välja efter eget behov. Tycker dagens Android är tillräckligt bra, har sen iPhone tiden haft HTC och LG, tycker deras orginal setup är helt ok, inte bättre eller sämre än någon iPhones. Apparna är ju sak samma i princip, förutom att fler är fria till Android. Även för mig var batteritid och skärmstorlek den främsta orsaken till att jag pensionerade min iPhone. Sen dess har de ju hunnit ikapp hyfsat på de punkterna, men är iregel ett steg efter idag. Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
fiskarn Inlagd April 30, 2015 Dela Inlagd April 30, 2015 Gillar ej stora skärmar som börjar närma sig mini iPad i storlek så jag hoppade av iPhone och gjorde mitt sämsta köp när det gäller lurar. Köpte mig en Z3 med android! För att bara nämna några saker så bländar ej skärmen av när det skymmer så jag blir bländad när jag slår igång mobilen när det är mörkt och jag kör bil. Riktigt dåligt på en så pass dyr mobil... Jag får inte exchange server att fungera på Android, i iPhone var det inga problem! Nu får jag iställer synka varenda minut. Håller på med Geocaching och där får jag inte missa någon minut om jag vill vara först på en cache. Har ej stör ej funktion! så jag blev tvungen att tanka ner ett tredje parts program och ska jag ha alla funktioner så kostar det extra. (Jag sätter luren på tyst varenda natt då jag inte vill bli störd) Finns gratis med alla funktioner i iPhone Jag kan ej stänga av platstjänsterna på app nivå! Jag vill inte att vissa appar ska logga vart jag är så det är On eller Off. iPhone så har du hela raddan med appar så det är bara att välja vilka som får eller inte logga platsen. Riktigt dåligt det med för jag vill inte att Facebook ska tala om att jag är i närheten av X. Men då kan inte program navigera för jag har stängt av GPSen. Bara för att nämna lite mer av skiten med Android så är den inte i närheten av att vara lika silkesmjuk i svepningarna som Apple. Kommer givetvis att gå tillbaka till en problemfri värld när Apple lurarna blir lite mindre igen vilket de troligen kommer att bli snart när hypen med tv skärmar klingar av. Finns det något bra med Android? Jo batteri tiden!! //P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd April 30, 2015 Dela Inlagd April 30, 2015 It's just a fuckin' phone! Den ruttnaste laptop är bättre och en halvtaskig pocket kamera är bättre än kameran i telefonen. En read only produkt är vad det är.....om man inte har AirPlay Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu