Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Det beror väl på om man vill ha en så tunn och lätt mobil som möjligt.

Det finns säkert en tegelstensmobil för dina behov med plats för två batterier, två SD-kort och varför inte två SIM-kort. Och en rejäl subwoofer för bästa ljud.

Herr Chang har talat.

Utbytbart objektiv till kameran och A3 skrivare kan också vara en trevlig funktion

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan du eller någon annan förklara för mig VAD som är så bra med att INTE ha utbytbara batterier och att INTE ha minneskort :huh:

Fattar att en del inte har behov av detta MEN att det skulle vara någon nackdel fattar jag inte. Hade själv en Nexus 5 innan jag bytte till LG G3 

just av att jag ville ha tillgång till minneskort.

Mvh Hobbe

Nackdelen är sent en kväll utanför nöjesetablissemanget när telefonen tappas och man måste leta upp alla delar, då är det bättre med en telefon som är i ett stycke.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Dela på andra sajter

Utbytbart objektiv till kameran och 3D skrivare kan också vara en trevlig funktion

Ja, då kan han ju sälja massa telefoner och sen dessutom designa dem hur han vill. A win-win-situation ;)

Att ingen tänkt på det innan?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Kan det stämma? Q4 2014 var Apple något större än Samsung, i så fall har det varit stor skillnad de 3 första kvartalen: 

http://www.di.se/artiklar/2015/3/3/apple-knuffar-ned-samsung-fran-tronen/

Så ser det alltid ut ungefär i Q4 eftersom Apple släpper sina nya telefoner till Q4 varje år. :)

Ändrades av frason

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

Herr Chang

Så ser det alltid ut ungefär i Q4 eftersom Apple släpper sina nya telefoner till Q4 varje år. :)

Desto mer frustrerande för Samsung att deras S5 släppt i Q2 inte lämnade några större spår. Jaja, de får väl hoppas på S6 nu.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

I och med iPhone 6 förlorade Samsung den enda fördelen de hade, och då blev ordningen återställd.

Herr Chang har talat.

[emoji23]

Tapatalked

Hatar lögnare.

Dela på andra sajter

Det beror väl på om man vill ha en så tunn och lätt mobil som möjligt.

Det finns säkert en tegelstensmobil för dina behov med plats för två batterier, två SD-kort och varför inte två SIM-kort. Och en rejäl subwoofer för bästa ljud.

Herr Chang har talat.

Herr Chang har talat.

Tänk om Herr Chang skulle tänka lite innan han talar .

Det var tydligen för många saker som kan uppfattas som kritik av iPhone som gjorde att översteprästen fick ett tuppjuck. 

Man baxnar....

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

Om man inte har någon användning av det så varför köpa en telefon som har det?

Speciellt nu när det mesta går ut på att lagra i molnet är det ändå mindre behov av det.

Molnet är väldigt bra . När det är tillgängligt, vilket det inte alltid är.

Vid sådana tillfällen är det ganska bra att ha ett minneskort att ha saker på.

Min arbetsplats är ett sådant ställe ,där folk letar 4G mottagning i operatörskurarna i vild förtvivlan.

En släktings sommarstuga ett annat exempel.Då är det bra att ha möjligheten att ha en del saker på kortet.

Ser som sagt ingen direkt nackdel med att ha den möjligheten även om jag inte skulle använda den.

Lite som att ett kryssningsfartyg har livbåtar, inget som jag vanligtvis använder MEN är bra att det finns OM det skulle behövas.

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

Molnet är väldigt bra . När det är tillgängligt, vilket det inte alltid är.

Vid sådana tillfällen är det ganska bra att ha ett minneskort att ha saker på.

Min arbetsplats är ett sådant ställe ,där folk letar 4G mottagning i operatörskurarna i vild förtvivlan.

En släktings sommarstuga ett annat exempel.Då är det bra att ha möjligheten att ha en del saker på kortet.

Ser som sagt ingen direkt nackdel med att ha den möjligheten även om jag inte skulle använda den.

Lite som att ett kryssningsfartyg har livbåtar, inget som jag vanligtvis använder MEN är bra att det finns OM det skulle behövas.

Mvh Hobbe

Och då köper man en telefon med minneskort om man har sådana extrema förhållanden eller att man köper en telefon som redan har maxat minne.

Samt vet man av att man ska någonstans med begränsad mottagning laddar man ner det från molnet.

Att hålla på med kabel och föra över manuellt från dator är onödigt arbete när man inte behöver.

Jag har all min musik och bilder i molnet och med en knapptryckning på telefonen laddas det ner enkelt.

Lika enkelt tömmer jag telefonen när jag inte vill att det tar utrymme.

Så tänk vilken tur att man kan själv välja vilken telefon och plattform man vill använda :)

Dela på andra sajter

Herr Chang

I dag måndag 9 mars är det dags för ännu ett Applespektakel. Apple förväntas ge mycket detaljer om sin Apple Watch som kommer att börja säljas i April. Möjligen blir det också lite uppdateringar av Macbook Air och iPad. Apple sänder live från Kalifornien 10.00 lokal tid, vilket torde bli 18.00 i Sverige. 21.00 i Dubai :wink:

http://www.apple.com/live/

Jag förväntar mig att Apple kommer att sälja 1 miljon Apple Watch första helgen, dvs fredag, lördag och söndag någon gång i april. Sedan ytterligare 20 miljoner Apple Watch andra kvartalet 2015. 30 miljoner Apple Watch andra halvåret 2015.

Att jämföra med Samsung Gear som sålt ynka 720000 år 2014. Jaja, det blir väl lättare att kopiera med facit i hand än att försöka kopiera i förväg.

Apple Watch kommer sannolikt tyvärr inte att säljas i Sverige till att börja med, stora marknader som USA, Kina, England och Tyskland får företräde. Men jag kommer givetvis att beställa en så fort det blir möjligt.

Sabai i Dubai!

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kul med nya släpp.

Deras klocka kommer jag nog inte att köpa

Dela på andra sajter

Herr Chang

Kul med nya släpp.

Deras klocka kommer jag nog inte att köpa

Det vet du inte med säkerhet förrän du sett den IRL ;)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det vet du inte med säkerhet förrän du sett den IRL ;)

Herr Chang har talat.

Det är för lite mekanik i den, kan jag nog med största säkerhet säga, utan att ha sett den.

Fast kanske fru eller barn kan behöva en sådan. ;)

Dela på andra sajter

Herr Chang

Det är för lite mekanik i den, kan jag nog med största säkerhet säga, utan att ha sett den.

Fast kanske fru eller barn kan behöva en sådan. :wink:

Nej, mycket mekanik är det inte i Apple Watch.

Nu endast nio minuter kvar till start av presentationen... jag får väl be till Allah att W-Fi inte ballar ur här i Dubai ;)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nej, mycket mekanik är det inte i Apple Watch.

Nu endast nio minuter kvar till start av presentationen... jag får väl be till Allah att W-Fi inte ballar ur här i Dubai :wink:

Herr Chang har talat.

Klockan var inget vidare. Dessutom allt för dyr.

Dela på andra sajter

Herr Chang

Klockan var inget vidare. Dessutom allt för dyr.

Man får vad man betalar för. Jag tycker inte den är dyr.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

KaiserBlood

Varför köpa en klocka när man ändå har telefonen med sig hela tiden?

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Herr Chang har talat.

Kanske inte dyr, men för mig är det som en Casio med färgdisplay och fler funktioner.

Det är som sagt allt för lite mekanik för att dom ska kännas intressanta för min del

Dela på andra sajter

Herr Chang har talat.

Priserna är helt ok men hur tänkte de med Edition? Skulle jag betala 17 000 dollar för en klocka så förväntar jag mig en riktig (d v s mekanisk) klocka som håller i generationer.

/Krille

Ändrades av Krille
Dela på andra sajter

Cavemannen

I dag måndag 9 mars är det dags för ännu ett Applespektakel. Apple förväntas ge mycket detaljer om sin Apple Watch som kommer att börja säljas i April. Möjligen blir det också lite uppdateringar av Macbook Air och iPad. Apple sänder live från Kalifornien 10.00 lokal tid, vilket torde bli 18.00 i Sverige. 21.00 i Dubai :wink:

http://www.apple.com/live/

Jag förväntar mig att Apple kommer att sälja 1 miljon Apple Watch första helgen, dvs fredag, lördag och söndag någon gång i april. Sedan ytterligare 20 miljoner Apple Watch andra kvartalet 2015. 30 miljoner Apple Watch andra halvåret 2015.

Att jämföra med Samsung Gear som sålt ynka 720000 år 2014. Jaja, det blir väl lättare att kopiera med facit i hand än att försöka kopiera i förväg.

Apple Watch kommer sannolikt tyvärr inte att säljas i Sverige till att börja med, stora marknader som USA, Kina, England och Tyskland får företräde. Men jag kommer givetvis att beställa en så fort det blir möjligt.

Sabai i Dubai!

Herr Chang har talat.

Vilka härmapor, kan de aldrig hitta på något eget? :-)

Dela på andra sajter

KaiserBlood

Priserna är helt ok men hur tänkte de med Edition? Skulle jag betala 17 000 dollar för en klocka så förväntar jag mig en riktig (d v s mekanisk) klocka som håller i generationer.

/Krille

17,000 dollar för en klocka som ser ut som en dansparks scen på 70 talet?? ( en massa färger) verkar ju väldigt intressant

We're just two lost souls swimming in a fish bowl year after year

Dela på andra sajter

Herr Chang

Varför köpa en klocka när man ändå har telefonen med sig hela tiden?

Poängen är att man oftast inte ska behöva ta upp sin iPhone ur fickan eller väskan... Glances!

För all del.

Jag förväntar mig något som verkligen kommer att reta skiten ur de Applehatare som ser vad jag har på armen ;)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Skulle gärna köpa en om batteritiden inte var som den är.

En klocka ska inte behöva laddas varje dag.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...