Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Nä såna där petitesser som Apple bryr jag mig knappt om alls.

Haha så pass mycket att du läser nyheter om dom och kommenterar om det här.

Snacka om bortgjord :)

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Haha så pass mycket att du läser nyheter om dom och kommenterar om det här.

Snacka om bortgjord :)

Hade det inte skrivits en massa dynga om Samsung i denna tråden så hade jag inte varken läst eller brytt mig om Apple överhuvudtaget.

Ta du och lappa ihop det som finns kvar innan det är för sent innan du gör bort dig ännu mer.

Dela på andra sajter

Hade det inte skrivits en massa dynga om Samsung i denna tråden så hade jag inte varken läst eller brytt mig om Apple överhuvudtaget.

Ta du och lappa ihop det som finns kvar innan det är för sent innan du gör bort dig ännu mer.

Så du läser i en tråd som handlar om ett ämne du inte bryr dig om bara för att se om någon skriver något illa om Samsung  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:

Du är redan bortgjord bortom räddning.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Så du läser i en tråd som handlar om ett ämne du inte bryr dig om bara för att se om någon skriver något illa om Samsung  :rotfl:  :rotfl:  :rotfl:

Du är redan bortgjord bortom räddning.

Han är en stor sektmedlem och anhängare av sunkmärken.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Nja, det vet jag inte.

Men tidigare var det ju så fruktansvärt bra med minneskort och utbytbara batterier. Apple var ju rena rama idi*ter.

Kan hända att Apple är idi*ter, men då kan man ju undra varför HTC, Samsung m.fl följer idi*ten?

För mig så pekar det mer på att Apple gjorde rätt från början.

HTC, har fortfarande uttag för minneskort. Min HTC One M8 har det iaf och även senaste M9 har det. Dock tyckte jag det var synd att dom tog bort möjligheten att byta batteri innan men idag finns det så bra och små externa laddare så idag ser jag inget problem med att kunna byta batteri. Att kunna ha ett extra minneskort tycker jag fortfarande är bra att ha i telefonen. Men det är dock ingen deal break för mig idag då molnet blivit så pass lättillgängligt. 

post-3432-0-16529600-1425321679.jpg

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

HTC, har fortfarande uttag för minneskort. Min HTC One M8 har det iaf och även senaste M9 har det. Dock tyckte jag det var synd att dom tog bort möjligheten att byta batteri innan men idag finns det så bra och små externa laddare så idag ser jag inget problem med att kunna byta batteri. Att kunna ha ett extra minneskort tycker jag fortfarande är bra att ha i telefonen. Men det är dock ingen deal break för mig idag då molnet blivit så pass lättillgängligt. 

attachicon.gifHTC mem.jpg

Får man med något minneskort vid köp av telefonen?

Tidigare hade alla telefoner minneskort och det var ju inte bättre än att även jag hade minneskort på mina telefoner.

Men jag köpte aldrig något eget minneskort på den tiden. Tyckte mig inte ha behov av det.

Det skulle vara roligt att se hur många som köper minneskort av dom som har minneskortsplats.

Nu är det så att det inte direkt är något skadligt att ha plats för minneskort. Men av ren statistisk nyfikenhet undrar jag hur många som använder möjligheten.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Tidigare hade alla telefoner minneskort och det var ju inte bättre än att även jag hade minneskort på mina telefoner.

Men jag köpte aldrig något eget minneskort på den tiden. Tyckte mig inte ha behov av det.

Det skulle vara roligt att se hur många som köper minneskort av dom som har minneskortsplats.

Nu är det så att det inte direkt är något skadligt att ha plats för minneskort. Men av ren statistisk nyfikenhet undrar jag hur många som använder möjligheten.

Jag kommer inte ihåg om jag fick nåt med? Dock köpte jag ett minneskort på 64GB som jag använder till backup samt slänger in lite mp3-filer. 

Dela på andra sajter

post-4721-0-30765400-1425325548.jpg

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Jag har köpt till minneskort till alla mina tidigare telefoner. Fast det sista jag köpte har jag knappt använt. Nästa mobil kommer jag inte att gråta över om det inte går att stoppa in ett minneskort i.

Dela på andra sajter

Nja, det vet jag inte.

Men tidigare var det ju så fruktansvärt bra med minneskort och utbytbara batterier. Apple var ju rena rama idi*ter.

Kan hända att Apple är idi*ter, men då kan man ju undra varför HTC, Samsung m.fl följer idi*ten?

För mig så pekar det mer på att Apple gjorde rätt från början.

Kan du eller någon annan förklara för mig VAD som är så bra med att INTE ha utbytbara batterier och att INTE ha minneskort ???

Fattar att en del inte har behov av detta MEN att det skulle vara någon nackdel fattar jag inte. Hade själv en Nexus 5 innan jag bytte till LG G3 

just av att jag ville ha tillgång till minneskort.

Mvh Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kan du eller någon annan förklara för mig VAD som är så bra med att INTE ha utbytbara batterier och att INTE ha minneskort ???

Fattar att en del inte har behov av detta MEN att det skulle vara någon nackdel fattar jag inte. Hade själv en Nexus 5 innan jag bytte till LG G3

Mvh Hobbe

Designen blir en nackdel.

Tar onödigt med plats.

Dela på andra sajter

Designen blir en nackdel.

Tar onödigt med plats.

Kan inte se att detta skulle göra någon större skillnad .

Mvh Hobbe 

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kan inte se att detta skulle göra någon större skillnad .

Mvh Hobbe

Nä, för du är varken designer eller ingenjör.

Dela på andra sajter

Nä, för du är varken designer eller ingenjör.

Nej det är jag inte men jag tycker nog att skillnaden blir väldigt liten vad gäller design och utrymme.

Då utgår jag från att du aldrig skulle sätta på något form av skydd på din telefon då designen fullständigt far åt helvete .

Mvh Hobbe

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nej det är jag inte men jag tycker nog att skillnaden blir väldigt liten vad gäller design och utrymme.

Då utgår jag från att du aldrig skulle sätta på något form av skydd på din telefon då designen fullständigt far åt helvete .

Mvh Hobbe

Bara ramen/ vaggan runt ett batteri tar opp ganska många procent av själva batteriets storlek när du räknar på volymen.

Det samma gäller minneskort och tillhörande extrakretsar.

A designer knows he has achieved perfection, not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.

Dela på andra sajter

A designer knows he has achieved perfection, not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.

Designers har många gånger allt för stort inflytande på produkter.

Dom ska fungera också ,inte bara vara snygg att se på men detta verkar vara sekundärt för en designer.....

Mvh Hobbe 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Designers har många gånger allt för stort inflytande på produkter.

Dom ska fungera också ,inte bara vara snygg att se på men detta verkar vara sekundärt för en designer..

Mvh Hobbe

Ge några exempel på dålig design?

Dela på andra sajter

Glasbaksida på mobiler..

Hala som satan och tappar man dom till följd av det gå dom med största säkerhet sönder.

Köpte Sony Z3 compact till bägge döttrarna och naturligtvis for en i golvet och gick sönder.

Mvh Hobbe 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Glasbaksida på mobiler..

Hala som satan och tappar man dom till följd av det gå dom med största säkerhet sönder.

Köpte Sony Z3 compact till bägge döttrarna och naturligtvis for en i golvet och gick sönder.

Mvh Hobbe 

Det kan inte vara så att det är fel telefon till fel person.

Man ger inte champangeglas till småbarn heller.

Kniv är annars en enkel design, men bör inte användas av folk som inte förstår problemen med "designen"

Dela på andra sajter

Dom är 21 och 23 så dom borde klara av den ..

Ingen av dom är speciellt klumpig men kanske likt dig mer intresserade av utseendet än av funktion.

Du får tycka att det är hur häftigt som helst med glasbaksida på mobiler men att inte konstatera att dom är hala och att det medför en större risk att tappa dom är bara löjligt .

Gäller oavsett tillverkare ....

Mvh Hobbe 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Dom är 21 och 23 så dom borde klara av den ..

Ingen av dom är speciellt klumpig men kanske likt dig mer intresserade av utseendet än av funktion.

Du får tycka att det är hur häftigt som helst med glasbaksida på mobiler men att inte konstatera att dom är hala och att det medför en större risk att tappa dom är bara löjligt .

Gäller oavsett tillverkare .

Mvh Hobbe 

Har aldrig haft problem med några telefoner.

Klumpighet är nog ett förslag varför det går fel.

Dela på andra sajter

Man behöver inte vara klumpig för att tappa vissa saker .

Torra händer kan vara en orsak . Miljön en annan .

Men det är ju kanske inte lätt för en designer som sitter i en skyddad miljö och sällan upplever verkligheten att fatta .

Blir som lite annorlunda i verkliga livet  :whistle:

Man ju sätta på ett skydd av mindre halt material i och för sig .

Vilket gör designen med glasbaksidan onödig......

Ska iväg ut i verkligheten på jobbet nu så har inte tid att diskutera detta mer . Ha det bra med designeriet.

Mvh Hobbe

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Man behöver inte vara klumpig för att tappa vissa saker .

Torra händer kan vara en orsak . Miljön en annan .

Men det är ju kanske inte lätt för en designer som sitter i en skyddad miljö och sällan upplever verkligheten att fatta .

Blir som lite annorlunda i verkliga livet  :whistle:

Man ju sätta på ett skydd av mindre halt material i och för sig .

Vilket gör designen med glasbaksidan onödig...

Ska iväg ut i verkligheten på jobbet nu så har inte tid att diskutera detta mer . Ha det bra med designeriet.

Mvh Hobbe

Ska du slava?

Nu designar jag inte någontin, men förstår ofta hur design och funktion förhåller sig till varandra och hur man bör hantera saker och ting.

Dela på andra sajter

Kan du eller någon annan förklara för mig VAD som är så bra med att INTE ha utbytbara batterier och att INTE ha minneskort :huh:

Mvh Hobbe

Om man inte har någon användning av det så varför köpa en telefon som har det?

Speciellt nu när det mesta går ut på att lagra i molnet är det ändå mindre behov av det.

Dela på andra sajter

Herr Chang

Kan du eller någon annan förklara för mig VAD som är så bra med att INTE ha utbytbara batterier och att INTE ha minneskort :huh:

Mvh Hobbe

Det beror väl på om man vill ha en så tunn och lätt mobil som möjligt.

Det finns säkert en tegelstensmobil för dina behov med plats för två batterier, två SD-kort och varför inte två SIM-kort. Och en rejäl subwoofer för bästa ljud.

Herr Chang har talat.

Ändrades av Herr Chang
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...