Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Inte så konstigt att Iphone var sämst i test, den är inte gjord för att användas i minusgrader.

Temperatur vid användning: 0° till 35 °C

Källa: http://www.apple.com/se/iphone/specs.html ( Borde duga som trovärdig )

Så var försiktiga, verkar inte som garantin gäller heller http://www.svd.se/naringsliv/apples-nordiska-iphone-fiasko_5870693.svd

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Exakt... det är bara Apple som utnyttjar de stackars fabriksarbetarna i Kina, endast Apple.

Herr Chang har talat.

Ja inte i bara Kina

Dela på andra sajter

Man måste läsa hela texten ;)

Och Apple var heller inte var ensamt skyldiga då skivbolaget Sony försökte göra allt för att krama ur så mkt som möjlig av tradgedin.

Kategori: Asgamar

Mvh

Mctwist

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Dela på andra sajter

507493745.png?Expires=1329285712&Key-Pair-Id=APKAIYVGSUJFNRFZBBTA&Signature=Vzv~AZ3kCeUQfmM8SQ7YlHvYkyAiIoJkrghCFwsWwLP11Ep1TC00Ku2YZlbqeOlSZhgehfdYSdhp6bTv~H28NsC~VgD4cyix3SUXHkGvAzYdQN9YYu60xxYkMjrx7Hy6nSVBucHPBYkvWyZzGTDputs4twXW9rjghTvtnn8PMEg_

Visst är det härligt att vara ett helgon och inte handla saker som tillverkas i dessa fabriker?

Oj ni gör visst det också eftersom dom flesta dator tillverkare köper från Foxconn.

Skenheliga fjantar är ett ord som passar in tycker jag.

Dela på andra sajter

Självklart är det Apples fel att de väljer att köpa på sina produkter ifrån fabriker med så vidriga förhållande att de som arbetar där hellre tar sitt eget liv en att spendera en dag till på jobbet och anledningen till att det väljer att använda dem är bara för att de skall spara några enstaka kronor. Det skulle i och för sig vara de person som köper Apples produkters fel istället, men nån annans fel kan i alla fall inte jag se att att det är.

Sedan att andra företag också är fel och väljer att köpa sina produkter från samma företag spelar ingen roll. Det är fortfarande fel av Apple att de har valt att göra så.

Spelar ingen roll? Det stör åtminstone mig att endast Apple utpekas av diverse klickhoror i media.

För övrigt är självmordsfrekvensen lägre i Foxconns fabriker än vad den är i Kina totalt.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Spelar ingen roll? Det stör åtminstone mig att endast Apple utpekas av diverse klickhoror i media.

För övrigt är självmordsfrekvensen lägre i Foxconns fabriker än vad den är i Kina totalt.

Herr Chang har talat.

Menar bara att det inte spelar nån större roll om man tittar på vems fel det är. Det är inte Apples fel att t.ex. Samsung, Nokia etc använder dåliga leverantörer och på samma sätt är det inte andras fel att Apple gör det. Felet blir inte heller mindre bara för att andra också gör samma fel.

Sedan kan jag hålla med om att Apple har blivit utpekade lite väl mycket i Foxconn affären, men det är ju bara för det säljer mer att skriva att Apple gjort någon än t.ex. Nokia.

Får väl hoppas att uppmärksamhet gör att företagen tänker lite mer innan de väljer sina leverantörer. Är skeptisk på att det kommer att hända, men man kan ju alltid hoppas...

Dela på andra sajter

Menar bara att det inte spelar nån större roll om man tittar på vems fel det är. Det är inte Apples fel att t.ex. Samsung, Nokia etc använder dåliga leverantörer och på samma sätt är det inte andras fel att Apple gör det. Felet blir inte heller mindre bara för att andra också gör samma fel.

Sedan kan jag hålla med om att Apple har blivit utpekade lite väl mycket i Foxconn affären, men det är ju bara för det säljer mer att skriva att Apple gjort någon än t.ex. Nokia.

Får väl hoppas att uppmärksamhet gör att företagen tänker lite mer innan de väljer sina leverantörer. Är skeptisk på att det kommer att hända, men man kan ju alltid hoppas...

Visst bör man kritisera att diverse västerländska företag använder sig av billig arbetskraft här och där. Å andra sidan bör man kanske också rannsaka sig själv och begrunda om man verkligen vill betala de priser som blir följden av att produkterna tillverkas i företagets hemland. Nej, då är det lättare att lasta över skulden på företagen...

Att just Apple pekas ut är ju inte svårt att förstå om man betänker intresset för detta företag. Vem vill läsa om exempelvis HP eller Dell? Jag blir dock lätt irriterad...

En intressant, om än något haltande och långsökt, jämförelse: När Aftonbladet får lust att skriva om prostitution eller kvinnomisshandel bland invandrarkvinnor så nöjer man sig i regel med att peka ut thaidamer. Övriga nationaliteter lämnas i fred. Vilket brukar utlösa ramaskri på detta forum.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Synd att det bara är denna tråden man får igång Chang och Lappen. :wink:

Och varje gång man läser deras inlägg så ploppar den här refrängen upp i skallen :P

Dela på andra sajter

Ikväll får ni sätta er i finsoffan och beskåda dokumentären om Steve Jobs klockan 21.00 på Tv4 Fakta och gräla om den efteråt :crazy:

post-4617-0-26838400-1329654882.jpg

Ändrades av Drivern
Dela på andra sajter

Skulle vara intressant hur dom gjorde testet.

Stoppade dom in den i ett frysskåp och sen sänkte temperaturen?

Inte direkt verklighetstrogen scenario.

Surt sa räven!

Tror du även att äpplena fick andra förutsättningar än de övriga?

Dela på andra sajter

Surt sa räven!

Tror du även att äpplena fick andra förutsättningar än de övriga?

Hur ska någon kunna svara på det när det inte går att läsa hur testet gick till?

Ett test ska spela verkligheten och hur många stoppar in sina telefoner i frysskåpet?

Dela på andra sajter

Hur ska någon kunna svara på det när det inte går att läsa hur testet gick till?

Ett test ska spela verkligheten och hur många stoppar in sina telefoner i frysskåpet?

aldrig sett någon köra handsfree heller med telefon innaför kläderna.det flesta grjar o leker med som värsta barnunge med sin teddybear,s

Dela på andra sajter

aldrig sett någon köra handsfree heller med telefon innaför kläderna.det flesta grjar o leker med som värsta barnunge med sin teddybear,s

Inte? Jag kör bara handsfree när jag kör bil eller är på jobbet.

Dela på andra sajter

De som har gjort testet får man förutsätta inte är några nybörjare.

Så länge som något företag kommer ut med ett dåligt resultat kan de alltid säga att det är fel på testet. Om nästa ger dåligt resultat är det fel på det testet osv.

Dela på andra sajter

De som har gjort testet får man förutsätta inte är några nybörjare.

Så länge som något företag kommer ut med ett dåligt resultat kan de alltid säga att det är fel på testet. Om nästa ger dåligt resultat är det fel på det testet osv.

Majoriteten av telefonerna fick dåliga resultat och det är dåligt.

Tro gör man i kyrkan och faktum kvartstår är att vi vet inte om testet efterliknar verkligheten så mycket som möjligt.

Dela på andra sajter

Har ingen aning hur testet är gjort eller om det stämmer.

Men om skall göra en någolunda vetenskapligt test av hur saker klarar av kyla/värme, så är det viktigaste att man kan kontrollera temperaturen och säkerställa att allt testas på samma sätt.

Då tycker jag att det låter som en bra ide att använda ett avancerad kylskåp eller liknande.

Det skulle vara intressant att höra hur du tycker man borde gjort testet, eftersom du inte tycker man skall använda ett kylskåp.

Dela på andra sajter

Ikväll får ni sätta er i finsoffan och beskåda dokumentären om Steve Jobs klockan 21.00 på Tv4 Fakta och gräla om den efteråt :crazy:

Tack för tips, jag ska titta och beundra Steve :crazy:

Dela på andra sajter

Har ingen aning hur testet är gjort eller om det stämmer.

Men om skall göra en någolunda vetenskapligt test av hur saker klarar av kyla/värme, så är det viktigaste att man kan kontrollera temperaturen och säkerställa att allt testas på samma sätt.

Då tycker jag att det låter som en bra ide att använda ett avancerad kylskåp eller liknande.

Det skulle vara intressant att höra hur du tycker man borde gjort testet, eftersom du inte tycker man skall använda ett kylskåp.

Problemet är att vi vet inte hur exakt dom utfört testet egentligen.

Men ska man testa en telefon när den ger upp vid en specifik temperatur är det väl enklast att stoppa in den i ett frysskåp och gradvis sänka temperaturen.

Sen om det speglar normalt användande är upp till var och en att bedöma efter deras sätt att använda sin telefon.

Med tanke på att förra vintern och vintern före hade rekordkall vinter och ingen jag känner har fått sina telefoner förstörda så anser jag inte att testet är naturtroget.

För hur ofta tar man fram sin telefon vid minus 20 grader och arbetar med den en längre stund.

Men visst det är bra att sådana här tester görs så konsumenter blir varse att en telefon är känslig el-utrustning.

Dela på andra sajter

Jag har iPhone 4S, har haft den i ett par månader nu.

Jag är mycket nöjd med den. Min android ligger i lådan och hoppas den aldrig behöver komma upp igen.

Innan dess hade jag en iPhone 3gs som funkar hur bra som helst med alla applikationer.

Jag stoppar inte min telefon i frysen, men den funkade i sträng kyla ca - 23 då jag behövde ringa och använda internet

samt använde jag några appar utan problem.

:crazy:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...