ano Inlagd Augusti 10, 2012 Dela Inlagd Augusti 10, 2012 Hej Såg inte detta igår, men nu skall vi bena ut detta dra inte in Linux eller något annat operativsystem, det har inte med saken att göra. Nu skall du få en nivå 1 lektion vad det gäller procent. Du kan inte ta ut mer än 100% ur maskinen, det du hänvisar till (visar hur lite du begriper) bygger på en dålig algoritm som räknar ut cpu-förbrukningen. Vi har även maskiner med 4 processore som stundtals visar 405%, men det beror på en dålig algoritm för att räkna ut detta. Du kan alldrig få mig att förstå att du kan ta ut mer än 100% mvh Precis, det har inget med operativsystem att göra och jag har heller aldrig påstått att det går att använda CPU-resurser som inte finns. Det handlar om hur olika program presenterar information till användaren, och jag gav några förklaringar till hur det kan komma sig att dessa program visar vad de gör (i trevlig ton, utan att förolämpa). Kom ihåg att det gällde information som visades om EN (1) process, inte hela systemet. Du kanske ska tänka på att procent är ett relativt begrepp och kan symbolisera många saker. Att visa full saturering av två processor som 200% är fullkomligt logiskt från användarperspektiv. Det har inget med dåliga algoritmer att göra, utan vilken information som är intressant att förmedla. Jag är trygg i mina kunskaper på området. Hur det är med dig? Är du bara ute efter bråk eller försöker du dölja dina bristande kunskaper bakom en glappande trut? Följande lilla program visar 125-150% CPU-användning på datorn jag sitter framför (både i top och Activity Monitor). För en "normal" användare tycker jag det är ganska logiskt på ett system med två kärnor, annars måste man som användare först veta hur många CPUer/kärnor som finns i systemet för att kunna räkna ut hur många som faktiskt belastas (i medel). Det beror helt på vilken information man är intresserad av. Men nu är vi så långt från ursprunget till dispyten att det är rent löjligt (som handlade om att jag upplevde att kombinationen av HTML5, youtube och Safari var oproportionerligt CPU-krävande på mitt system). #include <pthread.h> #include <unistd.h> void *thr(void *arg) { for (; ; return 0; } int main() { pthread_t t; pthread_create(&t, NULL, thr, NULL); pthread_create(&t, NULL, thr, NULL); pause(); return 0; } Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gustawsson82 Inlagd Augusti 10, 2012 Dela Inlagd Augusti 10, 2012 (ändrad) Precis, det har inget med operativsystem att göra och jag har heller aldrig påstått att det går att använda CPU-resurser som inte finns. Det handlar om hur olika program presenterar information till användaren, och jag gav några förklaringar till hur det kan komma sig att dessa program visar vad de gör (i trevlig ton, utan att förolämpa). Kom ihåg att det gällde information som visades om EN (1) process, inte hela systemet. Du kanske ska tänka på att procent är ett relativt begrepp och kan symbolisera många saker. Att visa full saturering av två processor som 200% är fullkomligt logiskt från användarperspektiv. Det har inget med dåliga algoritmer att göra, utan vilken information som är intressant att förmedla. Jag är trygg i mina kunskaper på området. Hur det är med dig? Är du bara ute efter bråk eller försöker du dölja dina bristande kunskaper bakom en glappande trut? Följande lilla program visar 125-150% CPU-användning på datorn jag sitter framför (både i top och Activity Monitor). För en "normal" användare tycker jag det är ganska logiskt på ett system med två kärnor, annars måste man som användare först veta hur många CPUer/kärnor som finns i systemet för att kunna räkna ut hur många som faktiskt belastas (i medel). Det beror helt på vilken information man är intresserad av. Men nu är vi så långt från ursprunget till dispyten att det är rent löjligt (som handlade om att jag upplevde att kombinationen av HTML5, youtube och Safari var oproportionerligt CPU-krävande på mitt system). #include <pthread.h> #include <unistd.h> void *thr(void *arg) { for (; ; return 0; } int main() { pthread_t t; pthread_create(&t, NULL, thr, NULL); pthread_create(&t, NULL, thr, NULL); pause(); return 0; } Hej Det var inte menigen att vara otrevlig. Men du kan alldrig plocka ut mer än 100% av maskinens optimala prestanda. Vad det gäller okunnighet så vet jag inte vad du menar, jag har jobbat med detta i 30 på som system manager och programmerare. Det skulle vara kul och se vad du kan lära mig. Jag kan skriva en programsnutt som ""bevisar att man kan ta ut 160%", försöker du att vara rolig? Ha en bra dag Ändrades Augusti 10, 2012 av gustawsson82 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ano Inlagd Augusti 10, 2012 Dela Inlagd Augusti 10, 2012 Hej Det var inte menigen att vara otrevlig. Men du kan alldrig plocka ut mer än 100% av maskinens optimala prestanda. Vad det gäller okunnighet så vet jag inte vad du menar, jag har jobbat med detta i 30 på som system manager och programmerare. Det skulle vara kul och se vad du kan lära mig. Jag kan skriva en programsnutt som ""bevisar att man kan ta ut 160%", försöker du att vara rolig? Ha en bra dag Jag tänkte du kunde köra programmet och själva titta i processlistningen för se att det faktiskt visas värden över 100% Du verkar ju tro att så inte sker. Sen envisas du med att vi påstår att man kan ta ut över 100% av maskinens prestanda, men det har aldrig någon sagt så vitt jag vet. Om du inte vill vara otrevlig kan du ju försöka avstå från att sprida uttalanden som nedanstående till höger och vänster. Det ger intrycket av att du är 15 år gammal och inte någon som arbetat i över 30 år. Men nu vill jag inte tjafsa mer. Vi drar ett streck över det hela? E du dum på riiktigt eller spelar du bara. ... mer än att du inte förstår hur en dator arbetar? ... det du hänvisar till (visar hur lite du begriper) ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Va fan är det här för jävla skit? Jävla apple http://www.mobil.se/nyheter/iphone-4-snuvas-pa-ios-6-funktioner-1.508044.html?r=t Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 (ändrad) Va fan är det här för jävla skit? Jävla apple http://www.mobil.se/...508044.html?r=t Vad är det som är skit? Att Apple väljer att inte inkludera vissa funktioner för att hårdvaran inte räcker till. För som det är redan nu märker man av prestanda skillnad mellan 3GS och iPhone 4 och skulle dom inkludera alla funktioner skulle den bli ändå segare. Jag tycker att det är storstilat att en sådan gammal telefon som 3GS kommer få den senaste OS:et inget man kan säga om Android lurar. Apple har stundtals fått hård kritik för att iPhone 3GS inte har stöd för samtliga funktioner i iOS 6, men det bör påpekas att mobilen trots allt är mer än tre år gammal. Med klena grafikkretsar (PowerVR SGX535) och endast 256 megabyte arbetsminne lär det vara svårt att få tillräckligt bra prestanda för alla funktioner. http://www.idg.se/2.1085/1.458292/fler-funktioner-pa-vag-till-iphone-3gs Ändrades Augusti 16, 2012 av Lappen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Va fan är det här för jävla skit? Jävla apple http://www.mobil.se/...508044.html?r=t Har inte du "bytt upp dig" än? Tänk var lätt och trivsamt livet blir utan sekten sen . Passa på och skaffa ett abonnemang med lite surf på samtidigt...isac /Hn Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 (ändrad) Vad är det som är skit? Att Apple väljer att inte inkludera vissa funktioner för att hårdvaran inte räcker till. För som det är redan nu märker man av prestanda skillnad mellan 3GS och iPhone 4 och skulle dom inkludera alla funktioner skulle den bli ändå segare. Jag tycker att det är storstilat att en sådan gammal telefon som 3GS kommer få den senaste OS:et inget man kan säga om Android lurar. http://www.idg.se/2.1085/1.458292/fler-funktioner-pa-vag-till-iphone-3gs 3gs skiter väl jag i, jag har 4:an och har blivit blåst på uppdateringar.. Nu vill jag inte läsa något mer om att det inte går att uppdatera vissa Android lurar av fanboysen för då lackar jag ur ordenligt Ändrades Augusti 16, 2012 av knasen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Har inte du "bytt upp dig" än? Tänk var lätt och trivsamt livet blir utan sekten sen . Passa på och skaffa ett abonnemang med lite surf på samtidigt...isac /Hn Hörru spöket Laban! Jag byter upp mig när den här skitluren packar ihop och det blir väl snart det för den börjar bli jävligt seg och buggig Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 (ändrad) Hörru spöket Laban! Jag byter upp mig när den här skitluren packar ihop och det blir väl snart det för den börjar bli jävligt seg och buggig Ursäkta. sa då något eller spydde du ? Det beror väl på att du har maxat din minimala surfkapacitet. snålwerner /Hn Ändrades Augusti 16, 2012 av hamnoi Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Ursäkta. sa då något eller spydde du ? Det beror väl på att du har maxat din minimala surfkapacitet. snålwerner :preved:/Hn Har 1 GB i månaden och det räcker så länge jag inte streamar nåt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Ursäkta. sa då något eller spydde du ? Det beror väl på att du har maxat din minimala surfkapacitet. snålwerner /Hn Och vem är det nu som gör sitt egna snus igen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 3gs skiter väl jag i, jag har 4:an och har blivit blåst på uppdateringar.. Nu vill jag inte läsa något mer om att det inte går att uppdatera vissa Android lurar av fanboysen för då lackar jag ur ordenligt Har du blivit blåst? Vilket avtal har du skrivit på där du blivit lovad obegränsat med uppdateringar? Vad jag kan se är det två funktioner du inte kommer kunna använda och det är FaceTime över 3G och Flyover och turn by turn. Och anledningen till att dom inte inkluderas är just att Apple vill säkerställa att dom ska fungera tillfredsställande och då räcker inte hårdvaran till. Kan hålla med om att turn by turn skulle varit bra om det varit med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Och vem är det nu som gör sitt egna snus igen? Ja han hackade ju på mig förut att jag snusade billigt skitsnus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Hörru spöket Laban! Jag byter upp mig när den här skitluren packar ihop och det blir väl snart det för den börjar bli jävligt seg och buggig Återställ den ska du se att det gör underverk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 3gs skiter väl jag i, jag har 4:an och har blivit blåst på uppdateringar.. Nu vill jag inte läsa något mer om att det inte går att uppdatera vissa Android lurar av fanboysen för då lackar jag ur ordenligt Jag kan inte rå för att det är sant Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Har 1 GB i månaden och det räcker så länge jag inte streamar nåt. Jag vet, du sa det 12 gånger i lördags...Öhhh jävla bildtrådar drar så mycket,,,fan har ju bara 1gb surf...skit...hick,hick ,klunk,klunk.lät det ungefär - Skaffa 10gb..det får man unna sig och så kan man titta på vad man vill när man vill utan att tänka /Hn Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 När Knasen köpt Android är det hög tid att starta tråden Vi som lööw Android Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Har du blivit blåst? Vilket avtal har du skrivit på där du blivit lovad obegränsat med uppdateringar? Vad jag kan se är det två funktioner du inte kommer kunna använda och det är FaceTime över 3G och Flyover och turn by turn. Och anledningen till att dom inte inkluderas är just att Apple vill säkerställa att dom ska fungera tillfredsställande och då räcker inte hårdvaran till. Kan hålla med om att turn by turn skulle varit bra om det varit med. Lite roligt att nu helt plötsligt så är det inte så noga när man inte får alla funktioner i det nya os:et till Iphone. Men när det gäller Android lurar som inte får senaste os:et, ja då suger Androdid mobilerna. Men det är ju p.g.a. att dom mobilerna inte klara av senaste os:et heller, precis som med Iphone. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Har du blivit blåst? Vilket avtal har du skrivit på där du blivit lovad obegränsat med uppdateringar? Vad jag kan se är det två funktioner du inte kommer kunna använda och det är FaceTime över 3G och Flyover och turn by turn. Och anledningen till att dom inte inkluderas är just att Apple vill säkerställa att dom ska fungera tillfredsställande och då räcker inte hårdvaran till. Kan hålla med om att turn by turn skulle varit bra om det varit med. Har ju iprincip blivit lovad av alla små applepåvar som predikat om iphones förträfflighet angående uppdateringar Kan jag skicka reklamation till dig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Och vem är det nu som gör sitt egna snus igen? Jag och KNASEN mf. Men jag har ju inte börjat snusa 1 dosa/vecka bara för att det är dyrt. Jag unnar mig fortfarande lika mycket snus,knasgubben sparar genom att inte unna sig det han kanske behöver..Skillnad där /Hn Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Lite roligt att nu helt plötsligt så är det inte så noga när man inte får alla funktioner i det nya os:et till Iphone. Men när det gäller Android lurar som inte får senaste os:et, ja då suger Androdid mobilerna. Men det är ju p.g.a. att dom mobilerna inte klara av senaste os:et heller, precis som med Iphone. Har jag skrivit det? Jag ger en förklaring VARFÖR alla funktioner inte blir inkluderade. iPhone får alla fall uppdateringen till skillnad mot många Andorid lurar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Återställ den ska du se att det gör underverk Återställa Iphone?!?! Det är väl det som är så kanon med inlåsta systemet att man aldrig behöver göra återställningar??? Vafan, menar ni att Iphone har brister?!?!?! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Jag vet, du sa det 12 gånger i lördags...Öhhh jävla bildtrådar drar så mycket,,,fan har ju bara 1gb surf...skit...hick,hick ,klunk,klunk.lät det ungefär - Skaffa 10gb..det får man unna sig och så kan man titta på vad man vill när man vill utan att tänka /Hn Håller väl inte koll på allt jag säger på fyllan eller Däremot får telefonjäveln spel i tunga bildtrådar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 16, 2012 Dela Inlagd Augusti 16, 2012 Har ju iprincip blivit lovad av alla små applepåvar som predikat om iphones förträfflighet angående uppdateringar Kan jag skicka reklamation till dig? Har du? Undrar om inte spriten sitter i fortfarande efter festen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu