Guest Lappen Inlagd Augusti 1, 2012 Dela Inlagd Augusti 1, 2012 :blah: Ja det där förklarar ändå mer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wille Inlagd Augusti 1, 2012 Dela Inlagd Augusti 1, 2012 När BTT är borta och IL lyser med sin frånvaro så ger sig forumets två största "jag måste ha sista ordet" profiler på varandra vad det verkar. Just denna lilla dialog lär nog inte vara över inom överskådlig tid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 6, 2012 Dela Inlagd Augusti 6, 2012 Som jag misstänkte hårdnar reglerna för att släppa appar i Google Play. http://www.idg.se/2.1085/1.459250/sa-ska-google-handskas-med-appar-for-android Frågan är HUR långt dom kommer gå. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Augusti 7, 2012 Dela Inlagd Augusti 7, 2012 Jag såg just att storebror Apple beslutat att ifån-användare inte längre skall få tillgång till Youtube i OS från IOS 6 Måste vara skönt att någon besluta vilka program mm ni skall använda...då slipper ni ju själva fundera Eller kan det vara så att Apple inte vill betala för licenserna till Youtube?? Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Augusti 7, 2012 Dela Inlagd Augusti 7, 2012 Ååååhhh så härligt... Nu har jag ännu en överlägsen Apple produkt i min samling... Jag känner mel så lycklig och tillfreds med mej själv när jag ännu en gång har gjort rätt. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 7, 2012 Dela Inlagd Augusti 7, 2012 (ändrad) Jag såg just att storebror Apple beslutat att ifån-användare inte längre skall få tillgång till Youtube i OS från IOS 6 Måste vara skönt att någon besluta vilka program mm ni skall använda...då slipper ni ju själva fundera Eller kan det vara så att Apple inte vill betala för licenserna till Youtube? ? Det är exakt vad det handlar om licensen har löpt ut och Apple tänker inte förnya den. Så Google ska släppa en Youtube app i Appstore och själva är jag bara glad över det. För den youtube app som fanns var inte direkt bra utan jag hoppas Google gör ett bättre arbete. Tydligen har Google vetat det ett tag och hållit på att utveckla på den nya appen. Men det finns sen tidigare appar för att se Youtube innehåll så valfriheten har alltid funnits Men användarna av iOS5 kommer appen att finnas kvar men har möjligheten att ladda ner den nya också. Ändrades Augusti 7, 2012 av Lappen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 7, 2012 Dela Inlagd Augusti 7, 2012 Jag såg just att storebror Apple beslutat att ifån-användare inte längre skall få tillgång till Youtube i OS från IOS 6 Måste vara skönt att någon besluta vilka program mm ni skall använda...då slipper ni ju själva fundera Eller kan det vara så att Apple inte vill betala för licenserna till Youtube? ? Du har lika bra koll som vanligt... Kan det vara så att Google är trött på att det inte blir några intäkter från Youtube på iOS? Nu ska Google skriva en egen troligen gratis Youtube-app. Den blir säkert bra, men var beredd på att få stå ut med en hel del reklam! Apple har uppnått sina syften, vilket främst var att slippa skiten Flash i iOS. För övrigt kommer man fortfarande att kunna se Youtube via Safari. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 7, 2012 Dela Inlagd Augusti 7, 2012 Ja jösses! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Augusti 8, 2012 Dela Inlagd Augusti 8, 2012 Det är alltid lika roligt att publicera något som kan antydas vara negativt om Apple. Då tlilskyndar ledarna för ifån fanclub och försvarar Apple. Jag bryr mig inte särskilt mycket om vilka app som finns/kommer finnas i ifån. Kul att försvararna är snabba som kobror med att skydda Apple. I sakfrågan; klart att Google vill ha betalt, det vill väl alla; inte minst Apple? Det stod dessutom i den redaktionella texten att en app från Google skulle innehålla reklam så det var ingen direkt världsnyhet. Diskussionen om Flash är lika fundamentalistisk som IOS/Android (Apple har ju i sin stora vishet beslutat att ifån- användare inte behöver Flash) så det är klart att står man som Hr. Chang på Apple sida är det klart att man inte stödjer användande av Flash, kanske oklart varför men...om Apple bestämt så,,ja då måste det väl vara rätt...eller?? Jag ber om ursäkt för att jag smutsade ner tråden om "Vi som lööw Apple". Mitt provocerande inlägg borde skrivits i en annan tråd. Ska försöka att inte göra om detta misstag. Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 8, 2012 Dela Inlagd Augusti 8, 2012 Det är alltid lika roligt att publicera något som kan antydas vara negativt om Apple. Det har jag misstänkt länge. Då tlilskyndar ledarna för ifån fanclub och försvarar Apple. Jag bryr mig inte särskilt mycket om vilka app som finns/kommer finnas i ifån. Kul att försvararna är snabba som kobror med att skydda Apple. Ja minsann, jag har märkt att en del tycker det är jättekul. I sakfrågan; klart att Google vill ha betalt, det vill väl alla; inte minst Apple? Det stod dessutom i den redaktionella texten att en app från Google skulle innehålla reklam så det var ingen direkt världsnyhet. Ja, det är klart att Google vill ha betalt. Precis som alla andra. Varför skulle Apple hjälpa Google att få in pengar? Google som inte vill betala Apple för allt dom snott till sitt Android... Diskussionen om Flash är lika fundamentalistisk som IOS/Android (Apple har ju i sin stora vishet beslutat att ifån- användare inte behöver Flash) så det är klart att står man som Hr. Chang på Apple sida är det klart att man inte stödjer användande av Flash, kanske oklart varför men...om Apple bestämt så,,ja då måste det väl vara rätt...eller?? Apple konstaterade att Flash var alldeles för dåligt skrivet för att fungera på en mobil enhet där man liksom strävar efter att få batteriet att räcka så länge som möjligt. Uselt kodade Flash har inga problem med att sno åt sig 100% av CPU medan det händer just ingenting i deras fantastiska multimedia. Sorry, duger inte för Apple! Bättre då att Apple stödjer HTML5, och numera har man på många sajter gått ifrån Flash. Till och med Adobe medger att man misslyckats med en mobil version av Flash, och har slutat erbjuda den. Jag ber om ursäkt för att jag smutsade ner tråden om "Vi som lööw Apple". Mitt provocerande inlägg borde skrivits i en annan tråd. Ska försöka att inte göra om detta misstag. Åh, jag är inte provocerad. Försöker bara rätta en del grova missuppfattningar. Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Atom Inlagd Augusti 8, 2012 Dela Inlagd Augusti 8, 2012 Ibland kan det vara bra att ha perspektiv på händelser. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 8, 2012 Dela Inlagd Augusti 8, 2012 Diskussionen om Flash är lika fundamentalistisk som IOS/Android (Apple har ju i sin stora vishet beslutat att ifån- användare inte behöver Flash) så det är klart att står man som Hr. Chang på Apple sida är det klart att man inte stödjer användande av Flash, kanske oklart varför men...om Apple bestämt så,,ja då måste det väl vara rätt...eller?? Eftersom Android också ska lägga ner Flash så hoppas jag att Apples beslut är riktigt. Härmapor är vad dom är när även dom lägger ner flash. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Augusti 8, 2012 Dela Inlagd Augusti 8, 2012 Eftersom Android också ska lägga ner Flash så hoppas jag att Apples beslut är riktigt. Härmapor är vad dom är när även dom lägger ner flash. Jag hoppas att flash kommer brinna i helvete! Jag hatar flash. Det är väl en av få grejer som jag håller med Apple om. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 8, 2012 Dela Inlagd Augusti 8, 2012 Jag hoppas att flash kommer brinna i helvete! Jag hatar flash. Det är väl en av få grejer som jag håller med Apple om. Ja, flash är bara något folk har sysslat med p.g.a gammal ful ovana. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd Augusti 8, 2012 Dela Inlagd Augusti 8, 2012 Ja, flash är bara något folk har sysslat med p.g.a gammal ful ovana. En gång i tiden var säkert Flash bästa valet om man ville åstadkomma vissa typer av funktionalitet. Numera finns vad jag förstår betydligt bättre alternativ. Fast det är förstås inte roligt när gammal Flash spagettikod måste skrivas om från scratch Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Jag hoppas att flash kommer brinna i helvete! Jag hatar flash. Det är väl en av få grejer som jag håller med Apple om. OT; vad är det som är så dåligt med Flash? Lite knöligt att programmera men för användaren helt ok. det finns många siter som använder Flash. En av de större är ATG´s spelsite. Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ano Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Apple konstaterade att Flash var alldeles för dåligt skrivet för att fungera på en mobil enhet där man liksom strävar efter att få batteriet att räcka så länge som möjligt. Uselt kodade Flash har inga problem med att sno åt sig 100% av CPU medan det händer just ingenting i deras fantastiska multimedia. Sorry, duger inte för Apple! Bättre då att Apple stödjer HTML5, och numera har man på många sajter gått ifrån Flash. Det där får vi se hur det blir med. Provade att använda HTML5 på youtube för ett tag sedan och då gick datorn på knäna med 150% CPU-användning, så man får hoppas att Apple förbättrar sin implementation radikalt (vad gäller video i alla fall). Fast i OS X verkade det som att man använde QuickTime för HTML5-video, och QuickTime använder man väl inte i iOS? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 OT; vad är det som är så dåligt med Flash? Lite knöligt att programmera men för användaren helt ok. det finns många siter som använder Flash. En av de större är ATG´s spelsite. Du måste posta i rätt avdelning. Det här är inte humortråden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Du måste posta i rätt avdelning. Det här är inte humortråden Jasså ? Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elephant Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Det där får vi se hur det blir med. Provade att använda HTML5 på youtube för ett tag sedan och då gick datorn på knäna med 150% CPU-användning, så man får hoppas att Apple förbättrar sin implementation radikalt (vad gäller video i alla fall). Fast i OS X verkade det som att man använde QuickTime för HTML5-video, och QuickTime använder man väl inte i iOS? Det är inte så konstigt. Finns många som tror att HTML5 är nått magiskt som fungerar perfekt och inte kräver några resurser alls, när det i själva verket ofta kräver lika mycket resurser som Flash och i många fall betydligt mer. Det bästa du kan göra om du vill ha en snabb och behaglig surf upplevelse som inte får din dator att gå på knäna är att stänga av Javascript. Som bonus kommer du då också slippa 90% av allt Flash innehåll. Du kommer dessutom bli i princip helt säker ifrån Virus och Trojaner. Finns många små pluginer som gör att du enkelt kan sätta på / stänga av Javascript. Det ända jag använder Flash till nu för tiden är som en Fallback för personer som fortfarande sitter på gamla system och webbläsare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Det där får vi se hur det blir med. Provade att använda HTML5 på youtube för ett tag sedan och då gick datorn på knäna med 150% CPU-användning, så man får hoppas att Apple förbättrar sin implementation radikalt (vad gäller video i alla fall). Fast i OS X verkade det som att man använde QuickTime för HTML5-video, och QuickTime använder man väl inte i iOS? Jo man använder QuickTime i iOS Safari on iOS (including iPad) currently supports MPEG-4 video (Baseline profile) and QuickTime movies encoded with H.264 video (Baseline profile) and one of the supported audio types. Källa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Det där får vi se hur det blir med. Provade att använda HTML5 på youtube för ett tag sedan och då gick datorn på knäna med 150% CPU-användning, så man får hoppas att Apple förbättrar sin implementation radikalt (vad gäller video i alla fall). Fast i OS X verkade det som att man använde QuickTime för HTML5-video, och QuickTime använder man väl inte i iOS? Jag kör med html5 så mycket det bara går för att få ner cpu användande. På Youtube med flash drar det 12-18% och med html5 3-5% så valet är enkelt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Oregistrerad knasen Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Jag hoppas att flash kommer brinna i helvete! Jag hatar flash. Det är väl en av få grejer som jag håller med Apple om. Ja det där flash verkar vara en het potatis.. Kan inte påstå att jag fattar vad det är egentligen mer än att jag som lurad iphoneköpare inte kan använda många sidor som jag vill komma in på. Mkt möjligt att flash är djävulens påfund och att nu adobe själva lägger ner hela ideen med en mobil version bekräftar kanske det. Men att som tillverkare av en smartphone helt nonchalera användarnas behov av tillgång till många websidor tycker jag säger mer om apple än om flash Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Jasså ? Ja rubriken säger väl allt ,humor på hög nivå ha ha Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gustawsson82 Inlagd Augusti 9, 2012 Dela Inlagd Augusti 9, 2012 Det där får vi se hur det blir med. Provade att använda HTML5 på youtube för ett tag sedan och då gick datorn på knäna med 150% CPU-användning, så man får hoppas att Apple förbättrar sin implementation radikalt (vad gäller video i alla fall). Fast i OS X verkade det som att man använde QuickTime för HTML5-video, och QuickTime använder man väl inte i iOS? Hur kan man ha mer än 100%, jag förstår att du antagligen har 2 cpu:er, Men du kan inte ta ut mer än 100% av maskinens totala cpu-prestanda. En liten pettitess. mvh Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu