Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Ja det håller jag med om och det var Halebop som ställde till det för alla andra operatörer tillät det.

Har ingen aning om varför operatören skulle ha roll i detta?

På HTC så räcker det ju med att man har mobilt internet aktivt och sedan fungerar telefonen som en trådlös router

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Lappen

På HTC så räcker det ju med att man har mobilt internet aktivt och sedan fungerar telefonen som en trådlös router

Så du menar att Halebop ljuger när dom sa att det var problem med deras APN så att tethering inte fungerar?

Dela på andra sajter

Här är en tråd för Apple fantasterna, så kör hårt Chang, lappen etc.

Var tog TS vägen? :-)

Ptja, han tillhörde väl inte Apple fantasterna och ville låta oss härja fritt :D

Fast jag tycker det är fler ""Vi som hate Apple" i denna tråd, än oss andra.

:wai:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

Operatörerna har insett att i och med iPhone var det inte så lyckat att erbjuda fri tillgång till internet tillsammans med vanligt abonnemang. Det blir liksom lite dyrt att bygga ut nätet i samma takt som användningen av internet från mobil ökar lavinartat.

På tidigare mobiler var det så jämrans krångligt att använda internet, så det var inte många som brydde sig.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Så du menar att Halebop ljuger när dom sa att det var problem med deras APN så att tethering inte fungerar?

Ingen aning. Vilket klart framgår om man läser det jag skriver.

Jag bara belyste att på HTC så fungerar det bara man har mobilt internet.

Det jag tyckte lät lite konstigt är att APN är ju en del på deras sida som gör att man får internet ö.h.t.

Om man sedan på andra sidan har en router typ 192.168.xxx så bryr sig ju knappast den som levererar internet vad som händer på andra sidan om mottagarsidan.

Dock om man har en ren dingle´. Så söker ju den kontakt direkt med APN och därigenom behövs detta fungera. Men jag förutsatte att du hade mobilt internet fungerande i telefonen?

Hur man sedan stller in Iphone för internet har jag ingen aning om? Vilket jag klart anger.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Det jag tyckte lät lite konstigt är att APN är ju en del på deras sida som gör att man får internet ö.h.t.

Om man sedan på andra sidan har en router typ 192.168.xxx så bryr sig ju knappast den som levererar internet vad som händer på andra sidan om mottagarsidan.

Dock om man har en ren dingle´. Så söker ju den kontakt direkt med APN och därigenom behövs detta fungera. Men jag förutsatte att du hade mobilt internet fungerande i telefonen?

Hur man sedan stller in Iphone för internet har jag ingen aning om? Vilket jag klart anger.

Mvh Janne

Ja, har man mobilsurf på telefonen så ställer man internet delning på On (eller I, som symbolen visar).

Funkade fint med alla operatörer utom Halebop. Med Telia, Tele2, 3 och m.fl gick det bra och med halebop gick det inte.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Mvh Janne

Det är tydligt att du inte vill förstå för hade du varit intresserad hade du läst dom länkar jag postade.

Så för att göra det enkelt för dig klistrar jag in texten här.

För alla er som har en iPhone köpt med abonnemang hos Halebop så finns det tråkiga nyheter. Tydligen så stödjer den APN som Halebop använder inte iPhones tetheringfunktion. Huruvida om Halebop har någon lösning på detta återstår att se, men för nuläget så fungerar varken USB-tethering eller Bluetooth-tethering på iPhones från Halebop.

Källa

Efter ett långt tags väntan för alla iPhone-kunder hos Halebop har de äntligen nu löst problemet med internetdelning som innan inte tidigare varit möjligt utan andra metoder, såsom att jailbreaka. Väldigt positivt för alla oss Halebop-kunder (jag en av dem) där ute som längtat efter denna funktionen sedan iPhone OS 3.0.

För att aktivera funktionen går du bara in i Inställningar > Allmänt > Nätverk > Mobilt Datanätverk och trycker på “Återställ inställningar” och sedan bekräftar. Efter detta kommer en Internetdelnings-menyn dyka upp för dig under Mobilt Datanätverk.

Källa

Att ha internet i telefonen och att dela ut internet till andra enheter s.k.a tethering är två skilda saker.

Dela på andra sajter

Det är tydligt att du inte vill förstå för hade du varit intresserad hade du läst dom länkar jag postade. Så för att göra det enkelt för dig klistrar jag in texten här

Jag har förstått detta hela tiden.

Vad jag däremot tycker är konstigt är vad APN har att göra med internetdelningen ö.h.t under normala förhållanden förutom i just iphone bevisligen?

Jag tror (spekulerar) att dom har programerat Iphone så att om det är frågan om delning så blir det i princip som att själva delningen fungerar som en separat dongel. Oberoende av den uppkoppling man har normalt när man surfar direkt i telefonen. Och därav så klarar inte den uppkopplingen nånting mot just den APN,en. Kan ju ha att göra med hur inställningaran mot APN,en kommer in i telefonen.

Höll på att strula med APN en gång förut i Thailand för en mobidongellrouter. Då inställningarna för AIS inte var färska vilket skapade problem just med APN.

Och som du såg vad dom skrev så var detta tydligen begränsat til Iphone och inte andra telefoner.

Mvh Janne

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag har förstått detta hela tiden.

Vad jag däremot tycker är konstigt är vad APN har att göra med internetdelningen ö.h.t under normala förhållanden förutom i just iphone bevisligen?

Mvh Janne

Nej det är tydligt att du inte förstår eller snarare inte vill förstå fast det är självaste Halebop som informationen kommer ifrån.

Spelar mindre roll nu eftersom det det har fungerat i mer än 2 år nu.

Valet internetdelning fanns helt enkelt inte när man hade ett Halebop simkort i telefonen.

internetdelning.png

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag har förstått detta hela tiden. Vad jag däremot tycker är konstigt är vad APN har att göra med internetdelningen ö.h.t under normala förhållanden förutom i just iphone bevisligen? Jag tror (spekulerar) att dom har programerat Iphone så att om det är frågan om delning så blir det i princip som att själva delningen fungerar som en separat dongel. Oberoende av den uppkoppling man har normalt när man surfar direkt i telefonen. Och därav så klarar inte den uppkopplingen nånting mot just den APN,en. Kan ju ha att göra med hur inställningaran mot APN,en kommer in i telefonen. Höll på att strula med APN en gång förut i Thailand för en mobidongellrouter. Då inställningarna för AIS inte var färska vilket skapade problem just med APN. Och som du såg vad dom skrev så var detta tydligen begränsat til Iphone och inte andra telefoner. Mvh Janne
Nej det är tydligt att du inte förstår eller snarare inte vill förstå fast det är självaste Halebop som informationen kommer ifrån. Spelar mindre roll nu eftersom det det har fungerat i mer än 2 år nu. Valet internetdelning fanns helt enkelt inte när man hade ett Halebop simkort i telefonen. internetdelning.png

Faktum är nog att Android inte hade problem med internetdelningen (utan att faktiskt veta det). Så det är nog sättet som internetdelningen är som utgör boven i dramat.

Men kanske det var något patent som man inte ville inkräkta på?

Dela på andra sajter

Nej det är tydligt att du inte förstår eller snarare inte vill förstå fast det är självaste Halebop som informationen kommer ifrån.

Spelar mindre roll nu eftersom det det har fungerat i mer än 2 år nu.

Valet internetdelning fanns helt enkelt inte när man hade ett Halebop simkort i telefonen.

internetdelning.png

Slåss du alltid med väderkvarnar?

Var finner du att jag motsäger detta faktum?

Jag tyckte bara att det var konstigt att så är fallet.

Du kanske tyckte att det ska vara så eller och är helt normalt?

Men eftersom du tycks läsa allt jag skriver som fientligt.Så tycks du se saker i det som jag skriver som jag aldrig skrivit.

Nu tror jag att det är 3e gången jag påpekar detta.

Ska jag göra det på ett ytterligare sätt en 4e för att poletten ska ramla ner. Att allt jag skriver som svar till dig är inte för att bråka med dig!

Mvh Janne

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Faktum är nog att Android inte hade problem med internetdelningen (utan att faktiskt veta det). Så det är nog sättet som internetdelningen är som utgör boven i dramat.

Vet inte om det var ett patent det här fallet men det var Apple´s fel för dom accepterade inte Halebop som fristående operatör eftersom dom är Telias lågprisföretag.

Vet inte om det är så till 100% men jag läste det i något forum.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag tyckte bara att det var konstigt att så är fallet.

Du kanske tyckte att det ska vara så eller och är helt normalt?

Men eftersom du tycks läsa allt jag skriver som fientligt.Så tycks du se saker i det som jag skriver som jag aldrig skrivit.

Mvh Janne

Ja du har sagt att det är konstigt och nej jag tycker inte att det ska vara så.

Du har förklarat vad du tycker om mig som person så förvänta dig inte en vänlig ton från min sida.

Den ska du få göra dig förtjänt av

Dela på andra sajter

Ungefär vad jag har sagt hela tiden. Tydligen tar vissa det påståendet som en förolämpning :crazy:

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ungefär vad jag har sagt hela tiden. Tydligen tar vissa det påståendet som en förolämpning :crazy:

Har man lust att diskutera så bör man nog även kunna se saker ur andras ögon och ta bort skygglapparna.

Dela på andra sajter

Ja du har sagt att det är konstigt och nej jag tycker inte att det ska vara så.

Du har förklarat vad du tycker om mig som person så förvänta dig inte en vänlig ton från min sida.

Den ska du få göra dig förtjänt av

Då jag inte känner dig personligen så är det synnerligen svårt att säga vad jag tycker om dig som person. Däremot har jag givit dig svidande kritik för ditt handlande utifrån vad du skrivit.

Vilket är en milsvid skillnad.

Om du läser vad jag faktiskt skriver utan att lägga til en massa egna tolkningar så tror jag att du och jag skulle kunna vara överens om en massa saker.

Men om du väljer att läsa allt jag gör som negativt så skapar du onödig friktion.

Mvh Janne

Dela på andra sajter

Har man lust att diskutera så bör man nog även kunna se saker ur andras ögon och ta bort skygglapparna.

Mycket sant!!!

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Då jag inte känner dig personligen så är det synnerligen svårt att säga vad jag tycker om dig som person. Däremot har jag givit dig svidande kritik för ditt handlande utifrån vad du skrivit.

Vilket är en milsvid skillnad.

Om du läser vad jag faktiskt skriver utan att lägga til en massa egna tolkningar så tror jag att du och jag skulle kunna vara överens om en massa saker.

Men om du väljer att läsa allt jag gör som negativt så skapar du onödig friktion.

Mvh Janne

Din förklaring är bara tomma ord som inte betyder någon för mig.

Dela på andra sajter

Din förklaring är bara tomma ord som inte betyder någon för mig.

Vilket verkar vara den troligaste förklaringen till ditt beteende att du ser tomma ord här och där.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Vilket verkar vara den troligaste förklaringen till ditt beteende att du ser tomma ord här och där.

Nej det är bara dina ord som inte betyder något för mig.

Dela på andra sajter

Nej det är bara dina ord som inte betyder något för mig.

:music::y2:

Dela på andra sajter

Din signatur förklara verkligen en hel del :14:

:blah: :blah: :blah:

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag ser en tom hjärna, han kan alldrig erkänna att han har fel. Sorry lappen men det måste man kunna ibland. Har jag nu fel så skall jag erkänna det.

Jag har ofta fel och har inga problem att erkänna det.

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...