Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Guest Lappen

Ja här ser det onekligen ut som någon blivit ertappad med handen i syltburken :crazy:

Undrar vad Herr Chang har att säga om detta?

Tala om för mig vilka program jag kan ladda ner och installera på min telefon?

Det diskussionen handlade var om just ditt favorit märke av OS som är drabbat av piratkopiering.

Jag däremot betalar för varje program,ja jag måste göra det och gör det gladeligen.

Men för att förklara varför jag har ett torrent program installerat är enkelt.

Om det fanns möjlighet att köpa alla filmer eller serier som jag vill ha så skulle jag göra det men dom finns inte att få tag på helt enkelt.

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Om det fanns möjlighet att köpa alla filmer eller serier som jag vill ha så skulle jag göra det men dom finns inte att få tag på helt enkelt

Det det tycker jag var lite lamt. Stå för att du fildelar helt enkelt.

Nä, de kanske inte finns till salu dagen efter det sänts i USA exempelvis... Hmmmm

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Tala om för mig vilka program jag kan ladda ner och installera på min telefon?

Det diskussionen handlade var om just ditt favorit märke av OS som är drabbat av piratkopiering.

Jag däremot betalar för varje program,ja jag måste göra det och gör det gladeligen.

Men för att förklara varför jag har ett torrent program installerat är enkelt.

Om det fanns möjlighet att köpa alla filmer eller serier som jag vill ha så skulle jag göra det men dom finns inte att få tag på helt enkelt.

Men sluta nu!

Du har väl några spärrar?

Du utmålade Androidanvändare som snåljåpar och snyltare, då du påstår att dessa håller på med piratkopiering av appar.

Vad gör det mindre omoraliskt om du utför det från en dator?

Huruvida du kan köpa filmerna eller inte så är väl det irrelevant för brottet.

Det kallas för piratkopiering likväl.

Att du sen har mage under dessa omständigheter är för mig obegripligt.

Jag påstår inte att jag själv är vit som snö. Men jag kritiserar digför att först såga andra som kopierar och dessutom peka ut folk som inte gör det. Samtidigt som du håller på med det på datorn själv.

Personligen tycker jag att det var lågt.

Men jag har inte för avsikt att bråka med dig.

Men du kanske borde gå tillbaka och begrunda vad du själv skrivit bak i tråden.

Och fråga dig själv om du lever som du lär och läxar upp andra?

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det det tycker jag var lite lamt. Stå för att du fildelar helt enkelt.

Nä, de kanske inte finns till salu dagen efter det sänts i USA exempelvis... Hmmmm

Om jag säger att jag laddar ner filmer och serier som inte finns att köpa på den svenska marknaden så fildelar jag ja.

Det är inget jag skäms över för om jag kunde komma åt dom på annat sätt skulle jag göra det.

Dela på andra sajter

Om jag säger att jag laddar ner filmer och serier som inte finns att köpa på den svenska marknaden så fildelar jag ja.

Det är inget jag skäms över för om jag kunde komma åt dom på annat sätt skulle jag göra det.

Hmmm jag vill se senaste Batman filen innan den går upp på bio

Hmm finns inte att köpa i appstore..

Jag tar hem torrenten' då den inte finns att köpa så är det moraliskt riktigt? Eller inte?

Hallå liksom..

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Men sluta nu!

Du har väl några spärrar?

Du utmålade Androidanvändare som snåljåpar och snyltare, då du påstår att dessa håller på med piratkopiering av appar.

Vad gör det mindre omoraliskt om du utför det från en dator?

Huruvida du kan köpa filmerna eller inte så är väl det irrelevant för brottet.

Det kallas för piratkopiering likväl.

Att du sen har mage under dessa omständigheter är för mig obegripligt.

Jag påstår inte att jag själv är vit som snö. Men jag kritiserar digför att först såga andra som kopierar och dessutom peka ut folk som inte gör det. Samtidigt som du håller på med det på datorn själv.

Personligen tycker jag att det var lågt.

Men jag har inte för avsikt att bråka med dig.

Men du kanske borde gå tillbaka och begrunda vad du själv skrivit bak i tråden.

Och fråga dig själv om du lever som du lär och läxar upp andra?

Mvh Janne

Jag drog upp piratkopieringen på Android plattformen för att adressera ett problem och se vad andra tycker om det.

Men eftersom jag själv fildelar får jag visst inte göra det utan jag måste vara vit som snö för att mina ord ska betyda något.

Att du inte fattar att ibland skriver man saker för att skapa känslor hos den man adresserar till för att få en reaktion verkar ha gått dig om intet.

Det jag skrev om att android användare är snyltare är delvis sant eftersom det kopieras och att du tog åt dig och blev tokig var syftet.

Att du tog åt dig måste betyda att det ligger lite sanning i det men det betyder inte att jag själv inte fildelar.

Jag kan ställa mig upp på en stol och skrika det högt om du för jag skäms inte för det.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Hmmm jag vill se senaste Batman filen innan den går upp på bio

Hmm finns inte att köpa i appstore..

Jag tar hem torrenten' då den inte finns att köpa så är det moraliskt riktigt? Eller inte?

Hallå liksom..

Finns den att ladda ner redan??? Var???

Edit: Kanske bäst att lägga till en sådan här :ironi: för det är visst någon som tar sig på för stort allvar :)

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

Finns den att ladda ner redan??? Var???

Finns som TS på Torrentday bl.a.

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Jag drog upp piratkopieringen på Android plattformen för att adressera ett problem och se vad andra tycker om det.

Men eftersom jag själv fildelar får jag visst inte göra det utan jag måste vara vit som snö för att mina ord ska betyda något.

Att du inte fattar att ibland skriver man saker för att skapa känslor hos den man adresserar till för att få en reaktion verkar ha gått dig om intet.

Det jag skrev om att android användare är snyltare är delvis sant eftersom det kopieras och att du tog åt dig och blev tokig var syftet.

Att du tog åt dig måste betyda att det ligger lite sanning i det men det betyder inte att jag själv inte fildelar.

Jag kan ställa mig upp på en stol och skrika det högt om du för jag skäms inte för det.

Nej en sak kan du vara säker på! Jag har aldrig i hela mitt liv installerat en enda piratapp till Adroid.

Du får göra vad du vill.

Jag ville bara påpeka att det du gjorde var lågt och skamligt. Och jag pratar inte om fildelningen i sig. För den skiter jag faktist i.

Men jag har inga förhoppningar om att du har så pass mycket skam i kroppen att du tar åt dig.

Så därmed får jag meddela att för min del är detta subjekt om piratkopiering avslutat.

Mvh Janne

Dela på andra sajter

Guest wille

Finns som TS på Torrentday bl.a.

Att kolla på en TS-kopia borde iaf vara olagligt. Förstöra en film med sunkigt ljud och bild.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nej en sak kan du vara säker på! Jag har aldrig i hela mitt liv installerat en enda piratapp till Adroid.

Du får göra vad du vill.

Jag ville bara påpeka att det du gjorde var lågt och skamligt. Och jag pratar inte om fildelningen i sig. För den skiter jag faktist i.

Men jag har inga förhoppningar om att du har så pass mycket skam i kroppen att du tar åt dig.

Så därmed får jag meddela att för min del är detta subjekt om piratkopiering avslutat.

Mvh Janne

Ändå tar du åt dig och går i taket över att jag höll med HC i hans antagande :)

Snacka om att känn solidaritet med dina android vänner att du måste försvara dom.

Det du verkar inte ha fattat att det är DU som argumentar för piratkopiering eftersom du inte vill att det ska förhindras.

Utan du förespråkar att systemet ska vara öppet för fortsatta möjligheter att kopiera.

Lågt och skamligt? Finns visst inga proportioner på superlativen här :)

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Verkar som att apple användare är ena riktiga snyltare, förutom HC då :)

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Mvh Janne

Kan du tänka dig jag har inte installerar en enda piratapp på min iPhone heller för det går inte men skillnaden är att du har möjligheten :)

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nej nej inte alla utan den enda ni vet är jag :)

Ps. Men inte piratappar ;)

Dela på andra sajter

Snyltargenerna går nog över alla gränser. Höger, vänster, svart, vit, gul, brun, äpple eller inte äpple. Många är de som vill äta gratis om tillfälle ges :)

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

...

Nu blir jag nyfiken. Menar du sådant som inte finns att köpa i Sverige men finns att köpa utomlands?

Själv köper jag mycket från Amazon USA och UK, men även från Sverige om priset är lägre. Eller om det känns angeläget med kort leveranstid.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Kan du tänka dig jag har inte installerar en enda piratapp på min iPhone heller för det går inte men skillnaden är att du har möjligheten :)

Om man jailbreakar så går det ju och du jailbreakade ju din gamla 3gs, så erkänn nu att du nog snyltat en och annan piratapp :D

Dela på andra sajter

Om man jailbreakar så går det ju och du jailbreakade ju din gamla 3gs, så erkänn nu att du nog snyltat en och annan piratapp :D

:crazy:

post-6393-0-26566300-1343779536.jpg

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ja jag jaibreakade min 3GS men det gjorde jag för att Halebop´s APN inte stödde tethering och jag ville använda den som dongel.

Så jag jag JB och testade några olika gratis program från Cydia men ingen höll måttet utan jag köpte MyWi

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Ja jag jaibreakade min 3GS men det gjorde jag för att Halebop´s APN inte stödde tethering och jag ville använda den som dongel.

Så jag jag JB och testade några olika gratis program från Cydia men ingen höll måttet utan jag köpte MyWi

Gick det verkligen inte att ha internet delning på en breakad telefon hos Halebop?

Jag har brakat min 4S och har Telenor det funkar mycket bra att använda internet delning.

Synd annars att man måste spendera pengar på något som redan finns inbyggd i telefonen.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Gick det verkligen inte att ha internet delning på en breakad telefon hos Halebop?

Jag har brakat min 4S och har Telenor det funkar mycket bra att använda internet delning.

Synd annars att man måste spendera pengar på något som redan finns inbyggd i telefonen.

Jo på en JB:d telefon gick det men man var tvungen att installera ett program för att det skulle fungera.

http://alltommac.se/nyheter/inget-tethering-for-halebopanvandare/

Men sen kom det officiellt :)

http://alltommac.se/nyheter/internetdelning-pa-iphone-nu-aven-med-halebop/

Dela på andra sajter

Inbyggt i HTC

Finns annars att hämta gratis i play butiken.

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Inbyggt i HTC

Finns annars att hämta gratis i play butiken.

Internetdelning funkar utmärk för mig med iPhone och HTC Flyer

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ja det håller jag med om och det var Halebop som ställde till det för alla andra operatörer tillät det.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...