Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

GammalDansken

... cut ...

Hur man får detta till att Samsung krossar Apple övergår mitt förstånd.

Herr Chang har talat.

Ursäkte om artiklen inte var anpassad efter ditt förstånd.

Jag hade inte en tanke på det när jag skrev.

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Du skrev att utvecklar flykten inte är sann bara för att det exempel jag tog var taget från Aftonbladet. Jag kan leta reda på andra exempel om du vill ifall det gör dig mer benägen att tro på det.

Var har jag skrivt det?

Jag har inte ö.h.t argumenterat mot just den texten då den är en ickefråga för mig så länge jag inte kan verifiera det hela åt ena eller det andra hållet.

Jag argumenterar för om du läser mitt förtydligande svar till Odin. Att Google är på rätt väg om dom behåller sin affärside att ha ett relativt fritt system (vilket jag upplever dig argumentera mot?) gör att dom är på rätt väg enligt mig.

Men som jag uppfattar det du skriver så bör dom anta samma strikta linje som Apple för att kunna gå med vinst för utvecklarna.

Det finns alla möjliga sätt att tjäna pengar. Och än så länge har inte Apple tagit patent på just detta med att tjäna pengar. Även om jag misstänker at dom skulle vilja

Jag förstår att du tycker att dom borde agera efter ett visst sätt utifrån din utgångspunkt hur ett företag ska skötas.

Men poängen var att det kanske just det som är affärsideen att skilja sig från Apple så man kan göra anspråk på dom kunder som inte Apple fångar upp och just därför har en viss inriktning.

Och med andra ord så inriktar sig Apple och android till olika målgrupper trots att dom även konkurerar om samma målgrupper.

Var det tillräckligt uttömmande svar? (trots att det känns som jag upprepade mig med andra ord)

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Var har jag skrivt det?

Jag har inte ö.h.t argumenterat mot just den texten då den är en ickefråga för mig så länge jag inte kan verifiera det hela åt ena eller det andra hållet.

Jag argumenterar för om du läser mitt förtydligande svar till Odin. Att Google är på rätt väg om dom behåller sin affärside att ha ett relativt fritt system (vilket jag upplever dig argumentera mot?) gör att dom är på rätt väg enligt mig.

Men som jag uppfattar det du skriver så bör dom anta samma strikta linje som Apple för att kunna gå med vinst för utvecklarna.

Det finns alla möjliga sätt att tjäna pengar. Och än så länge har inte Apple tagit patent på just detta. Även om jag misstänker at dom skulle vilja

Nej jag säger inte att dom ska gå samma strikta väg som Apple utan det måste finnas andra vägar.

Andra vägar som innebär att man inte kan installera piratkopierad spel/program men att du fortfarande kan installera från andra källor.

Jag vet inte hur Apples teknik fungerar när det gäller att installera appar men att installera en app som är nedladdat från internet går bara inte.

Och i slutändan måste det vara i allas intresse att komma ifrån piratkopieringen för får utvecklarna betalt för sitt arbete är det mindre risk att dom överger Android.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Var har jag skrivt det?

Det var inte du som skrev det utan det var elefanten.my bad

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Stockholm - Düsseldorf fr 3 aug 2012

Inte behöver du åka ända till Dusseldorf för att skapa en map till din htc flyer? ;)

Dela på andra sajter

GammalDansken

... cut ...

Och i slutändan måste det vara i allas intresse att komma ifrån piratkopieringen för får utvecklarna betalt för sitt arbete är det mindre risk att dom överger Android.

I allas intresse är väl att ta i.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag förstår att du tycker att dom borde agera efter ett visst sätt utifrån din utgångspunkt hur ett företag ska skötas.

Men poängen var att det kanske just det som är affärsideen att skilja sig från Apple så man kan göra anspråk på dom kunder som inte Apple fångar upp och just därför har en viss inriktning.

Och med andra ord så inriktar sig Apple och android till olika målgrupper trots att dom även konkurerar om samma målgrupper.

Var det tillräckligt uttömmande svar? (trots att det känns som jag upprepade mig med andra ord)

Mvh Janne

Men som du skrev tidigare kunde det tolkas som att målgruppen är dom som inte vill betala för sig.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

I allas intresse är väl att ta i.

Sant inte för dom som inte vill betala :)

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Inte behöver du åka ända till Dusseldorf för att skapa en map till din htc flyer? :wink:

Det blev något galet när jag ville kommentera Ryanair i en annan tråd.

Dela på andra sajter

Nej jag säger inte att dom ska gå samma strikta väg som Apple utan det måste finnas andra vägar.

Andra vägar som innebär att man inte kan installera piratkopierad spel/program men att du fortfarande kan installera från andra källor.

Jag vet inte hur Apples teknik fungerar när det gäller att installera appar men att installera en app som är nedladdat från internet går bara inte.

Ja det är väl just det på gott och ont som bl.a gör att android säljer.

Om du spånar bakåt i tråden så kan du kanske få en känsla för vad dina meningsmotståndare som använder android tycker kontra vad du och herr chang förespråkar.

Om Android knytes för hårt så kanske en och annan tycker att det kan kvitta och går över tilll Apple.

Vem är förlorare och vinnare då.

I slutänden handlar det naturligtvis om en balans mellan programutvecklare och telefonutvecklare.

Men som utvecklare att sitta och grina för att folk knäcker skyddet är lika inovativt som att skydda sitt hus med en hasp och sen vara förvånad över att tjuvar kommer.

Det går faktisk för programutvecklaren om dom är inovativa att skydda programmet utan att operativsystemet eller Play butiken behöver göras om.

Och i slutänden handlar det ju om hur bra programmet är. Är ju en svensk som tjänat miljoner på ett spel som är populärt. Inga problem där tydligen.

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Ta på er handskarna igen..ingen action/Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

GammalDansken

Sant inte för dom som inte vill betala :)

Grov förvrängning av fakta att bortse från en så stor grupp.

Borde vara kriminellt.

Jag tror de som vill tjäna på't är i minoritet.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ja det är väl just det på gott och ont som bl.a gör att android säljer.

Nu är det inte själva Android som säljer utan det enorma utbudet på telefoner med just Android som säljer.

Om Apple släppte på kontrollen och tillät iOS på andra enheter tror jag att det skulle bli en annorlunda fördelning.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Grov förvrängning av fakta att bortse från en så stor grupp.

Borde vara kriminellt.

Jag tror de som vill tjäna på't är i minoritet.

Dom som vill tjäna på utveckling av appar är i minoritet?

Dela på andra sajter

Men som du skrev tidigare kunde det tolkas som att målgruppen är dom som inte vill betala för sig.

Nja hade du läst tråden så kanske du sett att jag gjort ett gansk tydligt svar till Odin utifrån det jag skrev till dig.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ja, denna tråden börja bli lite löjlig nu!

Visste ni att det var microsoft eller rätta sagt Bill Gates, som kom på namnet Apple?

Dela på andra sajter

GammalDansken

Jämfört med de som inte vill betala för deras appar, ja.

Dela på andra sajter

Nu vart det väl lite fel va? Jag misstänker att dom flesta VILL tjäna pengar. Sen är fråga om vilka som gör det i verkligheten :crazy:

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nja hade du läst tråden så kanske du sett att jag gjort ett gansk tydligt svar till Odin utifrån det jag skrev till dig.

Det kanske var tydligt när du tänkte det men när det kom på pränt så var det inte tydligt :)

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nu vart det väl lite fel va? Jag misstänker att dom flesta VILL tjäna pengar. Sen är fråga om vilka som gör det i verkligheten :crazy:

Lika mycket fel som detta då?

Om Android knytes för hårt så kanske en och annan tycker att det kan kvitta och går över till Android

Och nej det blev inte fel utan det var en klargörande fråga till GD och han har rätt att utvecklarna som vill ha betalt är i minoritet mot dom som inte vill betala.

Men dom utvecklare som vill ha betalt är i majoritet mot dom utvecklare som jobbar gratis (får man hoppas)

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ja, denna tråden börja bli lite löjlig nu!

Visste ni att det var microsoft eller rätta sagt Bill Gates, som kom på namnet Apple?

Starta en tråd om Android så kan jag gå in och veva i den istället :)

Dela på andra sajter

Lika mycket fel som detta då?

Och nej det blev inte fel utan det var en klargörande fråga till GD och han har rätt att utvecklarna som vill ha betalt är i minoritet mot dom som inte vill betala.

Men dom utvecklare som vill ha betalt är i majoritet mot dom utvecklare som jobbar gratis (får man hoppas)

Med den skillnaden att om man tar bort möjligheter i telefon att t.e.x Roota den så är det i första hand en funktionsfråga och inte en ekonomisk fråga.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...