Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Inaktiv Medlem

Nu tycker jag mycket suger på min android men farlig kod har aldrig bekymmrat mig.

Värre är att den fn aldrig kan fatta var man trycker på tangentbordet. Skriva detta inlägg gör att man måste backa och skriva om ca 25ggr och de på en 5.5 tums skärm.

Kanske sker 3 ggr på en iphone.

10 ggr sämre.

Någon som vet varför samsung tangentbord är helt kasst?

Om du aktiverar skärmrotation och vrider telefonen 90 grader så blir tangentbordet mycket större och lätt att skriva på.

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Lappen

Jag ska nu ta bladet från munnen och svara dig då du åtminståne verkar kunna hålla debatten på en sansad nivå.

Enligt mig så vänder sig apple till vanligt folk som egentligen från början vill ringa och köper sin första smartphone.

Dock finns inte lika avancerade funktioner bl.a på grund av apple,s strikta policy. Vilket gör att man måste JB,a om man ska gå utanför standardmallen.

Det finns även ett fåtal modeller.

Android däremot vänder sig naturligtvis till den lite mera avancerade användaren + att man tagit fram flera modeller vilket t.ex gagnar folk i min branch. Då¨det finns vattentäta och stötsäkra telefoner som innehåller android. Därav så är ju android mera optimal för hantverkare och barn som rör sig i miljöer som kan skada telefonen lätt.

Att man sen kan Roota telefonen utan att garantin påverkas tillfredställer naturligtvis dom lite mera avancerade användarna.

Precis som du nämde i tidigare meddelande så kan apple ha polycy mot program som t.ex kommer åt sms funktionen. Medans om man vill använda ett sådant program på egen risk i Android så är detta möjligt.

Och olika behov skapar olika målgrupper. Dom som vill byta ut sin gamla nokia och bara ringa på kan ju köpa en android i det billigare segmentet. Där har vi ju t.ex många pensionärer som knappast bryr sig om funktionerna i Iphone.

Så Iphone är en ypperligt bra produkt. Men det finns stora grupper som den ej passar av många olika skäl som är induviduella för personen som handlar telefonen.

Själv köper jag gärna in samsungs vattentäta telefon Xcover till mina anställda. Då den håller bättre för hårdhänta rörmokare.

Mvh Janne

Men detta förklarar alla fall inte din fråga tidigare.

Det har aldrig slagit dig att Apple och Google vänder sig till olika målgrupper?

För den frågan ställde du efter mitt påstående

För att Android ska överleva kommer det behövas en förändring för att behålla utvecklarna och säkerställa kvalitén på programmen

Som jag ser på mitt jobb som har +400 arbetare av skiftande åldersgrupper är fördelningen Android i majoritet mot iPhone. (grov uppskattning men säker sann)

Och det största klagomålet som jag hör angående Android är att hitta kvalitets appar för en viss funktion.

Apparna finns men det är svårt att veta vilken som verkligen är bra och många felköp har gjorts.

Dom som är mer tekniskt lagda går den andra vägen att dom laddar ner från ställen som inte är officiella och lägger in i telefonen.

När det är gjort och det fungerar betalas det inte för programmet och det är ett faktum.

Jag har svårt att förstå hur man kan argumentera emot försöken att förbättra kvalitet säkringen på apparna.

Det behöver inte innebära att det blir på samma sätt som Apple har att dom styr hårt vilka appar som blir godkända.

Eftersom Apple är ett Usa baserat företag och iPhone från början var menad för den amerikanska marknaden där vi alla vet vilken moral panik där är så förstår man varför reglerna är hårdare angående appar.

Du skrev att utvecklar flykten inte är sann bara för att det exempel jag tog var taget från Aftonbladet.

Jag kan leta reda på andra exempel om du vill ifall det gör dig mer benägen att tro på det.

Hela den här debatten började efter mitt inlägg om att utvecklare flyr för att piratkopieringen är så stor.

Att förneka att det händer är att stoppa huvudet i sanden och hoppas att problemet försvinner.

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

Om du aktiverar skärmrotation och vrider telefonen 90 grader så blir tangentbordet mycket större och lätt att skriva på.

Visst. Men nu är det redan mycket större än iPhone men ändå sämre.

Varför det?

Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Visst. Men nu är det redan mycket större än iPhone men ändå sämre.

Varför det?

Har du besvär även med liggande tangentbord? Jag tycker det fungerar jättebra och skriver då med båda tummarna.

iPhone har kanske smartare programvara till tangentbordet, som t.ex. vet att högerhänta personer ofta pekar lite till höger om tecknet. Man måste hålla tryckpunkten på fingret på tecknet, inte peka på det från sidan.

Dela på andra sajter

Har du besvär även med liggande tangentbord? Jag tycker det fungerar jättebra och skriver då med båda tummarna.

iPhone har kanske smartare programvara till tangentbordet, som t.ex. vet att högerhänta personer ofta pekar lite till höger om tecknet. Man måste hålla tryckpunkten på fingret på tecknet, inte peka på det från sidan.

Ja ifönen verkar onekligen mycket bättre på att förstå vad jag försöker trycka på.

En annan sak som irriterar är att jag slagit av key-click och oftast så är den tyst men inte när tangentbordet i chrome kommer fram, då klickar den fan igen.

Och så här håller det på med android massa saker där fok inte har tänkt till.

Ungefär som det var innan iphone visade vägen att man kan göra saker som bara funkar och inte irriterar.

Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Fan vad det måste klicka och leva om när du backar hela tiden för att korrigera tecken, kan tänka mig att det är irriterande. Prova med de tips jag gav så kommer du att kunna skriva rätt utan problem. Många har det problem som du tog upp med att "fel" tecken aktiveras.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ja ifönen verkar onekligen mycket bättre på att förstå vad jag försöker trycka på.

En annan sak som irriterar är att jag slagit av key-click och oftast så är den tyst men inte när tangentbordet i chrome kommer fram, då klickar den fan igen.

Och så här håller det på med android massa saker där fok inte har tänkt till.

Ungefär som det var innan iphone visade vägen att man kan göra saker som bara funkar och inte irriterar.

Provat och byta tangentbord?

Dela på andra sajter

Provat och byta tangentbord?

Nej men skulle behövas

Hur göra och till vilket?

Dela på andra sajter

Jag upplever det inte som ett Android problem. Kör HTC och upplever inte det problemet. Dock kan vissa Samsung vara marigare då rättsstavningen inte är lika utbyggd.

Jag antar att Iphone har en bra rättsordning?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Om du läste hela tråden de två senaste dagarna då skulle du få reda på vad är orsaken till brister i programmet.

Funktionen är borttagen och man hänvisas till att installera app Folder editor

Dessutom HTC meddelar att de kommer inte att uppdatera flyer till android 4 ice sandwich

Det verkar onekligen konstigt?

Allra helst då HTC med 2.3 har mappar.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Det verkar onekligen konstigt?

Allra helst då HTC med 2.3 har mappar.

3.2.1 är mappar borta.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Nej men skulle behövas

Hur göra och till vilket?

Det finns en del tangentbord att välja på: Swiftkey 3 är många som gillar.

https://play.google.iftkey 3&c=apps

Sen har du ett lite speciellt som heter slide it, även många som gillar... lite annorlunda sätt att skriva på.

https://play.google.slide it&c=apps

Bara installera och testa dig fram mellan dom olika tangentborden som finns.

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

Men detta förklarar alla fall inte din fråga tidigare.

Jag vet inte vad du inte förstog i mitt ganska uttömmande svar till HC?

Men förstår du inte det jag skrev så känns det ganska meningslöst att utveckla mitt svar ytterligare.

Du kan väl knappast begära att jag skriver en 10 sidors avhandling om dom olika målgrupperna?

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Men förstår du inte det jag skrev så känns det ganska meningslöst att utveckla mitt svar ytterligare.

Du kan väl knappast begära att jag skriver en 10 sidors avhandling om dom olika målgrupperna?

Ska iväg på festival så jag har inte tid att svara nu men det kommer

Dela på andra sajter

3.2.1 är mappar borta.

3.2.1 är mappar borta.

Men då du säger att det går att ladda hem en extern app så är väl det utvägen att få mappar.

Hursom helst så verkar detta vara knutet till just din modell av flyer och ganska unikt.

Kan skapa mappar på samtliga androidtelefoner jag köpt. Och då jag har några anställda så blir det en och annan.

Såg vid närmare titt att Min galaxytab10 (som förmodligen kör samma version som du har?) led av samma fel. Var dock enkelt löst med att gå in i Play butiken och ladda hem application folder så var det problemet löst.

Var av jag nu kan sortera i mappar på skrivbordet i taben.

Mvh Janne

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Ska iväg på festival så jag har inte tid att svara nu men det kommer

Festival, vad ska det vara bra för när det pågår mobildiskussioner på liv och död ??? Ta ditt ansvar nu Lappen! :)

Ändrades av knasen
Dela på andra sajter

Festival, vad ska det vara bra för när det pågår mobildiskussioner på liv och död ??? Ta ditt ansvar nu Lappen! :)

Det är säkert en Iphone festival? :crazy:

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Din utläggning förklarar alla fall inte din fråga på mitt inlägg.

Mitt inlägg

För att Android ska överleva kommer det behövas en förändring för att behålla utvecklarna och säkerställa kvalitén på programmen.

Din fråga på det inlägget

Det har aldrig slagit dig att Apple och Google vänder sig till olika målgrupper?

T.o.m Odin tolkar ditt inlägg på samma sätt.

Ok jag kanske fattat fel men jag tolkar ditt inlägg som följer... Apple utvecklarna är några nugna jävlar som vill tjäna pengar på sitt arbete, medans Android utvecklarna är några hyvens killar som jobbar gratis...

Har jag tolkat dej rätt?

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nu har jag personligen aldrig försökt förlöjliga dig just för att du kör iphone

Inte?

Det är säkert en Iphone festival? :crazy:

Dela på andra sajter

Inte?

Vari skulle förlöjligandet ligga mot dig?

Det blir ju knappast förlöjligande innan du själv går in och gör sak av det hela!

Dessutom om du upplever så så är det ju bara kolla när ovanstående skrevs.

Du meddelar att du går på festival i denna tråd och kan inte svara. Ungefär som det skulle vara livsavgörande för tråden ska kunna leva vidare att du svarar mig inom viss tid och meddelar vad du ska göra.

Både jag och knasen skämtade till det lite. Och du tog tydligen illa vid dig. För det så ber jag härmed om ursäkt för det!

Då jag tycker det tillhör hyfs att kunna be om ursäkt om någon tar illa upp :thumbsup:

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

Dela på andra sajter

Det finns en del tangentbord att välja på: Swiftkey 3 är många som gillar.

https://play.google.iftkey 3&c=apps

Sen har du ett lite speciellt som heter slide it, även många som gillar... lite annorlunda sätt att skriva på.

https://play.google.slide it&c=apps

Bara installera och testa dig fram mellan dom olika tangentborden som finns.

SwiftKey 3 funkar bra så nu fattar den vilka tangenter jag försöker trycka på.

Funkar lika bra som en iphone nu men det kosta 26kr att få den "lagad"

Det där Samsung keyboard var ju helt kass

Tackar för tipset

Nu önskar man bara att chrome ska sluta låsa telefonen helt i 10 sekunder lite då och då så kanske det kan bli bra det här.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Vari skulle förlöjligandet ligga mot dig?

Det blir ju knappast förlöjligande innan du själv går in och gör sak av det hela!

Dessutom om du upplever så så är det ju bara kolla när ovanstående skrevs.

Du meddelar att du går på festival i denna tråd och kan inte svara. Ungefär som det skulle vara livsavgörande för tråden ska kunna leva vidare att du svarar mig inom viss tid och meddelar vad du ska göra.

Både jag och knasen skämtade till det lite. Och du tog tydligen illa vid dig. För det så ber jag härmed om ursäkt för det!

Då jag tycker det tillhör hyfs att kunna be om ursäkt om någon tar illa upp :thumbsup:

Mvh Janne

Tog absolut inte illa vid mig på ditt lilla skämt men det stämde inte överens med ditt tidigare påstående.

Men ursäkten är godtagen och jag ber om ursäkt ifall du tog åt dig över mitt inlägg angående att android användare är snyltare.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag antar att Iphone har en bra rättsordning?

Mvh Janne

Nej jag tycker känslan i iPhones tangentbord blev försämrad med iOS 5.0

Före hade jag inga problem med att skriva och att det blev rätt bokstav.

Men istället har autokorrigeringen blivit bättre så det jämnar ut sig.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

SwiftKey 3 funkar bra så nu fattar den vilka tangenter jag försöker trycka på.

Funkar lika bra som en iphone nu men det kosta 26kr att få den "lagad"

Det där Samsung keyboard var ju helt kass

Tackar för tipset

Nu önskar man bara att chrome ska sluta låsa telefonen helt i 10 sekunder lite då och då så kanske det kan bli bra det här.

Vad bra att det löste sig 26kr var väl en billig och bra lösning?! Chrome har jag inga problem med... testa och installera om?

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Nej jag tycker känslan i iPhones tangentbord blev försämrad med iOS 5.0

Före hade jag inga problem med att skriva och att det blev rätt bokstav.

Men istället har autokorrigeringen blivit bättre så det jämnar ut sig.

Ja, där ser du vad iOS suger! ;)

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...