Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Guest wUThai

Hur man får detta till att Samsung krossar Apple övergår mitt förstånd.

Inte alls konstigt när man inte har nåt förstånd. :)

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vågar man nämna Xerox här? :wink:

Självklart får man det. Det tycks råda viss förvirring om Apple och Xerox. Dessa företag kom överens om att Xerox fick köpa aktier i Apple för en miljon dollar i utbyta mot att Apple fick tillgång till Xerox forskning om användargränssnitt. Xerox tyckte nämligen att deras forskning inte var värd så mycket. Men en ärlig affärsöverenskommelse!

Ej jämförbart med Samsung som ogenerat bara snor Apples ideer.

Det ska dock poängteras att Apple gjorde ordentliga förbättringar innan man släppte första Mac OS. Bland annat hade inte Xerox överlappande fönster. Precis som Windows 1.0 ;) Kolla här Steve Ballmer som försöker sälja in Windows 1.0. En skrattretande men samtidigt deprimerande video:

http://www.youtube.com/watch?v=kvbWLfr-Z4s

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Bla, bla, bla ingen är bättre än Apple.. Apple är ett jättefint företag som månar om sina användare... Apple rövjuckar samtliga kunder och tycker dom är idi*ter! HAHAHA... dom trodde dom skulle få Iphone 5... men dom kuvade medlemmarna köper Iphone 4+ iaf! SUCKERS! :mdr:

Ja Appel är riktigt ruttna när man kan uppgradera till senaste OSX för 149:- :)

Ska du köpa Windows 7 får du punga ut med nästan det 10 dubbla och får du det förinstallerat är det fullt med bloatware.

Ja Apple är en riktiga skitstövlar :)

Dela på andra sajter

Inte alls konstigt när man inte har nåt förstånd. :)

Jaha, tack för det. Jag vet av egen erfarenhet hur fyndiga en del kommentarer kan te sig när man är onykter, så för all del.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Tala om nu istället dom olika målgrupperna.

Den dan du ber om ursäkt för att kalla mig och andra som använder android för tjuvar så ska du även få ett svar.

Jag misstänker att det aldrig blir vare sig ursäkt eller svar.

Ska du debattera så ska du inte smutskasta den du debatterar med. Om du vill ha en seriös debatt vill säga.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Den dan du ber om ursäkt för att kalla mig och andra som använder android för tjuvar så ska du även få ett svar.

Ska du debattera så ska du inte smutskasta den du debatterar med. Om du vill ha en seriös debatt vill säga.

Jag har aldrig kallat Android användare för tjuvar så någon ursäkt kan du se i stjärnorna efter.

Det är du som gör dina egna felaktiga tolkningar så det är ditt bekymmer.

Och du kasta inte sten i glashus.

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

Det är ganska så tydligt att jag inte vet vilka målgrupper du syftar på därav min fråga.

Det verkar som HC är nära i sin analys att det är snyltare,snåljåpar som köper Android för dom vill inte betala för sig.

Jag har aldrig kallat Android användare för tjuvar så någon ursäkt kan du se i stjärnorna efter.

Det är du som gör dina egna felaktiga tolkningar så det är ditt bekymmer.

Och du kasta inte sten i glashus.

ursäkta ordvalet, snyltare och snåljåp var det!

Vad gäller mina kommentarer ang dig och BTT så hade du ju vid det tillfället redan dödat den seriösa debatten genom sätta ovanstående epitet på oss som använder android.

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Seriöst var ordet :)

post-6130-0-16860000-1343431200.jpg

Dela på andra sajter

Seriöst var ordet :)

post-6130-0-16860000-1343431200.jpg

Vid det tillfället var den seriösa debatten redan dödad av lappen!

Dela på andra sajter

Jag kanske ska Googla lite och dra in hur du sköter företag också en sak som inte har med saken att göra

Börjar argumenten tryta?

Dela på andra sajter

Vid det tillfället var den seriösa debatten redan dödad av lappen!

ok, missade när den gick från sandlåda till seriös och tillbaka till sandlådan igen, my bad!

Dela på andra sajter

Eftersom jag nämns ska jag kanske förtydliga. Jag påstår inte att alla som har Android är snyltare och snåljåpar. Däremot tror jag att snyltare och snåljåpar är mer benägna att välja Android. En viss skillnad. Det är riktigt ynkligt när man inte vill betala sju spänn för ett spel som man sitter i flera timmar med.

Vilket jag tycker är ett ganska ypperligt och respektabelt svar!

Dock undrar jag var du hämtat in statistiken för ditt påstående ovan?

Och självklart tror jag dom flesta inte har problem att betala 7 spänn för ett spel.

Men som t.ex jag laddade hem en app för att kunna köra siptelefoni mot företagets växel och betalade typ en hundralapp eller dyl för den då den var skarp och ej fanns i prova på version.

Dock visade det sig att appen ej vaknade för inkommande samtal när skärmen släcktes ned. Och programmet skilde sig inte ett skit från dom sip appar som finns att hämta gratis förutom fring där det fungerade klockrent + att den är gratis. Jag använder naturligtvis fring då.

Så att prova på ett program innan man köper det kan faktiskt ha ett syfte likt att man provkör en bilmodell innan man beställer en ny bil för dyra pengar.

Jag tycker inte att det är snålhet. Det är sunt förnuft.

Ser även att många appar som är gratis innehåller reklam vilket jag kan leva med om appen är bra.

Mvh Janne

Dela på andra sajter

Du är med andra ord svarslös.

Jag ska nu ta bladet från munnen och svara dig då du åtminståne verkar kunna hålla debatten på en sansad nivå.

Enligt mig så vänder sig apple till vanligt folk som egentligen från början vill ringa och köper sin första smartphone.

Dock finns inte lika avancerade funktioner bl.a på grund av apple,s strikta policy. Vilket gör att man måste JB,a om man ska gå utanför standardmallen.

Det finns även ett fåtal modeller.

Android däremot vänder sig naturligtvis till den lite mera avancerade användaren + att man tagit fram flera modeller vilket t.ex gagnar folk i min branch. Då¨det finns vattentäta och stötsäkra telefoner som innehåller android. Därav så är ju android mera optimal för hantverkare och barn som rör sig i miljöer som kan skada telefonen lätt.

Att man sen kan Roota telefonen utan att garantin påverkas tillfredställer naturligtvis dom lite mera avancerade användarna.

Precis som du nämde i tidigare meddelande så kan apple ha polycy mot program som t.ex kommer åt sms funktionen. Medans om man vill använda ett sådant program på egen risk i Android så är detta möjligt.

Och olika behov skapar olika målgrupper. Dom som vill byta ut sin gamla nokia och bara ringa på kan ju köpa en android i det billigare segmentet. Där har vi ju t.ex många pensionärer som knappast bryr sig om funktionerna i Iphone.

Så Iphone är en ypperligt bra produkt. Men det finns stora grupper som den ej passar av många olika skäl som är induviduella för personen som handlar telefonen.

Själv köper jag gärna in samsungs vattentäta telefon Xcover till mina anställda. Då den håller bättre för hårdhänta rörmokare.

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

Dela på andra sajter

Hej janne_h,

Jag håller med om att dyrare appar bör finnas i någon slags demoversion som man kan prova innan man betalar en större summa. Men om det gäller sju kronor så ser jag ingen större anledning till att utvecklaren ska lägga någon ansträngning på att få till en demoversion också. Vad gäller statistik så syftar jag på en av Lappens länkar som du avfärdade, men som inte jag finner någon anledning att betvivla.

Jag kan inte riktigt hålla med om din analys av Apples målgrupp. Kan ju ta mig själv som exempel. Jag har tjänat bra med pengar på avancerad C++ programmering under ett antal år, och jag har svårt att tänka mig att jag inte skulle kunna bemästra Android. Jag tilltalas dock något otroligt av hur enkelt det är att använda Apples produkter. Ser inget självändamål i att välja något som är mer komplicerat bara för den sakens skull. Och så har Apple en viss estetik som åtminstone jag är förtjust i. Jag är inte ensam.

Dina argument om passande mobil för en viss arbetssituation är förstås helt riktiga.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Faktum är att Android tappar utvecklare för att dom vill tjäna pengar men det är svårt.

Hur du sen fick till jämförelsen med reseberättelser och utveckling av appar att hänga ihop vet nog bara du själv

Vad vet du om det förutom att ett par utvecklare som har gråtit ut i Aftonbladet.

Faktum är att android market fungerade helt ok även den tiden som det bara gick att köpa appar ifrån USA.

Läs din fråga igen så kanske du förstår svaret om inte så har jag inget att tillägga.

Dela på andra sajter

Vad vet du om det förutom att ett par utvecklare som har gråtit ut i Aftonbladet.

Faktum är att android market fungerade helt ok även den tiden som det bara gick att köpa appar ifrån USA.

Läs din fråga igen så kanske du förstår svaret om inte så har jag inget att tillägga.

Jaha. Det är väl ändå ett faktum att Android är mycket fragmenterat vad gäller installerade versioner av detta OS. Endast 10% kör Android 4.0 och det lär inte bli mindre fragmenterat med Android 4.1. En mardröm för en utvecklare att försöka stödja alla dessa versioner. Visst är det möjligt, men till vilket pris?

Vad gäller denna aspekt är iOS en mycket mer homogen plattform. 80% av alla iPhones har iOS 5 installerat.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Ähum... nu förstår jag inte riktigt hur det skulle vara ett problem för P3 eller någon annan att mot en blygsam avgift distribuera en app via App Store?

Vad jag vet finns inga krav på målgruppens storlek, och att passera Apples granskning torde inte vara något större problem.

Herr Chang har talat.

Om P3 t.ex nån vecka innan en MRP träff skulle få för sig skapa en app som samlar alla bilder och kommentarer på ett ställe så att de som delar hade fått del av dem. En sån sak hade taget ett par minuter att göra om han gjort det i Android, men det varit helt omöjligt om han velat gå via App Store. Även om de mot förmodan hade godkänt Appen så hade det varit försent med deras obligatoriska väntoperiod på ca två veckor och då hade träffen redam varit för länge sedan.

Ett annat senarium är om t.ex. Singa skulle vilja skapa en app som visar de billigate resorna till Thailand med hjälp av den datan som han får fram. I så fall så hade han kunnat testat appen här på MPR tills den är klar för att sedan publicera den till App Store. Detta inte varit nått konstigt med hjälp av Android men är omöjligt att göra om man måste fråga Apple om lov varje gång som appen installeras på en ny telefon.

Ett förtydligande detta har inget att göra med om man skall betala eller inte behöva betala för de program som man installerar på sin telefon. Jag vill bara att det skall fungera på samma sätt som det gjort på datorer i alla tider. Det verkar som om en del iPhone användare har haft ett stort problem ett stort problem med detta och inte klarar av att ta beslutet om de vill installera ett program på sin telefon eller inte och i stället måste rådfråga ett Amerikanskt bolag. Jag har inte det problem och det får stå för dem.

Dela på andra sajter

Jaha. Det är väl ändå ett faktum att Android är mycket fragmenterat vad gäller installerade versioner av detta OS. Endast 10% kör Android 4.0 och det lär inte bli mindre fragmenterat med Android 4.1. En mardröm för en utvecklare att försöka stödja alla dessa versioner. Visst är det möjligt, men till vilket pris?

Vad gäller denna aspekt är iOS en mycket mer homogen plattform. 80% av alla iPhones har iOS 5 installerat.

Herr Chang har talat.

Jag som har utvecklat ett antal Android appar vet att det max tar ett par minuter att för att få den fungera i äldre versioner, men jag antar du tycker att de minuterna är en mardröm.

Jag vet att Apple brukar köra men lögnen att iOS 5 är installerat på alla telefoner när sanningen är nått helt annat.

I detta fallet så är i alla fall Microsoft mer ärliga när de kallar sin ofullständiga version av Windows 8 för Windows 7.8.

Dela på andra sajter

Jag kan inte riktigt hålla med om din analys av Apples målgrupp. Kan ju ta mig själv som exempel. Jag har tjänat bra med pengar på avancerad C++ programmering under ett antal år, och jag har svårt att tänka mig att jag inte skulle kunna bemästra Android. Jag tilltalas dock något otroligt av hur enkelt det är att använda Apples produkter. Ser inget självändamål i att välja något som är mer komplicerat bara för den sakens skull. Och så har Apple en viss estetik som åtminstone jag är förtjust i. Jag är inte ensam.

Du springer ju förbi mitt svar utan att analysera det hela på ett riktigt sätt.

Bara för att du har kunskaper så är det ju inte samma som smakriktning.

Bevisligen har inte du lika stort behov att pilla i vissa grejor som Apple inte tillåter.

Men det finns ju andra som inte tänker på samma sätt som dig.

För mig så kvittar det då jag inte längre har tid att pilla så mycket.

Men hade jag varit som jag var för 20 år dedan hade jag dissekerat telefonen. Då jag på den tiden både drev BBS samt var hub 200 i fidonet och programerade avancerade VB program till största delen av min fritid. Och därav så finns det en stor del av befolkningen som gillar android av olíka skäl.

Mvh Janne

Dela på andra sajter

Om P3 t.ex nån vecka innan en MRP träff skulle få för sig skapa en app som samlar alla bilder och kommentarer på ett ställe så att de som delar hade fått del av dem. En sån sak hade taget ett par minuter att göra om han gjort det i Android, men det varit helt omöjligt om han velat gå via App Store. Även om de mot förmodan hade godkänt Appen så hade det varit försent med deras obligatoriska väntoperiod på ca två veckor och då hade träffen redam varit för länge sedan.

Visst, det blir nog svårt om det är så bråttom. Å andra sidan ett dåligt exempel, större forumträffar annonseras väl i regel minst en månad i förväg?

Sedan är det faktiskt så att man på sätt och vis kan kringgå Apples restriktioner genom att begära speciella koder som inte kräver att appen finns på App Store. Användarna ses då betatestare och man kan testa på upp till 100 iPhones. Vilket torde räcka om P3 i sista stund vill skriva en app för en specifik forumträff.

Ett annat senarium är om t.ex. Singa skulle vilja skapa en app som visar de billigate resorna till Thailand med hjälp av den datan som han får fram. I så fall så hade han kunnat testat appen här på MPR tills den är klar för att sedan publicera den till App Store. Detta inte varit nått konstigt med hjälp av Android men är omöjligt att göra om man måste fråga Apple om lov varje gång som appen installeras på en ny telefon.

Ööh... vad menar du med be om lov? Finns en gratisapp på App Store är det väl bara att ladda ner den utan att Apple lägger sig i? Utvecklare måste förvisso på sätt och vis be om lov när appen ska läggas in, men sen är det väl fritt fram?

Vad gäller nya versioner... jag misstänker att du underskattar Singha 711. Om han gjorde en app som presenterar aktuella billiga resor till Thailand skulle han väl inte skicka ut en ny version av appen varje vecka. Det räcker väl om appen alltid kontaktar Singhas databas och laddar ner senaste infon? Behövs ingen ny version för det.

Ett förtydligande detta har inget att göra med om man skall betala eller inte behöva betala för de program som man installerar på sin telefon. Jag vill bara att det skall fungera på samma sätt som det gjort på datorer i alla tider. Det verkar som om en del iPhone användare har haft ett stort problem ett stort problem med detta och inte klarar av att ta beslutet om de vill installera ett program på sin telefon eller inte och i stället måste rådfråga ett Amerikanskt bolag. Jag har inte det problem och det får stå för dem.

Du kanske inte är medveten om att många användare har mycket huvudvärk med diverse virus. Det riktigt tragiska är att de tror att det bara är så, och inget annat att göra än att hålla på timtals med att rensa.

Jag som har utvecklat ett antal Android appar vet att det max tar ett par minuter att för att få den fungera i äldre versioner, men jag antar du tycker att de minuterna är en mardröm.

Det måste ha varit väldigt triviala appar. Det kan knappast råda någon tvekan om att det är en mardröm att stödja alla versioner av Android som är i drift. För att inte tala om diverse mer eller mindre användbara specialversioner som diverse tillverkare och mobiloperatörer ägnar sig åt.

Jag vet att Apple brukar köra men lögnen att iOS 5 är installerat på alla telefoner när sanningen är nått helt annat.

I detta fallet så är i alla fall Microsoft mer ärliga när de kallar sin ofullständiga version av Windows 8 för Windows 7.8.

Påstår du att Apple ljuger när de säger 80% ? Berätta gärna "sanningen" i så fall.

Visst, Microsoft är verkligen ärliga. Nu har det krupit fram att alla suckers som köpt Nokia Lumia 800 och 900 inte kommer att kunna uppgraderas till Windows Phone 8. Hade ju varit klädsamt om detta meddelats när dessa mobiler började säljas.

Det är ju direkt pinsamt att en mobil till salu nu inte kan uppgraderas till Windows Phone 8. Endast med Microsoft och Android! Fast deras användare är ju luttrade... bara att köpa ny mobil om man vill ha senaste OS.

Länge leve valfriheten att ofta kunna köpa billiga skräpmobiler!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Läst instruktionsboken för din HTC Flyer än? :)

Om du läste hela tråden de två senaste dagarna då skulle du få reda på vad är orsaken till brister i programmet.

Funktionen är borttagen och man hänvisas till att installera app Folder editor

Dessutom HTC meddelar att de kommer inte att uppdatera flyer till android 4 ice sandwich

Ändrades av Lobuz
Dela på andra sajter

Vad är det egentligen med Android användare som så styvnackat måste argumentera emot att betala för dom program man vill använda?

Jag kan delvis förstå valfriheten att kunna installera från vilken källa man vill men det innebär också att man kan installera program på olaglig väg och riskera att installera program med farlig kod.

Visst slinker det mellan program med farlig kod till iPhone också men chansen minimeras väsentligt.

Nu tycker jag mycket suger på min android men farlig kod har aldrig bekymmrat mig.

Värre är att den fn aldrig kan fatta var man trycker på tangentbordet. Skriva detta inlägg gör att man måste backa och skriva om ca 25ggr och de på en 5.5 tums skärm.

Kanske sker 3 ggr på en iphone.

10 ggr sämre.

Någon som vet varför samsung tangentbord är helt kasst?

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nu tycker jag mycket suger på min android men farlig kod har aldrig bekymmrat mig.

Värre är att den fn aldrig kan fatta var man trycker på tangentbordet. Skriva detta inlägg gör att man måste backa och skriva om ca 25ggr och de på en 5.5 tums skärm.

10 ggr sämre.

Det är väl närmare 8ggr sämre. Inte 10ggr, nu blir det överdrifter igen.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

10 ggr sämre.

Ang tangentbord så är det nog den som trycker på tangenterna det hänger på ,annars går det väl att ladda hem ett annat t-bord

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...