Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Kan man inte se skillnaden på "nära" och "har rätt" kan jag inte göra något.

Svara på mina frågor,eller från början var det retoriska frågor från din sida,istället för bete dig som en drama queen.

Drama queen?

Jämfört med dina drama queenattacker på BTT så snackar vi sönagskola här från min sida!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Lappen

Drama queen?

Jämfört med dina drama queenattacker på BTT så snackar vi sönagskola här från min sida!

Jag tror det är dags att du slutar att dricka sprit och gå dra en rörkrök eller nått för du har inte en aning om hela historien angående personen du nämner så sluta dra upp honom hela tiden.

Förklara istället skillnaden mellan dom olika målgrupperna som du påstår finns.

För jag kan inte se att det är någon direkt skillnad mellan dom som köper Android eller iPhone.

Dela på andra sajter

Det börjar lukta avstängningar här i tråden :spiteful: .. /Hn

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

Guest Lappen

77 sidor!?!?!

Härligt med fanatiker! :wink:

Visst är det härligt att vara passionerad över något? :)

Dela på andra sajter

Utan att påstå nånting självsäkert. Så har jag fått för mig att den inte skulle passera genom nålsögat på Apple. Men jag kan ha fel?

Skriva till android i det fallet är nog enklare.

Mvh Janne

Ok kanske redan svarat på men jag orkar inte läsa igenom drygtråden.

Mitt svar:

Nä fan låt kreti och pleti göra( `Àppar´´eller välj själv namnet) och lägga ut alstren på nätet (som det eg är idag)...

Lycka till med att hitta högkvalitativa program (eller vad du väljer att kalla dom)

Det måste ju för f-n finnas ett forum (eller vad du väljer att kalla det) där någon (som inte jobbar gratis) sållar bort skräp?? Eller??

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Mitt svar:

Nä fan låt kreti och pleti göra( `Àppar´´eller välj själv namnet) och lägga ut alstren på nätet (som det eg är idag)...

Lycka till med att hitta högkvalitativa program (eller vad du väljer att kalla dom)

Det måste ju för f-n finnas ett forum (eller vad du väljer att kalla det) där någon (som inte jobbar gratis) sållar bort skräp?? Eller??

Har fungerat ypperligt i alla år sen Dos tid!

Behövs ingen storebror som sållar!

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Mitt svar:

Eftersom forumsägaren har en Apfån så lär vi nog få dras med skräpet :crazy: :crazy:

Dela på andra sajter

Har fungerat ypperligt i alla år sen Dos tid!

Behövs ingen storebror som sållar!

Mmmm precis googla på rörmokare å tryck på den första som inte är rekomenderad då...Eller?? Lägg av nu... det gör iaf jag...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Utan att påstå nånting självsäkert. Så har jag fått för mig att den inte skulle passera genom nålsögat på Apple. Men jag kan ha fel?

Skriva till android i det fallet är nog enklare.

Mvh Janne

Ja, det har du fått om bakfoten. Apple deltar själva i en mängd open source projekt, band annat WebKit.

Det är möjligt att det finns en del kod som Apple inte skulle tillåta, till exempel kod som använder telefonfunktionen i mobilen för att skicka SMS etc. Inte för att jag har full översikt av all öppen källkod men jag kan inte tänka att Apple skulle ha några invändningar mot portning av det mesta, om koden nu är relevant på en mobil.

Hur kan du få det till att appen är gratis lika med att utvecklaren inte tjänar pengar? Med den enkelspåriga logiken borde facebooks grundare gå på socialbidrag.

Mvh Janne

Geniet Mark Zuckerberg lever väl till stor del på godtrogna riskkapitalister. Nu börjar dock blåsa lite kallt... FaceBook stängde i dag på $23.70, nästan endast hälften av öppningskursen $38 i slutet av maj.Värre lär det bli när utbudet aktier ökar med 50% i slutet av augusti. Då är det dags för de anställda som fått mer eller mindre välförtjänta optioner att casha in... Vad ska man kalla de som köpte för $38? Zuckers kanske ;)

Det är ganska så tydligt att jag inte vet vilka målgrupper du syftar på därav min fråga.

Det verkar som HC är nära i sin analys att det är snyltare,snåljåpar som köper Android för dom vill inte betala för sig.

Eftersom jag nämns ska jag kanske förtydliga. Jag påstår inte att alla som har Android är snyltare och snåljåpar. Däremot tror jag att snyltare och snåljåpar är mer benägna att välja Android. En viss skillnad. Det är riktigt ynkligt när man inte vill betala sju spänn för ett spel som man sitter i flera timmar med.

Med tankepå vad du skrev tidigare så kan du ta din djävla telefon och köra upp på vält valt ställe!

Du är med andra ord svarslös.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

GammalDansken

Lappen, du som talar så vänligt om Samsung nederst i alla dina inlägg.

Har du koll på hur många smarta telefoner de såld den senare tiden.

Har för mig att de numera är störst och framgångsrikast, alla kategorier

med 26 miljoner sålda telefoner - det du...

Dubbelt så många som Apple och fem ggr så många som Nokia.

Rubriken i Svd är helt befogad: Klicka på den så kan du själv läsa artikeln

Urstarkt Samsung krossar Apple

Men det är kanske inte är argument som räknas i din värld

när de inte kan användas till fördel för Apple

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag vet att Samsung säljer fler enheter totalt sett än Apple men för mig som konsument vad spelar det för roll bara jag får den telefon och OS jag vill ha.

När Android var små var deras kunder missnöjda bara för att dom var en liten aktör?

Nej dom var säkert nöjda över att få använda det OS dom gillar så mycket

Och vad spelar det för roll att Samsung kränger fler telefoner när dom inte klarar av att tjäna på dom.

Screen-Shot-2012-07-16-at-7-16-9.13.12-AM.png

Angånde min signatur så har den fyllt sitt syfte eftersom du kommenterar den.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Haha

Samsungs surfplattor lämnas tillbaka av arga kunder – trodde att de köpte Apples iPad

Houston we got a problem, är säkert vad ledningen på det koreanska företaget Samsung säger under sina möten. Som du säkert redan vet om så pågår rättegången mellan Apple och Samsung, och under de senaste dagarna har det avslöjats både det ena och det andra.

Domstolshandlingar avslöjar nu att ett ”enormt stort” antal kunder har lämnat tillbaka sina Samsung Galaxy surfplattor till Best Buy eftersom de trodde sig köpa en iPad. Ja, just precis, kunderna var ute efter att lägga sina händer på en iPad men råkade av misstag köpa Samsungs kopierade, lite billigare, variant. Tragiskt:

Samsung was forced to release a bunch of documents it had been keeping under seal that show the likeness between its products and Apple’s. Examples outlined in the documents include comments from Samsung workers discussion similarities with Apple’s products and reports Samsung got from retailer Best Buy that Samsung tablets were being returned
because customers thought they were getting iPads.

Detta är inte bara en kund eller 20 kunder. Detta är kunder i massvis – och rapporterna kommer direkt från Best Buy själva, som inte har någon rättslig eller annan typ av agenda mot Samsung.

Det konstaterades dessutom tidigare i veckan att Samsung uttryckligen varnades av Google och deras egna anställda att inte kopiera Apples design, men Samsung ska inte ha lyssnat. Det borde vara nog, men det är det inte. I veckan fastslogs det dessutom att Samsung har förstört bevis som kan ha varit användbart i fallet mot det koreanska företaget. Med andra ord, det går inte bra nu, kompis, det går helt enkelt inte bra nu.

…För Samsung.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Apple= för ointresserade, gamla människor och barn. Där Apple bestämmer allt och tar betalt hutlöst och dikterar hur och vad man får göra med sin telefon som köpt och äger.

Android= för människor som är intresserade av utveckling och kunna påverka google eller Samsung. Cyanogenmod som gör roms till rootade Android telefoner, fick av samsung dom senaste telefonerna gratis som tack för att förbättra Android OS. Skulle aldrig hända med Apple, för då hade sekten stämt dom tillbaks till stenåldern där Apple befinner sig. :)

Utveckling och frihet till att göra nåt bra till nåt bättre kan man inte tycka illa om. Apple är Nordkorea när det gäller öppenhet för sina köpare.

Inser man inte det är man hjärntvättad... sen får Apple sälja och vara hur bra som helst. Apple enda agenda är att stjäla och säga att dom kommit på allt och att kunden ska hålla käft och följa deras regler till punk o pricka. Hade Apple fått bestämma så skulle dom regera ensamma inom data och telefon.

Utan microsoft hade inte Apple funnits idag, det måste ju vara jävligt jobbigt för sektmedlemmarna att erkänna! :)

Jag sitter med en Gin tonic nu, och är väl inte i mina sinnes fulla bruk!

Tjåck dii alla Android-diggare och även ni kuvade sektmedlemmar! ;)

Dela på andra sajter

Nu är du ute och cyklar. Endast Samsung vet hur många mobiler man sålt. Samsung redovisar nämligen inte hur många man sålt. I bästa fall talar de om hur många de tillverkat, om ens det. Till skillnad från Apple som anger exakta siffror i varje kvartalsrapport.

Det är alltså tredjepartare som gissar friskt. Man bör också begrunda att det åtminstone i USA är vanligt med erbjudanden av typen "köp en Samsung, få en till gratis". Eller rentav upp till fem mobiler "på köpet". Då blir antalet tillverkade mobiler ganska ointressant, eller hur?

Jag vet inte vad det är för pajas på SvD som satt rubrik, och journalisten är uppenbart inte särskilt påläst. Apple uppvisade senaste kvartalet en nettovinst på 8,8 miljarder dollar med omsättning på 35 miljarder dollar. Motsvarande siffror för Samsung är 4,5 miljarder dollar i nettovinst med omsättning på 45 miljarder dollar. Och det inkluderar kylskåp, AC, dammsugare och annat skräp som Samsung säljer.

Hur man får detta till att Samsung krossar Apple övergår mitt förstånd.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Du är med andra ord svarslös.

Inte alls! Men jag tyckte att lappen drog sist spiken i kistan vad gäller seriös debatt. Och ansåg därmed att den diskussionen vara avslutad.

Hade bara Lappen hållt sig på banan hade han ochså fått svar!

Mvh Janne

Dela på andra sajter

Geniet Mark Zuckerberg lever väl till stor del på godtrogna riskkapitalister. Nu börjar dock blåsa lite kallt... FaceBook stängde i dag på $23.70, nästan endast hälften av öppningskursen $38 i slutet av maj.Värre lär det bli när utbudet aktier ökar med 50% i slutet av augusti. Då är det dags för de anställda som fått mer eller mindre välförtjänta optioner att casha in... Vad ska man kalla de som köpte för $38? Zuckers kanske

Dom hamnar väl i samma fack som dom som köper apple aktier idag.

Ändrades av janne_h

Dela på andra sajter

Apple= för ointresserade, gamla människor och barn. Där Apple bestämmer allt och tar betalt hutlöst och dikterar hur och vad man får göra med sin telefon som köpt och äger.

Android= för människor som är intresserade av utveckling och kunna påverka google eller Samsung. Cyanogenmod som gör roms till rootade Android telefoner, fick av samsung dom senaste telefonerna gratis som tack för att förbättra Android OS. Skulle aldrig hända med Apple, för då hade sekten stämt dom tillbaks till stenåldern där Apple befinner sig. :)

Utveckling och frihet till att göra nåt bra till nåt bättre kan man inte tycka illa om. Apple är Nordkorea när det gäller öppenhet för sina köpare.

Inser man inte det är man hjärntvättad... sen får Apple sälja och vara hur bra som helst. Apple enda agenda är att stjäla och säga att dom kommit på allt och att kunden ska hålla käft och följa deras regler till punk o pricka. Hade Apple fått bestämma så skulle dom regera ensamma inom data och telefon.

Utan microsoft hade inte Apple funnits idag, det måste ju vara jävligt jobbigt för sektmedlemmarna att erkänna! :)

Det är väl snarare så att utan Apple hade inte Windows funnit...

Jag sitter med en Gin tonic nu, och är väl inte i mina sinnes fulla bruk!

Tjåck dii alla Android-diggare och även ni kuvade sektmedlemmar! :wink:

Du är ursäktad ;)

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Det är väl snarare så att utan Apple hade inte Windows funnit

Vågar man nämna Xerox här? ;)

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Dom hamnar väl i samma fack som dom som köper apple aktier idag.

Det får framtiden utvisa. Jag tror dock Apple har bättre förutsättningar än Facebook.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Nu är du ute och cyklar. Endast Samsung vet hur många mobiler man sålt. Samsung redovisar nämligen inte hur många man sålt. I bästa fall talar de om hur många de tillverkat, om ens det. Till skillnad från Apple som anger exakta siffror i varje kvartalsrapport.

Det är alltså tredjepartare som gissar friskt. Man bör också begrunda att det åtminstone i USA är vanligt med erbjudanden av typen "köp en Samsung, få en till gratis". Eller rentav upp till fem mobiler "på köpet". Då blir antalet tillverkade mobiler ganska ointressant, eller hur?

Jag vet inte vad det är för pajas på SvD som satt rubrik, och journalisten är uppenbart inte särskilt påläst. Apple uppvisade senaste kvartalet en nettovinst på 8,8 miljarder dollar med omsättning på 35 miljarder dollar. Motsvarande siffror för Samsung är 4,5 miljarder dollar i nettovinst med omsättning på 45 miljarder dollar. Och det inkluderar kylskåp, AC, dammsugare och annat skräp som Samsung säljer.

Hur man får detta till att Samsung krossar Apple övergår mitt förstånd.

Herr Chang har talat.

Bla, bla, bla ingen är bättre än Apple.. Apple är ett jättefint företag som månar om sina användare... Apple rövjuckar samtliga kunder och tycker dom är idi*ter! HAHAHA... dom trodde dom skulle få Iphone 5... men dom kuvade medlemmarna köper Iphone 4+ iaf! SUCKERS! :mdr:

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Inte alls! Men jag tyckte att lappen drog sist spiken i kistan vad gäller seriös debatt. Och ansåg därmed att den diskussionen vara avslutad.

Hade bara Lappen hållt sig på banan hade han ochså fått svar!

Mvh Janne

Undrar vem som inte höll sig på banan med att dra in btt i det hela som är helt ovidkommande.

Jag kanske ska Googla lite och dra in hur du sköter företag också en sak som inte har med saken att göra.

Tala om nu istället dom olika målgrupperna.

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

Mmmm precis googla på rörmokare å tryck på den första som inte är rekomenderad då...Eller?? Lägg av nu... det gör iaf jag...

Nu hänger jag inte med? Vad har google,s sökstruktur att göra med appar och program?

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...