Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Guest Lappen

Anledningen till att iOS har mindre piratkopior per köpt kopia är troligen att man måste JB telefonen för att kunna installera dem.

Enda möjligheten att installera piratkopierade spel/appar är att man både JB:ar och installerar ett tillägg som heter Appsync från Cydia.

Men man mister möjligheten att uppdatera spelen/apparna så att betala 7-28:- är värt alla gånger.

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Lappen

Det ända sättet stoppa piratkopiering är via abonnemangsbetalningar där det krävs att man konstant är uppkopplade emot deras server för att kunna använda programmet.

Och varför kan dom inte införa samma system som iOS har?

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Dom är väl inga härmapor eller :13:

Dela på andra sajter

Då hade i alla fall jag börjat tittat efter nått nytt operativsystem. Friheten att själv kunna installera de program jag vill utan Apple, Google eller Microsofts inblandning är mer värt för mig än att några program inte finns tillgängliga.

T.ex så kan P3 eller nån annan knappa ihop nått lite program och börja distribuera det här, utan att behöva fundera på om det är håller måttet eller har tillräckligt stor målgrupp för att distribueras på Apps Store / Google Play.

Möjligheten att kunna välja andra distributörer än Google Play är också nått jag hade saknat.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Dom är väl inga härmapor eller :13:

Hahah, den där var faktiskt riktigt jävla kul.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Då hade i alla fall jag börjat tittat efter nått nytt operativsystem. Friheten att själv kunna installera de program jag vill utan Apple, Google eller Microsofts inblandning är mer värt för mig än att några program inte finns tillgängliga.

T.ex så kan P3 eller nån annan knappa ihop nått lite program och börja distribuera det här, utan att behöva fundera på om det är håller måttet eller har tillräckligt stor målgrupp för att distribueras på Apps Store / Google Play.

Möjligheten att kunna välja andra distributörer än Google Play är också nått jag hade saknat.

För att Android ska överleva kommer det behövas en förändring för att behålla utvecklarna och säkerställa kvalitén på programmen.

Men det är tydligt att du inte vill ha bra kvalitet om man läser det understrukna.

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

För att Android ska överleva kommer det behövas en förändring för att behålla utvecklarna och säkerställa kvalitén på programmen.

Men det är tydligt att du inte vill ha bra kvalitet om man läser det understrukna.

Ja med dom råden borde du nog kunna tjäna storkovan av Google som konsult :crazy:

Det har aldrig slagit dig att Apple och Google vänder sig till olika målgrupper?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

GammalDansken

Ja med dom råden borde du nog kunna tjäna storkovan av Google som konsult :crazy:

Det har aldrig slagit dig att Apple och Google vänder sig till olika målgrupper?

Mvh Janne

Om den ena vet vi redan att dom som ingår inte är på riktigt.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Mvh Janne

Ok jag kanske fattat fel men jag tolkar ditt inlägg som följer... Apple utvecklarna är några nugna jävlar som vill tjäna pengar på sitt arbete, medans Android utvecklarna är några hyvens killar som jobbar gratis...

Har jag tolkat dej rätt?

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Ok jag kanske fattat fel men jag tolkar ditt inlägg som följer... Apple utvecklarna är några nugna jävlar som vill tjäna pengar på sitt arbete, medans Android utvecklarna är några hyvens killar som jobbar gratis...

Har jag tolkat dej rätt?

Nej det var nog en understrykning att det är olika system med olika syften som vänder sig till olika målgrupper.

Man behöver inte vara en härmapa vad gäller Apple,s affärsmodell för att tjäna pengar. Men vissa tycks tro det.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Jo, för det har varit svårt att få utvecklare och kvalitets program till Windows, Mac och Linux.

Visste att du skulle försöka misstolka den delen. Ibland kan det finnas andra värden en hur snyggt eller perfekt något är, men jag antar att du inte tycker om att folk publicerar reseberättelser här med bilder tagna av amatörer.

Dela på andra sajter

Borgmästarens Son

Testa att göra en återställning och sen lägga in säkerhetskopian.

Fungerar inte det återställer du och sen lägger INTE in säkerhetskopian och ser om det blir någon skillnad.

Nu är de som vanligt igen stort tack för hjälpen :)

Jag gick i ett kvarter idag
Som en gång var min hela värld
Allting var ju enklare då. Men ingenting kan bli var det var

Dela på andra sajter

GammalDansken

Har jag tolkat dej rätt?

I vilken grupp faller de som jobbar med open source programmering?

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Ähum... nu förstår jag inte riktigt hur det skulle vara ett problem för P3 eller någon annan att mot en blygsam avgift distribuera en app via App Store?

Vad jag vet finns inga krav på målgruppens storlek, och att passera Apples granskning torde inte vara något större problem.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

I vilken grupp faller de som jobbar med open source programmering?

Utan att påstå nånting självsäkert. Så har jag fått för mig att den inte skulle passera genom nålsögat på Apple. Men jag kan ha fel?

Skriva till android i det fallet är nog enklare.

Mvh Janne

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Utan att påstå nånting självsäkert. Så har jag fått för mig att den inte skulle passera genom nålsögat på Apple. Men jag kan ha fel?

Skriva till android i det fallet är nog enklare.

Mvh Janne

Tror att det har med kvalitetssäkring att göra.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Mvh Janne

Och målgruppen Android är dom som inte vill betala utan få allt gratis med andra ord.

Än hur det är så vill ingen jobba gratis och vi får väl se hur det går i framtiden.

Du själv kanske ska testa att jobba gratis ett tag så för vi se hur det går för dig.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jo, för det har varit svårt att få utvecklare och kvalitets program till Windows, Mac och Linux.

Visste att du skulle försöka misstolka den delen. Ibland kan det finnas andra värden en hur snyggt eller perfekt något är, men jag antar att du inte tycker om att folk publicerar reseberättelser här med bilder tagna av amatörer.

Faktum är att Android tappar utvecklare för att dom vill tjäna pengar men det är svårt.

Hur du sen fick till jämförelsen med reseberättelser och utveckling av appar att hänga ihop vet nog bara du själv

Dela på andra sajter

Och målgruppen Android är dom som inte vill betala utan få allt gratis med andra ord.

Än hur det är så vill ingen jobba gratis och vi får väl se hur det går i framtiden.

Du själv kanske ska testa att jobba gratis ett tag så för vi se hur det går för dig.

Hur kan du få det till att appen är gratis lika med att utvecklaren inte tjänar pengar? Med den enkelspåriga logiken borde facebooks grundare gå på socialbidrag.

Mvh Janne

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Hur kan du få det till att appen är gratis lika med att utvecklaren inte tjänar pengar? Med den enkelspåriga logiken borde facebooks grundare gå på socialbidrag.

Mvh Janne

Ja dom utvecklare som inte lyckas lansera sitt program med reklam som intäkt tjänar inga pengar.

Eller ser du något annat sätt att tjäna pengar om appen inte kostar något och den är inte reklambaserad.

Och din logik att jämföra med FB är ändå mer enkelspårig

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Vad är det egentligen med Android användare som så styvnackat måste argumentera emot att betala för dom program man vill använda?

Jag kan delvis förstå valfriheten att kunna installera från vilken källa man vill men det innebär också att man kan installera program på olaglig väg och riskera att installera program med farlig kod.

Visst slinker det mellan program med farlig kod till iPhone också men chansen minimeras väsentligt.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Mvh Janne

Tala om för oss vilken målgrupp den riktar in sig på då.

Ungdomar och pensionärer som har dåligt med pengar? :)

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Tala om för oss vilken målgrupp den riktar in sig på då.

Ungdomar och pensionärer som har dåligt med pengar? :)

Njae dom köper nog en billig Apfån

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...