Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Jag kom att tänka på en sak. :)

När min mobil tröttnat för 100 år sedan, gick jag till Telia-butiken på Kungsgatan och sade att jag behövde en ny mobil :)

- Jaha sade tjejen. Vad ska du ha den till ?

- Jag ska svara i den när det ringer.

"Stenålder" eller va ?

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wUThai

Du skrev så här

Och då nämnde jag Airplay som är en funktion som iOS har men som Android inte har inbyggt och en av anledningarna till att jag väljer bort Android.

Och nej det är inte enbart för Apple prylar utan det finns i andra märken som Pioneer och du kan installera Airfoil på PC för att spela upp musik till din anläggning.

Just Airplay har jag ingen användning av. Jag streama musik och film till min Boxee eller till Squeezebox behöver nog inte mer än så idag och det funkar utmärkt. Jag har som sagt ingen koll på Airplay eller Airfoil.

Dela på andra sajter

Gjorde det samma men tyckte att 7 dagar var lite snålt - inte minst eftersom de påminnte om antal dagar kvar hela tiden.

Letade i stället upp programmet på PB och där fanns det - i alla fall till Android.

Efter att ha laddat hem det var det inga såna problem.

Hittade senare programmet Navigon och insåg vilken tur jag hadde att jag inte hann betala för det andra.

När jag testat det ett tag ska jag göra rätt för mig.

Jaså. Typisk hubsnyltarmentalitet. Det trodde jag inte om dig.

Ska betala för mig nån gång... kanske... om jag kommer ihåg... om det känns angeläget...

Samvetet måste ju dövas!

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

GammalDansken

Ska betala för mig nån gång... kanske... om jag kommer ihåg... om det känns angeläget...

Samvetet måste ju dövas!

Herr Chang har talat.

Det där med "nån gång . kanske . om jag kommer ihåg" får du stå för själv.

Vad är det man säger.. Tjuv tror alla andra stjäl

Ändrades av GammalDansken

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Samvetet måste ju dövas!

Herr Chang har talat.

GD, säger att han ska göra rätt för sig. Vad är problemet?

Dela på andra sajter

GD, säger att han ska göra rätt för sig. Vad är problemet?

Problemet är att han säger att han ska prova innan han betalar. Uppenbarligen vill leverantören att han ska stå ut med diverse påminnelser om att han kör gratisversionen. Vilket förståeligt nog GD irriteras av.

Men nu är det så att det är den som skapat programmet som sätter villkoren. Att GD bryter mot detta kan knappast ursäktas.

Välj en annan leverantör om det nu är så irriterande.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

GammalDansken

Problemet är att han säger att han ska prova innan han betalar. Uppenbarligen vill leverantören att han ska stå ut med diverse påminnelser om att han kör gratisversionen. Vilket förståeligt nog GD irriteras av.

Men nu är det så att det är den som skapat programmet som sätter villkoren. Att GD bryter mot detta kan knappast ursäktas.

Välj en annan leverantör om det nu är så irriterande.

Herr Chang har talat.

Inget av detta förklarar ju dina fräcka antydningar om att jag inte kommer att betala för programmet.

Dela på andra sajter

Widgets, ändra launcher... Finns en uppsjö äv olika launchers själv använder jag Nova launcher. Ändra utseendet precis som du vill och som du tycker är snyggt. Själv så pillar jag en del med just utseendet dock inte nu på en månad då jag varit iväg. Men, kan du få detta utseendet på din Iphone? Jag kan få min att se ut som en Iphone, om jag vill men det vill jag såklart inte. :)

Ja om det är det skins som man tycker är viktigt.

Nu erkänner ju android själva att dom inte har riktigt flyt i användar-interfacet därför dom släppte 4.1 och sedan får vi samsung användare vänta månader innan samsung har portat dom med sitt jox ovanpå.

I mitt fall med Samsung Note så är prognosen oktober och den är prioriterad tillsammans med galaxy s3.

Jag vet appar som på iPhone gick felfritt som crashar stumt på android, samma app.

Dela på andra sajter

GammalDansken

... cut ...

Jag vet appar som på iPhone gick felfritt som crashar stumt på android, samma app.

Ja det gäller välja rätt version annars kan det bli som du skriver.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Kanske borde ha en firma som väljer rätt åt en, verkar det som.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ja om det är det skins som man tycker är viktigt.

Nu erkänner ju android själva att dom inte har riktigt flyt i användar-interfacet därför dom släppte 4.1 och sedan får vi samsung användare vänta månader innan samsung har portat dom med sitt jox ovanpå.

I mitt fall med Samsung Note så är prognosen oktober och den är prioriterad tillsammans med galaxy s3.

Skins? Vad har launcher med Skins att göra?

Dela på andra sajter

Kan man välja version på appar till iPhone?

Dela på andra sajter

Inget av detta förklarar ju dina fräcka antydningar om att jag inte kommer att betala för programmet.

Jaså. Jag tyckte jag var ganska tydlig med att om även om du kommer att betala i slutändan, så är det ändå klandervärt beteende. Enligt min åsikt.

Om du kommer att betala, varför gör du inte det nu?

Om vi tänker oss situationen att du vill sälja din bil. En möjlig köpare dyker upp, men han vill provköra din bil i en månad innan han bestämmer sig. Han har icke tänkt sig att ge några utfästelser om köp eller att han ger dig någon som helst ersättning om han till slut inte vill köpa bilen.

Han kanske rentav inte kontaktar dig alls, utan bara snor din bil. Själv tycker han att han bara lånar den... lämnas givetvis tillbaka om han inte vill köpa.

Vad tycker du om det?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jaså. Jag tyckte jag var ganska tydlig med att om även om du kommer att betala i slutändan, så är det ändå klandervärt beteende. Enligt min åsikt.

Om vi tänker oss situationen att du vill sälja din bil. En möjlig köpare dyker upp, men han vill provköra din bil i en månad innan han bestämmer sig. Han har icke tänkt sig att ge några utfästelser om köp eller att han ger dig någon som helst ersättning om han till slut inte vill köpa bilen.

Vad tycker du om det?

Herr Chang har talat.

En korkad jämförelse.

Dela på andra sajter

Naturligtvis så är det en funktion du inte behöver.för du har inte den :giggle:

Jag baserar mitt omdöme efter samma kriterier som alla andra gör om iPhone.

Citera mig där jag säger hur bra mina grejer är? Det jag gör är försvarar mot direkta felaktigheter.

Fram tills du ställde frågan om den hade screenshots hade jag aldrig ens känt behovet eller undrat om den hade den funktionen. Och jag ser fortfarande inte något behov av den funktionen..

Du försvarar väl alla påståenden som är det minsta negativa mot vilket Apple-produkt som helst...

Och varje gång med argumentet att påståendet är fel.

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Tack och Hej

En av felaktigheter är att man kan inte ändra skärmar och utseende på iPhone eller iPad. DET KAN MAN DET ÄR KONSTATERAT

Plus att man kan lägga appar i mappar Kan man göra det på Android??

Jag vill höra mer argument för varför iPhone är sämre än android

och vad kan kan göra med en android som inte kan göras med iPhone eller tvärtom

Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Smaken är som baken.

Jag vet appar som fungerar mycket bättre i Andriod än i IPhone också. För att inte tala om appar som Fungerar i Andriod men inte finns i IOS (för dom konkurrerar med Apple)

Sedan tycker jag om Widgets som inte finns motsvarande i IOS.

Sedan sist är jag ju gammal så jag behöver en större skärm än 3,5. Men alla i sekten har ju i många år predikat att 3,5 är det optimala. Ändå kommer dom att stå i kö i timmar för att få Iphone 5 då den har större skärm. Undrar vad dom kommer att säga då.

hf

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jo, det tror jag att man kan göra. Har för mig att jag gjort det på "fjärrkontrollen" galaxy tab 5..eller vad den nu heter.

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Smaken är som baken.

Jag vet appar som fungerar mycket bättre i Andriod än i IPhone också. För att inte tala om appar som Fungerar i Andriod men inte finns i IOS (för dom konkurrerar med Apple)

Sedan sist är jag ju gammal så jag behöver en större skärm än 3,5. Men alla i sekten har ju i många år predikat att 3,5 är det optimala. Ändå kommer dom att stå i kö i timmar för att få Iphone 5 då den har större skärm. Undrar vad dom kommer att säga då.

hf

Där har du en poäng. WIDGETS

Flera argument men ingen tjafs

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Jo, det tror jag att man kan göra. Har för mig att jag gjort det på "fjärrkontrollen" galaxy tab 5..eller vad den nu heter.

Det kunda jag inte på min HTC Flyer

Dela på andra sajter

Guest wUThai

En av felaktigheter är att man kan inte ändra skärmar och utseende på iPhone eller iPad. DET KAN MAN DET ÄR KONSTATERAT

Jag vill höra mer argument för varför iPhone är sämre än android

och vad kan kan göra med en android som inte kan göras med iPhone eller tvärtom

Hehe... Du kör ju Android och vet inte om man kan skapa mappar? Ne, håll du dig till Iphone så håller vi oss som trivs och kan med Android oss till det. :)

Och, jo man kan skapa mappar. :)

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Hehe... Du kör ju Android och vet inte om man kan skapa mappar? Ne, håll du dig till Iphone så håller vi oss som trivs och kan med Android oss till det. :)

Och, jo man kan skapa mappar. :)

Där har du fel. Inte i alla enheter. :crazy:

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Där har du fel. Inte i alla enheter. :crazy:

Jasså? Vilken version kör du av Android? Jag har alltid kunnat skapa mappar. I ICS så dra man bara en ikon till en annan ikon och vips så har du en map. Den kan du döpa om till vilket namn du vill.

Dela på andra sajter

Samvetet måste ju dövas!

Herr Chang har talat.

Du har aldrig hört talas om pröva på versioner?

Ska jag kalla din vresiga stil typisk äpple mentalitet?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

En korkad jämförelse.

Åtminstone ett korkat svar. Du har som vanligt inte svar på tal.

Smaken är som baken.

hf

Det där har du fått om bakfoten. Det är möjligt att Apple kommer med en 4" skärm, men troligen blir den då 16:9 dvs samma bredd som iPhone 4S. Dvs lika lätt att nå över hela skärmen med en tumme. I teorin ;)

Jasså? Vilken version kör du av Android? Jag har alltid kunnat skapa mappar. I ICS så dra man bara en ikon till en annan ikon och vips så har du en map. Den kan du döpa om till vilket namn du vill.

Det tror jag säkert. Och denna funktion likt mycket annat snodd från iOS.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...