Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Får man fråga vad som inte var så bra och varför köpte du en till när du insåg redan när du hade Desiren att Android inte var nåt för dig? Vad upplevde du som dåligt med SII t.ex.?

Jag har full förståelse att folk väljer Iphone det är en enkel och bra telefon som kommer i ett färdigt paket. Android är ju för den som gillar att "pilla" med telefonen med en massa möjligheter till att ändra och få telefonen som man SJÄLV vill ha den. Gillar man inte det konceptet så ska man absolut hålla sig till Iphone där Apple dikterar om vad du kan göra och inte kan.

HTC

Ja. När det gäller HTC började det ju redan i butiken. "ska jag installera den åt dig ? ",

-Ja tack.

knappa, knappa.

- Vill du ha Thai eller Engelska ?

. Svenska, tack.

- Nä det går inte. Du får tanka hem nått från internet. (Apple = x i ruta "Svenska")

Väl hemma och kollade och tankade hem lite appar, efter ett tag blev det du har för många fönster (Windows-varning :crazy: )

Jag stängde ner "allt" men det hjälpte inte. Försökte stänga av. Det slutade med att jag var tvungen att ta ur batteriet.

Tror du jag var trött vid det här laget.

Jag hittade inga kul appar som jag inte hade i iPhonen.

Det positiva var ju att alla appar var gratis :great:

Men det har dom visst ändrat på ?

Samsung Galaxy II

Ja, anledningen till detta köp var ju att den var så fantastisk att det knappt fanns på kartan. :wink:

+++ Kanonfin skärm :14:

Det där med Svenskt tangentbord kunde jag ju nu.

Men det var ju som sagt som den andra. Dessutom sitter en del knappar fel för mina prinskorvsfingrar och kommer därför åt fel knappar i ett.

Dessutom verkar det som om Samsung är ännu mera restriktiva till att släppa appar "som inte passar dom" som Apple är :nono:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Lappen

Jag ser inget behov av att ta screenshots...

Och vad baserar du ditt omdöme "skittelefon" på ?

Du brukar ju bara tala om hur bra dina grejor är och undvika att använda ordet "skit" om andras saker...

Naturligtvis så är det en funktion du inte behöver.för du har inte den :giggle:

Jag baserar mitt omdöme efter samma kriterier som alla andra gör om iPhone.

Citera mig där jag säger hur bra mina grejer är? Det jag gör är försvarar mot direkta felaktigheter.

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Android är ju för den som gillar att "pilla" med telefonen med en massa möjligheter till att ändra och få telefonen som man SJÄLV vill ha den

Vad är det som man kan göra med en iPhone som går inte att göra med en android och tvärtom?

Dela på andra sajter

Vad är det som man kan göra med en iPhone som går inte att göra med en android och tvärtom?

Med Äpplet kan man göra saker, t.ex. använda appar som fungerar.

istf att bli förb. och gå i taket när det inte fungerar.

Med en Android kan man gå i taket och bli förb...

men det slipper man med Äpplet :D

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Kan bara tala för mig själv.

Gillar enkelheten med iPhone och har därmed även den åstikten att om man kör JB på sin iPhone så har man köpt fel telefon.

Om det är något som rent av är bättre eller sämre med iPhone vet jag inte.

Eller ja, det som är bättre med iPhon är enligt mig touch känslan. Den flyter på bättre än de Android lurar jag testat.

Med det sagt så ska jag även tillägga att jag inte har testat SIII eller någon annan av topp telefonerna.

Ja, det finns väl många anledningar om varför folk JB sin Iphone. Men jag håller med dig att man nog köpt fel telefon ifall man JB sin Iphone, man får ju ifrån konceptet med en stabil och enkel telefon när man JB. Dock är inte så fallet när man roota en Android lur, där det finns en uppsjö av rommar allt från helt rena rommar utan tillstymmelse till bloatware vilket gör telefonen så mycket rappare.

Angående touch känslan så håller jag med även där att dom Iphone jag lekt med så har den väldigt bra touch. Speciellt när Iphone kom så fanns det ingen Android lur som kunde mäta sig där, där var Iphone överlägsen. Men idag så är det en annan femma.. har man känt på en HOX, SIII eller nån annan toplur så ligger Iphone efter i det mesta. Skärmen på HOX och SIII är fantastisk bra imo,

HTC

Ja. När det gäller HTC började det ju redan i butiken. "ska jag installera den åt dig ? ",

-Ja tack.

knappa, knappa.

- Vill du ha Thai eller Engelska ?

. Svenska, tack.

- Nä det går inte. Du får tanka hem nått från internet. (Apple = x i ruta "Svenska")

Väl hemma och kollade och tankade hem lite appar, efter ett tag blev det du har för många fönster (Windows-varning :crazy: )

Jag stängde ner "allt" men det hjälpte inte. Försökte stänga av. Det slutade med att jag var tvungen att ta ur batteriet.

Tror du jag var trött vid det här laget.

Jag hittade inga kul appar som jag inte hade i iPhonen.

Det positiva var ju att alla appar var gratis :great:

Men det har dom visst ändrat på ?

Samsung Galaxy II

Ja, anledningen till detta köp var ju att den var så fantastisk att det knappt fanns på kartan. :wink:

+++ Kanonfin skärm :14:

Det där med Svenskt tangentbord kunde jag ju nu.

Men det var ju som sagt som den andra. Dessutom sitter en del knappar fel för mina prinskorvsfingrar och kommer därför åt fel knappar i ett.

Dessutom verkar det som om Samsung är ännu mera restriktiva till att släppa appar "som inte passar dom" som Apple är :nono:

Vad var det han skulle installera? :) När jag fick min Desire behövde jag inte installera nånting? Angående vilket språk beror ju på att du köpte den i Thailand? Angående gratis appar så finns det en hel uppsjö av det. Att alla appar ska ha varit gratis stämmer däremot inte, men Android har fler gratis appar än Iphone, så var det innan iaf... hur det är nu har jag ingen koll på och inget jag bry mig om heller för den delen.

Du har ju iaf testat Android och insåg att du inte gillade det, inget fel i det. Kör du på med Iphone, det viktigaste är ju att du är nöjd det är ju det enda som räknas. :)

Dela på andra sajter

Får man fråga vad som inte var så bra och varför köpte du en till när du insåg redan när du hade Desiren att Android inte var nåt för dig? Vad upplevde du som dåligt med SII t.ex.?

Jag har full förståelse att folk väljer Iphone det är en enkel och bra telefon som kommer i ett färdigt paket. Android är ju för den som gillar att "pilla" med telefonen med en massa möjligheter till att ändra och få telefonen som man SJÄLV vill ha den. Gillar man inte det konceptet så ska man absolut hålla sig till Iphone där Apple dikterar om vad du kan göra och inte kan.

Jaha, och tydligen väljer "folk" bort HTC vad gäller mobiler. Vinsten halverad andra kvartalet 2012:

http://www.engadget.com/2012/07/06/htc-q2-2012-results-57-8-percent-fall-in-net-profit/

Och så har man sluta sälja sin produkt i Brasilien?

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Kör du på med Iphone, det viktigaste är ju att du är nöjd det är ju det enda som räknas

F-n du är ju en klok man, wUTai. :great:

Har jag inte märkt förut. :crazy::ironi:

PS. till P3

Citera del av inlägg funkar nu :14:

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Ja, och även Apple gick inte lika bra som förväntat. :)

Äpple har gått bra. Det är analytiker som är inte nöjda då deras aktier har inte stigit tillräcklig mycket som de hade förväntat sig.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag kan nog göra allt en Iphone kan med en Android lur. Men inte tvärtom. Hade inte du haft en Android lur btw? Isf borde du ju veta skillnaden?

Dela på andra sajter

Jag kan nog göra allt en Iphone kan med en Android lur. Men inte tvärtom. Hade inte du haft en Android lur btw? Isf borde du ju veta skillnaden?

Jag tankade hem "Sygic SE Asia" (GPS-program) till HTC och Galaxen för en testperiod på 7 dagar.

Såg ut att funka.

Försökte registrea mig. Inga priser. Inget svar. :(

Höll på i 3 dagar.

Jag gav upp och tankade hem samma app från Apple.

Kostade skjortan och ingen testtid.

Men funkade klockrent från sekund 0. :14:

Ändrades av Keithan

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag tankade hem "Sygic SE Asia" (GPS-program) till HTC och Galaxen för en testperiod på 7 dagar.

Såg ut att funka.

Höll på i 3 dagar.

Själv behövde jag inte tanka nåt gps program. Då Navigon ligger i luren och funkar perfekt.. funkade även i Thailand utan problem. :)

Dela på andra sajter

GammalDansken

Såg ut att funka.

Höll på i 3 dagar.

Gjorde det samma men tyckte att 7 dagar var lite snålt - inte minst eftersom de påminnte om antal dagar kvar hela tiden.

Letade i stället upp programmet på PB och där fanns det - i alla fall till Android.

Efter att ha laddat hem det var det inga såna problem.

Hittade senare programmet Navigon och insåg vilken tur jag hadde att jag inte hann betala för det andra.

När jag testat det ett tag ska jag göra rätt för mig.

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Det har jag hört många gånger. Kan du vara mera konkret??

Jag har både iPhone 4S och en HTC Flyer.

Båda har fördelar och nackdelar ingen är perfekt

Ändrades av Lobuz
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det har jag hört många gånger. Kan du vara mera konkret??

Jag har både iPhone 4S och en HTC Flyer.

Båda har fördelar och nackdelar ingen är perfekt

Widgets, ändra launcher... Finns en uppsjö äv olika launchers själv använder jag Nova launcher. Ändra utseendet precis som du vill och som du tycker är snyggt. Själv så pillar jag en del med just utseendet dock inte nu på en månad då jag varit iväg. Men, kan du få detta utseendet på din Iphone? Jag kan få min att se ut som en Iphone, om jag vill men det vill jag såklart inte. :)

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Widgets, ändra launcher... Finns en uppsjö äv olika launchers själv använder jag Nova launcher. Ändra utseendet precis som du vill och som du tycker är snyggt. Själv så pillar jag en del med just utseendet dock inte nu på en månad då jag varit iväg. Men, kan du få detta utseendet på din Iphone? Jag kan få min att är ut som en Iphone, om jag vill men det vill jag såklart inte. :)

Ändra utseende på skärmar på iPhone kan jag också det finns appar t.om gratis som du kan ändra startskärm, lägga till kalender och notiser direkt på skärmen

annars kan man ju dra notis skärmen ner så har man allt där.

Mera?

Ändrades av Lobuz
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det kan du säkert men alla saker fungerar inte så smidigt som med iOS.

Ta bara en sak som för mig är oumbärlig AirPlay,det finns program till Android som ska fungera med AirPlay men i praktiken fungerar det riktigt dåligt.

För mig är inte viktigaste att kunna anpassa,ändra utseendet på gränssnittet utan att dom funktioner jag vill ha fungerar bra och i dagsläget kan inte Android erbjuda mig det.

Dela på andra sajter

Widgets, ändra launcher... Finns en uppsjö äv olika launchers själv använder jag Nova launcher. Ändra utseendet precis som du vill och som du tycker är snyggt. Själv så pillar jag en del med just utseendet dock inte nu på en månad då jag varit iväg. Men, kan du få detta utseendet på din Iphone? Jag kan få min att är ut som en Iphone, om jag vill men det vill jag såklart inte. :)

Visst vill man leka så är en Android bra. Ser inte det som någon fördel. Jag har en HTC + en 4S. HTCn förpassades snabbt till en skrivbordslåda :)

Men men.. Haters gonna hate. Så är det bara.

Sand gör sig bäst på vykort :)

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ändra utseende på skärmar på iPhone kan jag också det finns appar t.om gratis som du kan ändra startskärm, lägga till kalender och notiser direkt på skärmen

annars kan man ju dra notis skärmen ner så har man allt där.

Mera?

Ja, vad är det du inte förstå? Kan du få samma utseende som jag har på min telefon eller inte? Nu har jag min telefon precis som jag själv vill ha den? Kan du få samma utseende och samma frihet att ändra som du vill? Efter några knapptryck så blev min telefon så här ful. :)

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag förstår inte att styla sin telefon ska vara ett argument för om den är bra eller inte?

Hur gamla är ni egentligen? :)

Alla får välja vad dom vill och att förlöjliga någon för att man inte väljer som sig själv är på en nivå som inte passar vuxna män.

Gillar man Android.kul var nöjd och glad

Gillar man iOS.kul var nöjd och glad

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det kan du säkert men alla saker fungerar inte så smidigt som med iOS.

Ta bara en sak som för mig är oumbärlig AirPlay,det finns program till Android som ska fungera med AirPlay men i praktiken fungerar det riktigt dåligt.

För mig är inte viktigaste att kunna anpassa,ändra utseendet på gränssnittet utan att dom funktioner jag vill ha fungerar bra och i dagsläget kan inte Android erbjuda mig det.

Airplay, är ju för Apple prylar? Så om man har en imac och apple tv så köper ju såklart inte en Android? Skulle iaf inte jag gjort... så jag förstår inte riktigt ditt resonemang. :) Alla funktioner jag behöver funkar hur bra som helst.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag förstår inte att styla sin telefon ska vara ett argument för om den är bra eller inte?

Hur gamla är ni egentligen? :)

Alla får välja vad dom vill och att förlöjliga någon för att man inte väljer som sig själv är på en nivå som inte passar vuxna män.

Gillar man Android.kul var nöjd och glad

Gillar man iOS.kul var nöjd och glad

Jag förlöjligar väl inte nån? Jag svara på Lobuz frågor inget annat. Sen om du tog illa vid dig att jag sa att min telefon blev ful när jag använde Iphone launcher, sorry isf. :)

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Ja, vad är det du inte förstå? Kan du få samma utseende som jag har på min telefon eller inte? Nu har jag min telefon precis som jag själv vill ha den? Kan du få samma utseende och samma frihet att ändra som du vill? Efter några knapptryck så blev min telefon så här ful. :)

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Airplay, är ju för Apple prylar? Så om man har en imac och apple tv så köper ju såklart inte en Android? Skulle iaf inte jag gjort... så jag förstår inte riktigt ditt resonemang. :) Alla funktioner jag behöver funkar hur bra som helst.

Du skrev så här

Jag kan nog göra allt en Iphone kan med en Android lur

Och då nämnde jag Airplay som är en funktion som iOS har men som Android inte har inbyggt och en av anledningarna till att jag väljer bort Android.

Och nej det är inte enbart för Apple prylar utan det finns i andra märken som Pioneer och du kan installera Airfoil på PC för att spela upp musik till din anläggning.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag förlöjligar väl inte nån? Jag svara på Lobuz frågor inget annat. Sen om du tog illa vid dig att jag sa att min telefon blev ful när jag använde Iphone launcher, sorry isf. :)

Jag menade inte dig när skrev förlöjliga och det vet du.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...