Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Här har ni att bita i; ifånar i fancluben. Fundamentalisternas himmel!

"Apple verkar vara på väg att slänga ut Googles karttjänst från sina kommande varianter av den smarta mobilen Iphone."

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/teknik-och-telekom/apple-vill-slanga-ut-google-maps_7255849.svd

Är det inte jobbigt att vara så bitter, famlandes i win-träsket med avundsjukan gnagande på axlarna dag ut och dag in?

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?015rt4

Tapatalk

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andersbangkok

Är det inte jobbigt att vara så bitter, famlandes i win-träsket med avundsjukan gnagande på axlarna dag ut och dag in?

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?015rt4

Tapatalk

Det var en intelligent kommentar till artikeln jag länkade till :-) Du är en bra representant för de jag just skrev om i mitt inlägg "ifåne" och fundamentalist :-)

Har du någon kommentar till artikeln? Kanske "vi ifån-fans behöver inte tänka själva vad vi vill ha i telefonen; det gör Apple åt oss" eller liknande??? :thumbsup:

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Sekten blir mer sluten och sektmedlemmarna blundar och följer efter oavsett var det bär hän. :)

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Nu väntar vi bara på Bagdad bobs klassiska härmapor he he

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det var en intelligent kommentar till artikeln jag länkade till :-) Du är en bra representant för de jag just skrev om i mitt inlägg "ifåne" och fundamentalist :-)

Har du någon kommentar till artikeln? Kanske "vi ifån-fans behöver inte tänka själva vad vi vill ha i telefonen; det gör Apple åt oss" eller liknande??? :thumbsup:

Med tanke på att Apple köpt ett svenskt företag för att byta ut Google kan jag inte sen något negativt med det.

http://alltommac.se/nyheter/apple-koper-svenska-kartforetaget-c3/

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Sekten blir mer sluten och sektmedlemmarna blundar och följer efter oavsett var det bär hän. :)

wUThai kan man skapa ett Google konto UTAN en gmail adress?

Vem är det som äger Gmail?

Kan man skapa ett Apple kontot med vilken adress man vill?

Så frågan är vem som låser in sina kunder egentligen när man inte kan välja vilken mail man vill ha.

Dela på andra sajter

andersbangkok

Med tanke på att Apple köpt ett svenskt företag för att byta ut Google kan jag inte sen något negativt med det.

http://alltommac.se/...tforetaget-c3/

Nej det är klart! Låt storebror bestämma vad du ska använda. Inget fel med det. Då slipper du ju valfriheten

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."

Dela på andra sajter

Ja, det går att skapa Google konton utan gmail adress och att använda det i mobilen.

Om du däremot vill använda gmail så måste du ha ett gmailkonto.

Ändrades av elephant
Dela på andra sajter

Ang. kartorna så ska det bli intressant att se vad Apple kommer med. Tror inte att Apple är så dumma så att de förbjuder Google Maps helt, (i alla fall i början) eftersom att de i så fall kommer att få många utvecklare och användare emot sig.

Det är samma kartfunktion som hitta.se lanserade för några år sedan. Då fungerade den halvbra, men den har troligen blivit mycket bättre nu. Var inne på hitta.se nu för att testa den och det verkar som om de har tagit bort funktionen nu.

Hoppas att det inte har något med Apple köp av C3 att göra...

[media=]

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nej det är klart! Låt storebror bestämma vad du ska använda. Inget fel med det. Då slipper du ju valfriheten

Så vad är skillnaden att Apple "tvingar" mig att använda Google Maps mot sina egna?

Det är väl ingen idé att nämna att jag kan ladda ner +100 olika kartprogram för i din värld är det alla fall ingen valfrihet.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ja, det går att skapa Google konton utan gmail adress och att använda det i mobilen.

Om du däremot vill använda gmail så måste du ha ett gmailkonto.

Nu vet jag inte exakt vilken Android version som min bekant har i sin Motorola telefon.

Men det går inte att välja vilken adress som helst utan @gmail.com är ett fast värde när man ska logga in på Google kontot.

Och för han som inte är så teknisk är det ett stort företag att skapa ett konto.

Jag skojade med honom och sa vilken dålig telefon du har...fick till svar "Telefonen är skit bra utan det är jag som är skit dålig" :)

Dela på andra sajter

Här har ni att bita i; ifånar i fancluben. Fundamentalisternas himmel!

"Apple verkar vara på väg att slänga ut Googles karttjänst från sina kommande varianter av den smarta mobilen Iphone."

http://www.svd.se/na...aps_7255849.svd

Nja, du angav ju redan nivån på din frågeställning med det intelligenta påståendet "ifånar i fancluben" och sen"vi ifån-fans behöver inte tänka själva vad vi vill ha i telefonen; det gör Apple åt oss".

Så du är ju bara ute efter tjafs!

Ändrades av tomurdoc

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Nu vet jag inte exakt vilken Android version som min bekant har i sin Motorola telefon.

Men det går inte att välja vilken adress som helst utan @gmail.com är ett fast värde när man ska logga in på Google kontot.

Och för han som inte är så teknisk är det ett stort företag att skapa ett konto.

Jag skojade med honom och sa vilken dålig telefon du har...fick till svar "Telefonen är skit bra utan det är jag som är skit dålig" :)

Det är sant att om du väljer att skapa ett helt nytt Googlekonto ifrån telefon så är det oftast förvalt att vara ett gmailkonto. Du behöver aldrig använda gmailadressen om du inte vill, det ända det betyder är att ditt konto kommer ha @gmail.com med i användarnamnet. Alltså ungefär som Apple gjorde MobileMe.

Har du däremot någon gång skapat ett konto på någon av Googles tjänster så kan du använda det kontot istället.

Sedan är det helt frivilligt att koppla telefonen till ett Googlekonto. Vill du inte att den skall vara kopplad så kan du hoppa över det steget. Telefonen kommer att fungera lika bra, du kan installera appar och använda telefonen som precis vanligt. Det är först när du vill använda någon av Googles tjänster som du behöver ha ett Googlekonto.

Dela på andra sajter

andersbangkok

Så vad är skillnaden att Apple "tvingar" mig att använda Google Maps mot sina egna?

Det är väl ingen idé att nämna att jag kan ladda ner +100 olika kartprogram för i din värld är det alla fall ingen valfrihet.

På vilket sätt "tvingar" Google dig att använda Google Maps?

Däremot förbjuder Apple dig att använda Google Maps.

Ser du skillnaden?

Men...egentligen har du rätt i att tråden är för er som gillar Apple så jag lägger ner denna diskussion nu. Det var kanske oövertänkt att informera er Apple-fan om det jag skrev.

So long!

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ser du skillnaden?

Men...egentligen har du rätt i att tråden är för er som gillar Apple så jag lägger ner denna diskussion nu. Det var kanske oövertänkt att informera er Apple-fan om det jag skrev.

So long!

Jag vet inte hur gammal du är eller om du bara spelar ung och dum.

Men det är tydligt att du inte har något som helst begrepp om fakta när du kommer med dina antydningar och påståenden.

Var har jag skrivit att Google tvingar mig att använda Google maps?

Lägg av med att komma med påståenden och ge sken av att jag har sagt det.

Det är en jävla fult sätt när argumenten tryter och du inte vill stå med brallorna nere och se löjlig ut.

Och Apple tvingar mig inte att använda Google Maps utan jag kan ladda ner en uppsjö av program från App store som använder andra kartor.

Nu har Google maps varit en bra leverantör av kartor till iPhones inbyggda kartprogram men nu har Apple valt att gå en annan väg och förhoppningsvis göra en bra funktion bättre.

Eller du kanske tycker det är fel att försöka förbättra sig?

Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag vet inte hur gammal du är eller om du bara spelar ung och dum.

Men det är tydligt att du inte har något som helst begrepp om fakta när du kommer med dina antydningar och påståenden.

Var har jag skrivit att Google tvingar mig att använda Google maps?

Lägg av med att komma med påståenden och ge sken av att jag har sagt det.

Det är en jävla fult sätt när argumenten tryter och du inte vill stå med brallorna nere och se löjlig ut.

Och Apple tvingar mig inte att använda Google Maps utan jag kan ladda ner en uppsjö av program från App store som använder andra kartor.

Nu har Google maps varit en bra leverantör av kartor till iPhones inbyggda kartprogram men nu har Apple valt att gå en annan väg och förhoppningsvis göra en bra funktion bättre.

Eller du kanske tycker det är fel att försöka förbättra sig?

:14: :14: :rotfl: :rotfl:

Du är som ett instabilt sprängämne så fort något som kan tolkas negativt om Apple skrivs.

Vilken funktion har dom gjort bättre? Hur har dom förbättrat sig? Är det inte bra att DU kan välja; inte storebror?

Dela på andra sajter

Herr Chang

Du är som ett instabilt sprängämne så fort något som kan tolkas negativt om Apple skrivs.

Vilken funktion har dom gjort bättre? Hur har dom förbättrat sig? Är det inte bra att DU kan välja; inte storebror?

Det är ju inte första gången Applehatare försöker göra sig viktiga, baserat endast på lösa rykten.

Apple har inte meddelat något om detta, så jag tycker att du kan vänta åtminstone till måndag då vi kanske får fakta från källan...

Du gör dig löjlig när du kräver besked om Apples kartor, just nu är det bara Apple som vet.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

andersbangkok

Det är ju inte första gången Applehatare försöker göra sig viktiga, baserat endast på lösa rykten.

Apple har inte meddelat något om detta, så jag tycker att du kan vänta åtminstone till måndag då vi kanske får fakta från källan...

Du gör dig löjlig när du kräver besked om Apples kartor, just nu är det bara Apple som vet.

Herr Chang har talat.

Du såg att jag citerade en text i en tidning? Det måste man väl kunna göra eller har vi andra källkritiska krav just när det gäller Apple än annat här på forumet.

Jag har inte krävt besked, bara spekulerat i artikeln.

Ni bägge är som instabila sprängämnen när det gäller ifån och Apple :-) Känsligt område? :-)

Ändrades av andersbangkok

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag har inget emot att höra kritik mot Apple för det vet alla att dom är inte gudfruktiga och ofelbara.

Men jag blir förbannad när idi*ter som du lägger ord i min mun. Kommer med diffusa inlägg och med vaga antydningar att jag har sagt si eller så.

Och hur många gånger måste jag tala om för dig att jag har valmöjligheten att välja mellan flera olika leverantörer av karttjänster.

Eller vill du än en gång visa din okunskap att påstå motsatsen?

Det är riktigt kul att se dina uttalanden om storebror när du är själv styrd av storebror i form av Google men det är du för blind att se.

Dont be evil är Googles inofficiella moraliska rättesnören...jo tjena vakna upp din pajas.

http://disruptive.nu/2011/09/05/sanningen-bakom-googles-dont-be-evil/

Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag har inget emot att höra kritik mot Apple för det vet alla att dom är inte gudfruktiga och ofelbara.

Men jag blir förbannad när idi*ter som du lägger ord i min mun. Kommer med diffusa inlägg och med vaga antydningar att jag har sagt si eller så.

Och hur många gånger måste jag tala om för dig att jag har valmöjligheten att välja mellan flera olika leverantörer av karttjänster.

Eller vill du än en gång visa din okunskap att påstå motsatsen?

Det är riktigt kul att se dina uttalanden om storebror när du är själv styrd av storebror i form av Google men det är du för blind att se.

Dont be evil är Googles inofficiella moraliska rättesnören...jo tjena vakna upp din pajas.

http://disruptive.nu...s-dont-be-evil/

:thumbsup:

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ni bägge är som instabila sprängämnen när det gäller ifån och Apple :-) Känsligt område? :-)

Du tycker det är ok att komma med falska påståenden...förlåt i ditt fall är det okunniga påståenden.

Det går inte en dag när man får höra okunniga kommentarer från fandroid anhängare.

Rent utav personliga påhopp bara för att man har ett specifikt märke av telefon.

Nästintill okända människor som kommenterar hur dum jag kan vara som köper en iPhone.

Så ja det är ett känsligt område men det intressanta i kråksången är påhoppen är enkelriktad.

Skulle aldrig falla mig in att ifrågasätta någons val av telefon utan jag har flera gånger rekommenderat Android för jag tror att det är ett bättre val för personen i fråga.

Men du har helt rätt i att jag överreagerar för denna kommentar av dig.

Varför hålla på och krångla från början? Kan ni inte bara köpa en iphone som inte är låst till en särskild operatör??? :crazy:

Varje Android jag köper är helt öppen; är inte iphone det???

Visar bara att du är okunnig och det du skriver har inget värde eller substans.

Till skillnad mot dig så VET jag en del om Android för det intresserar mig att veta.

Dela på andra sajter

andersbangkok

Du tycker det är ok att komma med falska påståenden...förlåt i ditt fall är det okunniga påståenden.

Det går inte en dag när man får höra okunniga kommentarer från fandroid anhängare.

Rent utav personliga påhopp bara för att man har ett specifikt märke av telefon.

Nästintill okända människor som kommenterar hur dum jag kan vara som köper en iPhone.

Så ja det är ett känsligt område men det intressanta i kråksången är påhoppen är enkelriktad.

Skulle aldrig falla mig in att ifrågasätta någons val av telefon utan jag har flera gånger rekommenderat Android för jag tror att det är ett bättre val för personen i fråga.

Men du har helt rätt i att jag överreagerar för denna kommentar av dig.

Visar bara att du är okunnig och det du skriver har inget värde eller substans.

Till skillnad mot dig så VET jag en del om Android för det intresserar mig att veta.

:14::thumbsup::bs_spam::zzz:

Ändrades av andersbangkok

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Ser du skillnaden?

So long!

Apple förbjuder ingen att använda google map utan ersätter det i systemet med sin egen tjänst.

Det kommer att finnas förfarande att lada Google earth och maps som externa appar .

För det andra ingen tvingar någon att köpa iPhone eller iPad. :crazy: Eller?

Dela på andra sajter

andersbangkok

Apple förbjuder ingen att använda google map utan ersätter det i systemet med sin egen tjänst.

Det kommer att finnas förfarande att lada Google earth och maps som externa appar .

För det andra ingen tvingar någon att köpa iPhone eller iPad. :crazy: Eller?

Det vore väl bra om det är så. Var har du fått den informationen från? Det framgår nämligen inte i den artikel jag länkade till.

För det andra; jag har inte påstått att någon tvingar varken mig eller annan att köpa ifån. Har du läst det i något av mina inlägg så måste jag ha gjort en tankevurpa.

Kan du vänligen kopiera det inlägget så jag kan se? Själv hittar jag det inte.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det vore väl bra om det är så. Var har du fått den informationen från? Det framgår nämligen inte i den artikel jag länkade till.

För det andra; jag har inte påstått att någon tvingar varken mig eller annan att köpa ifån. Har du läst det i något av mina inlägg så måste jag ha gjort en tankevurpa.

Kan du vänligen kopiera det inlägget så jag kan se? Själv hittar jag det inte.

Nej nej svara på min fråga först där du påstår att jag sagt att det är Google som tvingar mig att använda Google maps.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...