Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Jag kommer ihåg i början när Apple släppte sin iPhone och folk klagade på forum att den var så dyr.

Visst den är dyr men man kan använda den länge för uppdateringar kommer med jämna mellanrum.

Frugan har en 3GS som är 3år och den går fortfarande att använda men frågan är om det fortfarande kommer uppdateringar till en Android-lur i samma prisklass.

Har jag gjort verkligen det? Citera var jag skrivit det.

Alla är vi olika men om jag köper en elektronik sak så vill jag att den ska gå använda ett bra tag.

Vill inte känna att jag måste byta hela tiden bara för att "hänga med"

Jag vill helt enkelt få valuta för mina pengar om det är fel i era ögon så låt det vara det.

Att tillverkaren släpper uppdateringar så man kan få ta del av nya funktioner fast det finns nyare modeller kan jag inte se något fel med.

Sen om du läser nogrannare vad jag skrev så konstaterar jag konsekvensen av det du skriver.

Jag missunnar dig inte alls att få valuta för pengarna. Men när du helt sågar dom andra telefonerna som kvalificerat skit för att dom inte passar dina kravspecar för vad en telefon ska vara. Så upplever jag det du skriver som arroggant.

Jag har flera i min familj som kör Iphone och flera som kör Android. Och i det stora hela kan jag konstatera att dom fungerar ungefär lika tillfredställande till det mesta.

Anledningen att jag köper in Androidlurar till företaget är av 2 skäl. Dels finns det Androidlurar som är mycket stryktåligare. Och sen är det priset.

Jag har en anställd som körde Iphone 4. Fungerade mycket bra ända tills skärmen sprack ordentligt för honom.

Kan även hända med android. Sådär är det egentligen ingen skillnad förutom dom samsung Galaxy Xcover som jag börjat köpa in. För att rörmokare behandlar telefoner hårt.

En klar fördel då är att en sådan lur kostar mindre än hälften i inköp och fungerar lika bra att jobba med som en iphone.

Om man sedan väljer att privat köpa Iphone är det upp till var och en.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest wUThai

Stackars Grabb.

Jag gav min gamla HTC desire till min grabb för 1,5 år sedan... Han blev inte glad kan jag meddela, - ``fan jag kommer att bli mobbad i plugget´´

På vilket sett led han av sin Desire? Öppenheten i OS:et? Eller var den bara helt enkelt för avancerad? :)

Min grabb kommer inte lida nåt. Han är 11 år så det blir nog inte så farligt trauma för honom. Btw, han får ICS i den då jag rootat den.

Dock så skulle ju grabben kanske haft en Iphone istället. Tanke på hur endimensionellt hela telefonen är uppbyggd. Btw, kan man sätta egen wallpaper nu i Iphone? :) Det är ju därför att telefonen är så bra för barn och pensionärer, finns inte så mycket man kan påverkar eller ändra i den. Därför är det en superlur för det klientelet. :)

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Sen om du läser nogrannare vad jag skrev så konstaterar jag konsekvensen av det du skriver.

Jag missunnar dig inte alls att få valuta för pengarna. Men när du helt sågar dom andra telefonerna som kvalificerat skit för att dom inte passar dina kravspecar för vad en telefon ska vara. Så upplever jag det du skriver som arroggant.

Jag har flera i min familj som kör Iphone och flera som kör Android. Och i det stora hela kan jag konstatera att dom fungerar ungefär lika tillfredställande till det mesta.

Anledningen att jag köper in Androidlurar till företaget är av 2 skäl. Dels finns det Androidlurar som är mycket stryktåligare. Och sen är det priset.

Jag har en anställd som körde Iphone 4. Fungerade mycket bra ända tills skärmen sprack ordentligt för honom.

Kan även hända med android. Sådär är det egentligen ingen skillnad förutom dom samsung Galaxy Xcover som jag börjat köpa in. För att rörmokare behandlar telefoner hårt.

En klar fördel då är att en sådan lur kostar mindre än hälften i inköp och fungerar lika bra att jobba med som en iphone.

Om man sedan väljer att privat köpa Iphone är det upp till var och en.

Mvh Janne

Du skrev detta

Och är det som du påstår så är ju skapandet av nya modeller helt överflödigt. Bara att uppdatera mjukvaran så är alla nöjda. Eller inte?

Efter en tolkning av detta.

Visst den är dyr men man kan använda den länge för uppdateringar kommer med jämna mellanrum.

Frugan har en 3GS som är 3år och den går fortfarande att använda men frågan är om det fortfarande kommer uppdateringar till en Android-lur i samma prisklass.

Var kan du se att jag har påstått att nya modeller är överflödiga?

Jag välkomnar nya modeller men jag förväntar mig att få uppdateringar ett bra tag för att få valuta för mina pengar.

Jag sågar inte andra märken utan det jag sågar är hanteringen av uppdateringarna för deras produkter.

Läs detta http://www.zdnet.com...t;siu-container

Om jag köper en Android-lur som inte är en omöjlighet så förväntar jag mig som i Apples fall att få framtida uppdateringar.

Men att vara i händerna på tillverkaren vad dom anser vara bäst och inte släppa bara för att jag valde "fel" modell och inte få en uppdatering är valet enkelt.

Alla går vi efter olika specar när vi köper telefoner och du räknade upp dina och jag ser inget konstigt i det.

För mig så vill jag använda sakerna länge och om man räknar efter hur länge vi använt 3GS:en är det inte många kronor i månaden.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det är fortfarande en viss skillnad att uppdatera EN telefonmodell! Än att uppdatera Samsung, HTC, Sony, Motorola och fan och hans moster. Jag trodde aldrig att jag skulle behålla min Desire så länge som jag gjorde.. men det är en fantastisk bra telefon på alla sätt. Det är ju precis som gamla datorer, det går inte att slänga in vilket OS som helst.. Att Apple klara uppdatera sina telefoner är ju såklart en självklarhet då alla deras telefoner är rena Apple produkter. HTC och Samsung är inte uppbyggda på samma vis, då OS:et måste funka med Sense eller touchwiz därav problemet med uppdateringar för de äldre modellerna. Men, det finns vägar att ta sig förbi det med om man klara av att rota en telefon. Om inte, då får man köpa en ny eller be nån roota den åt en. Stå sig HTC X sig lika bra som min Desire så kommer jag förmodligen köpa en ny om två år igen. Men det kanske blir tidigare än så. tanke på hur snabbt utvecklingen går inom Androidbaserade telefoner. Det kan man inte säga om Iphone att det hänt nåt speciellt sen Iphone 3. Men det är vad jag tycker.

Man köper den telefonen man tycker passa sitt ändamål. Jag tycker om idén att kunna göra min telefon så personlig som jag vill, den möjligheten har jag inte i Iphone. Har man sett en Iphone så har man sett alla. Väldigt tråkig telefon imo.

Dela på andra sajter

Du skrev detta

Efter en tolkning av detta.

Var kan du se att jag har påstått att nya modeller är överflödiga?

Jag välkomnar nya modeller men jag förväntar mig att få uppdateringar ett bra tag för att få valuta för mina pengar.

Om jag nu för 2a gången får förtydliga vad jag skrev så kanske med lite tur du läser det jag skriver.

Jag skrev aldrig att du påstod detta. Utan detta var enligt mig en konsekvens utav det du skrev. Även om du bevisligen inte förstod det själv.

Jag sågar inte andra märken utan det jag sågar är hanteringen av uppdateringarna för deras produkter.

Läs detta http://www.zdnet.com...t;siu-container

Om jag köper en Android-lur som inte är en omöjlighet så förväntar jag mig som i Apples fall att få framtida uppdateringar.

Men att vara i händerna på tillverkaren vad dom anser vara bäst och inte släppa bara för att jag valde "fel" modell och inte få en uppdatering är valet enkelt.

Alla går vi efter olika specar när vi köper telefoner och du räknade upp dina och jag ser inget konstigt i det.

För mig så vill jag använda sakerna länge och om man räknar efter hur länge vi använt 3GS:en är det inte många kronor i månaden.

Problemet är att du framför rena fördommar.

Jag har personligen en HTC desire HD. Och jag har under tid fått ett antal uppdateringar till denna.

Dom avägningar som görs angående om hur länge man ska släppa uppdateringar baseras rimligtvis på hårdvaran.Då jag anser att det kan knappast vara någon större nytta med att uppdatera in absurdum.

Och liktväl som att du inte trivs med att handla Android. Så är det ju knappast någon som står med en pistol i tinningen och talar om vilken telefon man ska köpa.

Det är helt fritt upp till var och en. Och jag får anta att det utgås ifrån dom induviduella kravspecar man sätter på telefonen man köper som avgör valet.

Och det är alldeles ypperligt att du trivs med din Iphone. Det jag däremot inte förstår är ditt korståg för att försvara produkten du äger.

Det ger intrycket som om du har provision på varje enhet som Apple säljer?

Jag skulle mycket väl kunna använda Iphone. Men jag personligen har kommit fram till att jag just nu i alla fall trivs bäst med android. Men vi lever i en föränderlig värld. Så det kanske ändras vem vet?

Sen är det upp till var och en vad dom trivs med. I ditt fall är det alldeles ypperligt att du trivs med Apple. Och vi kan konstatera att detta är ytterligare nånting att glädjas åt för att få en bra dag!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det är fortfarande en viss skillnad att uppdatera EN telefonmodell! Än att uppdatera Samsung, HTC, Sony, Motorola och fan och hans moster. Jag trodde aldrig att jag skulle behålla min Desire så länge som jag gjorde.. men det är en fantastisk bra telefon på alla sätt. Det är ju precis som gamla datorer, det går inte att slänga in vilket OS som helst.. Att Apple klara uppdatera sina telefoner är ju såklart en självklarhet då alla deras telefoner är rena Apple produkter. HTC och Samsung är inte uppbyggda på samma vis, då OS:et måste funka med Sense eller touchwiz därav problemet med uppdateringar för de äldre modellerna. Men, det finns vägar att ta sig förbi det med om man klara av att rota en telefon. Om inte, då får man köpa en ny eller be nån roota den åt en. Stå sig HTC X sig lika bra som min Desire så kommer jag förmodligen köpa en ny om två år igen. Men det kanske blir tidigare än så. tanke på hur snabbt utvecklingen går inom Androidbaserade telefoner. Det kan man inte säga om Iphone att det hänt nåt speciellt sen Iphone 3. Men det är vad jag tycker.

Man köper den telefonen man tycker passa sitt ändamål. Jag tycker om idén att kunna göra min telefon så personlig som jag vill, den möjligheten har jag inte i Iphone. Har man sett en Iphone så har man sett alla. Väldigt tråkig telefon imo.

Jag förstår precis vad du säger och har man dom önskemålen är Android perfekt för dig.

Samtidigt är det nackdelen med Android att det installeras på så många olika tillverkares telefoner att det blir svårt med uppdateringar.

Skiter man i att uppdatera utan har tänkt sig att bara använda den ett tag och sen byta kvittar det.

Ps. Ja man kan byta wallpaper ;)

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Problemet är att du framför rena fördommar.

Jag har personligen en HTC desire HD. Och jag har under tid fått ett antal uppdateringar till denna.

Dom avägningar som görs angående om hur länge man ska släppa uppdateringar baseras rimligtvis på hårdvaran.Då jag anser att det kan knappast vara någon större nytta med att uppdatera in absurdum.

Och liktväl som att du inte trivs med att handla Android. Så är det ju knappast någon som står med en pistol i tinningen och talar om vilken telefon man ska köpa.

Det är helt fritt upp till var och en. Och jag får anta att det utgås ifrån dom induviduella kravspecar man sätter på telefonen man köper som avgör valet.

Och det är alldeles ypperligt att du trivs med din Iphone. Det jag däremot inte förstår är ditt korståg för att försvara produkten du äger.

Det ger intrycket som om du har provision på varje enhet som Apple säljer?

Jag skulle mycket väl kunna använda Iphone. Men jag personligen har kommit fram till att jag just nu i alla fall trivs bäst med android. Men vi lever i en föränderlig värld. Så det kanske ändras vem vet?

Sen är det upp till var och en vad dom trivs med. I ditt fall är det alldeles ypperligt att du trivs med Apple. Och vi kan konstatera att detta är ytterligare nånting att glädjas åt för att få en bra dag!

Mvh Janne

Fördomar att vissa tillverkare inte släpper ut uppdateringar till sina telefoner i samma takt som Google släpper sina uppdateringar av Android?

Jag tycker det är rena fakta och det är synd om dom användare som köpt en telefon från "fel" tillverkare.

Du säger korståg. Ska vi testa att posta negativa saker i SGII tråden så får vi se vad som händer? :)

Tycker inte att bara för man säger positiva saker eller försvarar så är man en fan.

Är det så kan man aldrig säga gott ord om något utan att hamna i ett fack.

Jag har försvarat Android när jag pratat med vänner är jag då både ett Applefan och Androidfan? :)

Dela på andra sajter

På vilket sett led han av sin Desire? Öppenheten i OS:et? Eller var den bara helt enkelt för avancerad? :)

Min grabb kommer inte lida nåt. Han är 11 år så det blir nog inte så farligt trauma för honom. Btw, han får ICS i den då jag rootat den.

Dock så skulle ju grabben kanske haft en Iphone istället. Tanke på hur endimensionellt hela telefonen är uppbyggd. Btw, kan man sätta egen wallpaper nu i Iphone? :) Det är ju därför att telefonen är så bra för barn och pensionärer, finns inte så mycket man kan påverkar eller ändra i den. Därför är det en superlur för det klientelet. :)

Ja jag ska villigt erkänna att jag skiter i om man kan byta tapet... fullständigt.

Jag använder mest luren till att prata i och att surfa med både i jobbet å på fritid.

Ärligt så bryr jag mej inte hur och varför den fungerar, den ska bara göra det... Och det gör den...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja jag ska villigt erkänna att jag skiter i om man kan byta tapet... fullständigt.

Jag använder mest luren till att prata i och att surfa med både i jobbet å på fritid.

Ärligt så bryr jag mej inte hur och varför den fungerar, den ska bara göra det... Och det gör den...

Här har du en kanonmobil för dig

Är perfekt för ditt behov finns både surf och kamera i den kostar endast 499 kr53fbde74-1c11-63af.jpg

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Ändrades av Sam sip sam
Dela på andra sajter

Fördomar att vissa tillverkare inte släpper ut uppdateringar till sina telefoner i samma takt som Google släpper sina uppdateringar av Android?

Jag tycker det är rena fakta och det är synd om dom användare som köpt en telefon från "fel" tillverkare.

Du säger korståg. Ska vi testa att posta negativa saker i SGII tråden så får vi se vad som händer? :)

Tycker inte att bara för man säger positiva saker eller försvarar så är man en fan.

Är det så kan man aldrig säga gott ord om något utan att hamna i ett fack.

Jag har försvarat Android när jag pratat med vänner är jag då både ett Applefan och Androidfan? :)

Ja ordet fakta används ju flitigt på forumet.

Det låter förtroendeingivande när du anger saker om android som fakta. När du inte ens visste vad en bakåtknapp var i min fråga angående Ipad?

Det är väl knappast någon hemlighet att du framställer dig på detta forum som Apple,s största förespråkare. Då kan du väl knappast ta det med förvåning att folk sätter dig i ett visst fack vad gäller Android/Aple frågan just här.

Vad som sen händer i din privata gemenskap med dina privata vänner. Är ju knappast nånting som jag bör eller skall kommentera.

Jag kan konstatera att både Apple och Android är ganska högkvalitets lurar. Och jämför man dom med en nokia 2110 från 90 talet så står dom sig båda riktigt bra :thumbsup: .

Och jag vill gratulera dig av hela mitt hjärta till att du funnit en produkt du verkligen trivs med!!! Och jag hoppas? Att du kan göra det samma til dom som valt att använda sig av en annan produkt som dom trivs med? Det vore ju riktigt allvarligt om det krävdes en samsung för att ringa till en samsung o.s.v. Men som tur är är det inte så illa och i det stora hela så finns det flera produkter som tillfredställer flera människor.

Och kan man inte acceptera detta var än produkten heter som man förespråkar. Så uppvisar man klara tecken på sektliknande beteende! Och en stor varning bör utfästas.

Jag påstår inte att det är så illa i ditt fall. Men det kanske kan ge lite perspektiv på hur dina inlägg om Apple kan uppfattas av vissa.

Mvh Janne

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Ja nu utbringar vi en stor påskskål för alla smartphones ägare oavsett märke och modell

ja skål då och glad påsk allesammans

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ja ordet fakta används ju flitigt på forumet.

Det låter förtroendeingivande när du anger saker om android som fakta. När du inte ens visste vad en bakåtknapp var i min fråga angående Ipad?

Mvh Janne

Nej det finns ingen fysisk bakåtknapp på iPhone/iPad.

Men jag har då aldrig stött på något program/spel som inte har en bakåtknapp inprogrammerat som funktion.

Sen om man tycker det är bra eller inte är en smaksak och jag kan tänka mig att som Androidanvändare kan kännas konstigt.

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ja nu utbringar vi en stor påskskål för alla smartphones ägare oavsett märke och modell

ja skål då och glad påsk allesammans

Detsamma och nu tar jag mig en grogg :54:

Dela på andra sajter

Tack och Hej

Jag undrar vad har en andriod phone som iphone inte har och tvärtom vad har en iphone som Android saknar? :crazy:

Dela på andra sajter

Jag undrar vad har en andriod phone som iphone inte har och tvärtom vad har en iphone som Android saknar? :crazy:

Likheten är att båda har fanatiska anhängare som påstår att den andre är skit och deras "telefon" rockar fett och är Da´shit !!

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

Likheten är att båda har fanatiska anhängare som påstår att den andre är skit och deras "telefon" rockar fett och är Da´shit !!

Bra sammanfattat men, jag har iphone och jag hatar skiten :P

Dela på andra sajter

These vulnerabilities may allow an attacker to execute arbitrary code, cause a denial-of-service condition, or disclose sensitive information.

US-CERT encourages users and administrators to review Apple article HT5228 and apply any necessary updates to help mitigate the risks.

Additional information regarding CVE-2011-5035 can be found in the US-CERT Vulnerability Note VU#903934.

även google chrome finns update

från

http://www.us-cert.gov/current/#google_releases_google_chrome_181

Dela på andra sajter

Bra sammanfattat men, jag har iphone och jag hatar skiten :P

Då kan du fortfarande räddas ur sektens käftar i alla fall ! :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Detsamma och nu tar jag mig en grogg

Ja skål på dig lappen.

Och missuppfatta mig inte.Jag tycker att många av dina alster är mycket läsvärda och uppskattade!!!

Mvh Janne

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Three Apple engineers and three Microsoft engineers are traveling by train

to a conference. At the station, the three Microsoft engineers each buy

tickets and watch as the three Apple engineers buy only a single ticket.

"How are three people going to travel on only one ticket?" asks a Microsoft

engineer. "Watch and you'll see," answers the Apple engineer.

They all board the train. The Microsoft engineers take their respective

seats but all three Apple engineers cram into a rest room and close the

door behind them. Shortly after the train has departed, the conductor comes

around collecting tickets. He knocks on the rest room door and says, "Ticket,

please." The door opens just a crack and a single arm emerges with a ticket

in hand. The conductor takes it and moves on. The Microsoft engineers saw

this and agreed it was quite a clever idea. So after the conference, the

Microsoft engineers decide to copy the Apple engineers (as they always do)

on the return trip and save some money.

When they get to the station, they buy a single ticket for the return trip.

To their astonishment, the Apple engineers don't buy a ticket at all. "How

are you going to travel without a ticket?" asks one perplexed Microsoft

engineer. "Watch and you'll see," answers an Apple engineer. When they board

the train the three Microsoft engineers cram into a rest room and the three

Apple engineers cram into another one nearby. The train departs. Shortly

afterward, one of the Apple engineers leaves his rest room and walks over

to the rest room where the Microsoft employees are hiding. He knocks on

the door and says, "Ticket, please..."

//Singha711

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
andersbangkok

Här har ni att bita i; ifånar i fancluben. Fundamentalisternas himmel!

"Apple verkar vara på väg att slänga ut Googles karttjänst från sina kommande varianter av den smarta mobilen Iphone."

http://www.svd.se/naringsliv/branscher/teknik-och-telekom/apple-vill-slanga-ut-google-maps_7255849.svd

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...