Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Oregistrerad knasen

Hörni ifån-lovers!

Jag har en fråga; kan jag köpa en iphone i Sverige, som inte är operatörslåst, och använda den i Thailand med ett Thailändskt abonnemang? Eller finns det några skumma hinder som Apple lagt in?

Om du inte anser att den dåliga kvaliteten är ett hinder så funkar det.. Jävla trög min hemknapp är nu, går ju knappt att använda telefonjäveln :angry2:

Ändrades av knasen
Dela på andra sajter

andersbangkok

Om du inte anser att den dåliga kvaliteten är ett hinder så funkar det.. Jävla trög min hemknapp är nu, går ju knappt att använda telefonjäveln :angry2:

Jag skulel aldrig ha det dåliga omdömet att köpa en ajfån men...min bättre hälft i Thailand..hon vill uppgradera från 3 till 4S. Jag har föreslagit Samsung men det gick inte hem riktigt :-)

Nu har jag möjlighet att köpa en ny 4S för 2000 SEK vilket väl motsvarar värdet :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Jag skulel aldrig ha det dåliga omdömet att köpa en ajfån men...min bättre hälft i Thailand..hon vill uppgradera från 3 till 4S. Jag har föreslagit Samsung men det gick inte hem riktigt :-)

Nu har jag möjlighet att köpa en ny 4S för 2000 SEK vilket väl motsvarar värdet :-)

blev erbjuden en gratis på jobbet men avstod vänligt

men bestämt

Dela på andra sajter

Men inte lika bra som denna

Att min Galaxy x-nånting inte är lika snabb som ens en Iphone kan jag leva med, och att den tål en del tuffa tag och tydligen funkar ner till -35 grader (och tål vilken songkran som helst utan plastpåse) är skönt.

Lycka till med din nya lur!

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag har en fråga; kan jag köpa en iphone i Sverige, som inte är operatörslåst, och använda den i Thailand med ett Thailändskt abonnemang? Eller finns det några skumma hinder som Apple lagt in?

Prova så får vi skratta åt dig när du kommer hem och beklagar dig ;)

Det fungerar alldeles utmärkt så kör på.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Nej det funkade på Ayas lur iaf...

Då måste den har varit operatörslåst ändå för både frugans 3GS och min i4 fungerade utan problem.

Edit: Det var något fel på frugans sim-kort för telefonen startade om några gånger men vi bytte ut det och sen fungerade det.

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

Sam sip sam

Att min Galaxy x-nånting inte är lika snabb som ens en Iphone kan jag leva med, och att den tål en del tuffa tag och tydligen funkar ner till -35 grader (och tål vilken songkran som helst utan plastpåse) är skönt.

Lycka till med din nya lur!

MVH Tommy

Du har en mkt bra smartphone , hade galaxy 3 varit ute hade jag köpt en sådan

så det fick bli en htc one x så länge

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Hörni ifån-lovers!

Min norska fåne funkar utan problem i Norge, Sverige och Thailand.

Bara sätta i sim-kort.

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Hur fascinerande som helst att telefoner kan engagera så. Det är väl bara pengar till tgf´n och sin sod som kan mäta sig med det?

Vi blev "intvingade på iPhone på jobbet och visst saknar jag min android ibland och jag måste nog säga att det ultimata skulle vara om Apple tillverkade en android men det lär man inte få uppleva.

Dela på andra sajter

Min norska fåne funkar utan problem i Norge, Sverige och Thailand.

Bara sätta i sim-kort.

Nooormenen de kan de.

351423384_45b006f78a.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Japp och fan var snabb den är

Problemet uppstår när tekniken är snabbare än användaren ! :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Japp och fan var snabb den är

Tydligen ska den vara det, men problemet är att det alltid kommer något snabbare.

Huawei har tydligen ngt på G som klassar ut allt annat?.

Måste vara tråkigt(och dyrt) att vara en android-lover..ni måste ju byta telefoner 2-3 gr per år för att var i smöret.

En annan hackar på med sin 3 år gamla 3GS, och kan göra samma saker som adroid-gossarna, som tydligen byter lur 2-3 gr/år..är det möjligen som så att alla dussin-telefoner, inte håller längre och måste bytas med jämna mellanrum.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Tydligen ska den vara det, men problemet är att det alltid kommer något snabbare.

Måste vara tråkigt(och dyrt) att vara en android-lover..ni måste ju byta telefoner 2-3 gr per år för att var i smöret.

En annan hackar på med sin 3 år gamla 3GS, och kan göra samma saker som adroid-gossarna, som tydligen byter lur 2-3 gr/år..är det möjligen som så att alla dussin-telefoner, inte håller längre och måste bytas med jämna mellanrum.

Ungefär som med bilar och andra produkter

Trots att det ständigt kommer nya modeller finns det dom som envisas med att köra med dom gamla :crazy:

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Androiderna håller inte i tre år... Iaf. inte för mej, inte ens ett år. IP4:an har hållt ihop i snart 1,5 år klanderfritt

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Ungefär som med bilar och andra produkter

Trots att det ständigt kommer nya modeller finns det dom som envisas med att köra med dom gamla :crazy:

Skillnaden är nog att vissa av oss inte behöver bekräftelse hela tiden med pitt-förlängning, för att känna oss tillfredsställda med livet.

Kvalitet slår ALLTID kvantitet!

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Njae inga problem vill du vara kvar i antik åldern så är det ok för mig

min gamla funkar ännu inga problem , men nu när det kom ett så fint erbjudanden på

att få världens nu för tillfället bästa smartphone så kunde jag inte tacka nej

Dela på andra sajter

Njae inga problem vill du vara kvar i antik åldern så är det ok för mig

min gamla funkar ännu inga problem , men nu när det kom ett så fint erbjudanden på

att få världens nu för tillfället bästa smartphone så kunde jag inte tacka nej

Jag förstår, det är väl så att en annan står och stampar i stenåldern som introducerades för snart 3 år sedan, men så är det kanske när man föredrar kvalitet före kvantitet..eller precision före hastighet ;)

Dela på andra sajter

Du har så jäkla rätt tomurdoc, jag har haft en fladderandroid (HTC Desire) och har nu ssv. en IP4:a.

Skillnaden är milsvid, ok IP:n är kanske inte väldens snabbaste, men den är snabbare än mej... Det räcker.

Den är dessutom exakt och precis inget jäkla plastskrammel. Ok Androiderna har fördelar, men inga som gagnar undertecknad.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Visst är det så att de som föredrar en annan smartphone framför iPhone inte har samma kvalitetsbehov.

Känner man inte skillnad på kvalitet mellan telefoner, så gör man det inte. :crazy:

Ganska enkelt...

Dela på andra sajter

Sam sip sam

Du har så jäkla rätt tomurdoc, jag har haft en fladderandroid (HTC Desire) och har nu ssv. en IP4:a.

Skillnaden är milsvid, ok IP:n är kanske inte väldens snabbaste, men den är snabbare än mej... Det räcker.

Den är dessutom exakt och precis inget jäkla plastskrammel. Ok Androiderna har fördelar, men inga som gagnar undertecknad.

Jo visst är skillnaderna milsvida till apfånarnas nackdel

kanske skulle räcka med en vanlig Nokia för dig med kamera he he

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...