Odin Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Nej. Du känner inte Lappen, men det gör jag. Han har inga sömnproblem, men han är däremot en jävligt rättskaffens människa (vet du vad det är?) och anser att rätt ska vara rätt... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Apples nya OS "Puma" jämfört med den riktiga verkligheten http://www.idg.se/2.1085/1.433344/os-x-108-mot-en-riktig-puma Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Cougar, e inte det den Nordamerikanska puman?? De hade varit ett ballare namn Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 (ändrad) Nej. Du känner inte Lappen, men det gör jag. Han har inga sömnproblem, men han är däremot en jävligt rättskaffens människa (vet du vad det är?) och anser att rätt ska vara rätt... Mmm, men viktigast att rätt ska vara rätt är när det handlar om Apple. Men att klösa sig blodig för att ett test av några finnar visar att Apple tydligen tål kyla sämst känns lite...hittar inga ord. Att sedan Lappen är less för att Apple får onödigt mycket skitpublicitet, kan jag förstå. Att rätt ska vara rätt är väl just det finnarna har kommit fram till. Och det resultatet visade att iPhone var sämst i kyla. Men då, helt plötsligt, godtar inte Lappen resultatet för att det var ett negativt resultat sett från Apples sida. Hade Apple vunnit den testen så hade han slagit sig för bröstet och då hade nog testet varit utfört så korrekt som det bara kunde utföras. Ändrades Februari 20, 2012 av andrejsdenruskige Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Jamen Iphone kanske klarar värme bättre, eller nåt... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Jamen Iphone kanske klarar värme bättre, eller nåt... Ja, det kanske den gör. Då väntar vi på något test och låter testet tala. Sedan får vi hoppas att testet faller Lappen i smak så det inte blir ett löjligt försvarande och mygel förklaring av testet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
burrabus Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Ja och tvärtom hur kan man argumentera för samsung?? För du betald av de? Är du yr i mössan grabben,jag argumenterar inte jag dikterar SONY VAIO annat är bara tomt plast skräp Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 O herregud vilken tråd. Lappen! Våga ta nederlaget att iPhone är sämst i kyla eller frysbox och sluta lipa över att DU inte godkänt tillvägagångssättet i testet. Det börjar bli ett löjligt försvar av iPhone från din sida. Skulle någon påstå att en iPhone studsar sämre än en Galaxy vid ett släpp från en meters höjd så skulle du fanimej resa ragg och påstå att det inte är ett korrekt utfört test och att iPhone garanterat har bästa studsen. Du är verkligen en sådan man som skapar dessa "Apple-sekt members". Fanatiker och garanterat bokstavstroende vad gäller allt som heter Apple. Själv så skulle jag aldrig (tror jag) köpa en android-lur till mig själv och kör med min iPhone. Men inte fan sitter jag och lipar över ett frysboxtest och är ledsen över att några gubbar tycker att jag har en dålig telefon. Du måste ha problem att sova om nätterna med tanke på allt som skrivs om Apple. Skrivet på min MBP med iPhonen på sidan om. Oj oj vilket rabalder från Herr Norrbagge bara för att jag tycker inte testet speglar verkligheten Men var kan du se någonstans att jag har försvarat just iPhone? Jag ifrågasätter testet i sig själv att det icke speglar normalt användande i verkliga livet. Undrar vem som inte sover om nätterna och just spräckt en ven i pannan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Lappen å Tallviking, 2 gubbar som aldrig har fel. Underbart när de ryker ihop Min telefon är förresten bättre än alla de som testades, IP67, de du! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Dumma Kineser, fattar inte vad som är bäst... http://di.se/Artiklar/2012/2/17/259542/Iphone-tappar-mark-i-Kina/ MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Lappen å Tallviking, 2 gubbar som aldrig har fel. Underbart när de ryker ihop Min telefon är förresten bättre än alla de som testades, IP67, de du! MVH Tommy Jag ha fel varje dag...idag ställde jag larmklockan fel så jag kom till jobbet för tidigt Men det är tydligt att om man står för en sak så är det fel. Har man ingen åsikt är det också fel. Ändrar man åsikt är det också fel för då är man inte man och kan står för något. Det är tydligen aldrig bra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Oj oj vilket rabalder från Herr Norrbagge bara för att jag tycker inte testet speglar verkligheten Men var kan du se någonstans att jag har försvarat just iPhone? Jag ifrågasätter testet i sig själv att det icke speglar normalt användande i verkliga livet. Undrar vem som inte sover om nätterna och just spräckt en ven i pannan Hade Apple vunnit testen så hade du inte haft några problem med testresultatet. Det är bara ren spekulation från min sida förstås. Än så länge sover jag bra om nätterna och spräckta vener i pannan har jag inte ännu. Angående användande i verkliga livet så är det nog inte så enkelt att göra ett test. Kör du handsfree med en iPhone och Någon annan handsfree med en SG så kanske du har luren i en bättre isolerad jacka medans SG2 ägaren har telefonen i bakfickan och isande aktervind. SG2:an kommer nog att då förlora stort i testet medans iPhonen ligger i 37°C innanför din jacka. Det är ett normalt användande från din sida och han som då äger SG2:an använder sin på ett sätt som är normalt för honom. För en stor del av telefonanvändarna har detta test ingen betydelse. Men faktum är att iPhonen var sämst i kyla oavsett om vi vill det eller ej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Hade Apple vunnit testen så hade du inte haft några problem med testresultatet. Det är bara ren spekulation från min sida förstås. Precis det är bara spekulationer från din sida. Angående användande i verkliga livet så är det nog inte så enkelt att göra ett test. Kör du handsfree med en iPhone och Någon annan handsfree med en SG så kanske du har luren i en bättre isolerad jacka medans SG2 ägaren har telefonen i bakfickan och isande aktervind. SG2:an kommer nog att då förlora stort i testet medans iPhonen ligger i 37°C innanför din jacka. Det är ett normalt användande från din sida och han som då äger SG2:an använder sin på ett sätt som är normalt för honom. Precis det jag menar i verkliga livet har testet föga betydelse. För en stor del av telefonanvändarna har detta test ingen betydelse. Men faktum är att iPhonen var sämst i kyla oavsett om vi vill det eller ej. Och det har jag aldrig förnekat heller Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Lappen å Tallviking, 2 gubbar som aldrig har fel. Underbart när de ryker ihop Min telefon är förresten bättre än alla de som testades, IP67, de du! MVH Tommy Jag ha fel varje dag...idag ställde jag larmklockan fel så jag kom till jobbet för tidigt Men det är tydligt att om man står för en sak så är det fel. Har man ingen åsikt är det också fel. Ändrar man åsikt är det också fel för då är man inte man och kan står för något. Det är tydligen aldrig bra Fasen, jag skulle skrivit: Lappen å Tallviking, 2 gubbar som alltid har rätt, eller vill få det att verka så, eller i värsta fall få sista ordet. Underbart när de ryker ihop Min telefon är förresten bättre än alla de som testades, IP67, de du! MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 20, 2012 Dela Inlagd Februari 20, 2012 Fasen, jag skulle skrivit: Lappen å Tallviking, 2 gubbar som alltid har rätt, eller vill få det att verka så, eller i värsta fall få sista ordet. Underbart när de ryker ihop Min telefon är förresten bättre än alla de som testades, IP67, de du! MVH Tommy IP67 må väl vara, men vid vilken temperatur? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Februari 26, 2012 Dela Inlagd Februari 26, 2012 Jämförelse mellan Android 4.0 och iOS5 Kul att läsa för dom som inte testat båda OS:en och vill se lite skillnader mellan dom både fördelar och nackdelar. http://marketingland.com/review-galaxy-nexus-android-4-phone-1409 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Februari 26, 2012 Dela Inlagd Februari 26, 2012 Problemet är att vi vet inte hur exakt dom utfört testet egentligen. Men ska man testa en telefon när den ger upp vid en specifik temperatur är det väl enklast att stoppa in den i ett frysskåp och gradvis sänka temperaturen. Sen om det speglar normalt användande är upp till var och en att bedöma efter deras sätt att använda sin telefon. Med tanke på att förra vintern och vintern före hade rekordkall vinter och ingen jag känner har fått sina telefoner förstörda så anser jag inte att testet är naturtroget. För hur ofta tar man fram sin telefon vid minus 20 grader och arbetar med den en längre stund. Men visst det är bra att sådana här tester görs så konsumenter blir varse att en telefon är känslig el-utrustning. Det var väl typ ett år sedan som IF uttryckte sig kritiskt angående Iphones garantier. Då Apple hade begränsat sina garantier och garantin ej gällde för skador som uppkommit i minusgrader. Detta då bevisligen i sin egen statistik IF fått betala många gånger då Apple bevisligen nekat garanti. Vilka gradtal som dessa skador uppkommit i förtäljer inte historien. Men jag tycker att det är stötande att ett företag kan begränsa sin garanti till användande i plus grader då telefonen bevisligen säljs i länder med kalla klimat. Det är ungefär som om Seat skulle begränsa sin garanti om bilen körs i kallare klimat än spanskt normalväder. Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
nissehult_13 Inlagd Februari 26, 2012 Dela Inlagd Februari 26, 2012 Skulle vara intressant hur dom gjorde testet. Stoppade dom in den i ett frysskåp och sen sänkte temperaturen? Inte direkt verklighetstrogen scenario. Hej Är du igång igen. Välkommen tillbaka. Nissehult_13 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd Februari 26, 2012 Dela Inlagd Februari 26, 2012 Här kan ni läsa om ett köldtest som utförts i Finlands tekniska forskningscenters väderrum. Hyvää http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/1776_iphone_4s_saemst_i_koeldtest_galaxy_sii_ovaentat_bra Fritz.. Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
elephant Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 100 skäl att jailbreaka din iPhone Kan vara interessant om ni har tråkigt under påskhelgen Lite mer information samt länkar till de appar som visas i filmen. http://www.jailbreak...-jailbreak-2012 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Skalisไอ้หนุ่มกระดองเต่า Inlagd April 5, 2012 Dela Inlagd April 5, 2012 Even though these updates are great, we’re very sorry to have to tell you that we’ve been forced to remove the option of depositing credit using our app. This is due to Apple’s regulations for in-app purchases, which state that we have to pay them 30% of every deposit made by you. As we work hard to keep our rates at a minimum, we don’t see increasing prices as a fair, realistic option. http://blog.rebtel.c...tel-for-iphone/ Tråkigt att Apple bedriver rovdrift på sina kunder/leverantörer. // Skalis Facts do not cease to exist because they are ignored. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tack och Hej Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 http://blog.rebtel.c...tel-for-iphone/ Tråkigt att Apple bedriver rovdrift på sina kunder/leverantörer. // Skalis Hur menar du? har du en iPhone eller har du bara hört? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Här kan ni läsa om ett köldtest som utförts i Finlands tekniska forskningscenters väderrum. Hyvää http://www.prisjakt.ii_ovaentat_bra Fritz.. Attans, då är min lur ju bara lika bra som Galaxy s2. MVH Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Attans, då är min lur ju bara lika bra som Galaxy s2. MVH Tommy Men inte lika bra som denna Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andersbangkok Inlagd April 6, 2012 Dela Inlagd April 6, 2012 Hörni ifån-lovers! Jag har en fråga; kan jag köpa en iphone i Sverige, som inte är operatörslåst, och använda den i Thailand med ett Thailändskt abonnemang? Eller finns det några skumma hinder som Apple lagt in? Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv." "Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu