Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Så då har vi kommit fram till att folk i din värld måste byta telefon ofta, samtidigt som du tycker att det är dyrt med iPhone.

Då lär det väl bli dyrare för en som byter lur 3ggr per år (vet inte hur ofta det byts). Förstår inte varför det då ska bli så mycket dyrare med iPhone.

Vet inte vilka avancerade uppgifter du gör med telefonerna som kräver så mycket prestanda, men så länge den inte laggar för ens egna behov så ser jag ingen anledning att byta lur.

Byter jag så är det för att den laggar eller att den är dålig och inte för att jag kan.

Fast det är ju klart, med militärisk disciplin så kanske man blir sån.

Vissa har ju för vana att bedriva tvångseldning av badtunna och byte av telefon. Kanske är någon sexuell snedvridning

Är personangrepp en del av Apple-logiken också numera ?

Räcker inte normala argument ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige

Är personangrepp en del av Apple-logiken också numera ?

Räcker inte normala argument ?

Nu drog jag alla militärer över en kam.

Du drar alla Apple ägare över en kam och kallar dom för sektmedlemmar och mer eller mindre idi*tförklarar dom.

Var i ligger skilnaden?

Dela på andra sajter

Nu drog jag alla militärer över en kam.

Du drar alla Apple ägare över en kam och kallar dom för sektmedlemmar och mer eller mindre idi*tförklarar dom.

Var i ligger skilnaden?

Nej. Jag bara ifrågasätter deras "logik" för den är mycket speciell och mycket "lika" bland just Apple-fans

Det är få grupper som är så homogena i sin argumentation som apple-fans. Man vet redan när man ställer frågan vad dom kommer svara till och med

Finns en del andra "sekter" inom teknik men ingen vad jag vet som kommer i närheten av hur känsliga och "o-logiska" apple-fans är.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nej. Jag bara ifrågasätter deras "logik" för den är mycket speciell och mycket "lika" bland just Apple-fans

Det är få grupper som är så homogena i sin argumentation som apple-fans. Man vet redan när man ställer frågan vad dom kommer svara till och med

Finns en del andra "sekter" inom teknik men ingen vad jag vet som kommer i närheten av hur känsliga och "o-logiska" apple-fans är.

Då är ju inte din logik bättre.

Varför fråga när man vet vad svaret blir?

Dela på andra sajter

Då är ju inte din logik bättre.

Varför fråga när man vet vad svaret blir?

Därför att det är så roligt att driva med Apple fanboys genom att peta på dom med att klaga på Apples produkter och se hur dom exploderar !

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Därför att det är så roligt att driva med Apple fanboys genom att peta på dom med att klaga på Apples produkter och se hur dom exploderar !

Det kan inte vara så att motsvarande Android sida är lika rabiata som nyfrälsta medlemmar i Korpelasekten?

Eftersom du använder SE så borde du ha upplevt ett väldigt laggande med touch-screen funktionen på telefonen.

Inte ens en inbiten SE gubbe som du kan bortförklara det. Och hur många nya lurar du än köper för att ge SE en chans att bevisa att dom kan göra telefoner så slutar det ändå i en besvikelse (som man givetvis förnekar). Och då tar man tillfället i akt att rikta fokus mot iPhone, eller egentligen så försöker man få bort fokusen på sin egna lilla plast hög som är värdelös, och hittar ett batteriproblem som uppstått i någons telefon.

Har själv en Arc i huset. Har alltid kört Ericsson eller SE, med undantag för en Nookia 2110.

För konsumenternas del så hoppas jag att Sony på egen hand lyckas bättre, men jag tvivlar. Ericsson hade bra lurar tidigare, men dom suger idag.

Dela på andra sajter

Nu ligger ju problemet på telefontillverkarna snarare än Android i sig själv då olika märken kör egna system. HTC använder ju sense bl.a. Men det finns ju lösningar genom att rota telefonen så kan man slänga in vilken version som helst. Min snart två år gamla HTC Desire kommer jag snart slänga in senaste Android Ice cream sandwich. Och det gör man lätt med några knapptryck på en rotad telefon.

Men om det är en person som inte är så tekniskt kunnande eller har vänner som kan hjälpa med att rota?

Då sitter dom där med en 2 år gammal telefon med ett os som är föråldrat.

Frugans 2 år gamla iPhone la vi in det senaste iOS utan att behöva rota eller krångla som man tydligen måste göra med en Andriod telefon.

Android är visst inte så öppet att man kan uppdatera när det kommer ett nyare OS utan man måste jailbreaka ???

Dela på andra sajter

Det kan inte vara så att motsvarande Android sida är lika rabiata som nyfrälsta medlemmar i Korpelasekten?

Eftersom du använder SE så borde du ha upplevt ett väldigt laggande med touch-screen funktionen på telefonen.

Inte ens en inbiten SE gubbekkk som du kan bortförklara det. Och hur många nya lurar du än köper för att ge SE en chans att bevisa att dom kan göra telefoner så slutar det ändå i en besvikelse (som man givetvis förnekar). Och då tar man tillfället i akt att rikta fokus mot iPhone, eller egentligen så försöker man få bort fokusen på sin egna lilla plast hög som är värdelös, och hittar ett batteriproblem som uppstått i någons telefon.

Har själv en Arc i huset. Har alltid kört Ericsson eller SE, med undantag för en Nookia 2110.

För konsumenternas del så hoppas jag att Sony på egen hand lyckas bättre, men jag tvivlar. Ericsson hade bra lurar tidigare, men dom suger idag.

Var har du fått från att Android inte går att uppdatera?

Har uppdaterat mo HTC 2ggr i år.

För övrigt är det allmänt känt att SE suger och ska väl inte låsta Android gennerelt.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Men om det är en person som inte är så tekniskt kunnande eller har vänner som kan hjälpa med att rota?

Då sitter dom där med en 2 år gammal telefon med ett os som är föråldrat.

Frugans 2 år gamla iPhone la vi in det senaste iOS utan att behöva rota eller krångla som man tydligen måste göra med en Andriod telefon.

Android är visst inte så öppet att man kan uppdatera när det kommer ett nyare OS utan man måste jailbreaka ???

Men du förstår inte varför alla telefoner får senaste Android? Det är ju inte Androids fel. Om du går tillbaks och läser vad jag skrev innan så försår du. Och varför är det så många som jailbreaka Iphone? För att få tillgång till helt självklara funktioner som redan är självklara i Andorid p.g.a. att iOS är låst och begränsat. Sen vet man ju inte till vilka telefoner som kommer få uppdateringen ännu. Jag vet, att jag kommer få in senaste iaf. Om jag inte köper en ny vill säga men det ska mycket till då jag fortfarande är nöjd med prestandan. Hade jag inte kunnat rota den så hade jag med all säkerhet köpt en ny.

Dela på andra sajter

Inte ens en inbiten SE gubbe som du kan bortförklara det. Och hur många nya lurar du än köper för att ge SE en chans att bevisa att dom kan göra telefoner så slutar det ändå i en besvikelse (som man givetvis förnekar). Och då tar man tillfället i akt att rikta fokus mot iPhone, eller egentligen så försöker man få bort fokusen på sin egna lilla plast hög som är värdelös, och hittar ett batteriproblem som uppstått i någons telefon.

Med avsikt skrev jag bara SE och HTC utan att överhuvudtaget gå in på vilka modeller eller operativ jag har

Du drar en massa egna slutsatser och går sedan vidare i argumentationen mot MIG baserat på dina EGNA slutsatser av det jag INTE sagt

Bara för att ytterligare påpeka hur dina egna fanatiska åsikter om iPhone brillierar och trackar ner på alla andra

Dessutom gör du påståenden om mig som du baserar på dina EGNA slutsatser av det jag INTE sagt

Vet inte om man skall skratta, skaka på huvudet, gråta eller bli förbannad

Problemet är väl att oavsett vilken reaktion man väljer så hjälper det inte ett dugg mot din fastnagling vid Apple-produkterna och bekämpning av alla andra modeller och versioner/OS

OBS. Jag har fortfarande inte sagt ett ord om vilken modell av telefon jag har, vilket OS jag kör eller påstått att någon av dom är bäst.

Dela på andra sajter

Jösses Köp en Samsung galaxy s2 så blir ni nöjda.Finns inget bättre.Köp skit,få skit.Köp bra,få skit ändå.Men de är bara att skita i.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Var har du fått från att Android inte går att uppdatera?

Har uppdaterat mo HTC 2ggr i år.

För övrigt är det allmänt känt att SE suger och ska väl inte låsta Android gennerelt.

Mvh Janne

Nja, snarare undrar man varifrån du har fått, att jag har sagt att Android inte går att uppdatera.

Ja, SE suger på Smartphones men det gäller inte alla Android lurar, nej.

Fast jag kan inte se att jag har skrivit att Android suger, varken generellt eller specifikt.

Dela på andra sajter

Nja, snarare undrar man varifrån du har fått, att jag har sagt att Android inte går att uppdatera.

Ja, SE suger på Smartphones men det gäller inte alla Android lurar, nej.

Fast jag kan inte se att jag har skrivit att Android suger, varken generellt eller specifikt.

Fel av mig. Buntade ihop ditt meddelande med lappens då jag är dagen efter och skriver från mobilen.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Med avsikt skrev jag bara SE och HTC utan att överhuvudtaget gå in på vilka modeller eller operativ jag har

Så slugt av dig, men det hjälper inte varesig du har Android eller Windows på din SE-lur. Inte ens om du hade iOS skulle det hjälpa. SE har nog ett eget mjukvaru och hårdvaruhandikapp som kan få alla OS att funka dåligt.

Du drar en massa egna slutsatser och går sedan vidare i argumentationen mot MIG baserat på dina EGNA slutsatser av det jag INTE sagt

Bara för att ytterligare påpeka hur dina egna fanatiska åsikter om iPhone brillierar och trackar ner på alla andra

Dessutom gör du påståenden om mig som du baserar på dina EGNA slutsatser av det jag INTE sagt

Jag tycker att du drar lite egna slutsatser här. Men det är klart, du säger ju ingenting speciellt och lämnar allt "fritt för tolkning" precis som när du skrev "Med avsikt skrev jag bara SE och HTC utan att överhuvudtaget gå in på vilka modeller eller operativ jag har". Och därmed riskerar du att bli tolkad och icke förstådd. Angående mina fanatiska åsikter om iPhone så vet jag inte om jag själv tycker att dom är så fanatiska. Tycker t.o.m att du har dragit egen slutsats på den punkten, ja, jag känner mig nästan kränkt...

Vet inte om man skall skratta, skaka på huvudet, gråta eller bli förbannad

Jag skulle vela se dig multitaska med alla fyra sakerna samtidigt. Skulle du dessutom göra det i fosterställning så skulle jag bli glad.

Problemet är väl att oavsett vilken reaktion man väljer så hjälper det inte ett dugg mot din fastnagling vid Apple-produkterna och bekämpning av alla andra modeller och versioner/OS

Alla andra? Anser du SE vara alla andra? Jag tycker du är trångsynt. Angående bekämpning så verkar du vara någon slags frontfigur för en eventuell bekämpning av både iPhone och dess användare. Förlåt för min tolkning av din text

OBS. Jag har fortfarande inte sagt ett ord om vilken modell av telefon jag har, vilket OS jag kör eller påstått att någon av dom är bäst.

Nej, det har jag sett, du har inte det. Förväntar du ett diplom med posten? "Gubben som inte avslöjar vilken telefon han har" Diplomet lär nog komma vilken vecka som helst.

Fast samtidigt (enligt mina tolkningar) så framkommer det ganska tydligt av dina inlägg vilka telefoner och vilket OS som är sämst. Att du har beslutsångest i dina övriga svar beklagar jag.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Fel av mig. Buntade ihop ditt meddelande med lappens då jag är dagen efter och skriver från mobilen.

Mvh Janne

Ingen fara. Men du skulle kunna skylla på mobilen i stället för bakisen för att dela ut lite plåster på såren :crazy:

Dela på andra sajter

Jag använder min för att RINGA, vill jag ha s.., går jag till frun.

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Kunde inte motstå frestelsen längre. Nu har även jag en Ipad2 64Gb. Börjar känna mig som en Apple nörd. Har en Ipad2, Iphone4, Imac och en Mac Mini :blush2:

Dela på andra sajter

Svårigheten du har är att inse att iPhone inte är bäst för ALLA i ALLA situationer

Beroende på krav och förutsättningar kan alla möjliga telefoner vara "bäst" beroende på förutsättningar

Det är den insikten som skiljer sektmedlemmar från normala människor.

Dela på andra sajter

Jösses Köp en Samsung galaxy s2 så blir ni nöjda.Finns inget bättre.Köp skit,få skit.Köp bra,få skit ändå.Men de är bara att skita i.

Svårigheten du har är att inse att iPhone inte är bäst för ALLA i ALLA situationer

Beroende på krav och förutsättningar kan alla möjliga telefoner vara "bäst" beroende på förutsättningar

Dela på andra sajter

Men du förstår inte varför alla telefoner får senaste Android? Det är ju inte Androids fel. Om du går tillbaks och läser vad jag skrev innan så försår du. Och varför är det så många som jailbreaka Iphone? För att få tillgång till helt självklara funktioner som redan är självklara i Andorid p.g.a. att iOS är låst och begränsat. Sen vet man ju inte till vilka telefoner som kommer få uppdateringen ännu. Jag vet, att jag kommer få in senaste iaf. Om jag inte köper en ny vill säga men det ska mycket till då jag fortfarande är nöjd med prestandan. Hade jag inte kunnat rota den så hade jag med all säkerhet köpt en ny.

Så med andra ord måste jag ta reda på i förväg om telefontillverkaren kommer uppdatera i framtiden.

För annars kommer jag missa nya funktioner om jag inte har kunskap att rota vill säga.

Ett smart system av Samsung,HTC,mm att tvinga er att köpa en nyare telefon.

Så med andra ord är jag ingen sektmedlem eftersom jag vet att alla telefoner inte passar alla.

Tack för klargörandet :thumbsup:

Dela på andra sajter

Så med andra ord är jag ingen sektmedlem eftersom jag vet att alla telefoner inte passar alla.

Tack för klargörandet :thumbsup:

Ett ganska typiskt sekt-beteende är annars behovet att förneka att man är sektmedlem ...

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Nej, den svårigheten har jag inte.

Det är du, som nu igen, påstår att jag har sagt något sådant fast jag inte gjort det (Ja, jag vet att jag snodde den repliken från dig. Men det gör ingenting för du har stulit den från SLU)

Så då har jag bara en tillsak att säga i just detta inlägg. (((((DU KOMMER MED SAKFEL)))) fastän jag har sagt åt dig flera gånger att det INTE är så att jag har sagt det.

T.ex så har jag en gång påstått att Nokia hade en bra telefon. Och dessutom så har jag kompisar som kör med bl.a Bada och Android.

Well, vad säger du nu då???

Dela på andra sajter

Tallviken :3: Andresrdenruskige...

Vem vinner? :ahh:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...