Tack och Hej Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Det har varit väldigt tyst här på forumet om att Iphone 4S har problem med batteritiden!? 10 timmars standbytid på en såpass dyr och exklusiv produkt måste anses väldigt illa. Ryktesspridning!! 4S har alla funktioner automatiskt på slagna som gör att batteriet töms snabbare. Det räcte för mig att stänga bara positioneringstjänst och allt är frid och fröjd. Jämförde det med min gamla 3GS och det var samma problem med positionering påslagen. Om alla hade läst i manualen så skulle de slipa massa problem och ryktes spridning. Igår kom uppdatering som fixar det lilla problem. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 iOS 5.0.1 löste inte batteriproblemen http://www.idg.se/2.1085/1.415812/ios-501-loste-inte-batteriproblemen Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 iOS 5.0.1 löste inte batteriproblemen http://www.idg.se/2.atteriproblemen Hjälps inte med en länk. Du får aldrig en Apple-fanboy inse att det är problem med deras produkter.. inte ens om företaget går ut säger det, så vägra dom små liven erkänna brister och fel på deras kära bibel. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 (ändrad) Hjälps inte med en länk. Du får aldrig en Apple-fanboy inse att det är problem med deras produkter.. inte ens om företaget går ut säger det, så vägra dom små liven erkänna brister och fel på deras kära bibel. Ska vi ta och skriva i Google "Samsung Galaxy II + Problem" så vi får se vad som dyker upp? Finns ingen telefon som det inte är problem med för vissa användare. Ändrades November 12, 2011 av Lappen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Det är ju alltid lika löjeväckande när fandroids försöker göra sig lustiga över att Apple släpper en uppdatering av iOS. Faktum är att Apple fortfarande stöder iPhone-modeller som släppts för två och ett halvt år sedan. Det kan ju fandroids drömma om: http://www.appleinsider.com/articles/11/10/27/unlike_apples_ios_android_phones_not_getting_updates.html Jaja, det blir väl till att köpa ny mobil när man inte får någon uppdatering av sitt kära Android OS... bra ursäkt för att slänga mer pengar i sjön! Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pingislover Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 God morgon yxskaft har letat runt i hela sthlm nu på morgonen och har inte hittat ngn butik så det finns inte Lugn lilla gubben, dom har inte hunnit öppna ännu http://www.expressen.se/ekonomi/1.2618832/apple-ska-oppna-butik-i-stockholm Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Det är ju alltid lika löjeväckande när fandroids försöker göra sig lustiga över att Apple släpper en uppdatering av iOS. Faktum är att Apple fortfarande stöder iPhone-modeller som släppts för två och ett halvt år sedan. Det kan ju fandroids drömma om: http://www.appleinsi...ng_updates.html Jaja, det blir väl till att köpa ny mobil när man inte får någon uppdatering av sitt kära Android OS... bra ursäkt för att slänga mer pengar i sjön! Herr Chang har talat. Skillnaden är priset att byta telefon mellan Android och IOS-telefoner ! Har man väl köpt en iPhone svider det betydligt mer att byta upp sig till bättre prestanda. Bara byta OS hjälper inte mycket i det fallet Vem vill köra Windows7 på en gammal P4-maskin t.ex ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Skillnaden är priset att byta telefon mellan Android och IOS-telefoner ! Har man väl köpt en iPhone svider det betydligt mer att byta upp sig till bättre prestanda. Bara byta OS hjälper inte mycket i det fallet Vem vill köra Windows7. Som du ser så har jag rättat lite i ditt inlägg. För övrigt så förstår jag inte varför det svider att byta upp sig till bättre prestanda om man har iPhone. Gör det inte det med Android? Det bör väl svida mindre med iPhone eftersom man inte behöver byta upp sog i prestanda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Herr Chang Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Skillnaden är priset att byta telefon mellan Android och IOS-telefoner ! Har man väl köpt en iPhone svider det betydligt mer att byta upp sig till bättre prestanda. Bara byta OS hjälper inte mycket i det fallet Vem vill köra Windows7 på en gammal P4-maskin t.ex ? Hur skulle det vara att begrunda "total cost of ownership" istället för att stirra sig blind på inköpspriset? Och hur känns det att inte kunna installera exempelvis säkerhetsfixar bara för att ens mobil är ett halvår gammal? Herr Chang har talat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Som du ser så har jag rättat lite i ditt inlägg. För övrigt så förstår jag inte varför det svider att byta upp sig till bättre prestanda om man har iPhone. Gör det inte det med Android? Det bör väl svida mindre med iPhone eftersom man inte behöver byta upp sog i prestanda. Finns rätt mycket att rätta där med men Apple-logik går nog bara att förstå för redan frälsta.. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Det är ju alltid lika löjeväckande när fandroids försöker göra sig lustiga över att Apple släpper en uppdatering av iOS. Faktum är att Apple fortfarande stöder iPhone-modeller som släppts för två och ett halvt år sedan. Det kan ju fandroids drömma om: http://www.appleinsi...ng_updates.html Jaja, det blir väl till att köpa ny mobil när man inte får någon uppdatering av sitt kära Android OS... bra ursäkt för att slänga mer pengar i sjön! Herr Chang har talat. Nu ligger ju problemet på telefontillverkarna snarare än Android i sig själv då olika märken kör egna system. HTC använder ju sense bl.a. Men det finns ju lösningar genom att rota telefonen så kan man slänga in vilken version som helst. Min snart två år gamla HTC Desire kommer jag snart slänga in senaste Android Ice cream sandwich. Och det gör man lätt med några knapptryck på en rotad telefon. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Finns rätt mycket att rätta där med men Apple-logik går nog bara att förstå för redan frälsta.. Ja, det fanns mer att rätta. Med andra ord så hade jag bara kunnat skriva att du har helt fel. Vad menar du med Apple-logik? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 (ändrad) Ja, det fanns mer att rätta. Med andra ord så hade jag bara kunnat skriva att du har helt fel. Vad menar du med Apple-logik? Apple-logik är resonemang som bara kan "förstås" av djupt troende sektmedlemmar Ändrades November 12, 2011 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Apple-logik är resonemang som bara kan "förstås" av djupt troende sektmedlemmar Kan jag få ett exempel på resonemang? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Kan jag få ett exempel på resonemang? Att man inte behöver byta upp sig i prestanda Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Att man inte behöver byta upp sig i prestanda Behöver du byta ut din telefon p.g.a dålig prestanda? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Behöver du byta ut din telefon p.g.a dålig prestanda? Nej. Har jag påstått det ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Ha ha apfånarna gör sig bara löjliga sicket skit man måste nog vara en inbiten sektmedlem för att ha sådant skit rent ut sagt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Nej. Har jag påstått det ? Vad har du för telefon? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Vad har du för telefon? För dagen är det 2 SE och en HTC men jag byter ofta eftersom det ingår i mitt jobb att prova olika telefonmodeller bl.a. Hurså ? Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 För dagen är det 2 SE och en HTC men jag byter ofta eftersom det ingår i mitt jobb att prova olika telefonmodeller bl.a. Hurså ? Han kanske vill byta upp sig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Han kanske vill byta upp sig? Han kanske vill ge mig ett bra pris för 10 st iPhone 3GS:er vi försöker bli av med bl.a Borde vara tillräcklig prestanda på för honom Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 För dagen är det 2 SE och en HTC men jag byter ofta eftersom det ingår i mitt jobb att prova olika telefonmodeller bl.a. Hurså ? Du verkar ju behöva byta upp dig i prestanda. Det ser inte ut som att du har gjort det på länge. Kör du med Apple-logik? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Du verkar ju behöva byta upp dig i prestanda. Det ser inte ut som att du har gjort det på länge. Kör du med Apple-logik? Nej. För jag är inte en medlem i sekten Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd November 12, 2011 Dela Inlagd November 12, 2011 Skillnaden är priset att byta telefon mellan Android och IOS-telefoner ! Har man väl köpt en iPhone svider det betydligt mer att byta upp sig till bättre prestanda. Bara byta OS hjälper inte mycket i det fallet Vem vill köra Windows7 på en gammal P4-maskin t.ex ? Som du ser så har jag rättat lite i ditt inlägg. För övrigt så förstår jag inte varför det svider att byta upp sig till bättre prestanda om man har iPhone. Gör det inte det med Android? Det bör väl svida mindre med iPhone eftersom man inte behöver byta upp sog i prestanda. Finns rätt mycket att rätta där med men Apple-logik går nog bara att förstå för redan frälsta.. Ja, det fanns mer att rätta. Med andra ord så hade jag bara kunnat skriva att du har helt fel. Vad menar du med Apple-logik? Apple-logik är resonemang som bara kan "förstås" av djupt troende sektmedlemmar Kan jag få ett exempel på resonemang? Att man inte behöver byta upp sig i prestanda Behöver du byta ut din telefon p.g.a dålig prestanda? Nej. Har jag påstått det ? Vad har du för telefon? För dagen är det 2 SE och en HTC men jag byter ofta eftersom det ingår i mitt jobb att prova olika telefonmodeller bl.a. Hurså ? Han kanske vill ge mig ett bra pris för 10 st iPhone 3GS:er vi försöker bli av med bl.a Borde vara tillräcklig prestanda på för honom Du verkar ju behöva byta upp dig i prestanda. Det ser inte ut som att du har gjort det på länge. Kör du med Apple-logik? Nej. För jag är inte en medlem i sekten Så då har vi kommit fram till att folk i din värld måste byta telefon ofta, samtidigt som du tycker att det är dyrt med iPhone. Då lär det väl bli dyrare för en som byter lur 3ggr per år (vet inte hur ofta det byts). Förstår inte varför det då ska bli så mycket dyrare med iPhone. Vet inte vilka avancerade uppgifter du gör med telefonerna som kräver så mycket prestanda, men så länge den inte laggar för ens egna behov så ser jag ingen anledning att byta lur. Byter jag så är det för att den laggar eller att den är dålig och inte för att jag kan. Fast det är ju klart, med militärisk disciplin så kanske man blir sån. Vissa har ju för vana att bedriva tvångseldning av badtunna och byte av telefon. Kanske är någon sexuell snedvridning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu