Tallviking Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Du måste hålla med om att det är lite patetiskt att framställa som det vore en sensation att iPhone är känsligare än andra när den är gjord av armerat glas? Sen att dom som gjort filmen säljer försäkringar gör inte saken bättre. Jag påpekade bara att många har problem med spräckt glas i sina iPhone och jag tror inte det beror på att iPhone-ägarna är så extremt extra klantiga jämfört med ägare till andra telefonmodeller där problemen inte ens är i närheten så stora Vad är det som är patetiskt med det ? Filmen skiter jag fullständigt i. Har inte ens tittat på den Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Jag påpekade bara att många har problem med spräckt glas i sina iPhone och jag tror inte det beror på att iPhone-ägarna är så extremt extra klantiga jämfört med ägare till andra telefonmodeller där problemen inte ens är i närheten så stora Vad är det som är patetiskt med det ? Filmen skiter jag fullständigt i. Har inte ens tittat på den Ja jag tycker det är patetiskt att framställa 4S som känslig när alla iPhone har haft samma "problem" ända sen den släpptes. Visst dom tidigare modellerna hade plast/aluminium som baksida med men glas som skärm. Än vilken telefon man tappar i backen blir garanterat naggad i kanten och det är inte kul. Det är ingen "shocker" att iPhone är känsligare än andra. Men det kostar att ligga på topp för att få en telefon som har en design som överglänser alla andra pvc bitar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Du vet att det inte har någon betydelse att än hur många smilisar du slänger in i dina inlägg så framstår du väldigt löjlig i dina försök att göra dig lustig. Mission complete. opps, en smilegubbe till! Bah, vafan en till! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Maitan Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Jag har beställt en iphone från China, skall bli kul att se hur den fungerar. Men jag gillar äpplen. Mvh Maitan. Maitans i Pattaya Direktsändning via webcam Se även här på MaiPenRai.se för senaste nytt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 (ändrad) Ja jag tycker det är patetiskt att framställa 4S som känslig när alla iPhone har haft samma "problem" ända sen den släpptes. Visst dom tidigare modellerna hade plast/aluminium som baksida med men glas som skärm. Än vilken telefon man tappar i backen blir garanterat naggad i kanten och det är inte kul. Det är ingen "shocker" att iPhone är känsligare än andra. Men det kostar att ligga på topp för att få en telefon som har en design som överglänser alla andra pvc bitar. Var har jag nämnt något om 4S ?? Eftersom jag inte ens nämnt den modellen förstår jag ännu mindre hur det jag säger kan vara patetiskt ? kan det vara så att du dels inte läser det man VERKLIGEN skriver utan det du tror att man skriver och dels är extremt känslig för kritik mot iPhone ? Dessutom anser jag inte design vara så viktigt så man måste ha telefonen inlåst i en glasmonter till skydd från omvärlden. Bättre att ha den varje dag i alla situationer och den överlever och fungerar. Ändrades Oktober 30, 2011 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 (ändrad) Var har jag nämnt något om 4S ?? Eftersom jag inte ens nämnt den modellen förstår jag ännu mindre hur det jag säger kan vara patetiskt ? kan det vara så att du dels inte läser det man VERKLIGEN skriver utan det du tror att man skriver och dels är extremt känslig för kritik mot iPhone ? Dessutom anser jag inte design vara så viktigt så man måste ha telefonen inlåst i en glasmonter till skydd från omvärlden. Bättre att ha den varje dag i alla situationer och den överlever och fungerar. Nu handlade filmen om just 4S om inte herrn upptäckte det. Och nej iPhone är inte så känslig att man behöver ha den i en glasmonter. Jag använder min på jobbet alla dagar i veckan och på fritiden utan att vara mer rädd om den än någon annan telefon. Har än inte tappat den från en sådan höjd som dom demonstrerar i filmen men skulle jag göra det så är jag inte alls orolig. Har en bumper för att skydda den mot värsta behandlingen men man den stör inte utseendet. Jag använder den och är inte rädd för att den går sönder...gör den det så är det så bara. Ändrades Oktober 30, 2011 av Lappen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bond1 Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Nu kan du som inte har möjlighet att köpa en egen iPhone ladda ner en app till din Android som förvandlar den till en iphone. http://www.e24.se/business/internet-och-teknik/forvandla-din-android-till-en-iphone-4-s_3152714.e24 Sand gör sig bäst på vykort Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 (ändrad) Nu handlade filmen om just 4S om inte herrn upptäckte det. Och nej iPhone är inte så känslig att man behöver ha den i en glasmonter. Jag använder min på jobbet alla dagar i veckan och på fritiden utan att vara mer rädd om den än någon annan telefon. Har än inte tappat den från en sådan höjd som dom demonstrerar i filmen men skulle jag göra det så är jag inte alls orolig. Har en bumper för att skydda den mot värsta behandlingen men man den stör inte utseendet. Jag använder den och är inte rädd för att den går sönder...gör den det så är det så bara. Nej. Eftersom jag skrev tydligt att jag inte ens tittat på filmen vet jag ju inte det. Eller hur ? Och jag skrev inget om den modellen heller någonstans. Jag skrev om iPhone generellt Senast igår tappade min kollega sin iPhone 4 på golvet på jobbet och glaset gick. Inte precis första vi får reparera. Chefens gick för 2 veckor sedan Har inte bytt några på våra andra modeller vad jag vet och vi är några hundra på jobbet med mobiler jag är ansvarig för så jag tror inget utan prata av ren och skär erfarenhet. Men du kanske är den enda normala användaren och alla på vårt jobb är klåpare och klantaschlen ? Ändrades Oktober 30, 2011 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Inaktiv Medlem Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 . Har en bumper för att skydda den mot värsta behandlingen men man den stör inte utseendet... Telefoner får hellre gå i bitar än att vara försedda med blöja Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Men du kanske är den enda normala användaren och alla på vårt jobb är klåpare och klantaschlen ? Öh...ja? Allvarligt så har jag alltid varit försiktig med dom saker jag har och kanske mer försiktigt än en "normal" användare. Ett antal av mina vänner har iPhone och en (1) har tappat och spräckt sin baksida men han är en slarvpelle. Det är ingen som har förnekat att iPhone är känsligare än andra telefoner men som dom gör i filmen att framställa att det vore en sensation att så är fallet är patetiskt. Det är min åsikt...inte din tydligen...fine låt så vara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Öh...ja? Allvarligt så har jag alltid varit försiktig med dom saker jag har och kanske mer försiktigt än en "normal" användare. Ett antal av mina vänner har iPhone och en (1) har tappat och spräckt sin baksida men han är en slarvpelle. Det är ingen som har förnekat att iPhone är känsligare än andra telefoner men som dom gör i filmen att framställa att det vore en sensation att så är fallet är patetiskt. Det är min åsikt...inte din tydligen...fine låt så vara. Jag skriver nu för TREDJE gången att jag inte sett filmen och är inte intresserad av att se den heller Anmärker bara baserat på egen erfarenhet av vad jag tycker vara en produkt som inte tål normala användares handlag. Vi har många andra leverantörers modeller utan minsta problem men iPhone är ofta problem och det är bokstavligen skitdyrt att reparera dom. Tycker inte det är en bra lösning. Spelar ingen roll hur bra "designad" den är om den inte tål normala användare på samma sätt som andra leverantörers produkter. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sam sip sam Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Köpte en macbook i går Sent from my GT-I9000 using Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Och jag funderar just nu på att köpa Windows phone 7.5 mango-baserade Smartphone till alla anställda för att det är en lösning som passar bra i en företagsmiljö Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Telefoner får hellre gå i bitar än att vara försedda med blöja Tycker du det här ser ut som en blöja? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Anmärker bara baserat på egen erfarenhet av vad jag tycker vara en produkt som inte tål normala användares handlag. Och det innebär att släppa dom i marken? Är det normalt handlag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Nu kan du som inte har möjlighet att köpa en egen iPhone ladda ner en app till din Android som förvandlar den till en iphone. http://www.e24.se/bu...4-s_3152714.e24 Den appen är ju bara en reminder om hur mycket Iphone suger. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Och det innebär att släppa dom i marken? Är det normalt handlag? Att användare tappar sina telefoner är synnerligen normalt. Rent statistiskt räknat. Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
noBuzz Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Än vilken telefon man tappar i backen blir garanterat naggad i kanten och det är inte kul. Men du får väl hålla med om att Galaxy S2 klarade sig mycket bättre än Iphone i testet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Att användare tappar sina telefoner är synnerligen normalt. Rent statistiskt räknat. Med statistik går det mesta att "bevisa" men att säga att det är ett normalt handhavande att tappa får stå för dig. Jag anser det icke normalt handhavande att gå och tappa sin telefon i tid och otid. Men du får väl hålla med om att Galaxy S2 klarade sig mycket bättre än Iphone i testet? Har aldrig påstått annat heller och inte så konstigt när den är dels lättare och gjord i tåligare material. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 (ändrad) Fattar inte vad ni tjafsar om, att ta en amatörinspelad filmsnutt från tuben som bevis för ett hållfasthetstest är ju helt befängt, det går ju att manipulera till vad som helst utan större problem. Att Samsungen med flera har bättre prestanda än en iPhone kan vi nog alla vara överens om, men det är trotts allt kopian/kopiorna som ständigt mäter och jämför sig med originalet/måttståcken iPhone. Ändrades Oktober 30, 2011 av tomurdoc Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Tydligen så använder Tallvikings anställda mycket handkräm så det är nog bäst att köpa in ett lass av den hederliga hajfenan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Tydligen så använder Tallvikings anställda mycket handkräm så det är nog bäst att köpa in ett lass av den hederliga hajfenan Vi har enbart kontorister, ofta jurister, lagråd och en hel del internationella utredare etc Många har iPhone. Speciellt chefsgarnityret Men iPhone-innehavarna är extremt överrepresenterade bland alla att ha sönder sina telefoners glas Och jag tror inte det beror på att dessa har mer "handkräm" än de med andra märkens lurar Och detta i kombinationen med det höga inköpspriset och de höga reparationskostnaderna gör att iPhone för oss är det sämsta alternativet i kommande val av ny gemensam smartphone-modell för alla anställda Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest wUThai Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Fattar inte vad ni tjafsar om, att ta en amatörinspelad filmsnutt från tuben som bevis för ett hållfasthetstest är ju helt befängt, det går ju att manipulera till vad som helst utan större problem. Att Samsungen med flera har bättre prestanda än en iPhone kan vi nog alla vara överens om, men det är trotts allt kopian/kopiorna som ständigt mäter och jämför sig med originalet/måttståcken iPhone. Lol! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 Vi har enbart kontorister, ofta jurister, lagråd och en hel del internationella utredare etc Många har iPhone. Speciellt chefsgarnityret Men iPhone-innehavarna är extremt överrepresenterade bland alla att ha sönder sina telefoners glas Och jag tror inte det beror på att dessa har mer "handkräm" än de med andra märkens lurar Och detta i kombinationen med det höga inköpspriset och de höga reparationskostnaderna gör att iPhone för oss är det sämsta alternativet i kommande val av ny gemensam smartphone-modell för alla anställda Visst kör dom med handkräm. Du får väl be dom sluta masturbera på arbetstid så ska ni se att skadefrekvensen går ner. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Oktober 30, 2011 Dela Inlagd Oktober 30, 2011 (ändrad) Visst kör dom med handkräm. Du får väl be dom sluta masturbera på arbetstid så ska ni se att skadefrekvensen går ner. Du menar att iPhone-ägare inte kan få till det med en partner utan måste fixa det på "egen hand" ? Eller "älskar dom" med sina lurar ? Nya problem finns dessutom nu http://www.idg.se/2.1085/1.413069/apple-forsoker-losa-batteriproblemen Ändrades Oktober 30, 2011 av Tallviking Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu