Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Iphone lagrar ditt privatliv

http://svt.se/2.1080..._ditt_privatliv

Det verkar som om Apple gett dom som säger sig ha hela sitt liv i telefonen ytterligare dimensioner i detta ämne :14:

Ingen telefon för brottslingar som vill dölja sina gärningar med andra ord. :wink:

Mvh Janne

Vilken tur att man är en ärligt medborgare som inte har något att dölja :)

Men detta är inge specifikt för iOS utan den här informationen kan du få ut ur vilken smartphone som helst.

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Detta Apple Pingisbord och racketar har jag tillverkat till ett speciellt

evenemang på lördag: Jag hoppas verkligen att det kommer göra

succe och att ni får se roliga bilder på måndag på vilka som fick spela. :17:

Är bollen också modifierad? ^_^

Dela på andra sajter

Ingen telefon för brottslingar som vill dölja sina gärningar med andra ord. :wink:

Mvh Janne

Kan berätta om för 13-14 år sen så var det gäng som smugglat narkotika

som åkte fast. Där hade polisen 5 pärmar i olika färger. Dom hade även

gjort en dagbokskarta med hur dom olika personerna (telefonerna) åka i

samma bilar stanna på samma ställen och så vidare. Killarna fälldes

med denna bevisning, så polisen kunde nog följa din telefon redan för

15 år sen. En polis sa till mig, ska du göra nått brott, ha för fasiken inte

med telefonen, men det kan väl bovarna redan, dom har nya telefonnummer

och telefoner vid olika brott som dom sedan förstör grundligt. :tele:

Dela på andra sajter

Vilken tur att man är en ärligt medborgare som inte har något att dölja :)

Men detta är inge specifikt för iOS utan den här informationen kan du få ut ur vilken smartphone som helst.

Inte om man t.ex väljer att lägga infon på ett minneskort.

Då försvinner datan när kortet tas ut.

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Mvh Janne

Vet inte om jag har fel, men är inte simkortet en sak kan spåras

och även telefonen i sig kan följas, Om telefonen blir stulen och du byter

simkort så kan telefonen ändå hittas. :crazy:

Dela på andra sajter

Vet inte om jag har fel, men är inte simkortet en sak kan spåras

och även telefonen i sig kan följas, Om telefonen blir stulen och du byter

simkort så kan telefonen ändå hittas. :crazy:

"Inte om man t.ex väljer att lägga infon på ett minneskort"

Vad som menas i artikeln är att Iphone spar ALLT som skrivs. Om du skriver en anteckning så sparas även den i telefonen.

Android lurar kan kompleteras med minneskort som kan avlägsnas från telefonen om så är.

Men troligtvis så sparas det även där i telefonens minne om man skriver en anteckning där?

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Mvh Janne

Så du hinner ta ur kortet den gången du tappar telefonen?

Om du inte visste det så kan man ställa in lösenord för att komma in i telefonen.

Skulle jag tappa den och någon skriver fel kod 10ggr raderas allt i telefonen.

Dela på andra sajter

Så du hinner ta ur kortet den gången du tappar telefonen?

Om du inte visste det så kan man ställa in lösenord för att komma in i telefonen.

Skulle jag tappa den och någon skriver fel kod 10ggr raderas allt i telefonen.

Citat

"Det största felet man gör idag är att man betraktar mobiltelefonen som en säkerhetsfaktor i sig. Man tror helt enkelt att ingen information går att få ut ur en telefon. Inget kunde vara mer fel, för dagens telefoner är i praktiken små datorer, säger Fredrik Wallström, säkerhetsexpert på Cybercom."

Slut citat

Det säger väl det mesta hur säker du kan vara att infon är borta när du tror dig raderat den.

Om du raderar något på en dator. Och enligt artikeln även på Iphone så är detta förfarande ungefär som om jag skulle radera länken till artikeln.

Svårare att hitta men slutar ej att finnas.

Du har i.o.f.s en poäng med att man ej hinner ta ut kortet om man tappar telefonen. Men min poäng är att det är lättare (Och billigare) att göra sig av med ett minneskort om man hanterar känslig information.

I Iphones fall får man kassera hela telefonen om man vill vara på den säkra sidan.

Mvh Janne

Ändrades av janne_h

Dela på andra sajter

Citat

"Det största felet man gör idag är att man betraktar mobiltelefonen som en säkerhetsfaktor i sig. Man tror helt enkelt att ingen information går att få ut ur en telefon. Inget kunde vara mer fel, för dagens telefoner är i praktiken små datorer, säger Fredrik Wallström, säkerhetsexpert på Cybercom."

Slut citat

Det säger väl det mesta hur säker du kan vara att infon är borta när du tror dig raderat den.

Om du raderar något på en dator. Och enligt artikeln även på Iphone så är detta förfarande ungefär som om jag skulle radera länken till artikeln.

Svårare att hitta men slutar ej att finnas.

Du har i.o.f.s en poäng med att man ej hinner ta ut kortet om man tappar telefonen. Men min poäng är att det är lättare (Och billigare) att göra sig av med ett minneskort om man hanterar känslig information.

I Iphones fall får man kassera hela telefonen om man vill vara på den säkra sidan.

Mvh Janne

Jag har aldrig trott att den information jag har på telefonen är 100% säker.

Men att ha en funktion som raderar ifall den blir stulen eller jag tappar den är bättre än att INTE ha den funktionen.

För hur många användare har kunskaperna att plocka ut den information dom är ute efter.

Att en säkerhetsexpert uttalar sig på detta vis är ingen överraskning för hur annars ska han tjäna pengar :sFduh:

Än hur som är det inget jag ligger sömnlös över för den information jag har i telefonen är inte viktig.

Dela på andra sajter

Hejsan

Vet ej om jag missat nått i denna tråd då jag ej läst hela. Men är det någon här som tror sig veta/gissa när en olåst 4S kan finnas till försäljning i Thailand? Olåst. Brukar kanske anlända till Thailand några månader efter den släpps i Sverige om man tänker på tidigare modeller.

Mvh

Janptr

Dela på andra sajter

Jag har aldrig trott att den information jag har på telefonen är 100% säker.

Men att ha en funktion som raderar ifall den blir stulen eller jag tappar den är bättre än att INTE ha den funktionen.

För hur många användare har kunskaperna att plocka ut den information dom är ute efter.

Att en säkerhetsexpert uttalar sig på detta vis är ingen överraskning för hur annars ska han tjäna pengar :sFduh:

Än hur som är det inget jag ligger sömnlös över för den information jag har i telefonen är inte viktig.

Jag vet inte hur det är med Iphone. På datorn är det bara att installera ett program, Finns uppsjöar av dom. Antar att det finns appar för sånt?

Det viktigaste är väl att du har en produkt du trivs med!

Mvh Janne

Dela på andra sajter

HTC-telefoner raderar du lika lätt från datorn om dom kommer bort eller stjäls

Syncar du telefonen med exchange-servern på jobbet raderar du telefonen från menyn på webmailen

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

HTC-telefoner raderar du lika lätt från datorn om dom kommer bort eller stjäls

Syncar du telefonen med exchange-servern på jobbet raderar du telefonen från menyn på webmailen

Bara att logga in på iCloud så kan jag fjärr radera telefonen

Dela på andra sajter

Hejsan

Vet ej om jag missat nått i denna tråd då jag ej läst hela. Men är det någon här som tror sig veta/gissa när en olåst 4S kan finnas till försäljning i Thailand? Olåst. Brukar kanske anlända till Thailand några månader efter den släpps i Sverige om man tänker på tidigare modeller.

Mvh

Janptr

November kommer olåsta 4S till Sverige så då skulle den tidigast komma Jan-Feb i Thailand...men det är bara en gissning.

Dela på andra sajter

Jag vet inte hur det är med Iphone. På datorn är det bara att installera ett program, Finns uppsjöar av dom. Antar att det finns appar för sånt?

Det viktigaste är väl att du har en produkt du trivs med!

Mvh Janne

Njae så enkelt är det inte för när man raderar iPhone så hamnar den i Recovery Mode och det går inte att komma in i den.

Utan det enda man kan göra är att använda iTunes för att återställa den från en säkerhets eller ställa in den som nu telefon.

Men efter det går det säkert att komma åt och återskapa informationen.

Dela på andra sajter

Hej,

Om man bara raderar så är det lätt att återskapa det mesta, för att bli av med infon så måste det skrivas över åtminstone en gång!

TPP

Stoppa veganerna, de äter djurens mat!

Dela på andra sajter

Ligger mycket i det som skrivs i den artikeln

Apples produkter är extremt användarvänliga och förhållandevis säkra

Men i företagsnätverk är dom, som det skrivs, inte alltid lämpliga av flera skäl

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...