Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

andrejsdenruskige

Kameran kommer man åt på en knapptryckning i Android. Även från startskärmen. :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Det kan man även på en iPhone. Så att Lappen anser det vara en sensation är lite konstigt.

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jaja, går nu och putsa en bössa istället och låt oss andra får jävlas ifred! :mdr:

Haha har du kamera i mitt vardagsrum?? Jag sitter och idkar persedelvård just nu inför Älgjakten i Hemfosa som startar med en brakmiddag på Söndag...

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ville bara påvisa överlägsenheten Android vs Ios. :)

Enligt dig ja men inte enligt mig och många många fler.

Tycke och smak förstår du.

Det kan man även på en iPhone. Så att Lappen anser det vara en sensation är lite konstigt.

Ingen senstation utan en bra funktion som visar att Apple lyssnar på sina användare och deras önskemål.

Dela på andra sajter

Ingen senstation utan en bra funktion som visar att Apple lyssnar på sina användare och deras önskemål.

Det gör nog alla produkttillverkare där ute.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Det gör nog alla produkttillverkare där ute.

Ja man får hoppas på det men i realiteten stämmer det inte alltid.

Dela på andra sajter

För oss som tycker om Apple kan jag säga att nya iOS5 till iPhone och iPad är ett rejält lyft.

Den blev rappare i gränssnittet och många förbättringar som man kan läsa om här... http://www.apple.com/ios/features.html

En av favoriterna är snabbknappen för att komma till kameran...man dubbeltrycker på hemknappen så kommer symbolen för kameran fram på hemskärmen.

Håller med iOS 5 verkar riktigt bra. Ifrån vad jag kan se så har det fixat de flesta av de stora bristerna i systemet samt lagt in många bra nya funktioner.

Det är ett tydligt exempel på vad man kan göra om man tittar på vad andra har gjort och sedan tar de bästa delarna.

Ser egentligen bara ett problem med det och det är att mycket av det jag brukar klaga på numera är åtgärdat, men lugn jag skall nog hitta nått nytt att klaga på :)

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Det säger du bara! Men alla vet att Apple inte lyssnar på sina medlemmar. Ni gör bara vad ni blir tillsagda och älska produkten som det inte fanns en morgondag. Ingen fri vilja bland er what so ever! :) NEXT! :mdr:

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Ser egentligen bara ett problem med det och det är att mycket av det jag brukar klaga på numera är åtgärdat, men lugn jag skall nog hitta nått nytt att klaga på :)

Det är jag absolut säker på att det är alltid någon som hittar att något att klaga på :)

Dela på andra sajter

Intressant debatt-artikel skriven av Peter Sunde

http://www.idg.se/2.kritisera-apple

Intressant på vilket sätt?

Många saker han skriver stämmer inte alls.

Media förhåller sig närmast okritisk till uppdateringarna och produkterna

Läser gång på gång artiklar i tidningar om osäkerheten i App Store,säkerhetshål i iOS,problemet med mottagning..mm.

Jag tolkar han insändare som ren och skär avundsjuka och som en av kommentarerna till insändaren säger allt.

Och en av grundarna till PirateBay är

givetvis en perfekt måttstock till vad är rätt och fel.

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

Intressant på vilket sätt?

Många saker han skriver stämmer inte alls.

Läser gång på gång artiklar i tidningar om osäkerheten i App Store,säkerhetshål i iOS,problemet med mottagning..mm.

Jag tolkar han insändare som ren och skär avundsjuka och som en av kommentarerna till insändaren säger allt.

Ett av de intressanta sakerna i artikeln är stycket:

Media förhåller sig närmast okritisk till uppdateringarna och produkterna, kanske eftersom man får den stora massan emot sig om man skulle vara kritisk. Själv råkade jag ut för just denna skara när jag i tidningen Forbes framförde varningar om problem jag såg med Mac App Store. Tusentals personer skrev till mig via sociala medier och e-post, upprörda över hur jag kunde misstro Apple, detta fantastiska företag som inte vill någon något ont.

Med ditt svar gav du just exempel på det han beskriver .. :whistle:

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

Ett av de intressanta sakerna i artikeln är stycket:

Media förhåller sig närmast okritisk till uppdateringarna och produkterna, kanske eftersom man får den stora massan emot sig om man skulle vara kritisk. Själv råkade jag ut för just denna skara när jag i tidningen Forbes framförde varningar om problem jag såg med Mac App Store. Tusentals personer skrev till mig via sociala medier och e-post, upprörda över hur jag kunde misstro Apple, detta fantastiska företag som inte vill någon något ont.

Med ditt svar gav du just exempel på det han beskriver .. :whistle:

Gjorde jag? Var i mitt inlägg skrev jag att kritiken mot Apple inte är sann?

Enligt mig så är kritiken befogad i tex säkerhet med tanke på att iOS har gått att jailbreaka med ett så "enkelt" knep att gå in på en sida med pdf-dokument.

Men att media inte inte kritiserar är enligt mig inte sant.

Dela på andra sajter

Konstigt, detta kan ju inte stämma om man läser vad många skribenter tror här.

Marknaden måste ju ha fel.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Konstigt, detta kan ju inte stämma om man läser vad många skribenter tror här.

Lugn Androidfan kommer säga att miljoner av personer är hjärntvättade och att vi blivit lurad av sektledaren ;)

Dela på andra sajter

Jag nöjer mig med att kommentera en sak i klickhoran Peter Sundes inlägg.

Apples fabriker i Kina? Apple äger inga fabriker i Kina, vad som åsyftas är Foxconn, ett kinesiskt företag som utför tillverkning åt Apple. Vilket man för övrigt även gör åt andra amerikanska företag, typ HP och Dell. Men allt är ju Apples fel! Ingen är ju intresserad av att läsa om HP och Dell, så skyll allt på Apple!

Dessutom är det faktiskt så att självmordsfrekvensen inom Foxconns fabriker är lägre än den l Kina allmänt sett.

Herr Chang har talat.

Dela på andra sajter

Jag nöjer mig med att kommentera en sak i klickhoran Peter Sundes inlägg.

Apples fabriker i Kina? Apple äger inga fabriker i Kina, vad som åsyftas är Foxconn, ett kinesiskt företag som utför tillverkning åt Apple. Vilket man för övrigt även gör åt andra amerikanska företag, typ HP och Dell. Men allt är ju Apples fel! Ingen är ju intresserad av att läsa om HP och Dell, så skyll allt på Apple!

Dessutom är det faktiskt så att självmordsfrekvensen inom Foxconns fabriker är lägre än den l Kina allmänt sett.

Herr Chang har talat.

Kul att du är tillbaka HC :)

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

There will undoubtedly be smartphones with faster processors, or more megapixels to their cameras, or high-speed 4G connectivity, or bigger, better resolution displays, but it’s difficult to imagine any of them competing with the joined-up ecosystem Apple now offers. Challenging the iPhone isn’t just about creating one single, better smartphone, but a portfolio of consistent products and services. The iPhone 4S may look the same as before, but it arguably represents just as much of a shift in the industry as the original iPhone ever did.
Dela på andra sajter

Lugn Androidfan kommer säga att miljoner av personer är hjärntvättade och att vi blivit lurad av sektledaren :wink:

Det finns säker dom som säger så. Likt dom på andra sidan säger omvänt. Det tråkiga är att många(läs många ingen speciell utpekad) speciellt på Apple sidan verkar förespråka Iphone och racka ner på andra grejor på det sätt att man som en försäljare försöker övertyga om Apples förträfflighet så till den grad att det nästan blir osämja när någon ej har samma åsikt. Detta förtar inte dom på andra sidan där det finns dom som är lika goda kålsupare.

Detta beteende förefaller för mig som om man om man inte är hjärntvättad så så ser man i alla fall till varumärket på ett sektliknande sätt.

Varför vissa personer inte kan acceptera mångsidigheten i olika produkter och försöker prångla på att andra ska köpa den produkten man själv äger bar för sakens skull är för mig ett mysterium?

Om vissa säger mindre smickrande saker om en viss produkt, så synes det som vissa andra tar detta personligt, då detta till trots borde vara ett problem för tillverkaren och inte slutkonsumenten att försvara varans duglighet?

Självklart är det väl kul om vissa är nöjda med produkten. Men att detta sedan för vissa nästan övergår i personkritik mot den som kritiskt granskar produkten ger nog dom som påstår att man blivit lurad av sektledaren visst fog!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Det finns säker dom som säger så. Likt dom på andra sidan säger omvänt. Det tråkiga är att många(läs många ingen speciell utpekad) speciellt på Apple sidan verkar förespråka Iphone och racka ner på andra grejor på det sätt att man som en försäljare försöker övertyga om Apples förträfflighet så till den grad att det nästan blir osämja när någon ej har samma åsikt.

Mvh Janne

Jag vet inte vad du läst eller hur du tolkar men tycker absolut inte att det stämmer.

Kan citera det jag skrev som svar Kung Otto när han frågade vilken telefon han ska köpa.

Kläm,känn,prova och gå efter din egen magkänsla.

Lyssna inte på vad vi skriver här för vi alla är hjärntvättade :)

Allvarligt köp den du tycker verkar bra och som sagt var.prova.

Lycka till

Kan du hitta ett citat från mig där jag talar om för andra att dom ska köpa en iPhone så varsågod.

Jag tycker det är kul att tjaffsa men några personer här om vilken telefon som är "bäst" och jag hoppas att dom också gör det med samma inställning.

När någon kommer och frågar mig vilken telefon dom ska köpa så svarar jag på samma sätt som jag nyss citerade.

Dela på andra sajter

Guest Oregistrerad knasen

För oss som tycker om Apple kan jag säga att nya iOS5 till iPhone och iPad är ett rejält lyft.

Den blev rappare i gränssnittet och många förbättringar som man kan läsa om här... http://www.apple.com/ios/features.html

En av favoriterna är snabbknappen för att komma till kameran...man dubbeltrycker på hemknappen så kommer symbolen för kameran fram på hemskärmen.

Får väl hoppas att det blir en klar förbättring.. För maken till trög uppdatering har jag då aldrig varit med om, höll på att bli sen till jobbet idag pga denna process.. Men hittills så verkar det funka bättre att skriva här iaf :)

Dela på andra sajter

Iphone lagrar ditt privatliv

http://svt.se/2.108068/1.2403918/iphone_lagrar_ditt_privatliv

Det verkar som om Apple gett dom som säger sig ha hela sitt liv i telefonen ytterligare dimensioner i detta ämne :14:

Ingen telefon för brottslingar som vill dölja sina gärningar med andra ord. :wink:

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Detta Apple Pingisbord och racketar har jag tillverkat till ett speciellt

evenemang på lördag: Jag hoppas verkligen att det kommer göra

succe och att ni får se roliga bilder på måndag på vilka som fick spela. :17:

post-3355-0-29573300-1318517245.jpg

Dela på andra sajter

Får väl hoppas att det blir en klar förbättring.. För maken till trög uppdatering har jag då aldrig varit med om, höll på att bli sen till jobbet idag pga denna process.. Men hittills så verkar det funka bättre att skriva här iaf :)

Att det är segt att uppdatera just nu är inte konstigt med tanke på att det är så många som vill uppdatera sina iOS enheter.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...