Jump to content
IGNORERAD

Vi som lööw Apple

Guest DrRambone

Recommended Posts

Sorry isåfall ODIN, jag tolkade det som ett försök till skämt.

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

• Svar 7,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Herr Chang

672

• Lappen

422

• Tallviking

409

• andrejsdenruskige

353

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Lappen

Nej det är kanske inte ok? Men erat sätt att behandla detta på gav mig avsmak för själva sättet ni gjorde det på.

Att fördömma å ena sidan för att i andra änden göra lika dant är än mer osmakligt än första fördömmandet enligt min moral i alla fall!

Mvh Janne

Var det jag som skrev det? Måste jag fördöma Odin offentligt för att inte anklagas för att sympatisera med honom?

Jag har inte sett dig fördöma Rob´s nid bild så därför sympatiserar du med honom.

Så varje gång någon skriver eller postar en nid bild så förväntar jag mig att du offentligt fördömer den personen annars så vet jag att du sympatiserar istället.

Edit: Jag tyckte Odin´s inlägg vara bra för det visade det korkade resonemanget från Rob´s sida.

Ändrades av Lappen
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Du förstår inte ironi va?

Jaha, så ironi är ok? Och bilden han postade var menat som ett skämt, visst lite väl tidigt att skämta kanske.. men ändock ett skämt. Var går gränsen? Man får inte skämta om vem som helst? Men ironisera är ok? Förstår du själv hur idi*tiskt ditt inlägg blir nu? Eller var det bara för att det var din husgud som gått bort?

Skriva inlägg på MPR idag är rena jävla Appleskruttet! :mdr:

Ändrades av wUThai
Dela på andra sajter

Var det jag som skrev det? Måste jag fördöma Odin offentligt för att inte anklagas för att sympatisera med honom?

Jag har inte sett dig fördöma Rob´s nid bild så därför sympatiserar du med honom.

Så varje gång någon skriver eller postar en nid bild så förväntar jag mig att du offentligt fördömer den personen annars så vet jag att du sympatiserar istället.

Edit: Jag tyckte Odin´s inlägg vara bra för det visade det korkade resonemanget från Rob´s sida.

Jag vill bara poängtera att jag inte skapade bilden som jag postade, den dök upp på min facebook feed och samtidigt som jag var engagerad i denna diskution på MPR så tog jag en kopia och länkade ut den här, utan att tänka särskilt mycket på konsekvenserna.

Men. Den dagen tex Bill Gates dör, trots att han en gång har skänkt bort hela sin förmögenhet medans då var världens rikaste man, så kommer Gates få en otroligt tuffare "mottagning" och hans familj samt kära kommer att få ta emot ännu hårdare skämt trots att Gates har bettytt så mycket mer för mänskligheten.

Än en gång ber jag om ursäkt.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jaha, så ironi ok? Och bilden han postade var menat som ett skämt, visst lite väl tidigt att skämta kanske.. men ändock ett skämt. Var går gränsen? Man får inte skämta om vem som helst? Men ironisera är ok? Förstår du själv hur idi*tiskt ditt inlägg blir nu? Eller var det bara för att det var din husgud som gått bort?

Tror du verkligen att jag tar dig på allvar när du avslutar ditt inlägg med den sista meningen.

Dela på andra sajter

Inte alls!

Men var inte lika snabb att agera försvarsadvokat nästa gång.

Det är väl det som var din roll i detta drama.

Huruvida om Rob,s resonemang ansågs korkade. Så såg jag hela resonemnaget som helt osmakligt!

Om man skriver att man inte raljerar med döda så är det helt förkastkligt om man själv gör det några inlägg senare.

Vem är den viktigaste döde här?

Förmodlingen ingenting vare sig diú vill eller kan svara på?

Slutsummering.

Jag har respekt och gillar det mesta vad både du och odin skriver vanligtvis. Men ikväll var det ett riktigt bottennnapp!

Mvh Janne

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Tror du verkligen att jag tar dig på allvar när du avslutar ditt inlägg med den sista meningen.

Tja, du får ta det som du vill. Upp till dig, vi lever i ett öppet samhälle... till skillnad från Apple! :mdr:

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Jag vill bara poängtera att jag inte skapade bilden som jag postade, den dök upp på min facebook feed och samtidigt som jag var engagerad i denna diskution på MPR så tog jag en kopia och länkade ut den här, utan att tänka särskilt mycket på konsekvenserna.

Men. Den dagen tex Bill Gates dör, trots att han en gång har skänkt bort hela sin förmögenhet medans då var världens rikaste man, så kommer Gates få en otroligt tuffare "mottagning" och hans familj samt kära kommer att få ta emot ännu hårdare skämt trots att Gates har bettytt så mycket mer för mänskligheten.

Än en gång ber jag om ursäkt.

Att sia om Bill Gates mottagande när han dör tänker jag inte göra men jag hoppas att han behandlas värdigt.

För han har liksom Steve Jobs skapat det dator samhälle vi har nu.

Och med din ursäkt så ber jag om ursäkt för att jag kallade dig idi*t.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Inte alls!

Men var inte lika snabb att agera försvarsadvokat nästa gång.

Det är väl det som var din roll i detta drama.

Huruvida om Rob,s resonemang ansågs korkade. Så såg jag hela resonemnaget som helt osmakligt!

Om man skriver att man inte raljerar med döda så är det helt förkastkligt om man själv gör det några inlägg senare.

Vem är den viktigaste döde här?

Förmodlingen ingenting vare sig diú vill eller kan svara på?

Slutsummering.

Jag har respekt och gillar det mesta vad både du och odin skriver vanligtvis. Men ikväll var det ett riktigt bottennnapp!

Mvh Janne

Jag har ingen roll att spela utan jag skrev och uttryckte min åsikt om Rob´s bild.

Men han har bett om ursäkt och jag likaså för att jag kallade honom inte ett så snällt ord.

Dela på andra sajter

Guest Lappen

Tja, du får ta det som du vill. Upp till dig, vi lever i ett öppet samhälle... till skillnad från Apple! :mdr:

Ha..du är mer inlåst vad du tror men du har bara inte förstånd att fatta det :y2:

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Ha..du är mer inlåst vad du tror men du har bara inte förstånd att fatta det :y2:

Jämfört med Apple så råder det rena anarkin här! :mdr:

Dela på andra sajter

nissehult_13

Det är inte riktigt det det handlar om. Men i mitt huvud är det minst lika tragiskt om arbetare tar livet av sig på Apples fabrik som att högsta chefen dör.

Oavsett vems fel det är.

Att sen fördömma någon för att skämta åt ena hållet för att 30 min senare göra likadant själv är för mig obegripligt.

Menar ni på fullt allvar att ni gör värderingar vem som var mest värd i detta?

Mvh Janne

Har någon lagt in en nidbild på den hoppande arbetaren.!!!!!!!!!!!!!

Här handlar det om någon som har det dåliga omdömet att lägga in en nidbild på Jobs efter han har dött.

!!!! Vad är det du inte fattar.

Nissehult_13

Dela på andra sajter

Ni är ta mig f.n värre än religiösa fanatiker. Bråka om vilket märke som är "bäst" när det gäller teknikprodukter.

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Dela på andra sajter

På långresor där man använder sin telefon som mediespelare för musik, spel, filmer samt surf så kan det vara MYCKET användbart med ett utbytbart batteri.

Går den att ringa med ? :D

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

Guest Lappen

För oss som tycker om Apple kan jag säga att nya iOS5 till iPhone och iPad är ett rejält lyft.

Den blev rappare i gränssnittet och många förbättringar som man kan läsa om här... http://www.apple.com/ios/features.html

En av favoriterna är snabbknappen för att komma till kameran...man dubbeltrycker på hemknappen så kommer symbolen för kameran fram på hemskärmen.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

För oss som tycker om Apple kan jag säga att nya iOS5 till iPhone och iPad är ett rejält lyft.

Den blev rappare i gränssnittet och många förbättringar som man kan läsa om här... http://www.apple.com/ios/features.html

En av favoriterna är snabbknappen för att komma till kameran...man dubbeltrycker på hemknappen så kommer symbolen för kameran fram på hemskärmen.

Kameran kommer man åt på en knapptryckning i Android. Även från startskärmen. :)

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Dela på andra sajter

Inaktiv Medlem

Säg det till de Foxconn anställda som dagligen hoppade ifrån taket och tog självmord i Kina till den milda grad att de fick skriva på kontrakt att de inte skulle ta självmord.

Fotnot : Foxconn är det företag som anlitats att skruva ihop Iphone och Ipads.

Jag tror ingen sörjer dessa människor när de sitter hemma och surfar på sina Ipads eller ringer med sin Iphone.

Det är kanske inte så stor mening med att försöka tala med avlidna :-( Just my 2c.

Dela på andra sajter

Jag har haft både IP4 och Android, (Htc desire) PC och Mac book bägge systemen har fördelar bägge har nackdelar.

Jag hajjar inte varför man ska behöva bli osams över en jäkla telefon/datortillverkare.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Guest wUThai

Jag har haft både IP4 och Android, (Htc desire) PC och Mac book bägge systemen har fördelar bägge har nackdelar.

Jag hajjar inte varför man ska behöva bli osams över en jäkla telefon/datortillverkare.

Jaja, går nu och putsa en bössa istället och låt oss andra får jävlas ifred! :mdr:

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...