Lampang Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Jag ber om ursäkt om jag störde er mitt i eran sorg. Jag förstår att det inte är lätt att missta någon som stog er så nära. Lägg ner!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Jag ber om ursäkt om jag störde er mitt i eran sorg. Jag förstår att det inte är lätt att missta någon som stog er så nära. Man hånar ingen observera ingen efter döden. Ok. saker förändras, men när jag växte upp så slutade slagsmålet när en låg ner... Du är kanske en av dom som ser det som en `startingpoint´´? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Jag ber om ursäkt om jag störde er mitt i eran sorg. Jag förstår att det inte är lätt att missta någon som stog er så nära. Har du en skruv lös eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 (ändrad) Det var väl väntat att DrR smyger runt och ger plus karma för smaklösa skämt. Skulle vilja se om det blev samma uppståndelse om högsta chefen på Samsung eller HTC gick bort. En sak är då säker att en nid bild på dom skulle inte komma från "våran" sida för så gemena är "vi" inte. Ändrades Oktober 6, 2011 av Lappen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Inaktiv Medlem Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Tycka vad man vill om Apple men Steve J är helt klart en av top 10 mest framgångsrika duktiga företagsledare genom tiderna, Respekt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Tycka vad man vill om Apple men Steve J är helt klart en av top 10 mest framgångsrika duktiga företagsledare genom tiderna, Respekt! Säg det till de Foxconn anställda som dagligen hoppade ifrån taket och tog självmord i Kina till den milda grad att de fick skriva på kontrakt att de inte skulle ta självmord. Fotnot : Foxconn är det företag som anlitats att skruva ihop Iphone och Ipads. Jag tror ingen sörjer dessa människor när de sitter hemma och surfar på sina Ipads eller ringer med sin Iphone. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Ja fy f-n och då har du inte ens inberäknat dom stackarna som fick hopparna i huvudet när dom råkade strosa förbi... Eller dom arma likmaskarna som åt av deras av Apple förgiftade kroppar, och som i slutet av näringskedjan via en från Kina importerad fisk hamnade på din tallrik och orsakade din blyförgiftning. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Säg det till de Foxconn anställda som dagligen hoppade ifrån taket och tog självmord i Kina till den milda grad att de fick skriva på kontrakt att de inte skulle ta självmord. Fotnot : Foxconn är det företag som anlitats att skruva ihop Iphone och Ipads. Jag tror ingen sörjer dessa människor när de sitter hemma och surfar på sina Ipads eller ringer med sin Iphone. Då tycker jag du ska bojkotta Nokia, Nintendo, Dell, HP och Sony för dom gör komponenter till dom också. Eller det kanske är dags att sy dina egna kläder för jag är säker på att dom arbetare som gjort dina kläder lever ett drägligt liv. Men så långt tänkte du inte. Ps.Vågar du inte skriva något DrR eller ger du bara ut karma idag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Man hånar ingen observera ingen efter döden. Ok. saker förändras, men när jag växte upp så slutade slagsmålet när en låg ner... Du är kanske en av dom som ser det som en `startingpoint´´? Ja fy f-n och då har du inte ens inberäknat dom stackarna som fick hopparna i huvudet när dom råkade strosa förbi... Eller dom arma likmaskarna som åt av deras av Apple förgiftade kroppar, och som i slutet av näringskedjan via en från Kina importerad fisk hamnade på din tallrik och orsakade din blyförgiftning. Snabbt vad moralen ändrar sig beroende på vem du kommenterar? Det här måste väl ändå vara dagens lägsta eller? Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Snabbt vad moralen ändrar sig beroende på vem du kommenterar? Det här måste väl ändå vara dagens lägsta eller? Mvh Janne Va?? Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Snabbt vad moralen ändrar sig beroende på vem du kommenterar? Det här måste väl ändå vara dagens lägsta eller? Mvh Janne Du förstår inte ironi va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Då tycker jag du ska bojkotta Nokia, Nintendo, Dell, HP och Sony för dom gör komponenter till dom också. Eller det kanske är dags att sy dina egna kläder för jag är säker på att dom arbetare som gjort dina kläder lever ett drägligt liv. Men så långt tänkte du inte. Ps.Vågar du inte skriva något DrR eller ger du bara ut karma idag? Börjar lukta IL retorik. Bara för att nånting annat är dåligt är det OK? "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Börjar lukta IL retorik. Bara för att nånting annat är dåligt är det OK? Va?? igen... Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Du förstår inte ironi va? Nja inte riktigt när man å ena sidan från vissa håll fördömmer en bild med en text på Steve Jobs, å andra sidan kan man raljera om arbetare som tillverkar Iphone ,och tar skada av det hursomhelst. den moralen får jag lixom inte att gå ihop? Mvh janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Börjar lukta IL retorik. Bara för att nånting annat är dåligt är det OK? Har jag aldrig sagt men då tycker jag du ska berätta för mig hur jag som enskild person ska kunna påverka ett annat lands arbetspolitik. När det inte ens går att påverka i lilla Sverige fast här har vi bättre lagar och förordningar jämfört mot Kina. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Jag har inte att göra med vad du har snetänt på, men jag förstår inte din retorik. Kanske haltar min sociala kompetens, men jag hajjar inte ett skit av vad du vill förmedla. Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Nja inte riktigt när man å ena sidan från vissa håll fördömmer en bild med en text på Steve Jobs, å andra sidan kan man raljera om arbetare som tillverkar Iphone ,och tar skada av det hursomhelst. den moralen får jag lixom inte att gå ihop? Mvh janne Nä det verkar så men det är ok att lägga in en nid bild på en nyligen avliden person? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rob Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Har jag aldrig sagt men då tycker jag du ska berätta för mig hur jag som enskild person ska kunna påverka ett annat lands arbetspolitik. När det inte ens går att påverka i lilla Sverige fast här har vi bättre lagar och förordningar jämfört mot Kina. Köp inte produkterna. Det är så man påverkar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Avstår vidare kommentarer. Jag slår inte någon som redan ligger. Tack för mej Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Har jag aldrig sagt men då tycker jag du ska berätta för mig hur jag som enskild person ska kunna påverka ett annat lands arbetspolitik. När det inte ens går att påverka i lilla Sverige fast här har vi bättre lagar och förordningar jämfört mot Kina. Det är inte riktigt det det handlar om. Men i mitt huvud är det minst lika tragiskt om arbetare tar livet av sig på Apples fabrik som att högsta chefen dör. Oavsett vems fel det är. Att sen fördömma någon för att skämta åt ena hållet för att 30 min senare göra likadant själv är för mig obegripligt. Menar ni på fullt allvar att ni gör värderingar vem som var mest värd i detta? Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Köp inte produkterna. Det är så man påverkar. Lev som du lär säger jag bara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Lappen Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Det är inte riktigt det det handlar om. Men i mitt huvud är det minst lika tragiskt om arbetare tar livet av sig på Apples fabrik som att högsta chefen dör. Oavsett vems fel det är. Att sen fördömma någon för att skämta åt ena hållet för att 30 min senare göra likadant själv är för mig obegripligt. Menar ni på fullt allvar att ni gör värderingar vem som var mest värd i detta? Mvh Janne Vet inte vad du definierar som ironi men det finns ironi som inte är humoristisk. Odins inlägg tolkade jag som icke humoristiskt utan att visa hur olämpligt det var att lägga in en nid bild. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 (ändrad) Snabbt vad moralen ändrar sig beroende på vem du kommenterar? Det här måste väl ändå vara dagens lägsta eller? Mvh Janne Va?? En död miljardär får man inte skämta om ( eller ingen alls "Man hånar ingen observera ingen efter döden"), men massor av kineser som haft så svåra förhållanden på jobbet att de tagit självmord, DET är humor!? Jag fattar vad Janne menar, smaklöst av ODIN. MVH Tommy Ändrades Oktober 6, 2011 av Tommy "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Nä det verkar så men det är ok att lägga in en nid bild på en nyligen avliden person? Nej det är kanske inte ok? Men erat sätt att behandla detta på gav mig avsmak för själva sättet ni gjorde det på. Att fördömma å ena sidan för att i andra änden göra lika dant är än mer osmakligt än första fördömmandet enligt min moral i alla fall! Mvh Janne "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Odin Inlagd Oktober 6, 2011 Dela Inlagd Oktober 6, 2011 Jag har för f-n inte skämtat om någon som dör... Jag förlängde ett som jag såg ologiskt resonemang. Ähh skit samma gonatt Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu